Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuzes...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilja & Milo
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
Aantal honden: 1
Contacteer:

Keuzes...

Ongelezen bericht door Ilja & Milo »

Ik zal even mijn verhaal doen..
Onze rottweiler x berner sennen reu is nu net 1.5 jaar geworden
We hebben redelijk veel problemen gehad met zijn gezondheid op zo'n jonge leeftijd.
HD en ED in al zn poten...
Voor HD hebben we actief hydrotherapie gevolgd en zijn we tot op de dag van vandaag nog bezig met de spieropbouw door met hem te fietsen.
Voor ED is hij in beide poten geopereerd aan LPC en heeft hij ook al lichte artrose ontwikkeling in zijn gewrichten
Superzielig allemaal, maar het is een stoer hard hondje die zich er wel doorheen slaat :)
En moet zeggen dat het nu allemaal voorspoedig gaat en hij gewoon het leven heeft van een normale huishond!

Nu staan we voor de keuze er een klein hondje bij te nemen.
We zitten zelf te denken aan een Cairn Terrier, vooral om de pit van deze hondjes.

Echter, moeten we nog steeds voorzichtig zijn met lomp spelen/rennen van onze rottie kruising..
Dus, wat is verstandig?

Ik vind het zo moeilijk om die knoop door te hakken......
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Keuzes...

Ongelezen bericht door Kit »

Mijn motto is "Beter een kort en leuk leven als een lang en saai leven"

Als het zo'n vrolijke speelvogel is, laat hem dan zolang als mogelijk is doen wat ie leuk vindt
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, ik heb 2 honden gehad, die een kort, maar heerlijk honds leven hebben gehad, ik zou gaan voor kwaliteit, niet voor een lang leven zonder dat.
ik zou er alleen niet nu al een kleine hond bij zetten, gewoon omdat die kleine hond best wat te verduren krijgt met LEO ( lomp en onhandig) :wink:
maar zo kijk ik er tegenaan,misschien valt het mee
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ja, ik heb 2 honden gehad, die een kort, maar heerlijk honds leven hebben gehad, ik zou gaan voor kwaliteit, niet voor een lang leven zonder dat.
ik zou er alleen niet nu al een kleine hond bij zetten, gewoon omdat die kleine hond best wat te verduren krijgt met LEO ( lomp en onhandig) :wink:
maar zo kijk ik er tegenaan,misschien valt het mee
hahaha LEO is hij zeker :)
Maarrr, in de buurt hebben ze sinds kort 2 boomertjes en daar is hij superlief mee..
Gaat op zn rug liggen en laat hem in zijn oren & poten bijten en de hondjes over hem heenspringen en alles!
EN mijn tante heeft twee Cairn Terriers en die zijn hem ook echt de baas hahaha

Ik denk dat hij dan meer lomp en onhandig is met honden die net zo groot als hem zijn.
Majaa, dat weet je natuurlijk nooit van te voren ;-)
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Kit schreef:Mijn motto is "Beter een kort en leuk leven als een lang en saai leven"

Als het zo'n vrolijke speelvogel is, laat hem dan zolang als mogelijk is doen wat ie leuk vindt
Hier ben ik het ook mee eens. En wat de tweede hond betreft, ik zou er geen klein pupje erbij zetten.
En als je toch teveel twijfelt, dan wacht je toch gewoon nog met een tweede hond, het heeft geen haast lijkt mij?
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik zal het gewoon doen, wat al gezegd is, beter een wat korter, gelukkig leven, dan een lang leven waarin hij geen hond kan zijn. Denk dat een Cairn er prima bij past, die kunnen eventueel lomp spel wel handelen. Mijn ervaring met mijn Cairns is wel dat ze wel anders spelen, minder lomp dan veel grote honden (weet het even niet beter te omschrijven), dus dat lijkt me voor jouw hond ideaal.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou in ieder geval wel voor een teefje erbij gaan.
Je Rottie is een reu begrijp ik en nog niet helemaal volwassen. Het kan zijn dat hij straks niet meer zo goed met reuen kan en dus
zou ik voor alle veiligheid wel kiezen voor een teefje.

