Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het "in" tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: is het "in" tegenwoordig?

Ongelezen bericht door Budkes »

Fin schreef:
Budkes schreef:
Fin schreef:
LongFields schreef:Rekening houden met elkaar is in mijn ogen helemaal niet voorbehouden aan een groep (of dat nou joggers zijn of mensen met honden), maar aan iedereen.
Maar je kunt (vind ik) van een jogger niet verlangen dat hij met iedere inidividuele hond rekening gaat houden omdat die misschien wel eens achter hem aan zou willen rennen, of gewoon niet wil luisteren.
En ja, soms gaat het wel eens mis doordat een hond achter een jogger aanrent. Dat is zoals ik al schreef niet het probleem van de jogger en is ook niet reëel om dat probleem daar wél neer te willen leggen. Een attente jogger zal misschien inderdaad even stoppen tot de eigenaar bij de hond is om de hond aan te lijnen of even vast te houden. Ik zou dat zelf ook wel even doen, maar ik kan me net zo goed voorstellen dat iemand die met een schema loopt daar niet om zit te springen.
Knip
Jouw hele verhaal Fin gaat mank op 2 dingen.
1. Jouw hond heeft een hekel aan joggers dat is dus jouw verantwoordelijkheid.
2. Joggers doen niemand kwaad en zijn niet verantwoordelijk voor de problematiek van jouw hond.

Als ik het verhaal naar mezelf toetrek. Mijn hond bijt mensen. Alle mensen. Dwz als hij je aan kan raken dan bijt hij. Dus moet ik zorgen dat hij mensen niet aan kan raken. Dus zorg ik dat hij alleen losloopt waar ik mens en dier van mijlen afstand aan kan zie komen. Dus loop ik niet daar waar het verkeerslawaai de aankomende mens overstemd. Dus loop ik met ogen voor en achter met een heel kort aangelijnde hond als er mensen, dieren of verkeer in de buurt is.
Daar kan ik niemand, peuter, kleuter, puber, volwassene, loper, jogger, hardloper met schema, fietser, mountainbiker voor verantwoordelijk maken. Die kunnen dat namelijk niet weten en verwachten ook niet van de fiets getrokken te worden als ze een mevrouw met hond passeren.
Dus geheel en al mijn verantwoordelijkheid en in jouw geval met joggers dus geheel en al jouw verantwoordelijkheid. Een bescheiden opstelling en volmondig SORRY is het enige juiste in jouw geval mocht het fout gaan.
Als, laat me eens raden, als iemand die jogt, zie je bewust over het hoofd waar mijn verhaal zeker niet mank gaat. Wielrenners en mountainbikers staan bekend om hun soms asociale gedrag. En joggers zijn wat dat betreft soms hetzelfde.
Mis geraden, als je goed had gelezen had, had je geweten dat ik zelf terug loop naar de hondenbaas om zijn hond terug te brengen waarna we vriendelijk elkaar begroeten en ik weer doorloop.
Ik loop nooit op tijd, doe geen wedstrijden, loop puur ter ontspanning, roep ver van te voren dat ik er aan kom zodat mensen dat weten, loop met bogen om mensen heen en ben niet te beroerd een ander pad in te slaan als dat me beter lijkt voor de hondenbaas waarvan ik zie dat hij/zij in de problemen raakt als ik nader al hardlopend mét mijn honden. Ik ben volstrekt ambitieloos en competitieloos ingesteld als sporter. Pure ontspanning.
Fin schreef:Maar nee, zonder een fiets bij ons zijn we tijdens 'het beoefenen van onze sport' nóóit asociaal. :roll:

En waar je verdere vergelijking mank gaat: mijn hond was met iedereen sociaal, en iedereen kon gerust langs hem heen lopen. Vlak langs hem heen rennen, dat kon niet. Ik vind het niet teveel om van een jogger te verwachten dat hij weet dat je dat bij sommige honden beter niet kunt doen, en om dan nb middenin de stad niet vlak langs mij en mijn hond heen te rennen. Je weet hoe lang een lijn ongeveer is. Anderhalve meter en ik had het niet zien aankomen, geen probleem.
Dus de jogger die te kort langs loopt wordt gebeten. Dat is jouw verantwoordelijkheid, jij moet opletten. Ik respecteer altijd de persoonlijke ruimte van een persoon. (Ik loop trouwens niet hard in de stad.) maar toch is het me in het gewone dagelojkse leven, dus niet tijdens het hardlopen, al regelmatig overkomen dat ik per ongeluk tegen iemand aanstoot. Omdat ik uit moest wijken voor een ander, aangeduwd werd, struikelde, kortom noem maar op. Dat soort dingen gebeuren. Daar hoor ik dus als eigenaar van een "bijtende hond omdat ie niet accepteerd dat iemand snel in zijn persoonlijke zone komt" rekening mee te houden. En als dat niet lukt omdat het te plotseling is dan hoor ik daar sorry voor te zeggen. Niet andersom.
Fin schreef: Hij is er trouwens niet meer. En ik mis nu nog de ondeugd;). Dit was ook de hond met de gehandicapte knie die ik daardoor niet in zit kon zetten, en dat bemoeilijkte het trainen ook. Moeten ze uit zit overeind komen om alsnog naar een jogger uit te kunnen vallen, dan heb je meer tijd. Maar toch, allemachtig, het is echt niet teveel gevraagd om midden in een stad iemand met een hond niet van achteren al joggend vlak langs te passeren. Het was gelukkig maar één incident, dus kennelijk, andere joggers kunnen dat dan wel. Een beetje rekening houden met een ander.
Een beetje rekening houden met een ander is prima en zou iedereen meer moeten doen, neemt niet weg dat je de schuld niet hoeft te verschuiven op die ander. Als die jogger zo langs mij loopt zonder dat ik oplet dan wordt ie gebeten door mijn hond. Dan kan ik dat toch niet op die jogger schuiven. Echt niet. Dat is geheel en al mijn verantwoordelijkheid. :U: ja tuurlijk had hij meer afstand moeten houden, maar dat deed hij niet en met elke andere van mijn honden was er niets gebeurd. Maar met die ene wel, dus moet IK anders lopen.

