Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het "in" tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: is het "in" tegenwoordig?

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:Zeggen wat je bedoelt helpt altijd.

Dat die meneer dan zijn uitspraak doet en dan draai je je hoofd om:

"WAT!? Meneer! Realiseert u zich wel wat u doet?? U bedreigt mij met het doden van mijn lieve huisdieren. Zomaar! Op zaterdagmorgen!
Ik loop hier godverdomme ook maar omdat iets met die beesten aanmoet. Elke ochtend trouwens, niet zoals u alleen in het weekend met copdbestendig weer. Elke dag, meneer. ELKE DAG!
En nu denkt u MIJN BOS in te komen en me te bedreigen met het middels voetbewegingen doden van mijn huisdieren??

Welnu, laat mij u van uitleg bedienen:

EEN! Mijn honden mogen hier loslopen. Dat op zich is een zeldzaamheid aangezien UW SOORT de rest van het land verziekt met dat eeuwige gezeur over wat er allemaal niet MAG!

TWEE! U gaat de door u aangehaalde fatsoensnormen ver te buiten door volslagen vreemden toe te bitsen wat ze moeten doen.

DRIE! Het middels schoppen doden van een hond is nog verrassend lastig voor een chronologisch uitgedaagde zoals u bent. Laten we het even duidelijk stellen. Het is verdomme een wonder dat je verder dan honderd meter van de parkeerplaats bent gekomen, dus wat lul je?

EN NOU OPROTTE!

Mevrouw, prettig weekend."
** pakt pen en papier erbij **
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Neeltje schreef: Dat begrijp ik dus ook niet. Zeker als je met zoveel honden tegelijk op pad gaat en je ze loslaat waar het niet mag, ga ik er vanuit dat je ze hoe dan ook bij je kunt houden. Of die ander persoon nu wel of geen hond bij zich heeft. Dat wordt hier zo vaak gepredikt, en nu ineens is dit prima?? Raar......
dreigen met het doodschoppen van je honden is wel prima?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 20 okt 2012 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef:
TomCee schreef: Maar Renee, in alle eerlijkheid, wil jij dat je hond(en) zo reageert in een gebied waar ze niet los mogen lopen?
nee dat wil ik niet, maar ik weet ook dat een hond ook maar een hond is en dat er soms wel eens wat mis kan gaan.
en om dan meteen maar met doodschoppen te dreigen vind ik op zijn zachts gezegd nogal overdreven en daar kan ik me dan wel kwaad over maken.
zeker als zoals hier, de honden verder niet blaften, sprongen of ander (lijfelijk) contact maakten met die mensen.
Ik had al gezegd dat de opmerking over doodschoppen niet ok is. Maar als jij 7 honden op je af ziet hollen, en je dat blijkbaar niet wilt en je je waant in een gebied waar een aanlijnplicht geldt, is de reaktie niet onbegrijpelijk.
En natuurlijk gaat er blijkbaar aan beide kanten iets fout, maar van enige zelfreflectie zie ik in de post van TS niets.
Dat begrijp ik dus ook niet. Zeker als je met zoveel honden tegelijk op pad gaat en je ze loslaat waar het niet mag, ga ik er vanuit dat je ze hoe dan ook bij je kunt houden. Of die ander persoon nu wel of geen hond bij zich heeft. Dat wordt hier zo vaak gepredikt, en nu ineens is dit prima?? Raar......
dat er door dat geblaat een hond kan reageren is gewoon zo... dat kan gewoon gebeuren en als je dan met meerdere honden loopt kan het dus idd. zomaar zijn dat ze allemaal bij je gaan kijken...
Ik probeer maar altijd mn mond dicht te houden want als ik ga reageren (en dat is dan niet vriendelijk op zo'n domme reactie), dan denken mijn honden al snel: oke, waar is dat feestje... :cheer: Dus ik frummel meestal eerst alle honden bij elkaar of verplicht ze te gaan liggen om vervolgens een behoorlijke reactie terug te geven en die is minstens zo onvriendelijk als die ik krijg.

