Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit keer was het een Maltheser
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dit keer was het een Maltheser
Dit keer was het blijkbaar een Kangal die een Maltheser dood beet.Goed dat hij afgestaan is!
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... herder.ece
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... herder.ece

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Re: Dit keer was het een Maltheser
Triest weer
Waarom kunnen eigenaren van een dergelijke hond nou niet gewoon hun verantwoording nemen, zeker als het al meerdere malen fout is gegaan??? Arm hondje en arm baasje 
(en stiekem hou ik mijn hart nu helemaal vast, hoorde dat er bij ons in het losloopgebied iemand loopt nu met 2 Kangals, nu nog 4 maanden oud, broer en zus
Hij wist nu al te vertellen dat ze met gemak andere honden dood kunnen bijten, zucht)
(en stiekem hou ik mijn hart nu helemaal vast, hoorde dat er bij ons in het losloopgebied iemand loopt nu met 2 Kangals, nu nog 4 maanden oud, broer en zus
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ach, wat sneu.. Het zal je gebeuren 
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En waarom laten mensen hun hond los door de buurt lopen als hij al waarschuwingen heeft. Je zal hulpeloos moeten toezien hoe je hoe zo gebeten wordt.
Laatst gewijzigd door Es op 24 okt 2012 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
-
S@ndr@
- Zeer actief
hij moet eerst 3 keer bijten voor hij een...........
nou ja zeg. 
- Ingding
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat bizar dat er geschreven wordt dat er eerst 3x een melding van een incident moet zijn geweest voordat een muilkorfgebod kan worden opgelegd. Dat is dan toch echt per gemeente of wie weet zelfs situatie verschillend. Arme Maltezer en arme eigenaren die hiervan nu de dupe zijn geworden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Moet je wel alles quoten hè Nanna, dit stond er namelijk direct achter:Nanna schreef:Er was een muilkorfgebod opgelegd![]()
Maar ja, als zo'n aso zich daar dan niet aan houdt.....De politie laat weten dat er in mei dit jaar een melding is geweest van een ‘bijtincident’ bij deze hond. Op 16 en 26 september kwamen er nieuwe meldingen binnen. Toen heeft de gemeente de eigenaar verplicht zijn hond te muilkorfen.
Toen heeft de gemeente de eigenaar verplicht zijn hond te muilkorfen. Dat kan officieel pas na drie meldingen of aangiftes.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
En dan gaan ze voor un Boerboel of een KaneKorsooNanna schreef:Maak je maar geen illusies. Dergelijk volk heeft zó weer een andere.marian* schreef:Goed dat hij afgestaan is!
[
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nanna schreef:Maak je maar geen illusies. Dergelijk volk heeft zó weer een andere.marian* schreef:Goed dat hij afgestaan is!
[
Ik zie meestal nog wel ergens een lichtpuntje maar ik denk dat je in dit geval gelijk hebt.
Maar goed,het zal je hond maar weer zijn
Ik geloof er trouwens ook niks van dat dat muilkorfgebod pas na een x aantal waarschuwingen opgelegd kan worden en volgens mij verschilt dat per gemeente.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik begrijp niet dat mensen dat zelf niet meteen doen na de eerste serieuze knauw.Het lijkt me afgrijselijk als mijn hond een andere hond serieus verwondt of doodbijt.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat doen ze in Gelderse gemeenten schijnbaar wel vaker maar is juridisch nergens op gebaseerd.marian* schreef:Nanna schreef:Maak je maar geen illusies. Dergelijk volk heeft zó weer een andere.marian* schreef:Goed dat hij afgestaan is!
[
Ik zie meestal nog wel ergens een lichtpuntje maar ik denk dat je in dit geval gelijk hebt.
Maar goed,het zal je hond maar weer zijn
Ik geloof er trouwens ook niks van dat dat muilkorfgebod pas na een x aantal waarschuwingen opgelegd kan worden en volgens mij verschilt dat per gemeente.
Achterlijk beleid.
