Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stol schreef:Gewoon optijd je bed uit en de honden zo'n 2 uur lekker laten rennen en vliegen en wandelen. En dan zijn ze de rest van de dag lekker moe!
Dat mogen mijn honden dus niet. Als ik thuis ben loop ik meerdere keren per dag kortere stukken, omdat ze gewoon te blessuregevoelig zijn voor hele lange wandelingen. Daarnaast fiets ik iedere dag (mits het weer dit toelaat) met ze in een rustig drafje naast de fiets.
Manlief vind het onzin om te gaan betalen voor het uitlaten, dan rijdt hij liever even heen en weer in zijn pauze. Denk dat we het hier voolopig maar even op houden (als ik de baan krijg natuurlijk) en ondertussen houd ik mn oren open naar iemand die ´s middags 10 minuutjes met ze wil lopen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Budkes schreef: Zo lang ze niet met gekruiste pootjes achter de deur zitten als ik binnenkom en lekkerliggen te maffen als ik binnenkom kijg ik er niet de zenuwen van.
Ja. Maar wat als ze oud zijn? Of ziek? Of allebei? Of een blaasontsteking hebben?
Ik zou zelf overigens geen hond hoeven als ik 8 uur per dag vort was; dat vind ik een triest leven voor een roedeldier pur sang. Maar goed, dat is een heel andere discussie
Ik ook niet, maar het gaat om 2 dagen per week. Dus 5 dagen niet. En ze zijn ook nog eens met z'n tweetjes.
Budkes schreef: Zo lang ze niet met gekruiste pootjes achter de deur zitten als ik binnenkom en lekkerliggen te maffen als ik binnenkom kijg ik er niet de zenuwen van.
Ja. Maar wat als ze oud zijn? Of ziek? Of allebei? Of een blaasontsteking hebben?
Ik zou zelf overigens geen hond hoeven als ik 8 uur per dag vort was; dat vind ik een triest leven voor een roedeldier pur sang. Maar goed, dat is een heel andere discussie
Serieus, 1 of 2 dagen op de week 7 uur alleen, is dat zo triest en vreselijk? Dat vind ik nog wel een groot verschil met 5 dagen per week 8 uur per dag weg zijn. Ik werk drie dagen van 6 uur en twee dagen van 8 uur. Op de dagen van 6 uur ben ik thuis voor Diesel er erg in heeft want ik begin om 6u en ben om 12u05 alweer thuis. En hij ligt gewoon te pitten als ik thuis kom. De andere twee zijn wat langer maar dan begin ik vaak pas om 12u en dan is er tegen 17u al weer iemand thuis. Soms ook niet, dan is hij langer alleen.
Ik begrijp echt niet dat iemand 1 of 2 dagen per week werken vreselijk kan vinden voor een hond. Je bent die andere 6 toch wel thuis? Of mag je helemaal niet werken als je een hond hebt? Of maximum 2 uurtjes per dag?
mee eens hier ook zo max 6 uur alleen met af en toe een uitschieter als het feestdagen zijn (maar dat is binnenkort afgelopen)
bovendien slaap je toch ook 8 uur per nacht? of laten jullie de honden snachts ook een keer een plasje doen?
Once upon a time can happen anytimeWhiskey*Toska*Storm*Roxy*
StormenRoxy schreef:mee eens hier ook zo max 6 uur alleen met af en toe een uitschieter als het feestdagen zijn (maar dat is binnenkort afgelopen)
bovendien slaap je toch ook 8 uur per nacht? of laten jullie de honden snachts ook een keer een plasje doen?
Misschien moet Nanna iedere nacht er ook uit om te piesen? Ik niet in elk geval, en ik kan het mákkelijk 8 uur ophouden. Dat is niet eens ophouden, want ik hoef gewoon nog niet. Ik pies hooguit 3x per dag.
StormenRoxy schreef:mee eens hier ook zo max 6 uur alleen met af en toe een uitschieter als het feestdagen zijn (maar dat is binnenkort afgelopen)
Misschien moet Nanna iedere nacht er ook uit om te piesen? Ik niet in elk geval, en ik kan het mákkelijk 8 uur ophouden. Dat is niet eens ophouden, want ik hoef gewoon nog niet. Ik pies hooguit 3x per dag.
