Dit is niet correct, in smuldier bv zitten weldegelijk koolhydraten; en zelfs als de hoeveelheid koolhydraten laag zou zijn, zou er minder insuline geproduceerd worden (natuurlijkerwijs).Melanie 74 schreef:Honden die trouwens op vlees staan zoals kvv of vers hebben een lagere bloedsuikerspiegel.
Doordat de koolhydraten ( granen dus ) niet in het voer zitten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te laag glucosegehalte
Moderator: moderatorteam
-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Te laag glucosegehalte
-
Melanie 74
Ik heb bij Do een wekenlange curve bijgehouden, ze had altijd een lagere waarde dan eigenlijk zou moeten. Maar ze heeft absoluut geen suiker, mijn da heeft vergeleken met andere honden die brokken kregen en geen vlees.
Haar waardes waren wel constanter, dus bijna geen wisselingen erin.
-
Melanie 74
Ik heb een kvv zonder granen, wel doe ik er een klein schepje rijst erbij. Maar echt weinig, eerder een kleine eetlepel. En soms vergeet ik dat wel eens en krijgen ze het niet.TomCee schreef:Dit is niet correct, in smuldier bv zitten weldegelijk koolhydraten; en zelfs als de hoeveelheid koolhydraten laag zou zijn, zou er minder insuline geproduceerd worden (natuurlijkerwijs).Melanie 74 schreef:Honden die trouwens op vlees staan zoals kvv of vers hebben een lagere bloedsuikerspiegel.
Doordat de koolhydraten ( granen dus ) niet in het voer zitten.
Ook op andere duitse foras is het wel eens besproken geweest, het zou een mooi studie zijn.
-
Melanie 74
Als je zoekt op internet zie je dat meerdere honden die vers of barf krijgen een lagere maar stabielere waarde hebben. Heb er ook uitvoerig met mijn da over gehad.Inge O schreef:op basis van het verloop bij één hond zou ik toch geen veralgemenende conclusies durven te trekken.Melanie 74 schreef:Ik heb bij Do een wekenlange curve bijgehouden, ze had altijd een lagere waarde dan eigenlijk zou moeten. Maar ze heeft absoluut geen suiker, mijn da heeft vergeleken met andere honden die brokken kregen en geen vlees.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Inge O schreef:zijn daar echte (sluitende) onderzoeken over gedaan? meer dan iemand die dat beweert dus? ben ik echt wel benieuwd naarMelanie 74 schreef:Honden die trouwens op vlees staan zoals kvv of vers hebben een lagere bloedsuikerspiegel.
Doordat de koolhydraten ( granen dus ) niet in het voer zitten..
Misschien ben ik stom hoor,maar hoeveel "granen" zullen er in vlees (kvv-barf) zitten???
Heb jij daar dan echt een onderzoek voor nodig???? Draai het dan om en vraag jezelf af (en vertel) hoeveel "granen" er in vers vlees zitten
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Dat zeg ik toch ook niet. JIj vroeg of er (sluitende) onderzoeken over waren gedaan waaruit bleek dat honden die op kvv/vers staan een lagere bloedsuikerspiegel hadden omdat er in kvv/vers geen toegevoegde koolhydraten(granen) zitten en ik daarentegen aan jou dan de vraag stel hoeveel "granen" er dan wel in kvv/vers vlees zitten?Inge O schreef:daar gaat het toch niet over? er zijn in een lichaam wel regelmechanismen die ervoor zorgen dat het glucose op het ideale niveau blijft - we hebben het hier tenslotte toch niet over honden die dagelijks repen chocola en massa's suiker naar binnen gooien toch?smoekie schreef:Inge O schreef:zijn daar echte (sluitende) onderzoeken over gedaan? meer dan iemand die dat beweert dus? ben ik echt wel benieuwd naarMelanie 74 schreef:Honden die trouwens op vlees staan zoals kvv of vers hebben een lagere bloedsuikerspiegel.
Doordat de koolhydraten ( granen dus ) niet in het voer zitten..
Misschien ben ik stom hoor,maar hoeveel "granen" zullen er in vlees (kvv-barf) zitten???