Gaat iemand dan dreigen met doodschoppen dan ben ik gevaarlijker dan mijn honden op dat moment.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

maar als er 7 honden op je af komen rennen is dat toch gewoon niet geheel prettig :schrik: ik als hondeneigenaar zou er ook niet gelukkig van worden eerlijk gezegd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zowel jong als oud maken zich er overigens schuldig aan, met en zonder honden.
Een paar maanden geleden zat ik met gescheurde/verrekte enkelbanden.
Ik liep dus alleen met Xena hier achter in het losloopbosje, de heren liepen met een clubgenoot van me mee.
Xena luisterd uitstekend dus die liep lekker los (kon ook niet aangelijnd want dat voelde ik dwars door mn hele voet heen), is officieel losloopgebied.
Loopt daar een vent (waar ik notabene een klein jaar geleden nog een enorm duur stuk kienhout gekocht heb voor mijn aquarium) met een mastiff kruising. Alleen hij versperd met zijn loslopende teef dus mijn pad waar ik terug zou moeten, dus Xena gaat netjes bij me af zitten en ik sta even te wachten tot hij voorbij zou zijn. Hij moest rechts dat wist ik en dan kon ik rechtdoor... dus ruim voor het stuk waar hij rechts moest (zo'n 10 meter stonden Xena en ik te wachten).
Niks gezegd overigens ik had alle tijd met mijn gestrompel dus kon ik zelf ook ff bijkomen.
Die vent was zn hond aan het vangen wat dus totaal niet ging, ze ging overal heen behalve naar hem wat ook begrijpelijk was, want toen hij haar eindelijk had werd ze verrot gescholden met bijgaand getrek aan de lijn (wat geen enkel effect had).
Wij stonden daar dus nog steeds... ik een beetje Xena's losse plukken vacht eruit te halen.. nogmaals alle tijd dus geen haast.

Loopt hij dus eindelijk naar rechts om vervolgens gigantisch uit zijn dak te gaan tegen me (heb nog achterom gekeken of er iemand anders liep ofzo)... of ik die idiote muts wel wist wat ik deed, ik moest die verdomde rothond maar gewoon aanlijnen en had gewoon op moeten donderen de andere kant op dan was er niks aan de hand... ehmmmmm.... meneer.... mijn hond is het probleem niet hoor, die zit hier al 15 minuten op jou te wachten tot jij jouw niet luisterende apparaat eindelijk een keer te pakken hebt... daar heb je cursussen voor wist je dat? En ik ga niet omlopen omdat jij je hond niet onder controle hebt... trouwens ... ik zal nooit meer wat bij je kopen op MP.
(dat sloeg natuurlijk nergens op mbt tot de hond maar had wel dusdanig effect dat hij ging nadenken over MP en het gekrijs en gebler over was). :piew: :piew:

wat een idioten heb je toch op deze wereld.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef:maar als er 7 honden op je af komen rennen is dat toch gewoon niet geheel prettig :schrik: ik als hondeneigenaar zou er ook niet gelukkig van worden eerlijk gezegd.
nee met de honden zou ik me er zeker niet prettig bij voelen
Afbeelding
Asta

Ik denk dat het effect van meerdere op je af rennende honden behoorlijk onderschat wordt eigenlijk.
7 honden he, en van wat ik zie geen ieniemini hondjes. Ik denk dat je veel shit voorkomt door ze bij je te roepen voordat ze er dus heen kunnen, zeker wanneer je zo'n grote roedel hebt.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

malinois schreef:Zowel jong als oud maken zich er overigens schuldig aan, met en zonder honden.
Een paar maanden geleden zat ik met gescheurde/verrekte enkelbanden.
Ik liep dus alleen met Xena hier achter in het losloopbosje, de heren liepen met een clubgenoot van me mee.
Xena luisterd uitstekend dus die liep lekker los (kon ook niet aangelijnd want dat voelde ik dwars door mn hele voet heen), is officieel losloopgebied.
Loopt daar een vent (waar ik notabene een klein jaar geleden nog een enorm duur stuk kienhout gekocht heb voor mijn aquarium) met een mastiff kruising. Alleen hij versperd met zijn loslopende teef dus mijn pad waar ik terug zou moeten, dus Xena gaat netjes bij me af zitten en ik sta even te wachten tot hij voorbij zou zijn. Hij moest rechts dat wist ik en dan kon ik rechtdoor... dus ruim voor het stuk waar hij rechts moest (zo'n 10 meter stonden Xena en ik te wachten).
Niks gezegd overigens ik had alle tijd met mijn gestrompel dus kon ik zelf ook ff bijkomen.
Die vent was zn hond aan het vangen wat dus totaal niet ging, ze ging overal heen behalve naar hem wat ook begrijpelijk was, want toen hij haar eindelijk had werd ze verrot gescholden met bijgaand getrek aan de lijn (wat geen enkel effect had).
Wij stonden daar dus nog steeds... ik een beetje Xena's losse plukken vacht eruit te halen.. nogmaals alle tijd dus geen haast.

