Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgestapt op KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Overgestapt op KVV

Ongelezen bericht door James87 »

Mijn Franse Bulldog van 9 maanden, weegt 12,3kg, en is altijd een lastige eter geweest.
's Ochtends hoefde ik niet eens te proberen om 'm brokken te geven, hij liet ze toch staan.
's Avonds at hij wel, maar kreeg dus structureel de helft binnen van wat hij zou ' moeten' hebben.
We hebben 3 brokken geprobeerd (Specific, RC en Euro Premium) en bij alledrie kwam hetzelfde probleem terug.

We gaven hem ook 1x per week KVV, Prins Total Care, en dat ging er gelijk in, ook 's ochtends.
Ook zijn ontlasting was altijd beter na het eten van KVV (2x per dag ongeveer, met brokken vaak 4-5x)
Nu hebben we dus besloten om hem maar op KVV te houden. Ik heb hier echter wat vraagjes over:

- Momenteel geven we hem (volgens de voedingstabel) 5 schijven per dag (1 schijf is 100g). Is dit niet veel?
Als ik de voerwijzer van www.voerwijzer.com aanhoudt, kom ik namelijk uit op 375g per dag.

- Als de hond de 12 maanden gepasseerd is, moeten we 'm de helft voeren, dus 2,5 schijf. Is dat verschil niet te groot ineens?

- Hebben jullie ander KVV wat jullie mij aanbevelen? Prins is namelijk nogal duur (komen uit op ong. 75,- per maand)
Nu maakt me dat op zich niet zoveel uit, omdat ik het belangrijk vind dat hij goed eet, maar misschien heb ik voor minder geld
een vergelijkbaar product. Enigste wat we dan maar weer moeten afwachten is of dat de ontlasting goed blijft.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Re: Overgestapt op KVV

Ongelezen bericht door Irta »

Ik heb zelf niet echt ervaring met kvv, stel zelf samen, maar ik zou niet te veel uitgaan van de adviezen op de verpakking. Op het oog voeren is m.i. beter :wink: Verder denk ik dat je genoeg kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt :ok:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Persoonlijk vind ik Rodi ook een goede KVV,
mijn sheltie's zijn er gek op.
Je kunt die gewoon in de supermarkt kopen en is niet duur.
Wel opletten dat je de complete versie geeft ;-)

Wat ik voer:

Candy weegt rond de 8,5 kilo krijgt 2x60 gram
Jentle weegt rond de 9,5 krijgt ook 2x60 gram,
en Senna weegt rond de 6 kilo en krijgt 2x 50 gram.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik geef 1 maal per week de rodi pens enkelvoudig. Voor de rest wissel ik af met zelfgemalen, Alaska en Darf en dan op zondag hele vis.
Dino (5,5kg) krijgt van de Rodi 200g tot 300g, Kai (7,5kg) 200g en Lotje (3,5kg) 120g.
James87
Actief

Bedankt voor de antwoorden tot dusver.
Nog even een vraagje over de website http://www.voerwijzer.com/versvlees/beg ... rmatie-kvv

Feitelijk wordt gezegd dat je vanaf 10 maanden je hond gaat voeren met dezelfde hoeveelheid als wanneer je hond volwassen zou zijn.
Klopt dit? Ik was namelijk in de veronderstelling dat je de 'puppy-hoeveelheid' voert tm 12 maanden.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Smuldier hier! te koop bij veel supermarkten en er zijn veel topics over voeren van verschillende kvvs om meer info uit te halen.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

lijn schreef:Smuldier hier! te koop bij veel supermarkten.........
Hier ook en goedkoop. Bv pak vleescompleet 400 gram 65 cent.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

James87 schreef:
- Hebben jullie ander KVV wat jullie mij aanbevelen? Prins is namelijk nogal duur (komen uit op ong. 75,- per maand)
Nu maakt me dat op zich niet zoveel uit, omdat ik het belangrijk vind dat hij goed eet, maar misschien heb ik voor minder geld
een vergelijkbaar product. Enigste wat we dan maar weer moeten afwachten is of dat de ontlasting goed blijft.
:O: Ik ben 75 euro in 2 maanden kwijt met 3 mechelse herders...
Ik voer Lotgering :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

James87 schreef:Bedankt voor de antwoorden tot dusver.
Nog even een vraagje over de website http://www.voerwijzer.com/versvlees/beg ... rmatie-kvv

