Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond op bed
Moderator: moderatorteam
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Re: hond op bed
Nee hier mogen ze niet op bed.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Een ouder van een kind domineert anders heel wat af voordat het kind 18 isdekruijff-kynologie schreef:dan ga je toch uit vanuit een opvoed / ouder vs kind relatie in plaats van een roedel / leiderschap dominantie relatie?! :p
Het zijn vaak de wóórden waar de discussie om gaat draaien. De essentie veranderd er niet zozeer door.
Maar ik ben het niet met je óneens hoor, voor alle duidelijkheid.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Dit is trouwens niet voor dominantie of zo. Maar ze verliezen altijd wel haar en dat vind ik maar niks in bedlaura b schreef:Nee hier mogen ze niet op bed.
- dekruijff-kynologie
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier in de rui hebben we ze ook meer op de grond :p die haren is wel heel naar idd hahalaura b schreef:Dit is trouwens niet voor dominantie of zo. Maar ze verliezen altijd wel haar en dat vind ik maar niks in bedlaura b schreef:Nee hier mogen ze niet op bed.
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het gaat juist wel om woorden, ze in een ander jasje steken verandert weinig aan de inhoud.dekruijff-kynologie schreef:ja maar het is juist de naam die de benadering, de visie en vooral het gevoel en daarmee ook de aanpak beslist...
Bij leiderschap, overheersen, dominantie, de baas zijn passen meer de termen als corrigeren, onder de duim houden, laten zien wie de baas is, structuur, hiërarchie... ik vind dat zelf een vrij overheersende niet nodige benadering.
Als je kijkt naar ouderschap, verwend kind dan passen termen als begeleiden, sturen, coachen er bij en dat spreekt mij veel meer aan.
Ik ben het eens dat er een regels en structuur moeten zijn, maar ik vind de manier waarop wel essentieel verschillen!
zoals met het eerder door jou genoemde 'privileges verlenen'.
dat kan niet als je op een gelijk niveau staat, dat kan alleen maar als degene die die privileges verleent een of meer trapjes hoger staat op de hiërarchische ladder.
jij als baas bepaalt hoe je hond zich te gedragen heeft, de manier waarop je dat bereikt kan verschillen, maar dat feit blijft hetzelfde.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh en on topic:
de honden mogen hier niet op de bank en ook niet in of op bed.
niet vanwege een of andere dominantie gedachte, maar omdat ik dat niet nodig (de bank) en vies (het bed) vind.
de honden mogen hier niet op de bank en ook niet in of op bed.
niet vanwege een of andere dominantie gedachte, maar omdat ik dat niet nodig (de bank) en vies (het bed) vind.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik krijg hopelijk binnenkort een pup. Die mag later best op de bank, maar niet in bed. Ik woon maar alleen en heb een eenpersoonsbed, en ik heb weinig zin om dat te delen met een hond die een hoop plek inneemt! Op de bank vind ik het wel knus maar in bed wil ik gewoon slapen
Op mijn kamer slapen mag eventueel wel, maar goed, dat zien we tzt wel..
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Reny schreef:
Op de bank liggen is hier ook een
Goh dat had hier in huis kunnen zijn.
Op dit moment zit manlief TV te kijken met 2 honden lekker naast zit.
Hij heeft last van zijn rug en gebruikt dan een warmte kussen. Dat ruiken ze. lekker warm he?
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
nop. Niet op de bank en niet in bed. Niet vanwege dominantie trouwens, gewoon omdat meneer dat te warm vind. 

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Wat een reacties , leuk!
Mijn hond mag trouwens ook gewoon op mijn bank (heb er ook een kleed op liggen). Ze ligt vaak daar , op de grond of in de bench. Heel af en toe mag ze best bij me op bed. Lekker warm tegen mij aan. Trappen heb ik gelukkig geen last van , woon op 1 verdieping haha.
Mijn hond mag trouwens ook gewoon op mijn bank (heb er ook een kleed op liggen). Ze ligt vaak daar , op de grond of in de bench. Heel af en toe mag ze best bij me op bed. Lekker warm tegen mij aan. Trappen heb ik gelukkig geen last van , woon op 1 verdieping haha.