Loopt hij dus eindelijk naar rechts om vervolgens gigantisch uit zijn dak te gaan tegen me (heb nog achterom gekeken of er iemand anders liep ofzo)... of ik die idiote muts wel wist wat ik deed, ik moest die verdomde rothond maar gewoon aanlijnen en had gewoon op moeten donderen de andere kant op dan was er niks aan de hand... ehmmmmm.... meneer.... mijn hond is het probleem niet hoor, die zit hier al 15 minuten op jou te wachten tot jij jouw niet luisterende apparaat eindelijk een keer te pakken hebt... daar heb je cursussen voor wist je dat? En ik ga niet omlopen omdat jij je hond niet onder controle hebt... trouwens ... ik zal nooit meer wat bij je kopen op MP.
(dat sloeg natuurlijk nergens op mbt tot de hond maar had wel dusdanig effect dat hij ging nadenken over MP en het gekrijs en gebler over was). :piew: :piew:

wat een idioten heb je toch op deze wereld.
Maar jouw verhaal is toch volkomen onvergelijkbaar met het openings topic?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

"WAT!? Meneer! Realiseert u zich wel wat u doet?? U bedreigt mij met het doden van mijn lieve huisdieren. Zomaar! Op zaterdagmorgen!
Ik loop hier godverdomme ook maar omdat iets met die beesten aanmoet. Elke ochtend trouwens, niet zoals u alleen in het weekend met copdbestendig weer. Elke dag, meneer. ELKE DAG!
En nu denkt u MIJN BOS in te komen en me te bedreigen met het middels voetbewegingen doden van mijn huisdieren??

EEN! Mijn honden mogen hier loslopen. Dat op zich is een zeldzaamheid aangezien UW SOORT de rest van het land verziekt met dat eeuwige gezeur over wat er allemaal niet MAG!

TWEE! U gaat de door u aangehaalde fatsoensnormen ver te buiten door volslagen vreemden toe te bitsen wat ze moeten doen.

DRIE! Het middels schoppen doden van een hond is nog verrassend lastig voor een chronologisch uitgedaagde zoals u bent. Laten we het even duidelijk stellen. Het is verdomme een wonder dat je verder dan honderd meter van de parkeerplaats bent gekomen, dus wat lul je?

EN NOU OPROTTE!

Hahaha :LOL: Dit moet ik echt uit mijn hoofd leren! Grandioos!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

EN NOU OPROTTE!

Zullen wij samen eens een keertje wandelen :engel:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:
Asta schreef:maar als er 7 honden op je af komen rennen is dat toch gewoon niet geheel prettig :schrik: ik als hondeneigenaar zou er ook niet gelukkig van worden eerlijk gezegd.
nee met de honden zou ik me er zeker niet prettig bij voelen
Ook zonder honden is het niet prettig. En dan ben ik niet snel bang voor andermans honden, maar er zijn genoeg mensen die 7 honden wél bedreigend vinden of bang zijn voor honden. Dat je 7 honden hebt is geen probleem, maar een ander hoeft daar geen last van te hebben.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dat snapt Marianne ook wel zoals in de OP staat. Het gaat om het meteen dreigen met doodschoppen, dat is toch niet nodig.

ik snap dat mensen het eng kunnen vinden als er een hond naar ze blaft, en ik vind het ook vervelend dat astro dat doet maar ik ben bezig dat af te leren, en dat er dan ineens 7 honden om ze heen staan, ik snap dat dat ook eng kan zijn, maar om nou meteen te gaan dreigen dat je ze doodschopt???
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

