Ik heb er heel veel last van. Ik heb ruim een half jaar een andere route gelopen om die enge schreeuwende mijnheer maar niet meer tegen te komen. Nu loop ik de route wel weer maar loop steeds te kijken of die man niet weer ergens achter een bosje ligt.Jacq schreef:Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb daar best last van, van die verharding van de maatschappij.
Vind het best moeilijk om mee om te gaan. Ben van mezelf nogal een verzorgend helpend type, rustig en meegaand
maar het lijkt wel dat als je niet zelf ook harder wordt dat je het dan niet trekt meer in deze maatschappij.
herkennen jullie dit? Ik ben wel eens "jaloers" op sommige mensen hier die zo goed voor zichzelf kunnen opkomen
en dan er ook nog niet mee zitten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is het "in" tegenwoordig?
Moderator: moderatorteam
-
Safari
Re: is het "in" tegenwoordig?
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ja, dat herken ik zeker, vooral hier in het westen is het de laatste jaren enorm verhard. Als ik in het oosten van het land ben vind ik het reuze meevallen.Daar zijn de mensen toch nog wel behulpzaam en vriendelijk.Jacq schreef:Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb daar best last van, van die verharding van de maatschappij.
Vind het best moeilijk om mee om te gaan. Ben van mezelf nogal een verzorgend helpend type, rustig en meegaand
maar het lijkt wel dat als je niet zelf ook harder wordt dat je het dan niet trekt meer in deze maatschappij.
herkennen jullie dit? Ik ben wel eens "jaloers" op sommige mensen hier die zo goed voor zichzelf kunnen opkomen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik vind de verharding best wel mee vallen,het is vaak ook wat je geeft.
Ik tref toch over het algemeen lieve hartelijke mensen
Ik tref toch over het algemeen lieve hartelijke mensen
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Ja, hier ook gehad, zat met simon en Yuna op bankje (Chell bestond nog niet
) en er komtzon oudstel aan met van die nordic walking stokken. yuna reageert door er blaffend achteraan te gaan, maar doet verder niks. Puberig dat ze was wilde ze niet terugkomen, en ondertussen krijg zowel ik als Yuna een scheldpartij over me heen, of ik mn agressieve kuthond bij me wilde houden enzo. Vroeg nog vriendelijk of ze dan misschien even stil konden staan zodat ik haar kon pakken, maar dat was dan weer teveel gevraagd. Gingen ook dreigen met de politie bellen enzo...

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Dat er niet mee zitten is maar een relatief begrip hoorJacq schreef:Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb daar best last van, van die verharding van de maatschappij.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Enig idee hoe dat komt?Maryanne schreef:Nou, dat wil ik niet zeggen. Vroeger vond ik de oudjes echt lief. Maar helaas zijn ze dat nu helemaal niet meer.dagmar88 schreef:Aan hufterigheid hangt geen leeftijd.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Door de verharding waarschijnlijk. Mijn oma's waren echt ontzettend lief en hun vriendinnen ook. Maar nu zijn er geen lieve omaatjes meer (behalve ikzelfranetje schreef:Enig idee hoe dat komt?Maryanne schreef:Nou, dat wil ik niet zeggen. Vroeger vond ik de oudjes echt lief. Maar helaas zijn ze dat nu helemaal niet meer.dagmar88 schreef:Aan hufterigheid hangt geen leeftijd.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Jep, zelf heb ik het minder gemerkt. Ik kwam zelden op het winkelcentrum. Maar mijn moeder gaf het duidelijk aan en die is geen zeur of een watje. Zelf heb ik het ook wel enkele keren gemerkt. Dat was in het buitenrandje. Commentaar op alles en iedereen wat langs kwam, op een volume waarbij je je afvraagt of iemand vergeten is de gehoorapparaatjes in te doen. Dat van je sokken rijden heb ik een flink aantal keer gemerkt. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, mag er ook niet harder dan stapvoets gereden worden (als in: staat in de regels).
-
TomCee
- Zeer actief
Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.Podenji schreef: snip
Goed, de uitspraak dat ze je honden doodschoppen kan wat mij betreft niet door de beugel, maar geeft m.i. alleen maar weer dat ze zich lastig gevallen voelden door jouw honden, cq. angstig waren.