Ik reageerde dus geheel en al als iemand met een agressieve hond en absoluut niet als jogger. Dat soort ambitieuze sportkarakters zijn mijn meer dan vreemd.
Laatst gewijzigd door Budkes op 23 okt 2012 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Marie-Josée schreef:Ik begrijp die intolerantie tegenover joggers en fietsers totaal niet. Zij hebben net zoveel recht om daar te zijn als een ander. En omdat ze sneller gaan vind ik het ook normaal om een stapje aan de kant te doen of ben ik nu gek? :19:
Ik vind dat op het Utrecht Centraal Station niet erg. Maar ik loop misschien nu net even in een bos om dat eens even niet te hoeven doen. En soms is het ook onzin om dat van een ander te verwachten en dat met je snelheid af te dwingen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Fin schreef: Het maakt mij niet uit of jij het leest of reageert, of niet. Maar voor de rest: het dichtgedrukte, zolang ik daar niemand mee tot last ben: soms ben je dat dus wel, en ben of wil je je daar niet van bewust zijn. Ik zit niet altijd op jouw gejog te wachten. Ook zonder hond niet. Is dat nu echt zo moeilijk om daar met je hoofd bij te kunnen? Respecteer mijn persoonlijke ruimte, in het dagelijks leven, doe je dat immers ook. En op het moment dat je gaat joggen, hoeft dat ineens niet meer?

En jij gaat me toch echt niet vertellen dat zo iemand die mij op zo'n halve meter passeert zich er niet van bewust is dat ik misschien wel eens niet zou willen dat hij dat doet? En negen van de tien keer erger je je en misschien roep je eens wat. Maar ik word soms narrig van die hele houding van 'overal moet ik kunnen joggen' en 'overal moet ik kunnen sporten' en de tiende heeft dan misschien wel eens een probleem. Als ik zonder me daarvoor een centimeter te hoeven verplaatsen een elleboog in je maag kan zetten dan respecteer je niet alleen mijn persoonlijke ruimte niet, je bent dan gewoon onbeschoft bezig. En wat mij betreft, doe je dat dan ergens bewust, en daarbij heb je dan kennelijk ingecalculeerd dat dat jou zo af ten toe wel eens zo'n reactie kan opleveren.

Erg leuk trouwens, als je nèt je andere hond met succes het najagen van joggers afgeleerd heb, voor hem was achter een tennisbal aangaan leuker, en je loopt op het strand en iemand moet per sé niet alleen op minder dan een halve meter, van achteren komend, jou passeren, maar ook nog je hond van toen nog geen acht maanden. En dat ging gelukkig goed en die hond heeft het najagen van tennisballen altijd leuker gevonden. Maar toch: en maar klagen dat sommige honden niet met joggers kunnen.

Maar goed, joggers zijn nóóit asociaal. Dat wordt je kennelijk alleen als je zonder-enig-rekening-willen-houden-met-een-ander een sport beoefend waar je een fiets voor nodig hebt.
Mensenkinderen, hoe groot is jouw frustratie ten opzichte van joggers in hemelsnaam...
Nu zit je op mij te vitten alsof IK de jogger ben die jou zo gefrustreerd heeft, ik weet niet hoor maar gaat het wel helemaal goed met je?
De essentie van hetgeen ik schrijf ontgaat je echt volledig doordat jij alleen maar kunt focussen op je eigen frustratie en daarin sleur je alles en iedereen mee.