1 hond achter je aan is al heel vervelend.
Toots heeft wel eens zo'n bui dat hij achter een fietser aan wil. Altijd maar heel eventjes en uiterst irirtant. Daardoor doe ik hem op de plaatsen waar fietsers mogen komen aan de lijn. Ik kan me voorstellen dat dat niet prettig is. Meestal luisterd hij dan maar af en toe niet. Dat is mijn verantwoording. Maar een hond dood dreigen is niet ok hoor. Dat ze mij erover aan spreken wel want ik vind dat je je honden bij je moet kunnen houden. Ook al is hij heel klein het is gewoon vervelend om een blaffende rothond achter je aan te hebben. Om het maar even zo te zeggen. Laat staan meerderen.

Echter op plaatsen waar fietsen verboden is en honden wel los mogen. Als daar toch gefietst wordt passen ze zich maar aan aan ons.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Neeltje schreef:
TomCee schreef:
renee-uk schreef: nee dat wil ik niet, maar ik weet ook dat een hond ook maar een hond is en dat er soms wel eens wat mis kan gaan.
en om dan meteen maar met doodschoppen te dreigen vind ik op zijn zachts gezegd nogal overdreven en daar kan ik me dan wel kwaad over maken.
zeker als zoals hier, de honden verder niet blaften, sprongen of ander (lijfelijk) contact maakten met die mensen.
Ik had al gezegd dat de opmerking over doodschoppen niet ok is. Maar als jij 7 honden op je af ziet hollen, en je dat blijkbaar niet wilt en je je waant in een gebied waar een aanlijnplicht geldt, is de reaktie niet onbegrijpelijk.
En natuurlijk gaat er blijkbaar aan beide kanten iets fout, maar van enige zelfreflectie zie ik in de post van TS niets.
Dat begrijp ik dus ook niet. Zeker als je met zoveel honden tegelijk op pad gaat en je ze loslaat waar het niet mag, ga ik er vanuit dat je ze hoe dan ook bij je kunt houden. Of die ander persoon nu wel of geen hond bij zich heeft. Dat wordt hier zo vaak gepredikt, en nu ineens is dit prima?? Raar......
dat er door dat geblaat een hond kan reageren is gewoon zo... dat kan gewoon gebeuren en als je dan met meerdere honden loopt kan het dus idd. zomaar zijn dat ze allemaal bij je gaan kijken...
Ik probeer maar altijd mn mond dicht te houden want als ik ga reageren (en dat is dan niet vriendelijk op zo'n domme reactie), dan denken mijn honden al snel: oke, waar is dat feestje... :cheer: Dus ik frummel meestal eerst alle honden bij elkaar of verplicht ze te gaan liggen om vervolgens een behoorlijke reactie terug te geven en die is minstens zo onvriendelijk als die ik krijg.

Gaat iemand dan dreigen met doodschoppen dan ben ik gevaarlijker dan mijn honden op dat moment.
Ja maar, ja maar. :engel:
De jongste hond reageerde op weg lopende mensen met naar ze toe lopen en blaffen.
Het "geblaat" begon pas daarna toen er 7 honden waaronder minimaal 1 blaffende, bij die mensen stonden.

Als ik het verhaal goed heb begrepen. ....................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Maryanne schreef:Dat snapt Marianne ook wel zoals in de OP staat. Het gaat om het meteen dreigen met doodschoppen, dat is toch niet nodig.

ik snap dat mensen het eng kunnen vinden als er een hond naar ze blaft, en ik vind het ook vervelend dat astro dat doet maar ik ben bezig dat af te leren, en dat er dan ineens 7 honden om ze heen staan, ik snap dat dat ook eng kan zijn, maar om nou meteen te gaan dreigen dat je ze doodschopt???
Een familielid van mij is doodsbang voor honden, ook voor mijn hond dus. Als die dit meemaakt zal die persoon in zijn angst dit soort dingen kunnen roepen. En ik kan daar dan nog begrip voor opbrengen ook. En dat terwijl ik dreigementen over het algemeen niet goedkeur.