Gr. Aniek

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Vreselijk zeg
Je lieve hondje zal voor je ogen zo doodgebeten worden en je kan niets doen
Wat een nachtmerrie, wat erg...
Wat een nachtmerrie, wat erg...
- dagmar88
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Ik begrijp niet dat mensen dat zelf niet meteen doen na de eerste serieuze knauw.Het lijkt me afgrijselijk als mijn hond een andere hond serieus verwondt of doodbijt.
Het is niet alsof dat gedrag uit de lucht komt gevallen...
Zou wat zijn als ik met Charlie pas maatregelen was gaan nemen ná een bijtincident.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
dagmar88 schreef:Marie-Josée schreef:Ik begrijp niet dat mensen dat zelf niet meteen doen na de eerste serieuze knauw.Het lijkt me afgrijselijk als mijn hond een andere hond serieus verwondt of doodbijt.Ik snap al niet dat mensen het daar op aan laten komen.
Zou wat zijn als ik met Charlie pas maatregelen was gaan nemen ná een bijtincident.
Ik snap dat ook niet hoor... ik merkte op een bepaald moment ook dat Kaya zich gewoon liever niet bezig hield met andere/vreemde honden.
Ze wilde er niets mee te maken hebben en als ze 'opdringerig' werden (wilden snuffelen of spelen) dan gaf ze een snauw.
Voordat het uit de hand kon lopen, heb ik haar gewoon bij alle vreemde honden weggehouden. Geen gesodemieter
Ik moet er niet aan denken dat mijn hond een andere hond ernstig verwond of dood bijt, ik zou er totaal kapot van zijn.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Erg triest.
Wat gebeurd er met de hond wanneer je hem afstaat, krijgt hij dan DE SPUIT?
Mijn buurman heeft in der tijd zelf het besluit genomen, om na het bijt incident waarbij mijn hond zwaar gewond raakte, zijn hond te laten in slapen. Hij heeft zijn verantwoordelijkheid genomen, maar is tot het laatste moment bij zijn hond geweest. Ik zal het denk ik als er geen andere mogelijkheid over is, op de zelfde manier doen.
Mijn buurman heeft in der tijd zelf het besluit genomen, om na het bijt incident waarbij mijn hond zwaar gewond raakte, zijn hond te laten in slapen. Hij heeft zijn verantwoordelijkheid genomen, maar is tot het laatste moment bij zijn hond geweest. Ik zal het denk ik als er geen andere mogelijkheid over is, op de zelfde manier doen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mijn zus heeft ook zelf die beslissing genomen met een zeer geliefde Jack Russel teef.
Schrijnend en dapper!
Schrijnend en dapper!
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie kon vanaf een maand of 6 niet meer met angstige/onderdanige honden, vanaf de eerste loopsheid niet meer met onbekende kleine hondjes en teven.Caro. schreef:dagmar88 schreef:Marie-Josée schreef:Ik begrijp niet dat mensen dat zelf niet meteen doen na de eerste serieuze knauw.Het lijkt me afgrijselijk als mijn hond een andere hond serieus verwondt of doodbijt.Ik snap al niet dat mensen het daar op aan laten komen.
Ik snap dat ook niet hoor... ik merkte op een bepaald moment ook dat Kaya zich gewoon liever niet bezig hield met andere/vreemde honden.
Ze wilde er niets mee te maken hebben en als ze 'opdringerig' werden (wilden snuffelen of spelen) dan gaf ze een snauw.
Voordat het uit de hand kon lopen, heb ik haar gewoon bij alle vreemde honden weggehouden. Geen gesodemieter![]()
Ik moet er niet aan denken dat mijn hond een andere hond ernstig verwond of dood bijt, ik zou er totaal kapot van zijn.
Daar zat een duidelijke opbouw in en meer dan leren niet zelfstandig op honden af te gaan, spel in de gaten houden en tijdig afkappen was het niet.
Daarna een korfje in onoverzichtelijk gebied, (behalve in het holst van de nacht) een halti voor extra controle en een tuig om haar snel op te kunnen tillen.