Onder de hele bevolking tref je sociale mensen aan, en a-sociale (en dan alles er tussenin want gelukkig is niet alles zo zwart-wit als jij het stelt). Dat zul je in je eentje nooit kunnen veranderen, zeker niet als je zo'n instelling hebt als waar jij hier nu blijk van geeft.
Ik vind dat joggers die zowat over iemand heen lopen om maar geen halve meter uit te hoeven wijken a-sociaal, maar ook mensen met honden die geen rekening houden met anderen (op wat voor manier dan ook).
Zelf probeer ik als ik met mijn honden loop rekening te houden met alle anderen in het gebied waar ik ben, en handel ik daarnaar door mijn honden bij me te houden zodat ze aan wie of wat dan ook geen overlast kunnen bezorgen. Gelukkig doen de meeste anderen hetzelfde. Als ik hardloop, zal ik hetzelfde doen en gerust even inhouden als iemands hond achter me aan wil lopen, of mijn paard stilzetten als ik zie dat mijn paard als ik in een recreatiegebied rijd iemands hond triggert.
In alle gevallen leg ik de verantwoordelijkheid niet bij een ander, maar gewoon bij mezelf. Dus mocht ik een jogger missen en mijn hond zou er toch achteraan gaan, dan ben ik degene die zich verontschuldigt en zal ik nog beter opletten om herhaling te voorkomen. Om mijn frustratie omdat mijn hond niet luistert op de jogger te botvieren komt niet eens in mijn hoofd op als ik eerlijk ben.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

LongFields schreef: In alle gevallen leg ik de verantwoordelijkheid niet bij een ander, maar gewoon bij mezelf.

Amen!!!!
Gr. Aniek

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Fin schreef: Ik zit niet altijd op jouw gejog te wachten. Ook zonder hond niet. Is dat nu echt zo moeilijk om daar met je hoofd bij te kunnen?

:goeie: :LOL: En die joggers zitten wel te wachten op honden die ze tot soms wel een halve kilometer achtervolgen omdat de eigenaar de verantwoording ontbreekt ze onder áppel te hebben (en te houden) :LOL: :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Fin
Zeer actief

Budkes schreef: Dus de jogger die te kort langs loopt wordt gebeten. Dat is jouw verantwoordelijkheid, jij moet opletten. Ik respecteer altijd de persoonlijke ruimte van een persoon. (Ik loop trouwens niet hard in de stad.) maar toch is het me in het gewone dagelijkse leven, dus niet tijdens het hardlopen, al regelmatig overkomen dat ik per ongeluk tegen iemand aanstoot. Omdat ik uit moest wijken voor een ander, aangeduwd werd, struikelde, kortom noem maar op. Dat soort dingen gebeuren. Daar hoor ik dus als eigenaar van een "bijtende hond omdat ie niet accepteert dat iemand snel in zijn persoonlijke zone komt" rekening mee te houden. En als dat niet lukt omdat het te plotseling is dan hoor ik daar sorry voor te zeggen. Niet andersom.
Nee, midden in de stad hoef ik dat niet. Joggen doe je op plaatsen die daar geschikt voor zijn.
Budkes schreef:Een beetje rekening houden met een ander is prima en zou iedereen meer moeten doen, neemt niet weg dat je de schuld niet hoeft te verschuiven op die ander. Als die jogger zo langs mij loopt zonder dat ik oplet dan wordt ie gebeten door mijn hond. Dan kan ik dat toch niet op die jogger schuiven. Echt niet. Dat is geheel en al mijn verantwoordelijkheid. :U: ja tuurlijk had hij meer afstand moeten houden, maar dat deed hij niet en met elke andere van mijn honden was er niets gebeurd. Maar met die ene wel, dus moet IK anders lopen.
Je kunt je misschien nu voorstellen, gezien je beroep, waarom dit incident me nog zo bij staat, en dat ik me zo'n zorgen erover maakte. En waarom ik zo blij was dat ik hiervoor nu net de goede hond bij me had. Ik heb mijn honden altijd als mijn verantwoordelijkheid gezien, ook deze, maar sommige dingen zijn gewoon niet eerlijk. Zoals van achteren, overstemd door het geluid van het verkeer, achterop komen, en dan vlak langs me heen rennen. Het zou altijd mijn verantwoordelijkheid zijn wat mijn hond op zo'n moment doet, maar mijn schuld had het niet geweest. Maar ik had er een hond met giga verlatingsangst misschien wel door in beslaggenomen en voor enkele maanden kwijt kunnen raken. Tegen de achtergrond van toendertijd het willen invoeren van de nieuwe RAD. En dat alles omdat het voor zo'n hufter-met-sportschoenen-aan teveel moeite is om te bedenken, goh, langs iemand met dit soort hond heen rennen is misschien niet zo'n goed idee. Laat ik dat maar beter niet doen.

Vanuit mijn tenen: als het zo godsgruwelijk teveel moeite is om te stoppen en weer op tempo te komen, waarom doe je het dan?
Budkes schreef:Ik reageerde dus geheel en al als iemand met een agressieve hond en absoluut niet als jogger. Dat soort ambitieuze sportkarakters zijn mijn meer dan vreemd.
Ik heb dan ook met jou als jogger geen enkel probleem om even rekening met je te houden. Ook niet op die twee postzegels aan ruimte in het losloopgebied waar ik hem toch nog even los probeer te laten. De meer recreatieve joggers begrepen ook dat ik op zo'n moment een probleem had, en ik had hem dan zo snel mogelijk vast.