Maar feitelijk: jij loopt met je honden in een gebied wat geen losloopgebied is (de term gedogen is mij onduidelijk, heb je die mededeling gekregen van de beheerder/eigenaar van dat gebied, of is het alleen maar omdat je nog nooit aangesproken bent omdat je daar je honden loslaat?) Vervolgens heb je je honden niet voldoende onder controle om te voorkomen dat ze mensen gaan lopen aanblaffen (7 honden zei je?). Maar nee, jij vindt het gedrag van die 'bejaarden' absurd......
- ranetje
- Zeer actief
Door de verharding ja.Maryanne schreef:Door de verharding waarschijnlijk. Mijn oma's waren echt ontzettend lief en hun vriendinnen ook. Maar nu zijn er geen lieve omaatjes meer (behalve ikzelfranetje schreef:Enig idee hoe dat komt?Maryanne schreef:Nou, dat wil ik niet zeggen. Vroeger vond ik de oudjes echt lief. Maar helaas zijn ze dat nu helemaal niet meer.dagmar88 schreef:Aan hufterigheid hangt geen leeftijd.
)
Als ouderen willen overleven moeten ze wel een scheur open trekken tegen de jongeren.
Anders worden ze als oud vuil behandeld.
En nee dat geldt niet voor alle ouderen en het behandelen als oud vuil gebeurt niet door alle jongeren.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou ik ook denken. Misschien zijn we gewend aan de grote scheur van de jongeren en niet aan die van de oudjes. Het is alleen wel opvallend aan het worden hoe de oudjes tegenwoordig van leer trekken en ze zijn ook zo sjacherijnig wat ik van de jongeren weer niet kan zeggen.ranetje schreef:Door de verharding ja.Maryanne schreef:Door de verharding waarschijnlijk. Mijn oma's waren echt ontzettend lief en hun vriendinnen ook. Maar nu zijn er geen lieve omaatjes meer (behalve ikzelfranetje schreef:Enig idee hoe dat komt?Maryanne schreef: Nou, dat wil ik niet zeggen. Vroeger vond ik de oudjes echt lief. Maar helaas zijn ze dat nu helemaal niet meer.)
Als ouderen willen overleven moeten ze wel een scheur open trekken tegen de jongeren.
En nee dat geldt niet voor alle ouderen en het behandelen als oud vuil gebeurt niet door alle jongeren.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hier bij ons aan het jaagpad mag niet gefietst worden. Behalve door mensen die er aan wonen omdat die hun huis in moeten kunnen. Maar die mogenlijk alleen maar met de fiets aan de hand erover.
Maar er wordt gefietst door iedereen. Terwijl honden er wel los mogen, Officieel wel alleen honden van mensen die er wonen ''Zoals wij''
Maar er fietst van alles langs en hard ook. Er zijn aan het begin en eind zelfs houten hekjes neergezet en bordjes verboden om te fietsen.
Maar ik hoor ook regelmatig dat iemand hem dood wil schoppen.
Er is hier zelfs iemand geweest die over de kat van de buuf heeft gefietst ''die leeft nog en mankeerd nu niks meer'' Had wel het e.a gekneusd.
Een andere buuf heeft toen eens iemand gehoord die tegen mij zei als de hond voor mijn banden loopt rij ik hem dood. Die buuf was zo boos maar greep gelukkig mis. Die had hem de rijn in willen flikkeren. Ik hoorde niet wat hij zij.
Mensen weten niet wat mag en vooral ouderen niet. Ik liep met Toots eens op een losloop fiets gebied. Toots was aan de riem. En twee bejaarden op electrische fietsen die naderden mij ze fietsten naast elkaar en ze belden toen ze vlak achter mij waren de man moest uitwijken omdat toen ik de bel hoorde zaten ze al op mij. Man belande in de berm. Ik hielp hem netjes op, rustig en was erg beleefd. De vrouw wilde mij de schuld geven. Terwijl ze mij van achter naderden. Ze wilden gegevens van mij voor als de man alsnog iets zou krijgen of over houden aan de val. Ik heb mijn telefoon gepakt en zei jullie kunnen kiezen het erbij laten of ik bel de polietie kan die uitzoeken wiens schuld het is. Ik ben altijd beleefd. En zeker naar oudere mensen. Maar ik laat me geen schuld in de schoenen schuiven. Ze zijn toen door gefietst hadden geen zin in gedonder zeiden ze. Voor het zelfde geld fiets zo'n ouwe gek over mijn hondje. Terwijl hij aangelijnd is. Dat ze daar geen rijbewijsje voor nodig hebben mag joost weten. Die dingen gaan hard.