Heb jij daar dan echt een onderzoek voor nodig???? Draai het dan om en vraag jezelf af (en vertel) hoeveel "granen" er in vers vlees zitten
want dán zou hun suikerspiegel inderdaad behoorlijk kunnen pieken, dat geloof ik vrij.
En ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is, die zijn/haar hond dagelijks repen chocolade en of suikers geeft. Dus mijn vraag hoeveel "granen" er dan wel in kvv/vers zit blijft staan. En dat granen b(mits niet teveel) elangrijk zijn voor een hond hoef ik jou niet te vertellen toch.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Dat weet ik, vandaar ook de vraag aan jou hoeveel granen (zo ongeveer) er dan wél in kvv zitten. Van wat ik van vele hier op het forum begrepen heb is kvv nagenoeg hetzelflde als "vers" en derhalve zal er ook niet veel aan toegevoegd (granen) zijn (enkel om de houdbaarheid te verlengen)Inge O schreef:in kvv zitten inderdaad granen, in barf niet.smoekie schreef: Dus mijn vraag hoeveel "granen" er dan wel in kvv/vers zit blijft staan. En dat granen b(mits niet teveel) elangrijk zijn voor een hond hoef ik jou niet te vertellen toch.
maar gezien het niet eten van koolhydraten zeker niet automatisch je glucosewaarden op aanhoudend een lager peil brengt (omdat dit een zeer belangrijke en dus door het lichaam zeer gecontroleerde waarde is) en iets 'beweren' nog iets heel anders is dan het ook echt aantonen vroeg ik naar onderzoek daarover, ja.
- hewi
- Zeer actief
Bedankt!Jion schreef:Ga me verder niet met de discussie bemoeien omdat ik er te weinig kaas van gegeten heb, maar hier kun je zien hoeveel granen (en koolhydraten) er in verschillende soorten KVV zitten:smoekie schreef: vandaar ook de vraag aan jou hoeveel granen (zo ongeveer) er dan wél in kvv zitten. Van wat ik van vele hier op het forum begrepen heb is kvv nagenoeg hetzelflde als "vers" en derhalve zal er ook niet veel aan toegevoegd (granen) zijn (enkel om de houdbaarheid te verlengen)
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
ik vind de discussie trouwens wel erg intressant,ik zal eens uitvogelen hoeveel ze krijgt. Maar daarnaast krijgt ze af en toe ook nog eens brokken
[ cavom} ik neem aan dat daar dan wel weer meer granen inzitten?
Nou ja ze is niet anders dan anders en we houden het gewoon elk kwartaal in de gaten.En zodra ze maar raar gaat doen staan we weer bij de da
- smoekie
- Zeer actief
Jion schreef:Ga me verder niet met de discussie bemoeien omdat ik er te weinig kaas van gegeten heb, maar hier kun je zien hoeveel granen (en koolhydraten) er in verschillende soorten KVV zitten:smoekie schreef: vandaar ook de vraag aan jou hoeveel granen (zo ongeveer) er dan wél in kvv zitten. Van wat ik van vele hier op het forum begrepen heb is kvv nagenoeg hetzelflde als "vers" en derhalve zal er ook niet veel aan toegevoegd (granen) zijn (enkel om de houdbaarheid te verlengen)
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Nou, hou je mond dan ook, vroeg het dan ook aan Inge_O en niet aan jou
Heeft nu weinig zin meer he...
-
TomCee
- Zeer actief
In smuldier zitten groenten, die leveren koolhydraten. En 'vers' betekend ook een bepaalde hoeveelheid gefermenteerde 'groenvoer' . Dus groente, of granen. Een lage hoeveelheid koolhydraten kan prima behapt worden door een lagere insulineproduktie, evenals omgekeerd een wat hogere koolhydraat consumptie door een hogere insulineproduktie opgevangen kan worden. Een totaal koolhydraat loos dieet geeft op termijn problemen.smoekie schreef:Dat weet ik, vandaar ook de vraag aan jou hoeveel granen (zo ongeveer) er dan wél in kvv zitten. Van wat ik van vele hier op het forum begrepen heb is kvv nagenoeg hetzelflde als "vers" en derhalve zal er ook niet veel aan toegevoegd (granen) zijn (enkel om de houdbaarheid te verlengen)Inge O schreef:in kvv zitten inderdaad granen, in barf niet.smoekie schreef: Dus mijn vraag hoeveel "granen" er dan wel in kvv/vers zit blijft staan. En dat granen b(mits niet teveel) elangrijk zijn voor een hond hoef ik jou niet te vertellen toch.