En ik had inderdaad het geluk: mijn hond was niet agressief. Ik denk dat je dan toch met een ander soort gevoel van verantwoordelijkheid met zo'n hond loopt.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Nanna schreef:
Budkes schreef:
LongFields schreef: In alle gevallen leg ik de verantwoordelijkheid niet bij een ander, maar gewoon bij mezelf.
Amen!!!!
Nou, je hoeft je ook niet álles te laten welgevallen. Van het groepje motorrijders dat me op een smal bospaadje brullend meende te moeten passeren sloeg ik toch écht de laatste de bosjes in :hmmm: Hij zei overigens niks, klom weer op de motor en reed aan :LOL:
Ja, die hebben 'n helm op, dan mag het.
Wiel
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

eigenlijk komt het er voor diverse mensen hier op neer dat je als hondeneigenaar tot in het ziekelijke begrip moet tonen voor anderen ( ook als je je hond niet bij je hebt ) , en dat het andersom niet nodig is :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Nou ja @Fin, als je zou appeleren aan gezond verstand, geef ik je helemaal gelijk.
Een jogger zou beter moeten weten en niet rakelings langs een hond moeten rennen, is gewoon niet slim.
Wiel
Fin
Zeer actief

LongFields schreef:
Fin schreef: Het maakt mij niet uit of jij het leest of reageert, of niet. Maar voor de rest: het dichtgedrukte, zolang ik daar niemand mee tot last ben: soms ben je dat dus wel, en ben of wil je je daar niet van bewust zijn. Ik zit niet altijd op jouw gejog te wachten. Ook zonder hond niet. Is dat nu echt zo moeilijk om daar met je hoofd bij te kunnen? Respecteer mijn persoonlijke ruimte, in het dagelijks leven, doe je dat immers ook. En op het moment dat je gaat joggen, hoeft dat ineens niet meer?

En jij gaat me toch echt niet vertellen dat zo iemand die mij op zo'n halve meter passeert zich er niet van bewust is dat ik misschien wel eens niet zou willen dat hij dat doet? En negen van de tien keer erger je je en misschien roep je eens wat. Maar ik word soms narrig van die hele houding van 'overal moet ik kunnen joggen' en 'overal moet ik kunnen sporten' en de tiende heeft dan misschien wel eens een probleem. Als ik zonder me daarvoor een centimeter te hoeven verplaatsen een elleboog in je maag kan zetten dan respecteer je niet alleen mijn persoonlijke ruimte niet, je bent dan gewoon onbeschoft bezig. En wat mij betreft, doe je dat dan ergens bewust, en daarbij heb je dan kennelijk ingecalculeerd dat dat jou zo af ten toe wel eens zo'n reactie kan opleveren.

Erg leuk trouwens, als je nèt je andere hond met succes het najagen van joggers afgeleerd heb, voor hem was achter een tennisbal aangaan leuker, en je loopt op het strand en iemand moet per sé niet alleen op minder dan een halve meter, van achteren komend, jou passeren, maar ook nog je hond van toen nog geen acht maanden. En dat ging gelukkig goed en die hond heeft het najagen van tennisballen altijd leuker gevonden. Maar toch: en maar klagen dat sommige honden niet met joggers kunnen.

Maar goed, joggers zijn nóóit asociaal. Dat wordt je kennelijk alleen als je zonder-enig-rekening-willen-houden-met-een-ander een sport beoefend waar je een fiets voor nodig hebt.
Mensenkinderen, hoe groot is jouw frustratie ten opzichte van joggers in hemelsnaam...
Nu zit je op mij te vitten alsof IK de jogger ben die jou zo gefrustreerd heeft, ik weet niet hoor maar gaat het wel helemaal goed met je?
De essentie van hetgeen ik schrijf ontgaat je echt volledig doordat jij alleen maar kunt focussen op je eigen frustratie en daarin sleur je alles en iedereen mee.