Maar er wordt gefietst door iedereen. Terwijl honden er wel los mogen, Officieel wel alleen honden van mensen die er wonen ''Zoals wij''
Maar er fietst van alles langs en hard ook. Er zijn aan het begin en eind zelfs houten hekjes neergezet en bordjes verboden om te fietsen.
Maar ik hoor ook regelmatig dat iemand hem dood wil schoppen.
Er is hier zelfs iemand geweest die over de kat van de buuf heeft gefietst ''die leeft nog en mankeerd nu niks meer'' Had wel het e.a gekneusd.
Een andere buuf heeft toen eens iemand gehoord die tegen mij zei als de hond voor mijn banden loopt rij ik hem dood. Die buuf was zo boos maar greep gelukkig mis. Die had hem de rijn in willen flikkeren. Ik hoorde niet wat hij zij.
Mensen weten niet wat mag en vooral ouderen niet. Ik liep met Toots eens op een losloop fiets gebied. Toots was aan de riem. En twee bejaarden op electrische fietsen die naderden mij ze fietsten naast elkaar en ze belden toen ze vlak achter mij waren de man moest uitwijken omdat toen ik de bel hoorde zaten ze al op mij. Man belande in de berm. Ik hielp hem netjes op, rustig en was erg beleefd. De vrouw wilde mij de schuld geven. Terwijl ze mij van achter naderden. Ze wilden gegevens van mij voor als de man alsnog iets zou krijgen of over houden aan de val. Ik heb mijn telefoon gepakt en zei jullie kunnen kiezen het erbij laten of ik bel de polietie kan die uitzoeken wiens schuld het is. Ik ben altijd beleefd. En zeker naar oudere mensen. Maar ik laat me geen schuld in de schoenen schuiven. Ze zijn toen door gefietst hadden geen zin in gedonder zeiden ze. Voor het zelfde geld fiets zo'n ouwe gek over mijn hondje. Terwijl hij aangelijnd is. Dat ze daar geen rijbewijsje voor nodig hebben mag joost weten. Die dingen gaan hard.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
ik denk dat als mensen ons gaan lopen uitschelden dat mijn honden ook gaan blaffen.TomCee schreef:Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.Podenji schreef: snip
Goed, de uitspraak dat ze je honden doodschoppen kan wat mij betreft niet door de beugel, maar geeft m.i. alleen maar weer dat ze zich lastig gevallen voelden door jouw honden, cq. angstig waren.
Maar feitelijk: jij loopt met je honden in een gebied wat geen losloopgebied is (de term gedogen is mij onduidelijk, heb je die mededeling gekregen van de beheerder/eigenaar van dat gebied, of is het alleen maar omdat je nog nooit aangesproken bent omdat je daar je honden loslaat?) Vervolgens heb je je honden niet voldoende onder controle om te voorkomen dat ze mensen gaan lopen aanblaffen (7 honden zei je?). Maar nee, jij vindt het gedrag van die 'bejaarden' absurd......
Trouwens tegenwoordig hoeven honden geeneens te blaffen, al lopen ze maar op hetzelfde pad als mensen fietsen, zoals in het Hitlandbos daar lopen en fietsen mensen op hetzelfde pad en honden mogen daar los, en het zijn inderdaad steeds de oudere mensen die er over lopen te mekkeren en zeker als ze op de fiets zitten ook al roep je je honden bij je dan hebben sommige chagrijnige mensen nog wat te mopperen.
Al zijn er ook nog wel wat mensen die je netjes bedanken als je je honden even bij je roept, maar er zijn ook mensen die zonder vaart te minderen ineens achter je vandaan langs sjesen en je niet de kans geven om de honden bij je te roepen en dan lekker in het voorbijgaan even roepen dat je je tering honden bij je moet houden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat je hier de poppen ook aan het dansen hebt als je tegen mij gaat krijsen en schelden... dan heb je ook 3 mechels voor je snufferd staan...TomCee schreef:Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.Podenji schreef: snip

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
Niet allemaal hé!Maryanne schreef:Dat zou ik ook denken. Misschien zijn we gewend aan de grote scheur van de jongeren en niet aan die van de oudjes. Het is alleen wel opvallend aan het worden hoe de oudjes tegenwoordig van leer trekken en ze zijn ook zo sjacherijnig wat ik van de jongeren weer niet kan zeggen.ranetje schreef:Door de verharding ja.Maryanne schreef:Door de verharding waarschijnlijk. Mijn oma's waren echt ontzettend lief en hun vriendinnen ook. Maar nu zijn er geen lieve omaatjes meer (behalve ikzelfranetje schreef: Enig idee hoe dat komt?)