Maar ik snap niet dat de meeste mensen hier het minder erg vinden dat de honden op iemand afkomen en gaan lopen blaffen, dan het dreigement. Natuurlijk is een hond niet perfect, maar je zult hier toch eerst naar jezelf moeten kijken dan naar de ander.
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Podenji schreef:
Ik wil niet bijdehand overkomen maar volgens mij zijn sommige vergeten dit stukje te lezen? Naar mijn idee ging het om de bedreiging haar honden dood te schoppen. Je kunt toch ook wat anders zeggen en volgens mij was dat niet erg geweest gezien ze zelf ook aangeeft dat ze het vervelend vond.
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

anne_lies schreef:
Podenji schreef:
Ik wil niet bijdehand overkomen maar volgens mij zijn sommige vergeten dit stukje te lezen? Naar mijn idee ging het om de bedreiging haar honden dood te schoppen. Je kunt toch ook wat anders zeggen en volgens mij was dat niet erg geweest gezien ze zelf ook aangeeft dat ze het vervelend vond.
Gezien het feit dat ze niet reageerde toen die mensen wat liepen te mopperen zou het de indrukt gewekt kunnen hebben dat ze aan die aanhollende honden ook wel niets zou doen. Nergens staat dat ze naar die mensen toe zich verontschuldigd heeft of zo.
Muk

anne_lies schreef:
Podenji schreef:
Natuurlijk wil je dit niet als hondenbaas (hoop ik dan altijd maar), maar dan nog hoor je eerst de hand in eigen boezem te steken. Het is niet netjes wat die persoon heeft geroepen, maar als je je honden bij je had gehouden (en dat hoort nog altijd op een gebied waar de honden niet los mogen lopen) dan was er niets aan de hand. Kortom, ik zou mij daar eerst druk om maken.
Asta

anne_lies schreef:
Podenji schreef:
Nee hoor denk dat de meeste mensen dat echt wel gelezen hebben. De bedreiging vindt ik niet okee, maar ik denk dat het behoorlijk onderschat wordt als er een roedel van 7 honden op je af komt gerend waarvan er ook nog 1 blaft. Daar zit ik als hondeneigenaar geeneens op te wachten laat staan iemand die bv als de dood is voor honden.
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

TomCee schreef:
anne_lies schreef:
Podenji schreef:
Gezien het feit dat ze niet reageerde toen die mensen wat liepen te mopperen zou het de indrukt gewekt kunnen hebben dat ze aan die aanhollende honden ook wel niets zou doen. Nergens staat dat ze naar die mensen toe zich verontschuldigd heeft of zo.
Dan zou je toch nog een keer moeten lezen dat toen op het moment dat zij aan het mopperen waren de honden bij de ven stonden :19:
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

anne_lies schreef:
TomCee schreef:
anne_lies schreef:
Podenji schreef:
Dan zou je toch nog een keer moeten lezen dat toen op het moment dat zij aan het mopperen waren de honden bij de ven stonden :19:
Oh, dus de rest is niet gebeurd?
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef: Nee hoor denk dat de meeste mensen dat echt wel gelezen hebben. De bedreiging vindt ik niet okee, maar ik denk dat het behoorlijk onderschat wordt als er een roedel van 7 honden op je af komt gerend waarvan er ook nog 1 blaft. Daar zit ik als hondeneigenaar geeneens op te wachten laat staan iemand die bv als de dood is voor honden.
Nee dat snap ik. Ik zit er ook niet op te wachten want ik ben zelf ook doodsbenauwd voor de meeste honden (geef het niet graag toe :oeps: ) En zou er ook zeker niet vrolijk van worden en ik zou er ook wat van zeggen. Maar zelf persoonlijk vind dreigen om een hond dood te schoppen te ver gaan. En denk dat dat ook het punt was.
Afbeelding
Muk