Onder de hele bevolking tref je sociale mensen aan, en a-sociale (en dan alles er tussenin want gelukkig is niet alles zo zwart-wit als jij het stelt). Dat zul je in je eentje nooit kunnen veranderen, zeker niet als je zo'n instelling hebt als waar jij hier nu blijk van geeft.
Ik vind dat joggers die zowat over iemand heen lopen om maar geen halve meter uit te hoeven wijken a-sociaal, maar ook mensen met honden die geen rekening houden met anderen (op wat voor manier dan ook).
Zelf probeer ik als ik met mijn honden loop rekening te houden met alle anderen in het gebied waar ik ben, en handel ik daarnaar door mijn honden bij me te houden zodat ze aan wie of wat dan ook geen overlast kunnen bezorgen. Gelukkig doen de meeste anderen hetzelfde. Als ik hardloop, zal ik hetzelfde doen en gerust even inhouden als iemands hond achter me aan wil lopen, of mijn paard stilzetten als ik zie dat mijn paard als ik in een recreatiegebied rijd iemands hond triggert.
In alle gevallen leg ik de verantwoordelijkheid niet bij een ander, maar gewoon bij mezelf. Dus mocht ik een jogger missen en mijn hond zou er toch achteraan gaan, dan ben ik degene die zich verontschuldigt en zal ik nog beter opletten om herhaling te voorkomen. Om mijn frustratie omdat mijn hond niet luistert op de jogger te botvieren komt niet eens in mijn hoofd op als ik eerlijk ben.
Ik heb je reactie gelezen - maar ik heb het over joggers in het algemeen - dus niet over jou. Ik zeg wel, dat als je een bepaalde grens voorbij gaat dat het echt een sport beoefenen wordt, dit soort gedrag op de loer ligt: geen rekening met een ander willen houden, iemand rakelings langs willen passeren, en het je er niet bewust van zijn dat een ander er misschien wel eens geen boodschap aan heeft dat jij niet wilt stoppen 'omdat je dan je ritme breekt' en het 'zoveel moeite kost om weer in je tempo te komen'.

En ik vind het voor de rest in sommige opzichten ook vergelijkbaar met mensen die in een auto stappen en dan van redelijk sociaal in de omgang transformeren tot asociale bumperklevende, je-met-140-kilometer-per-uur-ergens-langs-willen-drukken automobilisten. Van die lui van, kennelijk, eenmaal in de auto, gelden er andere regels.

Verder maken de persoonlijke opmerkingen in jouw reaktie waarom ik niet altijd zin heb om deze te lezen. Me daar ook niet verplicht toe voel, noch verplicht om erop te reageren.
Fin
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Wat is er IN HEMELSNAAM mis met passeren op een halve meter :O:
Kom je dan nooit in een supermarkt, een stad, een trein, een bus, een evenement...? :80:
Ja, en om daarvoor bij te komen ga je dan eens lekker lopen in een bos. Je weet wel, voor de verandering. En als het ook daar gewoon wordt om elkaar zo kort erop te passeren, dan heb je nergens een toevlucht meer.

Wanneer heb jij trouwens voor het laatst in de Randstad gewoond?
Ilja & Milo
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilja & Milo »

Pff, echt belachelijk :(
Hiero in de buurt wordt het door de vingers gezien in het wandelbos (Tilburg) als je de honden loslaat..
Hier lopen vaak alleen mensen te joggen en zeker ook oudere echtparen die een rondje om doen!
En zoals je zegt, vooral die oude mensen lopen te zeuren over alles en nog wat :(
En die honden die er loslopen hebben niet eens oog voor ze, maar agh, laat ze lekker zeuren.. Moeten ook wat hebben om over te praten op de oude dag haha
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Fin schreef:
Marie-Josée schreef:Wat is er IN HEMELSNAAM mis met passeren op een halve meter :O:
Kom je dan nooit in een supermarkt, een stad, een trein, een bus, een evenement...? :80:
Ja, en om daarvoor bij te komen ga je dan eens lekker lopen in een bos. Je weet wel, voor de verandering. En als het ook daar gewoon wordt om elkaar zo kort erop te passeren, dan heb je nergens een toevlucht meer.

mensen vinden dat fijn denk ik op een of andere rare manier, aantrekkingskracht?
als je naar het strand gaat , en het halve strand is leeg, er komen andere mensen en die gaan precies op een halve meter afstand van jou liggen :piew:
loop je in de stad, het is rustig, plek zat om te lopen, en dan willen ze perse tussen jou en de etalages doorlopen ( zonder dat ze etalages aan het kijken zijn oid ) :hmmm:
lege parkeerplaats, keuze te over, parkeren ze precies naast jou :U:

laatst ook, ga je naar een resturant, je hebt 2 grote honden bij je, je gaat daarom precies in een uithoek zitten van het restaurant want daar ben je niemand tot last....die hele zaal is verder leeg, komt er een gezin aan....en ja hoor van alle plekjes die ze kunnen kiezen kiezen ze het plekje precies naast je !! :oohja:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Fin
Zeer actief

Podenji schreef: hahahaha nee ik denk niet dat ik een teer zieltje heb, ik werd er ook niet verdrietig van dat die man dat riep, ik was gewoon erg verbaast dat er zoiets onbeschofts uit die vriendelijk ogende doch reeds sjagrijnige oudere man kwam.
het ging ook allemaal erg snel en toen hield ik op dat moment even geen rekening met het " overgevoelige zieltje van die man" :U: :wink:

ik ben ook maar een mens, net als hij :wink:
Kwetsend, in de zin dan dat het net iets te gemeend overkwam? Je zou zo iets verschillende keren in verschillende situaties tegen me kunnen roepen, maar soms ráákt het je gewoon. En dan is het van, waarom zeg je zoiets? Daarmee dan ook: moet dat nou? Onbeschoft. Gezien wat hij zegt: buiten proportie.