Niet van huis zonder extra lijn, breakstick en iets om haar mee af te leiden.
Een bijtincident zou voor mij echt als falen voelen, wie er ook 'goed' of 'fout' zou zitten.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Antonetta schreef:Erg triest.
Als alles goed gaat krijgt de hond niet meteen een spuit maar wordt hij in een speciaal pension gedaan.Stel je daar overigens niks van voor want meestal worden ze daar slecht behandeld.Dat is wel gebleken ten tijde van de RAD en ook daarna nog.
Vervolgens beslist de rechter wat er gedaan moet worden.
Let wel:als alles goed gaat.En dat gaat het soms niet zoals iedereen wel weet.Met als gevolg dat er ook weleens onschuldige honden een spuit krijgen en de eigenaar van niks weet.

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Dr loopt bij ons bij het werk 1 kangal rond die goed opgevoed is en wordt. Nog nooit een turk zo blij en achterlijk over straat zien lopen met een pup hahaha. Zat er op den duur iets groens op zn vacht, jongen in paniek, was gewoon wat gras hahaha.
Over het algemeen weten de mensen niet wat ze in huis halen met zo'n hond.
Als iemand al begint met: hij kan makkelijk een andere hond doodbijten, daar gaan mijn haren al van overeind staan. Ik vindt het geen fijne honden. Ik heb denk ik 3 leuke kangals gezien in mn leven. En ik heb er nogal wat voorbij zien komen helaas.
Groetjes Marieta.
Over het algemeen weten de mensen niet wat ze in huis halen met zo'n hond.
Als iemand al begint met: hij kan makkelijk een andere hond doodbijten, daar gaan mijn haren al van overeind staan. Ik vindt het geen fijne honden. Ik heb denk ik 3 leuke kangals gezien in mn leven. En ik heb er nogal wat voorbij zien komen helaas.
Groetjes Marieta.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Nadat onze hond door een kangal te pakken was genomen hebben we aangifte gedaan. Ze wisten gelijk van wie die hond was omdat die man dagelijks lang het politiebureau wandelde met 2 losse kangals terwijl er al meer klachten waren geweest.
Ze hebben toen tegen die man gezegd dat hij zijn honden aangelijnd moest houden maar dat gebeurde dus niet. Een paar dagen nadat mijn hond te pakken was genomen heeft de kangal een andere hond dood gebeten. Toen is er ook weer aangifte gedaan en pas toen ging de politie bij de gemeente een muilkorfgebod aanvragen en dat duurt weer een tijd.
Toen de kangal precies voor de deur van het politiebureau weer een labrador verschrikkelijk toetakelde hebben ze de hond gelijk in beslag genomen.
Dat vind ik veel te laat als een hond als bijter bekend staat en het de eigenaar niets interessseert.
Ze hebben toen tegen die man gezegd dat hij zijn honden aangelijnd moest houden maar dat gebeurde dus niet. Een paar dagen nadat mijn hond te pakken was genomen heeft de kangal een andere hond dood gebeten. Toen is er ook weer aangifte gedaan en pas toen ging de politie bij de gemeente een muilkorfgebod aanvragen en dat duurt weer een tijd.
Toen de kangal precies voor de deur van het politiebureau weer een labrador verschrikkelijk toetakelde hebben ze de hond gelijk in beslag genomen.
Dat vind ik veel te laat als een hond als bijter bekend staat en het de eigenaar niets interessseert.

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ik vindt de politie dan ook laks te werk gaan. Hij komt er notabene langs gelopen! En dan zeggen ze er niks van? Tot hij nog een hond pakt...... Ongelofelijk......

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als falen heb ik het niet gezien, het eerste en enige bijtincident van gina; ik ben me wel een ongeluk geschrokken en schaamde me kapot.dagmar88 schreef:Charlie kon vanaf een maand of 6 niet meer met angstige/onderdanige honden, vanaf de eerste loopsheid niet meer met onbekende kleine hondjes en teven.Caro. schreef:dagmar88 schreef:Marie-Josée schreef:Ik begrijp niet dat mensen dat zelf niet meteen doen na de eerste serieuze knauw.Het lijkt me afgrijselijk als mijn hond een andere hond serieus verwondt of doodbijt.Ik snap al niet dat mensen het daar op aan laten komen.