Snacht slapen we. En Toots ook. Toots kan het ophouden snachts. Maar als hij wakker is kan hij het hooguit 6 uur ophouden.
Overdag kan ik het zelf ook geen 8 uur ophpuden trouwens. Vind het knap als jij dat altijd kan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
toots schreef:Snacht slapen we. En Toots ook. Toots kan het ophouden snachts. Maar als hij wakker is kan hij het hooguit 6 uur ophouden.
Overdag kan ik het zelf ook geen 8 uur ophpuden trouwens. Vind het knap als jij dat altijd kan.
Als wij niet thuis zijn, slapen de honden ook. Dan maakt het dus ook niet uit of ze na 5 of na 8 uur wakker gemaakt worden.
ik moet er wel bij zeggen dat als wij langer als 6 uur weg blijven ik de buurman vraag om ze ff een plasje te laten doen,
en als het lekker weer is zitten ze buiten in de tuin.
Snacht slapen we. En Toots ook. Toots kan het ophouden snachts. Maar als hij wakker is kan hij het hooguit 6 uur ophouden.
Ik kan het makkelijk een hele dag ophouden, zonder moeite. Ik ga bijna nooit naar de wc op het werk want ik moet gewoon niet.
En mijn hond slaapt ook als hij alleen is. Die zit echt geen 8 uur rond te koekeloeren. Dat komt zelden voor, maar hij zit wel 3 dagen per week 6 uur alleen. Dat kan hij prima.
Ik zou 1 dag per week 8 uur alleen echt geen probleem vinden. Zeker niet als de honden met zijn twee zijn en er verder gewoon gewandeld word.
Kun je geen advertentie bij de supermarkt hangen of op MP ?
Misschien kun je eens mensen aanspreken die je nu overdag ziet lopen met de hond.
Als het alleen maar voor even een klein rondje door de buurt is moet het toch niet zo'n probleem zijn iemand te vinden ?
Ik kan het makkelijk een hele dag ophouden, zonder moeite. Ik ga bijna nooit naar de wc op het werk want ik moet gewoon niet.
En mijn hond slaapt ook als hij alleen is. Die zit echt geen 8 uur rond te koekeloeren. Dat komt zelden voor, maar hij zit wel 3 dagen per week 6 uur alleen. Dat kan hij prima.
Ik zou 1 dag per week 8 uur alleen echt geen probleem vinden. Zeker niet als de honden met zijn twee zijn en er verder gewoon gewandeld word.
off topic, waar maken jullie die leuke halloween pics
Nanna schreef:Je zult er als fulltimer maar zo eentje treffen....
Het moge even duidelijk gezegd worden, dat wij nooit beiden fulltime gewerkt hebben sinds we honden hebben. Maar tussen de middag naar huis (dat was wel een paar keer een optie, hebben we ook geprobeerd) werkt hier gewoon niet. Dan zijn ze boos in het kwadraat dat ze dan na zo'n kutrondje tussen de middag wéér alleen worden gelaten. Hier werkt het echt gewoon beter dat ze dan maar gelijk 8 uur alleen zijn. Dan is het rust in huis, en dan slapen ze gewoon.
Nanna schreef:Je zult er als fulltimer maar zo eentje treffen....
Het moge even duidelijk gezegd worden, dat wij nooit beiden fulltime gewerkt hebben sinds we honden hebben. Maar tussen de middag naar huis (dat was wel een paar keer een optie, hebben we ook geprobeerd) werkt hier gewoon niet. Dan zijn ze boos in het kwadraat dat ze dan na zo'n kutrondje tussen de middag wéér alleen worden gelaten. Hier werkt het echt gewoon beter dat ze dan maar gelijk 8 uur alleen zijn. Dan is het rust in huis, en dan slapen ze gewoon.
Dat werkt hier inderdaad ook niet. Ik heb een uur pauze en 10minuten reistijd, eigenlijk 5 maar ik ben graag 5 minuten vroeger. Dus dan heb ik nog 40 minuten. Tegen dat ik dan de deur uit ben om te wandelen en ondertussen nog een boterham binnen prop dan ben ik maximum 30 minuten aan de wandel. Dan is Diesel niet eens moe maar komt hij gewoon opgefokt thuis 'nu al naar huis, ik wil nog verder' en dan is hij helemaal over de zeik als ik weer vertrek.