Is in elk geval zoals ik je opening van dit topic heb opgevat.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Podenji schreef:
Fin schreef:

mensen vinden dat fijn denk ik op een of andere rare manier, aantrekkingskracht?
als je naar het strand gaat , en het halve strand is leeg, er komen andere mensen en die gaan precies op een halve meter afstand van jou liggen :piew:
loop je in de stad, het is rustig, plek zat om te lopen, en dan willen ze perse tussen jou en de etalages doorlopen ( zonder dat ze etalages aan het kijken zijn oid ) :hmmm:

laatst ook, ga je naar een resturant, je hebt 2 grote honden bij je, je gaat daarom precies in een uithoek zitten van het restaurant want daar ben je niemand tot last....die hele zaal is verder leeg, komt er een gezin aan....en ja hoor van alle plekjes die ze kunnen kiezen kiezen ze het plekje precies naast je !! :oohja:
Als ik een hele goede dag heb kan het me weinig schelen, maar ohhhhhh wat kan ik me hier ook de blubber aan ergeren en me er over verwonderen..
RRRROTTTT op uit mijn persoonlijke ruimte :gvd:
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:
Fin schreef: Ik zit niet altijd op jouw gejog te wachten. Ook zonder hond niet. Is dat nu echt zo moeilijk om daar met je hoofd bij te kunnen?

:goeie: :LOL: En die joggers zitten wel te wachten op honden die ze tot soms wel een halve kilometer achtervolgen omdat de eigenaar de verantwoording ontbreekt ze onder áppel te hebben (en te houden) :LOL: :piew:
Nee, die dienen acuut te stoppen en te wachten tot baasje eraan gescheten komt om keffende Fido op te halen. Dat begrijp je toch wel?
Want Fido hep règ om los te lopuh. :pffff: Of ie nou overlast bezorgd of niet. :lol1:

:oohja:
Podenji schreef:eigenlijk komt het er voor diverse mensen hier op neer dat je als hondeneigenaar tot in het ziekelijke begrip moet tonen voor anderen ( ook als je je hond niet bij je hebt ) , en dat het andersom niet nodig is :denken:

Niks tot in het ziekelijke. Overdrijven is ook een vak natuurlijk :LOL:

Waarom moeten 2 oudjes die door 7 honden angst wordt aangejaagd begrip hebben voor jou, en de 7 honden die ze dusdanig angst aanjagen waardoor ze dingen zeggen die ze normaliter misschien niet eens zouden zeggen, en voel jij je trots dat je je nog hebt kunnen inhouden en alles hebt kunnen negeren :eek: :piew:

Wat is er "ziekelijk" aan om daar begrip voor te tonen.

Wat is er ziekelijk aan om voor joggers begrip te hebben als deze niet zit te wachten op de achtervolgende hond waarbij het baasje dusdanig het beest onder "controle" heeft dat deze niet eens luistert als de baas hem/haar bij zich roept?

Houd gewoon je hond bij je, wat is daar toch in godsnaam moeilijk aan?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Podenji schreef:eigenlijk komt het er voor diverse mensen hier op neer dat je als hondeneigenaar tot in het ziekelijke begrip moet tonen voor anderen ( ook als je je hond niet bij je hebt ) , en dat het andersom niet nodig is :denken:
Dat is ook wat ik in sommige posts lees, en dat vind ik ook wel erg ver gaan.
Ik zorg er echt wel voor dat andere mensen geen last van mijn hond hebben. Maar als iemand zulke taal naar mij zou uitslaan, zou de lust om mijn excuses aan te bieden mij ook wel zijn vergaan. Of iemand nou bang is, of niet wil dat je hond tegen hem opspringt of achter hem aanrent, dat kun je ook gewoon op een normale manier zeggen. Rekening houden met elkaar moet wel een beetje tweerichtingsverkeer zijn.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Rekening houden met elkaar is dus blijkbaar de boodschap. Dus ook rekening houden met mensen met honden of hoeft dat niet en moeten wij hondenbezitters steeds een het kortste eindje trekken t.o.v. joggers, fietsers, mountainbikers en weet ik veel wat? Er zijn al zo weinig losloopgebieden en hier zijn ze aangegeven met bordjes dus weten de joggers dat er honden zouden kunnen lopen. Is dan toch ook eigen verantwoordelijkheid?
En ja, ik ben nu pissed want net in het park (losloopgebied) dat aan twee kanten vermeden kan worden, werd mijn Abby geschopt door een nare vrouw. Abby was met haar moeder op het pad aan het spelen en het wief komt langs gelopen en blijkbaar zat Abby haar in de weg waarop ze een enorme schop kreeg. En sorry voor degenen die vinden dat dit toegestaan is en ik haar van het pad af had moeten halen en weet ik veel wat, ik ging in de viswijfmodus en had haar op een nanoseconde na bijna aangevlogen. De wereld is niet alleen van de mens. Blijf met je takken van mijn hond af!! :devil: :devil: Man man wat ben ik boos.
smoekie
Zeer actief

Podenji schreef:
Fin schreef:

Het zou verboden moeten worden zeg :S: :S: :S: :S: Heb je geen beklag gedaan bij de restauranteigenaar dat je niet graag wilt dat er een gezin met kinderen bij jou in de buurt komt zitten, of dat hij de plekker misschien wat verder van elkaar weg wilt zitten ivm jouw "persoonlijke ruimte" waarin jij niet graag iemand naast je hebt in zowel winkelcentra alswel op het strand, alswel naast je auto :eek: Meid toch :J:
Fin
Zeer actief

Maryanne schreef:Rekening houden met elkaar is dus blijkbaar de boodschap. Dus ook rekening houden met mensen met honden of hoeft dat niet en moeten wij hondenbezitters steeds een het kortste eindje trekken t.o.v. joggers, fietsers, mountainbikers en weet ik veel wat? Er zijn al zo weinig losloopgebieden en hier zijn ze aangegeven met bordjes dus weten de joggers dat er honden zouden kunnen lopen. Is dan toch ook eigen verantwoordelijkheid?
En ja, ik ben nu pissed want net in het park (losloopgebied) dat aan twee kanten vermeden kan worden, werd mijn Abby geschopt door een nare vrouw. Abby was met haar moeder op het pad aan het spelen en het wief komt langs gelopen en blijkbaar zat Abby haar in de weg waarop ze een enorme schop kreeg. En sorry voor degenen die vinden dat dit toegestaan is en ik haar van het pad af had moeten halen en weet ik veel wat, ik ging in de viswijfmodus en had haar op een nanoseconde na bijna aangevlogen. De wereld is niet alleen van de mens. Blijf met je takken van mijn hond af!! :devil: :devil: Man man wat ben ik boos.
:(:
smoekie
Zeer actief

Maryanne schreef:Rekening houden met elkaar is dus blijkbaar de boodschap. Dus ook rekening houden met mensen met honden of hoeft dat niet en moeten wij hondenbezitters steeds een het kortste eindje trekken t.o.v. joggers, fietsers, mountainbikers en weet ik veel wat? Er zijn al zo weinig losloopgebieden en hier zijn ze aangegeven met bordjes dus weten de joggers dat er honden zouden kunnen lopen. Is dan toch ook eigen verantwoordelijkheid?
NIet vergelijkbaar en toch weer van heel andere orde dan wanneer Abby dat mens achterna zou zijn gerend (al dan niet keffend) zoals hier het geval is :19:

Bij Podenji waren er 7 stuks die op "lopende" oudjes afkwamen waarbij er nog 1 bij was die ook nog eens blafte, en bij Fin ging de hond er bij de jogger nog een halve kilometer achteraan :piew:

In jouw geval had dat mens wel degelijk een dreun voor haar bakkes gehad :ok: Zoals ik het lees deden de honden verder niks, vielen haar niet lastig, renden haar niet achterna niks, dus dan hebben ze gewoon met hun poten van jouw (en ieder anders hond) af te blijven :S:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

mercedes2803 schreef:Als ik een hele goede dag heb kan het me weinig schelen, maar ohhhhhh wat kan ik me hier ook de blubber aan ergeren en me er over verwonderen..
RRRROTTTT op uit mijn persoonlijke ruimte :gvd:
Och...en was jij niet degene die me bespotte omdat ik me verwonderde over het feit dat mensen op een terras bij ons aan het tafeltje kwamen zitten?
Dus iedereen moet maar dingen accepteren alleen jij niet? :denken:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Het is geven en nemen hoor, maar als je weet dat je hond op mensen/ joggers/ paarden etc afstuift dan zal je dat gewoon goed in de gaten moeten houden om het te voorkomen.
Ik ga van een jogger niet verwachten (zeker in de randstad in sommige gebieden waarbij je om de 50 meter een hond tegenkomt) bij iedere hond stil gaat staan :piew: nou valt asta geen joggers lastig en op een smaller pad roep ik haar bij me. Beseffen jullie trouwens wel hoe vaak sommige joggers honden in de enkels hebben gehad? En dus behoorlijke harde trappen uitdelen als er weer eens een hond naar de enkels loopt te blaffen/ happen :hmmm: waarom zou je een dergelijk risico met je hond willen nemen, dat ie lens wordt getrapt door een jogger of dat ie ineens een halve km foetsie is.

Maar joggers die gaan schelden of verwachten dat ik van het pad afga voor hun met roepen en schreeuwen kunnen ook vrolijk de schijt krijgen hoor.