maar gezien het niet eten van koolhydraten zeker niet automatisch je glucosewaarden op aanhoudend een lager peil brengt (omdat dit een zeer belangrijke en dus door het lichaam zeer gecontroleerde waarde is) en iets 'beweren' nog iets heel anders is dan het ook echt aantonen vroeg ik naar onderzoek daarover, ja.
Maar wat was je punt echter, Smookie?
- hewi
- Zeer actief
Volgens die site van Jion zitten in de smuldier complete variant geen granen en zij krijgt dus de complete variant
-
TomCee
- Zeer actief
geen granen, maar wel groente.hewi schreef:Volgens die site van Jion zitten in de smuldier complete variant geen granen en zij krijgt dus de complete variant
- smoekie
- Zeer actief
En groenten is hetzelfde als granenTomCee schreef:In smuldier zitten groenten, die leveren koolhydraten. En 'vers' betekend ook een bepaalde hoeveelheid gefermenteerde 'groenvoer' . Dus groente, of granen. Een lage hoeveelheid koolhydraten kan prima behapt worden door een lagere insulineproduktie, evenals omgekeerd een wat hogere koolhydraat consumptie door een hogere insulineproduktie opgevangen kan worden. Een totaal koolhydraat loos dieet geeft op termijn problemen.smoekie schreef:Dat weet ik, vandaar ook de vraag aan jou hoeveel granen (zo ongeveer) er dan wél in kvv zitten. Van wat ik van vele hier op het forum begrepen heb is kvv nagenoeg hetzelflde als "vers" en derhalve zal er ook niet veel aan toegevoegd (granen) zijn (enkel om de houdbaarheid te verlengen)Inge O schreef:in kvv zitten inderdaad granen, in barf niet.smoekie schreef: Dus mijn vraag hoeveel "granen" er dan wel in kvv/vers zit blijft staan. En dat granen b(mits niet teveel) elangrijk zijn voor een hond hoef ik jou niet te vertellen toch.
Maar wat was je punt echter, Smookie?
En verder heb ik "geen punt" . Ik vroeg enkel aan Inge_O (aangezien zij daar twijfels over had) welke granen er dan wel in kvv / barf zitten.
Persoonlijk heb ik dan zoiets van, nou ja, ehm fijn, maarre geef dan eerst eens duidelijk weer hoeveel granen er dan in vers vlees zit
-
TomCee
- Zeer actief
Het gaat om de hoeveelheid koolhydraten, of die nou uit graan of groente komen. Maar volgens mij ben je slim genoeg om dat zelf te bedenken.smoekie schreef:En groenten is hetzelfde als granenTomCee schreef:In smuldier zitten groenten, die leveren koolhydraten. En 'vers' betekend ook een bepaalde hoeveelheid gefermenteerde 'groenvoer' . Dus groente, of granen. Een lage hoeveelheid koolhydraten kan prima behapt worden door een lagere insulineproduktie, evenals omgekeerd een wat hogere koolhydraat consumptie door een hogere insulineproduktie opgevangen kan worden. Een totaal koolhydraat loos dieet geeft op termijn problemen.smoekie schreef:Dat weet ik, vandaar ook de vraag aan jou hoeveel granen (zo ongeveer) er dan wél in kvv zitten. Van wat ik van vele hier op het forum begrepen heb is kvv nagenoeg hetzelflde als "vers" en derhalve zal er ook niet veel aan toegevoegd (granen) zijn (enkel om de houdbaarheid te verlengen)Inge O schreef: in kvv zitten inderdaad granen, in barf niet.