Niet bij de oudjes en niet bij de jongeren
-
TomCee
- Zeer actief
ah, nu is het al krijsen en schelden.malinois schreef:Ik denk dat je hier de poppen ook aan het dansen hebt als je tegen mij gaat krijsen en schelden... dan heb je ook 3 mechels voor je snufferd staan...TomCee schreef:Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.Podenji schreef: snip
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
een dreigende houding zonder geluid is hier ook genoeg hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hond is niet achterlijkTomCee schreef:ah, nu is het al krijsen en schelden.malinois schreef:Ik denk dat je hier de poppen ook aan het dansen hebt als je tegen mij gaat krijsen en schelden... dan heb je ook 3 mechels voor je snufferd staan...TomCee schreef:Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.Podenji schreef: snip

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dit dusrenee-uk schreef:een dreigende houding zonder geluid is hier ook genoeg hoor

-
TomCee
- Zeer actief
"" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen" ""
- renee-uk
- Zeer actief
" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik kan lezen, ik heb ervaring met zulke oudjes... al een paar jaar geleden met Xena ook zo'n aanvaring gehad... alleen die vent had nog zelf een hond bij...TomCee schreef:"" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen" ""
Dat gaat echt niet op een vriendelijk toontje... ook die eerste opmerking niet.

-
TomCee
- Zeer actief
Maar Renee, in alle eerlijkheid, wil jij dat je hond(en) zo reageert in een gebied waar ze niet los mogen lopen?renee-uk schreef:" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat wil ik niet, maar ik weet ook dat een hond ook maar een hond is en dat er soms wel eens wat mis kan gaan.TomCee schreef:Maar Renee, in alle eerlijkheid, wil jij dat je hond(en) zo reageert in een gebied waar ze niet los mogen lopen?renee-uk schreef:" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"
en om dan meteen maar met doodschoppen te dreigen vind ik op zijn zachts gezegd nogal overdreven en daar kan ik me dan wel kwaad over maken.
zeker als zoals hier, de honden verder niet blaften, sprongen of ander (lijfelijk) contact maakten met die mensen.

-
TomCee
- Zeer actief
Ik had al gezegd dat de opmerking over doodschoppen niet ok is. Maar als jij 7 honden op je af ziet hollen, en je dat blijkbaar niet wilt en je je waant in een gebied waar een aanlijnplicht geldt, is de reaktie niet onbegrijpelijk.renee-uk schreef:nee dat wil ik niet, maar ik weet ook dat een hond ook maar een hond is en dat er soms wel eens wat mis kan gaan.TomCee schreef:Maar Renee, in alle eerlijkheid, wil jij dat je hond(en) zo reageert in een gebied waar ze niet los mogen lopen?renee-uk schreef:" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"
en om dan meteen maar met doodschoppen te dreigen vind ik op zijn zachts gezegd nogal overdreven en daar kan ik me dan wel kwaad over maken.
zeker als zoals hier, de honden verder niet blaften, sprongen of ander (lijfelijk) contact maakten met die mensen.
En natuurlijk gaat er blijkbaar aan beide kanten iets fout, maar van enige zelfreflectie zie ik in de post van TS niets.
- renee-uk
- Zeer actief
als het een gedoogzone is weten mensen dat ze honden tegen zullen komen, die van podenji zullen vast niet de enige honden zijn die daar lopen.TomCee schreef: Ik had al gezegd dat de opmerking over doodschoppen niet ok is. Maar als jij 7 honden op je af ziet hollen, en je dat blijkbaar niet wilt en je je waant in een gebied waar een aanlijnplicht geldt, is de reaktie niet onbegrijpelijk.