Voordat het uit de hand kon lopen, heb ik haar gewoon bij alle vreemde honden weggehouden. Geen gesodemieter![]()
Daar zat een duidelijke opbouw in en meer dan leren niet zelfstandig op honden af te gaan, spel in de gaten houden en tijdig afkappen was het niet.
Daarna een korfje in onoverzichtelijk gebied, (behalve in het holst van de nacht) een halti voor extra controle en een tuig om haar snel op te kunnen tillen.
Niet van huis zonder extra lijn, breakstick en iets om haar mee af te leiden.
Ik wist wat kon komen en je groeit mee met je hond lijkt mij...
Een bijtincident zou voor mij echt als falen voelen, wie er ook 'goed' of 'fout' zou zitten.
snap nog steeds niet wat haar zo getriggerd heeft op die enorme afstand trouwens en ik was ook verschrikkelijk opgelucht dat dat hondje niks mankeerde.
herhalingen wil ik niet en zijn er ook niet geweest; had ze de kans nog een keer gekregen zou ik het wel als falen zien en het bovendien mezelf nooit vergeven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef: als falen heb ik het niet gezien, het eerste en enige bijtincident van gina; ik ben me wel een ongeluk geschrokken en schaamde me kapot.
snap nog steeds niet wat haar zo getriggerd heeft op die enorme afstand trouwens en ik was ook verschrikkelijk opgelucht dat dat hondje niks mankeerde.
herhalingen wil ik niet en zijn er ook niet geweest; had ze de kans nog een keer gekregen zou ik het wel als falen zien en het bovendien mezelf nooit vergeven.
Waar 'hij wil alleen maar spelen' mensen met zo'n schuimbekkende, borstelende stijve poten reu helaas dan weer vaak geluk hebben.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
hier bekijken ze het per geval. Mijn hondje is bijna doodgebeten door een cane corso x rhodesian.
de hondenbrigade is na veel gebel van mij langsgeweest bij de eigenaar en zijn hond en moesten
toegeven aan mij dat de hond abnormaal gedrag vertoonde. maar de eigenaar kreeg een waarschuwing
en de hond liep gewoon weer vrolijk los rond. Ik begrijp dat niet hoor.
een week later takelde de hond een andere hond toe, waarna hij een muilkorfverbod kreeg.
houdt ze zich niet aan, dus weer erachteraan. pfff....
Ik vind het zo sneu voor de eigenaar van het malthesertje. vanuit een scootmobiel kan je zo weinig doen.
en het ergste: dit had niet hoeven gebeuren als er eerder maatregelen waren genomen.
de hondenbrigade is na veel gebel van mij langsgeweest bij de eigenaar en zijn hond en moesten
toegeven aan mij dat de hond abnormaal gedrag vertoonde. maar de eigenaar kreeg een waarschuwing
en de hond liep gewoon weer vrolijk los rond. Ik begrijp dat niet hoor.
een week later takelde de hond een andere hond toe, waarna hij een muilkorfverbod kreeg.
houdt ze zich niet aan, dus weer erachteraan. pfff....
Ik vind het zo sneu voor de eigenaar van het malthesertje. vanuit een scootmobiel kan je zo weinig doen.
en het ergste: dit had niet hoeven gebeuren als er eerder maatregelen waren genomen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Die "speciale" pensions zijn gewone pensions die zijn aangewezen door LASER. Daar worden honden net zo goed of slecht verzorgd als in een doorsnee pension. Sommige honden floreren nu eenmaal beter in de opvang dan andere. In tegenstelling tot het gros van de mensen die dit van hear say hebben, ik ben er wel geweest. En ik hou net zoveel van honden als de gemiddelde HFer dus als dat niet zo zou zijn zou ik er werk van maken. Mijn hart draait sowieso al om in een gemiddeld pension, maar van slechte verzorging is geen sprake.marian* schreef:Antonetta schreef:Erg triest.