-
Marion.
Is dat het? Heb ik dan 2 dominante krengen?Theraposa schreef:Ik laat mijn hond soms op bed bij me als ik verdrietig ben. Ze gaat dan tegen me aan liggen. Denk niet dat ik het altijd wil want misschien word ze er dominant van?
Ze slapen hier altijd op bed, heerlijk! Logées overigens ook als ze dat willen, bed is groot genoeg. Niks lekkerders dan 's nachts even wakker worden met een warme poot in je nek en nog even een natte lebber (ik ben ook wakker hoor!).
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Vandaar mijn vraagteken ook
. Al geef ik wel een teken als ze er op mag en dan kijkt ze met aan en komt ze er voorzichtig bij kruipen. Er af gaan als ik dat wil doet ze ook prima.

- Boris2011
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
hier niet, de hond mag uberhaubt niet naar boven.
hij mag ook niet op de bank.
hij mag ook niet op de bank.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Gelukkig kan ze geen trap lopen en ligt ze dus niet op bed, niet eens op de slaapkamer. Vooral toen ze loops was of als ze erg vies is, ben ik blij dat ze niet op bed slaapt 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Zo lag ik vannacht met mijn kleine haarbal 

Op bed en op de bank mag allemaal, als ze in de weg zitten/liggen is 1x 'opschuiven' zeggen genoeg om plek voor mezelf te hebben. Dumas wil dan nog wel eens met wat gebrom opschuiven. Ik zie dat als een 'okok, omdat jij het zegt maar eigenlijk lag ik hier wel erg lekker!'

Op bed en op de bank mag allemaal, als ze in de weg zitten/liggen is 1x 'opschuiven' zeggen genoeg om plek voor mezelf te hebben. Dumas wil dan nog wel eens met wat gebrom opschuiven. Ik zie dat als een 'okok, omdat jij het zegt maar eigenlijk lag ik hier wel erg lekker!'
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier mogen ze best op bed, Kyra ligt vrij regelmatig bij ons.
Sari nog niet, we hebben dat wel geprobeerd, maar a. ze ligt onmogelijk tegen mij aan waardoor ik niet meer kan bewegen of draaien. En b. ze begrijpt nog niet dat het niet iedere nacht feest is. Gevolg is dus als ze een nacht in bed heeft gelegen ze dat de volgende nacht ook wil (en geef haar eens ongelijk
)
Alleen ik wil straks niet iedere nacht twee volwassen honden in bed. Mijn nachtrust is ook heilig, dus ik wil gewoon plaats hebben. Een keer een nachtje of in het weekend even op bed vind ik dus geen probleem, maar niet iedere nacht die stelten van Sari in mijn gezicht en Kyra aan de andere kant tegen me aan geplakt
Toen ik laatst ziek was en overdag ook op bed lag lagen die twee dames wel lekker bij me.
En op de bank mogen ze hier ook, maar als er bijvoorbeeld visite komt moeten ze er ook vanaf, anders is er geen plek voor het bezoek. (Of ze zitten op schoot, bij de visite haha, maar alleen bij de mensen die dat zelf willen hoor)
Sari nog niet, we hebben dat wel geprobeerd, maar a. ze ligt onmogelijk tegen mij aan waardoor ik niet meer kan bewegen of draaien. En b. ze begrijpt nog niet dat het niet iedere nacht feest is. Gevolg is dus als ze een nacht in bed heeft gelegen ze dat de volgende nacht ook wil (en geef haar eens ongelijk
Alleen ik wil straks niet iedere nacht twee volwassen honden in bed. Mijn nachtrust is ook heilig, dus ik wil gewoon plaats hebben. Een keer een nachtje of in het weekend even op bed vind ik dus geen probleem, maar niet iedere nacht die stelten van Sari in mijn gezicht en Kyra aan de andere kant tegen me aan geplakt
Toen ik laatst ziek was en overdag ook op bed lag lagen die twee dames wel lekker bij me.
En op de bank mogen ze hier ook, maar als er bijvoorbeeld visite komt moeten ze er ook vanaf, anders is er geen plek voor het bezoek. (Of ze zitten op schoot, bij de visite haha, maar alleen bij de mensen die dat zelf willen hoor)
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
- Aantal honden: 3
Hier ook nietNaima schreef:Nee hier mag ze niet in bed en ook al niet op de bank. Arme hond
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Kooi is gekomen speciaal om bij mijn zoon op de kamer te slapen omdat hij angsten heeft.
Af en toe geeft hij de voorkeur aan het kleine katje, die is ieders favo op dit moment.
De berner kan niet naar boven.
in het vorige huis had ik een slaapkamer beneden, maar ze gaat na tien minuten uit zichzelf eraf, het is haar al snel te warm.
Bij de oude berner inderdaad haar laatste nachten op een matras naast haar vaste plek; in de keuken naast de oven.
Zelf hou ik er niet zo van omdat ik een selchte slaper ben.
Maar als zoon het kitten neemt, mag kooi ff een nachie bij me, gaat ie lekker in de holte van mijn knieën liggen.
Geen dominatie probleem, maar zoon meldde laatst dat hij een keertje had gebromd toen hij wilde gaan verliggen.
Af en toe geeft hij de voorkeur aan het kleine katje, die is ieders favo op dit moment.
De berner kan niet naar boven.
in het vorige huis had ik een slaapkamer beneden, maar ze gaat na tien minuten uit zichzelf eraf, het is haar al snel te warm.
Bij de oude berner inderdaad haar laatste nachten op een matras naast haar vaste plek; in de keuken naast de oven.
Zelf hou ik er niet zo van omdat ik een selchte slaper ben.
Maar als zoon het kitten neemt, mag kooi ff een nachie bij me, gaat ie lekker in de holte van mijn knieën liggen.
Geen dominatie probleem, maar zoon meldde laatst dat hij een keertje had gebromd toen hij wilde gaan verliggen.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
hier slaapt boris ook lekker op bed. in de zomer ligt hij er meer naast, maar nu veel op het voeteneind of het verlengde stukje van het bed (naast ons op een tafeltje met matrasje). gelukkig houdt meneertje er wel rekening mee in de nacht ons niet te kussen. Wel hebben we soms moeite om te draaien omdat hij op onze voeten ligt, ag het went.