En natuurlijk gaat er blijkbaar aan beide kanten iets fout, maar van enige zelfreflectie zie ik in de post van TS niets.
beetje geven en nemen van twee kanten werkt goed hoor, maar als iemand zoiets tegen mij zegt is mijn wil tot medewerken even niet meer aanwezig.
ik heb het ook wel gehad, in officieel losloopgebied, dat een van mijn witjes met modderpoten tegen iemand opsprong.
heb mijn excuus gemaakt en aangeboden de stomerij te betalen -de man had nette kleren aan- maar dat hoefde niet want hij vond dat dat het risico was van in hondengebied lopen.
zo kan het dus ook en juist omdat die man zo reëel was had ik met plezier de stomerij voor hem betaald, had ie staan schelden had ik het niet eens aangeboden.

-
Muk
Ik zou ook not amused zijn als er 7 honden (ongeacht formaat) achter mij aan komen lopen en mij aanblaffen, zeker in een aanlijngebied. Dan krijg jij dat als hondeneigenaar ook te horen op een minder nette manier.
Als hondeneigenaar heb je gewoon te voorkomen dat je honden anderen lastigvallen en zeker als je meerdere honden hebt. Meerdere honden achter je aankrijgen die je lopen aanblaffen is absoluut not done en ik begrijp die man dan wel. Dat hij lompe dingen roept is niet netjes, maar jij hebt je roedel maar onder controle te houden. Dit soort gedrag zorgt er namelijk ook voor dat steeds meer losloopgebieden afgesloten worden voor hondenbezitters, of aanlijngebieden worden.
Als hondeneigenaar heb je gewoon te voorkomen dat je honden anderen lastigvallen en zeker als je meerdere honden hebt. Meerdere honden achter je aankrijgen die je lopen aanblaffen is absoluut not done en ik begrijp die man dan wel. Dat hij lompe dingen roept is niet netjes, maar jij hebt je roedel maar onder controle te houden. Dit soort gedrag zorgt er namelijk ook voor dat steeds meer losloopgebieden afgesloten worden voor hondenbezitters, of aanlijngebieden worden.
-
Muk
Niet hondenbezitters weten vaak niet eens wat losloopgebieden zijn en wat geen losloopgebieden zijn. Gedogen is leuk voor de hondenbezitter, maar het blijft daar gewoon verboden voor loslopende honden.renee-uk schreef: als het een gedoogzone is weten mensen dat ze honden tegen zullen komen, die van podenji zullen vast niet de enige honden zijn die daar lopen.
beetje geven en nemen van twee kanten werkt goed hoor, maar als iemand zoiets tegen mij zegt is mijn wil tot medewerken even niet meer aanwezig.
-
Neeltje
Dat begrijp ik dus ook niet. Zeker als je met zoveel honden tegelijk op pad gaat en je ze loslaat waar het niet mag, ga ik er vanuit dat je ze hoe dan ook bij je kunt houden. Of die ander persoon nu wel of geen hond bij zich heeft. Dat wordt hier zo vaak gepredikt, en nu ineens is dit prima?? Raar......TomCee schreef:Ik had al gezegd dat de opmerking over doodschoppen niet ok is. Maar als jij 7 honden op je af ziet hollen, en je dat blijkbaar niet wilt en je je waant in een gebied waar een aanlijnplicht geldt, is de reaktie niet onbegrijpelijk.renee-uk schreef:nee dat wil ik niet, maar ik weet ook dat een hond ook maar een hond is en dat er soms wel eens wat mis kan gaan.TomCee schreef:Maar Renee, in alle eerlijkheid, wil jij dat je hond(en) zo reageert in een gebied waar ze niet los mogen lopen?renee-uk schreef:" Komt er een ouder echtpaar langs, begint meteen te preken of de honden wel los mogen lopen in dit bos, ik denk oh nee he en hou mijn mond,als mensen niet normaal een gesprek beginnen kunnen ze mij de boom in, maar mijn vriendin zegt heel rustig "waarom zou dat niet mogen, iedereen laat de honden hier los"de mensen mopperen nog wat over loslopende honden maar er komt niet echt wat zinnigs uit en ze lopen door.Astro ( = wel vervelende puber momenteel ) loopt achter ze aan en blaft een keer, dus alle honden gaan er op af, maar gebeurt uiteraard verder niets, staan gewoon wat dom te kijken en lopen weer weg. Begint die man ineens "lijn je honden aan of ik zal ze dood schoppen"