Als alles goed gaat krijgt de hond niet meteen een spuit maar wordt hij in een speciaal pension gedaan.Stel je daar overigens niks van voor want meestal worden ze daar slecht behandeld.Dat is wel gebleken ten tijde van de RAD en ook daarna nog.
Vervolgens beslist de rechter wat er gedaan moet worden.
Let wel:als alles goed gaat.En dat gaat het soms niet zoals iedereen wel weet.Met als gevolg dat er ook weleens onschuldige honden een spuit krijgen en de eigenaar van niks weet.
Wel of geen spuit hangt niet af van het feit of er afstand is gedaan. Het hangt af van de uitslag van de test. Tenzij de eigenaar zelf besluit dat de hond moet worden ingeslapen.
De meeste honden zijn "onschuldig". Ze worden ingeslapen omdat ze in onze huidige maatschappij niet te handhaven zijn.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Tsja ambtelijke molens malen langzaam. In jouw voorbeeld, of ik moet me sterk vergissen dat het over 2 anderen gaat, was er sprake van juridische problemen omtrent de inbeslagname. Dit kan juridisch gezien namelijk alleen op heterdaad, niet buiten heterdaad. Dat heeft gevoerd tot allerlei juridisch diepgaand onderzoek maar daar kon helaas niets aan veranderen. Welk artikel er ook bij werd gehaald, uiteindelijk kwam het steeds weer neer op heterdaad. En op die grondslag heeft de inbeslagname uiteindelijk plaatsgevonden.Pemba schreef:Nadat onze hond door een kangal te pakken was genomen hebben we aangifte gedaan. Ze wisten gelijk van wie die hond was omdat die man dagelijks lang het politiebureau wandelde met 2 losse kangals terwijl er al meer klachten waren geweest.
Wat iedereen graag wil en wat kan "bijt" elkaar nog weleens.
Gr. Aniek

- renee-uk
- Zeer actief
had ze dat gedaan was het natuurlijk nooit gebeurddagmar88 schreef:renee-uk schreef: als falen heb ik het niet gezien, het eerste en enige bijtincident van gina; ik ben me wel een ongeluk geschrokken en schaamde me kapot.
herhalingen wil ik niet en zijn er ook niet geweest; had ze de kans nog een keer gekregen zou ik het wel als falen zien en het bovendien mezelf nooit vergeven.Kwestie van stomme pech denk ik in zo'n geval.
Waar 'hij wil alleen maar spelen' mensen met zo'n schuimbekkende, borstelende stijve poten reu helaas dan weer vaak geluk hebben.
ik haal het ook alleen maar aan om te laten zien dat je het niet altijd aan ziet komen en ook een beetje vanwege nanna's opmerking hierboven.
ik maak er geen geheim van dat gina niet te vertrouwen is met honden en katten en dan is de link met haar als dh en die dode honden nogal gauw gelegd.
en hoewel het een kuthond is wat dat betreft, hoeft ze ook weer niet aangekeken te worden op iets dat ze niet gedaan heeft

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
thanksNanna schreef:Dan zal ik meteen ook maar even melden dat ik jou niet bedoelderenee-uk schreef: ik maak er geen geheim van dat gina niet te vertrouwen is met honden en katten en dan is de link met haar als dh en die dode honden nogal gauw gelegd.
en hoewel het een kuthond is wat dat betreft, hoeft ze ook weer niet aangekeken te worden op iets dat ze niet gedaan heeft

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als mijn hond een andere hond zwaar had toegetakeld of dood gebeten zou hij niet meer los komen.Althans niet ergens waar ik vaak andere honden verwacht.
Ik zou hoogstwaarschijnlijk dan wel regelmatig wandelgebieden opzoeken waar geen andere hond te vinden is,en ja,die zijn er nog.
Ik zou hoogstwaarschijnlijk dan wel regelmatig wandelgebieden opzoeken waar geen andere hond te vinden is,en ja,die zijn er nog.