En omdat een gebied losloopgebied voor honden is is het nog geen vogelvrij verklaard gebied dat honden overlast mogen veroorzaken. Je dient je hond onder appel te hebben :hmmm: ongeleide projectielen horen niet thuis in een losloopgebied. Wat een achterlijke beredenering zeg.
Marie-Josée
Erelid

Nou....ik toon met of zonder hond gewoon begrip, niet tot in het ziekelijke hoor, en ik krijg ook begrip terug. Echter niet als iemand gaat schelden dus dat deel van jou verwondering kan ik me wel voorstellen.Maar dan nog kijk ik erst waar ik zelf de fout in ging. Weet je, het scheelt je zoveel ergernis en het leeft echt zoveel makkelijker.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Het zou verboden moeten worden zeg :S: :S: :S: :S: Heb je geen beklag gedaan bij de restauranteigenaar dat je niet graag wilt dat er een gezin met kinderen bij jou in de buurt komt zitten, of dat hij de plekker misschien wat verder van elkaar weg wilt zitten ivm jouw "persoonlijke ruimte" waarin jij niet graag iemand naast je hebt in zowel winkelcentra alswel op het strand, alswel naast je auto :eek: Meid toch :J:
gaat ie lekker Smoek?
van mij mogen mensen hoor,ik snap gewoon niet waarom mensen altijd hutjemutje willen als er plek zat is, maar het punt is je wederom ontgaan.
grappig trouwens dat jij het dan denk ik wel normaal vind als iemand klaagt bij de restauranthouder omdat hij zelf te dicht bij iemand met een hond is gaan zitten terwijl er elders plek zat is in het restaurant.
dat laatste is trouwens niet gebeurt hoor, ze vonden de honden erg leuk.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat heb ik nergens gelezen hoor. Ik schrijf juist dat tolerantie en rekening houden met elkaar juist van 2 kanten moet komen in ieder geval.
Feit blijft wél dat jouw hond jouw verantwoordelijkheid is en blijft.
:wink:
Marie-Josée
Erelid

Fin schreef:

In de Randstad wil ik nog niet dood gevonden worden als ik alles hier zo lees :mrgreen:
Maar jou voorbeeld ging over midden in de stad, weet je nog? :mann:
Budkes
Zeer actief

Nee hoor, het komt erop neer dat je áltijd begrip moet proberen tonen voor anderen in de openbare ruimte, met of zonder hond. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. Vooral voor jezelf.
Als je de andere kant kunt en wilt zien dan lost dat gewoon veel ergenis op.

Als jij in jouw voorbeeld de kant van die mijnheer probeert in te zien, angst, schrik, verdediging dan is daar een stuk makkelijker mee om te gaan dan als je uitgaat van kwade bedoelingen.

Jij weet dat je honden niets doen, zij niet. Zij zien 7 honden op zich af komen, geen oetsiekoetsie uiterlijk, geen kleintjes en 1 staat hen aan te blaffen, daar reageren zij op, buitenporig tuurlijk, maar jij weet niet waarom. Als jij er heen was gegaan, honden had weggehaald en had gezegd sorry dan had je het verhaal misschien wél te horen gekregen en was er mss wel wederijds begrip ontstaan. Hun blij, jij blij, iedereen tevreden naar huis.
Gr. Aniek

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Houd gewoon je hond bij je, wat is daar toch in godsnaam moeilijk aan?
jij hebt dan zeker ook begrip voor de boswachter die met zijn Laro met 50km/uur door het LOSLOOPgebied sjeest ,waar ruiterpaden en fietspaden ook de wandelpaden kruisen en niet erg overzichtelijk zijn ,die als hij bijna een hond voor zijn auto krijgt begint te kafferen " je hoort me toch aankomen, hou je hond bij je, als hij niet luisterd moet ie aan de riem" of die een ruiter zo laat schrikken dat zijn paard bijna op hol slaat en dan met de woorden " als je paard niet verkeerszeker is, ga dan niet hier in het bos rijden"
smoekie
Zeer actief

Podenji schreef:
smoekie schreef:
gaat ie lekker Smoek?
van mij mogen mensen hoor,ik snap gewoon niet waarom mensen altijd hutjemutje willen als er plek zat is, maar het punt is je wederom ontgaan.
grappig trouwens dat jij het dan denk ik wel normaal vind als iemand klaagt bij de restauranthouder omdat hij zelf te dicht bij iemand met een hond is gaan zitten terwijl er elders plek zat is in het restaurant.
dat laatste is trouwens niet gebeurt hoor, ze vonden de honden erg leuk.

Ja hoor, met mij gaat het goed, gezien jouw irritaties met jou klaarblijkelijk wat minder :J:

Je hoeft het toch ook niet te snappen waarom iemand ergens gaat zitten. Dat jij liefst niemand naast je hebt, of liever "achteraf" zit moet jij zelf weten, er zijn nochtans meer dan genoeg mensen die zich nergens aan storen en dus ook niet aan jou en jouw honden, en misschien daar gaan zitten waar ze "altijd" zitten of wat ze een "leuk" plekje vinden weet jij veel. Als je liever niemand naast je hebt omdat je je daaraan ergert blijf dan lekker thuis :ok:

En waar zeg ik trouwens dat ik het normaal vindt dat iemand bij de restauranthouder zou gaan klagen omdat hij/zij zelf bij iemand met een hond is gaan zitten :denken: Ik verbaas me er alleen (met een knipoog) over dat jij (met al je ergenissen van hierboven) je beklag niet hebt gedaan dat die mensen het lef hebben gehad dichtbij jou en je honden zijn gaan zitten :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”