Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn lieve Toetje update
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Re: Mijn once in a lifetime lieverd gaat de strijd verliezen
Snee Allison. Had topic gemist maar wat een ellende voor jou en je meisje. Heel veel sterkte 
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Jee wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte, ik hoop dat er toch nog een vuurtje in Cujo brand en dat ze het toch red....

Dag monster... *14-01-2016
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Hoe is derest van de dag gegaan?
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik geef morgen een verdere update, dan moeten we ook terug naar de Vallei en weten we meer. Er wordt dan iig naar haar bloed gekeken. Ze op zich niet een hele slechte dag vandaag, maar het is en blijft een Rottweiler en die zijn zo ontzettend hard voor zichzelf dat dat niks zegt eigenlijk.flatcoat schreef:Hoe is derest van de dag gegaan?
Ik blijf mij wel zorgen maken over haar lage temperatuur, deze blijft echt net onder de 37 en dat is voor Cujo echt laag, normaal zit ze altijd iets hoger dan de andere honden
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Het lijkt op wat Lisa vorig jaar december had. Van de een op de andere moment ontzettend ziek. Alle bloedwaardes waren zo ontzettend slecht, geelzucht, koorts etc. Ze is gelijk opgenomen. De dag erop leek ze er echt aan onder door te gaan. Op de echo was ook problemen bij de lever te zien, ze dachten aan ingedikte gal oid. Weer een dag later knapte ze godzij dank wat op en weer een dag later mocht ze mee naar huis. Wat het precies is geweest weten we niet, waarschijnlijk een infectie en problemen met het afvloeien van galsappen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Kon je het zelf ook zien op de echo? Ik zag echt duidelijk dat er vanuit de lever iets gegroeid was en een bol was op de lever.gemini6 schreef:Het lijkt op wat Lisa vorig jaar december had. Van de een op de andere moment ontzettend ziek. Alle bloedwaardes waren zo ontzettend slecht, geelzucht, koorts etc. Ze is gelijk opgenomen. De dag erop leek ze er echt aan onder door te gaan. Op de echo was ook problemen bij de lever te zien, ze dachten aan ingedikte gal oid. Weer een dag later knapte ze godzij dank wat op en weer een dag later mocht ze mee naar huis. Wat het precies is geweest weten we niet, waarschijnlijk een infectie en problemen met het afvloeien van galsappen.
Cujo was zondagavond, denk ik, het meest ziek van die enorme koorts. Wil niet zeggen dat ze nu beter is, want het was overduidelijk dat er iets zat bij de lever
Maar ja, dan heb je het volgende;
Gisteren begon ze steeds wat meer te verbeteren, laatste avondrondje ging ze helemaal uit haar dak buiten tussen de bladeren, 2 dagen ervoor waren de dierenartsen bang dat ze daar te plekke zou wegglippen
En net weer, netjes zelf, veel!!, gedronken, buiten netjes 2 keer, ook veel, geplast en jawel weer uit haar plaat tussen de bladeren, ik noem haar altijd mijn herfstmeisje, zij houdt van de herfst en ik ook.
En bijna thuis krijg ik ineens een ruk van haar dat ik bijna omviel, terwijl ze dagen ervoor amper liep, want er lag frikandel op het fietspad en dat moest op (had ik waarschijnlijk net daarvoor laten vallen, want dat zat in mijn zak)
En dan te weten dat we misschien straks wel verschrikkelijk nieuws krijgen, want het is en blijft een Rottweiler, kei en kei hard voor zichzelf....
Ik hoop zo dat iets van de medicijnen iets gedaan hebben en ergens durf ik niet meer te hopen.
Op dit moment heeft ze echt weer lol op de Cujo manier
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Wat het ook is, ik hoop dat Cujo er snel vanaf geraakt !
Sterkte en een dikke knufff
Sterkte en een dikke knufff
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Wat een zorgen
hopelijk weet je straks wat meer. Succes!
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
Sterkte en hoop dat je vandaag toch nog een beetje goed nieuws krijgt 
-
hambra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever
Veel succes bij de DA Allison en ik blijf duimen dat het allemaal toch wat anders is dan dat je denkt. Ik hoop zo van harte dat Cobien haar gevoel goed is en dat ze toch een lichtpuntje ziet om nog wat voor Cujo te kunnen betekenen.
Mijn duimen draaien op volle toeren.
Inge
Mijn duimen draaien op volle toeren.