Maar wat was je punt echter, Smookie?Oké weet ik dat ook weer
![]()
En verder heb ik "geen punt" . Ik vroeg enkel aan Inge_O (aangezien zij daar twijfels over had) welke granen er dan wel in kvv / barf zitten.
Persoonlijk heb ik dan zoiets van, nou ja, ehm fijn, maarre geef dan eerst eens duidelijk weer hoeveel granen er dan in vers vlees zit
- smoekie
- Zeer actief
TomCee schreef: Het gaat om de hoeveelheid koolhydraten, of die nou uit graan of groente komen. Maar volgens mij ben je slim genoeg om dat zelf te bedenken.
Nee niks daarvan. Ik vroeg simpelweg ( aan Inge_O) om de hoeveelheid "granen" (nee geen groente)
edit:
Dat is dus mijn vraag. Hoeveel granen zitten er in kvv/ versTomCee schreef:geen granen, maar wel groente.hewi schreef:Volgens die site van Jion zitten in de smuldier complete variant geen granen en zij krijgt dus de complete variant
-
Melanie 74
Ik snap je wel hoor Inge, en ik heb haar in de negeerstand. Dus ik ga alleen op jouw vragen in, ik forum graag met jou.
Ik heb even de samenstelling van mijn kvv of fertigbarf hoe we het hier noemen ;
Zusammensetzung: 82 % Fleisch vom Rind: Muskelfleisch, Herz, Pansen grün, Schlund, Leber, 15 % Obst/Gemüse (Karotten, Birne, Apfel), 1,5 % Leinöl, Lebertran Calciumcarbonat, Calciumphosphat, Magnesiumcarbonat, Kräuter, Meersalz.
Inhaltsstoffe: 13 % Rohprotein, 10,5 % Rohfett, 0,3 % Rohfaser, 2,3 % Rohasche, 69,0 % Feuchtigkeit, 0,32 % Calcium, 0,24 % Phosphor, 0,17 % Natrium.
En dit vond ik ook nog op internet, lees het is een bewering van de fabrikant. Misschien eens navragen of ze een onderzoek hebben gedaan. Mij lijkt het wel een logisch iets maar betekent niet dat het wetenschappelijk bewezen is
http://www.versvoerenzo.nl/c-1767258/koolhydraten/
Ik heb even de samenstelling van mijn kvv of fertigbarf hoe we het hier noemen ;
Zusammensetzung: 82 % Fleisch vom Rind: Muskelfleisch, Herz, Pansen grün, Schlund, Leber, 15 % Obst/Gemüse (Karotten, Birne, Apfel), 1,5 % Leinöl, Lebertran Calciumcarbonat, Calciumphosphat, Magnesiumcarbonat, Kräuter, Meersalz.
Inhaltsstoffe: 13 % Rohprotein, 10,5 % Rohfett, 0,3 % Rohfaser, 2,3 % Rohasche, 69,0 % Feuchtigkeit, 0,32 % Calcium, 0,24 % Phosphor, 0,17 % Natrium.
En dit vond ik ook nog op internet, lees het is een bewering van de fabrikant. Misschien eens navragen of ze een onderzoek hebben gedaan. Mij lijkt het wel een logisch iets maar betekent niet dat het wetenschappelijk bewezen is
http://www.versvoerenzo.nl/c-1767258/koolhydraten/
Laatst gewijzigd door Melanie 74 op 20 okt 2012 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TomCee
- Zeer actief
Daar zit dus inderdaad een redelijk deel 'groente/fruit' in. En die leveren koolhydraten.Melanie 74 schreef:Ik snap je wel hoor Inge, en ik heb haar in de negeerstand. Dus ik ga alleen op jouw vragen in, ik forum graag met jou.
-
TomCee
- Zeer actief
Ik herinner mij nog een verhaal (maar kan het even niet terugvinden) dat bv. wolven, als ze een prooi hebben en de kans krijgen, het eerste de maag opeten. Daar zitten over het algemeen nog redelijk veel halfverteerde 'groenten' (gras, blaadjes, graan enzo) in.