Podenji schreef:Wandel je lekker met je honden in het bos ( gedoog losloop bos ) , zit je even te relaxen op een bankje, honden hadden al flink gerent en staan op hun gemak te drinken in het ven.
Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.
Tja, niet iedereen weet of iets wél of niet gedoogd wordt (loslaten van honden) en ik kan me best wel voorstellen dat er wandelaars zijn die niet beter weten dan dat de honden aangelijnd horen te zijn en daar idd wat over mopperen ja. Maar ja, mopperen mag he, iedereen hier moppert wel eens over de 1 of de ander dus ja, wat daar mis mee is???
Podenji schreef:Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af
En Astro waarvan je weet dat het een vervelende puber is kon je niet direct terugroepen????? De andere kregen 6 kregen daarbij óók nog eens de kans om hém weer achterna te gaan....
Podenji schreef:maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"
WTF
Dat er uiteraard "verder niets gebeurd" is fijn hoor, maar zoals gezegd nergens lees ik dat jij de noch Astro, noch de andere 6 direct teruggeroepen heeft of wat dan ook, en já dat kan wel degelijk verschil maken in de reactie van mensen hoor kan ik me zo voorstellen.
Ik kan me namelijk als ik het op mezelf betrek heel goed voorstellen dat ik schrik maar niks doe(zeg) als de eigenaar van 7 honden de honden direct bij zich roept, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als alle 7 honden de kans krijgen achter mij aan te lopen ik niet let of er maar 1 blaft of allemaal, maar dat dat wel degelijk dusdanig bedreigend overkomt dat ik toch ook dingen zal roepen (nogmaals, jij hebt ze dus gewoon laten gaan) die niet geheel door de beugel kunnen. En ja, alleen daarom al (het bedreigende van 7 op je af komende honden) zal er ook bij mij wel iets uit kunnen komen dat als je je honden niet heel snel bij je roept ik ze wegtrap, misschien zelfs wel zeg doodtrap of wat dan ook.
Wat verwacht je nou zeg, die mensen zijn zich klaarblijkelijk de kolere geschrokken.
Podenji schreef:ik snap dat mensen het eng kunnen vinden als er een hond naar ze blaft, en ik vind het ook vervelend dat astro dat doet maar ik ben bezig dat af te leren, en dat er dan ineens 7 honden om ze heen staan, ik snap dat dat ook eng kan zijn, maar om nou meteen te gaan dreigen dat je ze doodschopt???
Fijn dat je het snapt, fijn dat je het vervelend vindt en bezig bent Astro dat af te leren, misschien ook de andere 6 nog leren "niet te volgen" (er achteraan te rennen) en je honden toch ietwat éérder bij je roepen, bij je houden

Dat voorkomt dergelijke "bedreigingen" van mensen die zich heel begrijpelijk dusdanig "bedreigd" voelen.
Podenji schreef:en een ouder echtpaar die zulke taal uitslaat nota bene.
ja tis toch wat he, die oudjes tegenwoordig. Ipv dat ze stande pede een hartverzakking krijgen van 7 middenmaatjes die er nu niet bepaald uitzien als "lieve swiffertjes" hebben ze nog het lef ook om te zeggen wat er gebeurd als jij je honden niet bij je houd

Schande, tis een schande zeg ik je
Podenji schreef:Ik heb de honden bij me geroepen en het verder genegeerd, al had ik andere neigingen maar ik probeer er dan maar boven te staan, er was immers niets gebeurt
Andere neigingen? Erboven te staan??? Niks gebeurd??? Ik zou me als eigenaar van zoveel honden kapot schamen!!!
Je hebt de honden veel te laat bij je geroepen

En je had het niet moeten negeren, je had direct je excuus aan moeten bieden voor het laten gaan van je honden en misschien een kleine uitleg dat je ze nog e.e.a. moet leren. En niks gebeurd? Die mensen zijn zich de kolere geschrokken, er zijn mensen die om die reden al het loodje leggen hoor
Podenji schreef:maar jezus he, het lijkt wel in om te dreigen honden dood te schoppen of om zelfs daad aan het woord te voegen tegenwoordig als ik het zo om me heen hoor en de berichten lees.
Nou ja, "in"..."in" met alles wat ik hier wel eens lees heb ik meer het idee dat hondeneigenaren zélf denken alles maar te mogen en dat iedereen zich maar naar hén heeft te schikken (lees bijv. mensen zonder honden)

Ze klagen maar dat er steeds minder losloopgebieden zijn, maar met gebeurtenissen als bovenstaanden en tal van anderen kan ik me daar wel iets bij voorstellen hoor. Houd gewoon je honden bij je als je niet kunt garanderen dat ze anderen "lastig vallen" en angst aanjagen
In dat geval hoeft er dan ook niemand meer bang te zijn dat de honden "bedreigd" worden, laat staan de daad bij het woord voegen
Podenji schreef:De maatschappij gaat er echt steeds meer op vooruit geloof ik

Tja spreekwoord "een betere wereld begint bij jezelf" is er dan ook niet voor niets he"