Marion. schreef:
off topic, waar maken jullie die leuke halloween pics
Ody schreef:
Manlief vind het onzin om te gaan betalen voor het uitlaten, dan rijdt hij liever even heen en weer in zijn pauze. Denk dat we het hier voolopig maar even op houden (als ik de baan krijg natuurlijk) en ondertussen houd ik mn oren open naar iemand die ´s middags 10 minuutjes met ze wil lopen.
Als hij niet wil gaan betalen, dan lijkt me dit een goede oplossing.
Er zijn wel veel uitlaatservices die een privé rondje met de honden willen lopen. Lopen ze misschien niet zo lang, maar misschien wel een goede passende oplossing voor jullie, wanneer het toch te veel wordt voor je man.
Bij ons zijn ze hooguit 1 dag in de week de hele dag thuis en dan komt de HUS. Daarnaast hebben we ook een hondenluik in de deur, dus bij hoge nood kunnen ze altijd ff de blaas legen. Komt misschien omdat ik zelf ook ieder uur wel op de pot zit . Maar op zich zou je het voor die 2 dagen eerst aan kunnen kijken als je geen andere optie hebt, honden slapen tenslotte iets van 18 uur op een dag...
Budkes schreef:2 dagen in de week van 9 tot 6, ik zou niets doen, gewoon aankijken. Mocht blijken dat de honden het niet trekken kun je altijd nog wat bedenken. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn.
Hou zelf je zeik maar eens zo lang op. Het feit dat het kán moet toch ook maar niet meteen indiceren dat het zo gebeuren moet?
Ze moeten ook een hele nacht hun plas inhouden , waarom zou dit dan niet kunnen? Zal wel kwestie van gewenning zijn? Mijn hond is ook 2 dagen per week van 9 tot 4/5 alleen en houd haar plas en poep gewoon in. Als ik dan thuis kom ga ik er uiteraard ook meteen uit met haar. Als ik ga slapen moet ze het ook een aantal uren inhouden dan.
Vlinder schreef: honden slapen tenslotte iets van 18 uur op een dag...
De mijne niet. Ik loop veel met ze en ze volgen me waar ik ga, zoals dat roedeldieren betaamt.
Ik ben niet zo van de mantra's om mijn geweten te sussen.
Maar dat komt omdat jij thuis bent. Als jij overdag een paar uur niet thuis bent, dan slapen ze gewoon hoor. Maak je maar geen illusies.
Vlinder schreef: honden slapen tenslotte iets van 18 uur op een dag...
De mijne niet. Ik loop veel met ze en ze volgen me waar ik ga, zoals dat roedeldieren betaamt.
Ik ben niet zo van de mantra's om mijn geweten te sussen.
Maar dat komt omdat jij thuis bent. Als jij overdag een paar uur niet thuis bent, dan slapen ze gewoon hoor. Maak je maar geen illusies.
dit dus.. maar er loopt er hier geen constant achter me aan als ze loslopen en ik ben thuis... ja als ik met verpakking in de koelkast of keukenkast rommel dan is het ineens erg interessant ... eten!! Maar anders... nee hoor... dan gaat alles gewoon zoals het gaat en liggen ze rustig hun ding te doen.. of slapen of bot kauwen of wat dan ook.
Overigens als ik ze thuis achter het huis heb lopen (en dat is elke dag), waar ze dan eventueel de kans hebben om te pissen, doen ze het ook geen van allen... Dus die hoognodige noodzaak is hier simpelweg niet.
Hier is het ook altijd wel een beetje gepuzzel. Als ik school heb kom ik onder de middag overhuis voor een rondje te doen, als ik stage heb dan komt er een vriendin , die ik altijd wel iets in de plaats geef voor de moeite. Als mijn vriend later vertrekt of vroeger thuis is, neemt hij over. max 6u is dat dan.
In het weekend is het dan ook volluit na een voor ons drukke week. Maar we zorgen dat hij in de week ook altijd nog 2 extra uitjes heeft bovenop zijnvaste rondes. en in het weekend zit er ook altijd wel een langere wandeling op verplaatsing in.