Inge
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
-
joline
- Zeer actief
Heel veel succes vandaag, ik duim voor jullie 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Een vriend van mij heeft jaren geleden een abces gehad in zijn lever. Hij was vier maanden in Ghana geweest voor stage en een paar dagen voor hij weer naar Nederland ging, werd hij erg ziek. Aangekomen in Nederland moest ie meteen getest worden. Bleek dat er een bacterie uit zijn urineweg in zijn bloed zat (?) en dat hij een enorm abces in de lever had. Geen andere enge ziektes, ze dachten eerst dat hij tyfus had. Hij heeft volgens mij toen een paar dagen aan een antibiotica-infuus gelegen en nog een tijd zware medicatie geslikt maar heeft er niks aan over gehouden. Hij zoop wel teveel trouwens maar was geen alcoholist. Maar wat het nou is geweest, zijn ze nooit echt achter gekomen. Maar ja, da's een mens he. Maar ik denk, vertel het toch maar even want theoretisch kan het dus wel een ontsteking zijn, volgens mij. Sterkte vandaag.
-
Loek
- Zeer actief
Heel veel sterkte, zo ongelofelijk naar als je hond zo ziek is 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Van mij ook heel veel sterkte vandaag!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor het duimen etc, ze heeft ze nog steeds hard nodig!!
Ik kom net terug van de Vallei en even als eerste, wat een ontzettende fijne kliniek en Inge (Hambra), Cobien is echt, maar dan ook echt een dierenarts waar mijn voorkeur heel erg naar uit gaat. Heel erg eerlijk, open, denkt echt hardop en houdt niets verborgen.
Als eerste, het ontstekingsbeeld is in 2 dagen gehalveerd, dat is echt heel goed nieuws! Verder zitten de waarden van de lever, ik weet even niet meer welke, maar normaal moet deze onder de 130 liggen en deze was zondag boven de 900!!, is nu toch wel, langzaam, aan het zakken. Deze zat nu op 816. Veel en veel te hoog, maar ze vond het echt een enorm goed teken dat deze gezakt was!
(blijkt dat deze waarde op 27 sept ook al erg hoog was, nl ruim 400 en is er tegen mij gezegd dat deze zeer licht verhoogd was. Ze zei net toen hadden er, in combinatie met andere verhoogde waarden al dikke alarmbellen moeten gaan rinkelen....)
Ze denkt heel erg richting een acute hepatitis, alles wijst daar op, maar ze zei er ook bij, ik denk acuut, maar ook misschien wel chronisch, omdat in sept de waarden toch ook hoog waren. Waarschijnlijk is het afgelopen zondag ineens een soort van geexplodeerd en wederom, zijn we er toen net op tijd bij geweest (voor dat moment dan)
Feit blijft dat er iets is gezien op de echo wat er niet hoort. als je denkt aan een tumor betekend dat, dat deze tussen 27 sept en afgelopen zondag enorm hard gegroeid is.
Denk je aan een ontsteking, ziet het beeld er eigenlijk anders uit op een echo, maar ze sluit het niet uit
En denk je aan een abces, betekend dit dat het ook ineens enorm hard gegroeid is.
Met andere woorden, we weten niet wat het is.
Voor nu een week zware AB, want daar lijkt ze goed op te reageren. Wel in combi met Cerenia, want Cujo is vanaf dat ze pup is behoorlijk gevoelig op haar maag (krijgt ook ulcogant erbij)
Over een week, als ze het zo blijft doen zoals nu, terug, weer bloed bekijken en afhankelijk van wat daaruit komt een echo. Waarschijnlijk bij Garretsen. Ze zei we kunnen het hier ook doen, maar hij is natuurlijk wel een van de beste in zijn vak.
Dus Cujo kan nog heel veel duimen gebruiken, want ook al is het bloedbeeld een stuk verbeterd, we weten dat er iets in/op haar lever zit wat er niet hoort en dat dat erg snel gekomen is, want de echo van 27 sept was er niets te zien aan de lever op de echo.
Voor nu is het belangrijk om haar weer aan het eten te krijgen, wat bij haar altijd erg moeilijk gaat. Ze eet normaal als een bouwvakker, maar als ze ziek is, of geweest is, dan komt dat altijd als laatste bij haar en kan ze een tijd lang erg moeilijk doen over haar eten. Tot die tijd spuiten we iig Hills A/D in haar bekkie, want dat is zeer geconcentreerd en geeft iig alle voedingsstoffen die ze nodig heeft.
En nu, nu ga ik even proberen bij te slapen, ben echt afgedraaid van en het niet slapen (ook al sliep Cujo, onbewust bleef ik toch op haar ademhaling letten
) en de stress van de afgelopen dagen (en nog tuurlijk)
Ik kom net terug van de Vallei en even als eerste, wat een ontzettende fijne kliniek en Inge (Hambra), Cobien is echt, maar dan ook echt een dierenarts waar mijn voorkeur heel erg naar uit gaat. Heel erg eerlijk, open, denkt echt hardop en houdt niets verborgen.
