Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

medpets over barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fredje
Actief
Aantal honden: 1

medpets over barf

Ongelezen bericht door fredje »

Zelf ben ik geen barfer,voer mijn honden alleen met regelmaat smuldier.
Vandaag kreeg ik weer reclame van medpets en daarin een artikel over de voor en nadelen van barf.
De voordelen waren niet wetenschappelijk bewezen maar de nadelen:splinteren,kans op infecties door bacterieen en geen volledige voeding dus moeten er voedingssuplementen worden verstrekt.
1x raden waar te koop?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: medpets over barf

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Linkje er maar even bij gezocht <klik>

Maar goed, dit is hun handel

Wel een goed teken trouwens dat CD-vet een hele range met 'BARF-supplementen' heeft gemaakt. De versvoerders zijn duidelijk goed voor een deel van de markt. Dat ze een graantje (haha) mee willen pikken is begrijpelijk
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 22 okt 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Om deze reden is het ten zeerste af te raden om rauw vlees voeding te geven als: u een puppy heeft of uw dier of uzelf (of iemand in uw huishouden) een verzwakte afweer heeft

:mrgreen: Oh help. Dat ik er nog niet bij neer gevallen ben.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat al die op vlees gespeende pups niet dood zijn neergevallen :eek:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja, bacteriën kunnen honden niet tegen hoor. Vuilnis bijvoorbeeld, echt niks voor honden. Dat ze er al eeuwen op overleefd hebben, wordt even buiten beschouwing gelaten. Honden kunnen zoveel meer hebben dan mensen wat dat betreft. Ik maak me echt nooit zorgen om bacteriën, wel om virussen, parasieten en hun algemene gezondheid/weerstand. Als een hond een bacteriële infectie krijgt, bijvoorbeeld in de darmen, is dat vaak omdat die hond gevoelige darmen heeft of een wat verminderde weerstand. Of omdat er een blokkade zit, maar takken en ander hout of plastic maken vaker een blokkade dan barf-delen, lijkt me.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Dat is dus waarom ik zoveel ziek ben. Ik denk dat ik maar over ga op royal canin...

Stond trouwens laatst in de Over Dieren een stuk met dezelfde strekking, rauwvoer was verschrikkelijk slecht, moraal van het verhaal was koop door je dierenarts aanbevolen voeding....

Waar kopen wolven en vossen enzo eigenlijk hun omega3 en vitamine b pilletjes?
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ja maar al die brokken en blikjesfabrikanten hebben natuurlijk toch gelijk.
Rauw vlees is eng, vies en je weet niet of ze alles binnen krijgen terwijl je dat met hun brokjes en blikjes wel zeker weet.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Wil brokken echt niet afkraken maar voor mijn hond is gebleken dat geen enkele brok werkt, hij krijgt overal diarree van.
Daarom krijgt hij KVV met af en toe een barf hapje, moet eerlijk bekennen dat hij ook geen volledige barf verdraagt.

Ach weet je vindt de strijd tussen brok en kvv veel weg hebben van de strijd tussen flesvoeding of borstvoeding.
Als je het ene geeft ben je slecht bezig en bij het andere juist supergoed. En op allebei worden ze groot (zowel mensenbaby's als hondenpups), het is maar net waar jij de voorkeur aangeeft en waar jouw kunnen ligt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wolven en honden doen het al eeuwen op vlees... en nu kan het niet meer ineens, zijn we dan al zover afgedwaald qua gezondheid??? Gelukkig hebben de mijne daar geen last van!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”