Asta schreef: Nee hoor denk dat de meeste mensen dat echt wel gelezen hebben. De bedreiging vindt ik niet okee, maar ik denk dat het behoorlijk onderschat wordt als er een roedel van 7 honden op je af komt gerend waarvan er ook nog 1 blaft. Daar zit ik als hondeneigenaar geeneens op te wachten laat staan iemand die bv als de dood is voor honden.
Dat dus. :ok:
En als dat mij zou overkomen, dan zou ik die hondeneigenaar ook niet al te vriendelijk toespreken denk ik zo. Je hoort je joekels bij je te houden, zeker in aanlijngebied.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

anne_lies schreef:
Nee dat snap ik. Ik zit er ook niet op te wachten want ik ben zelf ook doodsbenauwd voor de meeste honden (geef het niet graag toe :oeps: ) En zou er ook zeker niet vrolijk van worden en ik zou er ook wat van zeggen. Maar zelf persoonlijk vind dreigen om een hond dood te schoppen te ver gaan. En denk dat dat ook het punt was.
Misschien hangt het er wel van af hoe bang je op zo'n moment bent
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

TomCee schreef:
anne_lies schreef:
TomCee schreef:
anne_lies schreef: Ik wil niet bijdehand overkomen maar volgens mij zijn sommige vergeten dit stukje te lezen? Naar mijn idee ging het om de bedreiging haar honden dood te schoppen. Je kunt toch ook wat anders zeggen en volgens mij was dat niet erg geweest gezien ze zelf ook aangeeft dat ze het vervelend vond.
ja de rest is ook gebeurd, maar het is geen op zichzelf staande gebeurtenis.
en nee ik vind het niet ok dat er 7 honden op mensen aflopen, maar ik vind het ook niet ok dat er met doodschoppen gedreigd wordt.

edit: en het maakt voor mij ook verschil hoe die honden zich gedroegen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
anne_lies schreef:
Misschien hangt het er wel van af hoe bang je op zo'n moment bent
Ja misschien wel maar het hangt misschien ook af hoe je zelf bent en wat voor een taal je in de mond neemt?

Ik zelf verstar eerder van angst en zou nog net niet gaan janken misschien. Ben zelf goed gegrepen door een loslopen de hond die ik niet aan zag komen dus moet zeggen dat mijn angst ook aardig diep zit.
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

renee-uk schreef:
TomCee schreef:
anne_lies schreef:
TomCee schreef: Gezien het feit dat ze niet reageerde toen die mensen wat liepen te mopperen zou het de indrukt gewekt kunnen hebben dat ze aan die aanhollende honden ook wel niets zou doen. Nergens staat dat ze naar die mensen toe zich verontschuldigd heeft of zo.
en nee ik vind het niet ok dat er 7 honden op mensen aflopen, maar ik vind het ook niet ok dat er met doodschoppen gedreigd wordt.

Oorzaak en gevolg Renee. En dan niet 'bejaarde' mensen belachelijk maken, maar ook eens naar je eigen verantwoordelijkheid kijken.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoe bang je ook bent je gaat niet met de dood dreigen. Zeker niet op een plaats waar honden los mogen.
Ben even kwijt of dat hier zo was. Maar als je bang bent voor honden moet je daar gewoon niet gaan lopen.

Ik vind dat ts haar honden wel bij zich moest roepen en niet zo passief toen er gemopperd werd over haar honden.
Maar dreigen met honden dood te schoppen gaat echt te ver. Dan heb je gewoon geen fatsoen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

TomCee schreef:
renee-uk schreef:
TomCee schreef:
anne_lies schreef: Dan zou je toch nog een keer moeten lezen dat toen op het moment dat zij aan het mopperen waren de honden bij de ven stonden :19:

Oorzaak en gevolg Renee. En dan niet 'bejaarde' mensen belachelijk maken, maar ook eens naar je eigen verantwoordelijkheid kijken.
ik maak helemaal geen bejaarde mensen belachelijk :scratch:
en oorzaak en gevolg inderdaad, maar dat werkt twee kanten uit.
Afbeelding

TomCee
Zeer actief

toots schreef:Hoe bang je ook bent je gaat niet met de dood dreigen. Zeker niet op een plaats waar honden los mogen.Ben even kwijt of dat hier zo was. Maar als je bang bent voor honden moet je daar gewoon niet gaan lopen.

Ik vind dat ts haar honden wel bij zich moest roepen en niet zo passief toen er gemopperd werd over haar honden.
Maar dreigen met honden dood te schoppen gaat echt te ver. Dan heb je gewoon geen fatsoen.
Volgens TS was het geen losloopgebied. Wel werd er volgens haar 'gedoogd', maar wat ik me daarbij moet voorstellen weet ik nog steeds niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”