Overdag ligt ie gewoon te slapen hoor... uuuuuuuren soezen op de zetel. En ik zorg voor een volle kong met lekkers voor na het rondje zodat hij daar dan weer even mee bezig is.
met een beetje creativiteit luktt wel hoor.
Alleen denk ik dat er heeeeeeeel veel honden gewend zijn van 5 op 7 een hele dag alleen thuis te zitten...
het zal wel per hond verschillen of het wel of niet kan, en het ligt er maar net aan wat ze gewend zijn.
ik zou er zelf niet voor kiezen (als er een keuze is, bij noodzaak ligt het weer iets anders), maar dat is meer voor mezelf dan voor de hond denk ik.
die zou de hele dag niet van de bank komen.
Ik werk meestal avonddiensten en mijn vriend dagdiensten, dan zijn ze maximaal 5 uur alleen. Wanneer ik een ochtenddienst heb laat mijn schoonvader of zusje ze even uit. Toen ik nog geen oplossing had na dramatische ervaringen met uitlaatservices is Gol wel eens 8 a 9 uur alleen geweest op een dag. Dan stond ze wel te springen hoor als ik thuiskwam, ook al had ik haar 's ochtends een uur lang uitgelaten. Niet perse omdat ze moest piesen maar om het gebrek aan gezelschap. Maar toen was Gol nog alleen, nu is Mika er bij en dat is toch anders denk ik. Al zijn ze tot nu toe niet langer dan 5 uur samen alleen geweest dus wat dat betreft is het lastig vergelijken.
Als jouw vriend twee keer in de week even heen en weer kan rijden voorlopig is dat toch mooi? En als dat eens een keer niet kan gaan ze er gerust niet dood aan.
Stol schreef:Gewoon optijd je bed uit en de honden zo'n 2 uur lekker laten rennen en vliegen en wandelen. En dan zijn ze de rest van de dag lekker moe!
Ja lekker, ze schrijft toch dat die beesten medische problemen hebben, zullen ze ook geen 2 uur kunnen rennen en vliegen Stol
Ik heb als meisje vroeger een tijdlang de hond waar mijn hond altijd mee speelde ook mee uitgelaten tussen de middag toen het vrouwtje geopereerd was en het baasje fulltime moest werken.ik een aanvulling op de zakcenten, die mensen uit de brand geholpen.
Als het toch maar voor een klein rondje is, is het opsnorren van een scholier voor een paar centen ook wel een idee. Dat je man er geen geld voor kwijt wil verandert misschien ook wel wanneer hij problemen ondervindt met het tussen de middag naar huis gaan.
Ik demk overigens dat dit per hooind verschilt.. Kai is nooit 8 uur alleen geweest maar als wij thuis komen van een rondje gaat hij slapen en zie ik hem pas 6-8 uur later...
Minhie schreef:Ik demk overigens dat dit per hooind verschilt.. Kai is nooit 8 uur alleen geweest maar als wij thuis komen van een rondje gaat hij slapen en zie ik hem pas 6-8 uur later...
Dat denk ik ook Luna slaapt nooit als wij wakker zijn, ook niet als we eerst een lange wandeling maken. Toch laat ik haar gerust 6-8 uur alleen als dat 1 á 2 dagen per week zou zijn. Ze vermaakt zich wel en ik zorg er gewoon voor dat we op pad gaan zodra we thuis zijn. Moet wel zeggen dat het zelden voor komt, omdat ik meestal wel een oppas heb, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben als dat niet het geval zou zijn. Althans, als het om 1-2 dagen per week gaat.
Nu zijn er geen problemen omdat ik door de week thuis ben en werk in het weekend als mijn man thuis is.
Vanaf 1 januari moet ik de 5 ploegen in en dan wordt het een ander verhaal,dan zijn ze 2 dagen om de 8 dagen 8 uur alleen.
Wij gaan eerst proberen hoe ze het doen lukt het niet dan kunnen mijn ouders altijd invallen die wonen dan op een paar minuten van mij vandaan.
Maar mijn moeder en mij kennende gaan we het niet eerst proberen,en wordt er gelijk een middagje 'oma' van gemaakt.