En lekker laten spelen :wink:
Ik heb ook een Rottweiler, ze is al vroeg aan ED geopereerd, daarna kreeg ze HD en flinke artrose. Ze is inmiddels toch al bijna 11 jaar
en krijgt wel dagelijks pijnstilling, maar ze doet het nog ontzettend goed en dat had niemand ooit verwacht :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Caro. schreef:Ik zou in ieder geval wel voor een teefje erbij gaan.
Je Rottie is een reu begrijp ik en nog niet helemaal volwassen. Het kan zijn dat hij straks niet meer zo goed met reuen kan en dus

Ik heb ook een Rottweiler, ze is al vroeg aan ED geopereerd, daarna kreeg ze HD en flinke artrose. Ze is inmiddels toch al bijna 11 jaar
en krijgt wel dagelijks pijnstilling, maar ze doet het nog ontzettend goed en dat had niemand ooit verwacht :ok:
Je wil niet weten hoe blij ik ben om dit te lezen!!
Veel mensen zeggen ook dat hij geen lang leven zal hebben, maar dan denk ik waar basseer je dit op?
Hij kan al redelijk lang mee aan de fiets voor zijn spieropbouw en krijgt echt zelden pijnstillers (hij is ook nog wel jong)

Maarrr, pff ik ben zo blij dit te horen! Dat het iig nog kan is al een pluspunt :cheer:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ilja & Milo schreef:
Caro. schreef:Ik zou in ieder geval wel voor een teefje erbij gaan.

Je wil niet weten hoe blij ik ben om dit te lezen!!
Veel mensen zeggen ook dat hij geen lang leven zal hebben, maar dan denk ik waar basseer je dit op?
Hij kan al redelijk lang mee aan de fiets voor zijn spieropbouw en krijgt echt zelden pijnstillers (hij is ook nog wel jong)

Maarrr, pff ik ben zo blij dit te horen! Dat het iig nog kan is al een pluspunt :cheer:

Natuurlijk kan het, het kan ook dat hij over een paar jaar teveel pijn krijgt, maar ze kunnen er ook prima oud mee worden hoor.
De orthopeed zei toen tegen mij dat de mate van HD zeker niet altijd iets zegt over hoeveel last ze ervan hebben: honden met minimale HD kunnen heel veel pijn hebben, honden met flink HD kunnen er vrij weinig last van hebben (en visa versa natuurlijk).

Spieren goed houden is ontzettend belangrijk. Fietsen, rechtlijnige beweging dus, ik prima! Wat ook erg goed is, is zwemmen.
Dus als je hond houdt van zwemmen, dan hiermee aan de slag gaan.

Verder proberen de plotselinge draaien en stoppen te beperken. Mijn hond is bv gek op ballen en stokken, maar ja.. bal gooien is gek springen en plotseling in de remmen. Het afnemen van haar vond ik ook niets, dus heb ik een manier gevonden van gooien waarbij ze niet al te gek hoeft te doen en heb ik de tijd van spelen ingekort.

Vind een middenweg in alles: maak het niet te dol, maar pak je hond ook niet al het leuks af.

Mijn Rottweiler speelt op haar leeftijd nog gerust als een gek met mijn andere hond; rennen door de tuin, springen en maf doen.
Dat soort dingen moeten kunnen hoor, want anders kan je ze beter meteen in een kastje zetten en veilig opbergen :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Natuurlijk kan het, het kan ook dat hij over een paar jaar teveel pijn krijgt, maar ze kunnen er ook prima oud mee worden hoor.
De orthopeed zei toen tegen mij dat de mate van HD zeker niet altijd iets zegt over hoeveel last ze ervan hebben: honden met minimale HD kunnen heel veel pijn hebben, honden met flink HD kunnen er vrij weinig last van hebben (en visa versa natuurlijk).

Spieren goed houden is ontzettend belangrijk. Fietsen, rechtlijnige beweging dus, ik prima! Wat ook erg goed is, is zwemmen.
Dus als je hond houdt van zwemmen, dan hiermee aan de slag gaan.

Verder proberen de plotselinge draaien en stoppen te beperken. Mijn hond is bv gek op ballen en stokken, maar ja.. bal gooien is gek springen en plotseling in de remmen. Het afnemen van haar vond ik ook niets, dus heb ik een manier gevonden van gooien waarbij ze niet al te gek hoeft te doen en heb ik de tijd van spelen ingekort.

Vind een middenweg in alles: maak het niet te dol, maar pak je hond ook niet al het leuks af.

Mijn Rottweiler speelt op haar leeftijd nog gerust als een gek met mijn andere hond; rennen door de tuin, springen en maf doen.
Dat soort dingen moeten kunnen hoor, want anders kan je ze beter meteen in een kastje zetten en veilig opbergen :wink:
We zwemmen echt superveel met hem.. De hydrotherapie heeft ook echt wonderen gedaan!
Ennee, ik ben nu niet ineens mega optimistisch hoor, dont get me wrong
Maar gewoon het feit dat hij er oud mee KAN worden is al een pluspunt..

Enneee, we gaan superveel met hem naar de bossen en duinen waar hij lekker kan ravotten met andere honden..
Ik ga hem zeker niet in een kastje zetten, daar is hij veel te goed voor :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”