Als eerste, het ontstekingsbeeld is in 2 dagen gehalveerd, dat is echt heel goed nieuws! Verder zitten de waarden van de lever, ik weet even niet meer welke, maar normaal moet deze onder de 130 liggen en deze was zondag boven de 900!!, is nu toch wel, langzaam, aan het zakken. Deze zat nu op 816. Veel en veel te hoog, maar ze vond het echt een enorm goed teken dat deze gezakt was!
(blijkt dat deze waarde op 27 sept ook al erg hoog was, nl ruim 400 en is er tegen mij gezegd dat deze zeer licht verhoogd was. Ze zei net toen hadden er, in combinatie met andere verhoogde waarden al dikke alarmbellen moeten gaan rinkelen....)
Ze denkt heel erg richting een acute hepatitis, alles wijst daar op, maar ze zei er ook bij, ik denk acuut, maar ook misschien wel chronisch, omdat in sept de waarden toch ook hoog waren. Waarschijnlijk is het afgelopen zondag ineens een soort van geexplodeerd en wederom, zijn we er toen net op tijd bij geweest (voor dat moment dan)
Feit blijft dat er iets is gezien op de echo wat er niet hoort. als je denkt aan een tumor betekend dat, dat deze tussen 27 sept en afgelopen zondag enorm hard gegroeid is.
Denk je aan een ontsteking, ziet het beeld er eigenlijk anders uit op een echo, maar ze sluit het niet uit
En denk je aan een abces, betekend dit dat het ook ineens enorm hard gegroeid is.
Met andere woorden, we weten niet wat het is.
Voor nu een week zware AB, want daar lijkt ze goed op te reageren. Wel in combi met Cerenia, want Cujo is vanaf dat ze pup is behoorlijk gevoelig op haar maag (krijgt ook ulcogant erbij)
Over een week, als ze het zo blijft doen zoals nu, terug, weer bloed bekijken en afhankelijk van wat daaruit komt een echo. Waarschijnlijk bij Garretsen. Ze zei we kunnen het hier ook doen, maar hij is natuurlijk wel een van de beste in zijn vak.
Dus Cujo kan nog heel veel duimen gebruiken, want ook al is het bloedbeeld een stuk verbeterd, we weten dat er iets in/op haar lever zit wat er niet hoort en dat dat erg snel gekomen is, want de echo van 27 sept was er niets te zien aan de lever op de echo.
Voor nu is het belangrijk om haar weer aan het eten te krijgen, wat bij haar altijd erg moeilijk gaat. Ze eet normaal als een bouwvakker, maar als ze ziek is, of geweest is, dan komt dat altijd als laatste bij haar en kan ze een tijd lang erg moeilijk doen over haar eten. Tot die tijd spuiten we iig Hills A/D in haar bekkie, want dat is zeer geconcentreerd en geeft iig alle voedingsstoffen die ze nodig heeft.
En nu, nu ga ik even proberen bij te slapen, ben echt afgedraaid van en het niet slapen (ook al sliep Cujo, onbewust bleef ik toch op haar ademhaling letten
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
De duimen blijven draaien en ik hoop dat je lekker kunt slapen. Dat heb je wel nodig nu!

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Voor nu, geen verkeerd nieuws, denk ik.
Hopen maar, dat de medicijnen hun werk doen en Cujo opknapt.
succes, maar weer.
Hopen maar, dat de medicijnen hun werk doen en Cujo opknapt.
succes, maar weer.
-
Mojuan
- Zeer actief
Sterkte, en ik hoop dat Cujo langzaam opknapt en nog wat fijne jaren heeft.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
niet helemaal negatief dus
ik blijf duimen voor je meisje hoor

ik blijf duimen voor je meisje hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Kom op mooi meisje!
Nieuw kaarsje brandt weer voor je!
Nieuw kaarsje brandt weer voor je!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Heel ingrijpend allemaal voor je.....beterschap maar weer!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Duimen draaien, heel veel sterkte 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wauw, als het onstekingsbeeld is gehalveerd, zou je zeggen dat het alleen een ontsteking kan zijn. Tumoren reageren niet zo sterk op antibiotica, of wel? Maar dat is maar een idee van mij, geen idee of dat klopt hoor. Go Cujo!!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn duimen draaien gewoon door voor Cujo, vooralsnog geen heel negatieve prognose dus.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15