-
Sanner
- Zeer actief
Kiwi slaapt sinds een paar dagen niet meer op bed maar op een kussen op de grond. Werd gek van due haren in mijn bed! Ze vond het eigenlijk gelijk prima en probeert niet eens meer op bed te springen.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja hij gaat op allebei, bed en bank. Ik heb een periode gehad van dominantie issues met bed en bank en toen is hij een poos de toegang ontzegt... nu mag hij er op komen als ik reeds zit of lig, dan roep ik hem bij me en kruipt hij lekker tegen me aan.

- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
hier wel op de bank, maar niet in bed. mevroi wil maar wat graag in bed slapen, maar dat hebben we afgekapt.
- iones
- Zeer actief
Hier mogen ze inmiddels niet meer op bed, dat wil manlief niet hebben. Dat vond ik wel erg. Daar moesten zowel honden als ik aan wennen. MAar ze mogen nog gewoon op de bank. En dat doet niets af aan onze rangorde. Ik denk dat dat geen invloed heeft op rangorde. Ik heb daar nooit iets van gemerkt, bij geen een hond in onze familie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik vind het vies, overdag eet hij wel is een hapje paardenpoep.
Rolt hij in de modder. Enz.
En dan snachts in bed? Dat vind ik echt niet fris.
Hij heeft een kennel die nog groter is dan me eigen kamer, en hij kan daar ook lekker liggen.
Dus nee geen hond in bed bij mij
Rolt hij in de modder. Enz.
En dan snachts in bed? Dat vind ik echt niet fris.
Hij heeft een kennel die nog groter is dan me eigen kamer, en hij kan daar ook lekker liggen.
Dus nee geen hond in bed bij mij
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
he bah, nee hoor, geen honden op bed

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots blijft snachts in de woonkamer bij de katten.
Maar hij komt af en toe wel eens op het bed als hij niet lekker is of als het heel hard onweerd.
Maar hij komt af en toe wel eens op het bed als hij niet lekker is of als het heel hard onweerd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Noes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Sep mag op de bank (als wij zeggen dat het mag), maar absoluut niet op bed. Omdat ik geen beesten op bed wil (ook de katten mogen het niet, behalve als ze ziek zijn), het bed boven is en ik Sep de steile trap niet op en af wil laten stiefelen. En boven (de overloop) is het domein van de katten.
Nee hoor, alleen mijn man mag bij me in bed komen liggen
. De beestenboel mag in de rest van het huis een slaapplekkie zoeken.
Nee hoor, alleen mijn man mag bij me in bed komen liggen
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Harry en Jim Jam liggen meestal bij Isabel op de kamer en Faith, Bibi , Angus , Jopie en Gigi liggen bij ons op bed. Fiia ligt beneden op de bank. Ze heeft wel een paae keer bij ons op bed geslapen maar toen werden we helemaal gek van het op en af springen.hihi
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)

[/url]