Feitelijk wordt gezegd dat je vanaf 10 maanden je hond gaat voeren met dezelfde hoeveelheid als wanneer je hond volwassen zou zijn.
Klopt dit? Ik was namelijk in de veronderstelling dat je de 'puppy-hoeveelheid' voert tm 12 maanden.
Ik heb nog nooit van een verpakking gevoerd... kijken wat je hond nodig heeft....
Dus als hij het hier goed op doet, niet te dik wordt is dit een juiste hoeveelheid. Wordt hij te dik voer je minder, wordt hij te mager voer je meer.
En ik kijk dus niet wanneer hij volwassen zou zijn qua voer, dat zie ik dan wel aan zijn lichaam (te dik of te dun of goed)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je voert een volwassen hond ongeveer 20 gram per kilo hond. Dus in jouw geval is dat ongeveer 250 gram per dag.
Ik zou dat gewoon proberen en kijken wat ie doet. Wordt ie vet, dan geef je iets minder, wordt ie te schraal dan geef je wat meer.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik voer mijn honden al jaren smuldier. Mijn volwassen (castraat)teven zijn rond de 24kg en voer ik 's morgens en 's avonds 200 gram per keer en soms wat tafelresten daarbij en zijn prima op gewicht. Als ik meer geef dan worden ze te dik.
Smuldier kost iets van 45 cent per pakje van 400 gram.
Ze doen het er prima op. Lotgering vond ik te vet en werden ze te dik van.
Let wel op dat je de compleetversie geeft. Dat is de rode (vlees)versie en de groene (pens)versie. Het is overigens beide glutenvrij en in vrijwel elke supermarkt te koop.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb na een tijd andere merken gevoerd te hebben nu weer Lotgering, met een zogende teef mag het wel wat vetter dacht ik. Kwam ik mooi bedrogen uit :LOL:
Het is anders samengesteld tegenwoordig (wel gewoon compleet uiteraard) en het is veel minder vet dan eerst.
Het bevalt me nu prima :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Ik voer mijn honden al jaren smuldier. Mijn volwassen (castraat)teven zijn rond de 24kg en voer ik 's morgens en 's avonds 200 gram per keer en soms wat tafelresten daarbij en zijn prima op gewicht. Als ik meer geef dan worden ze te dik.
Let wel op dat je de compleetversie geeft. Dat is de rode (vlees)versie en de groene (pens)versie. Het is overigens beide glutenvrij en in vrijwel elke supermarkt te koop.
groen is niet compleet... blauw/groen wel.... de groen is enkelvoudig :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

malinois schreef:
lieke schreef:Ik voer mijn honden al jaren smuldier. Mijn volwassen (castraat)teven zijn rond de 24kg en voer ik 's morgens en 's avonds 200 gram per keer en soms wat tafelresten daarbij en zijn prima op gewicht. Als ik meer geef dan worden ze te dik.

Nick noemt het turqois, ik groen. Maar ik ben dan ook kleurendoof. :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
malinois schreef:

Nick noemt het turqois, ik groen. Maar ik ben dan ook kleurendoof. :mrgreen:
Ik stond er ook altijd mee te haspelen aan de telefoon als ik het moest bestellen bij de Jumbo... :F: Maar daarom ff mijn opmerking aangezien er ook een groene enkelvoudige is.

Afbeelding

Afbeelding

deze zijn dus compleet
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn honden krijgen smuldier. Laatst heb ik carnibest en rodi voor ze gekocht, zijn ze ook weg van. Ook hebben ze al eens het KVV van AH huismerk gehad, lijkt op rodi maar schijnt minder van samenstelling te zijn, maakt mijn honden niets uit ze lusten dit ook graag. Rodi en AH huismerk zijn meer pate dan rouw vlees wat smuldier en carnibest wel zijn. Mowgli vind alles lekker maar Balou lust alleen vlees compleet, kip en pens hoef je bij hem niet mee aan te komen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier ook heel tevreden met Smuldier! Goedkoop en compleet, wat wil je nog meer :wink: Een dag per week geef ik ze de enkelvoudige pens, smullen :cheer: De rest van de week Vlees compleet en soms Pens/vlees compleet. Boyke (8 kg) krijgt twee maal daags iets meer dan 100 gram. Sidney (ook 8 kg) krijgt twee maal daags iets minder dan 100 gram. Voeren op het oog werkt hier prima. Sid wordt snel mollig en Boyke snel dun (ideale combi, kunnen ze samen delen :mrgreen: ). Een bulletje van 9 maanden lijkt mij aardig richting volwassen gaan hoor, dus ik zou gewoon de volwassen hoeveelheid proberen en dan kijken wat er gebeurt en zo nodig minderen of meer geven :ok:
James87
Actief

Top! Even het KVV van Prins opmaken en dan over naar Smuldier.
Vind de hoeveelheden altijd zo lastig, ik ben snel geneigd teveel te geven omdat ik denk dat ze dan sneller groeien.. Beetje naïef :)
Weet iemand wanneer de bulletjes de breedte ingaan? Zijn schofthoogte is nu 35 cm, dus in de lengte is hij klaar.

Ik ga dan maar beginnen met 300g per dag, en dan zien we wel waar we uitkomen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

hier zijn ze helemaal weg van de worstjes van farmfood compleet uit de vriezer.
smuldier was te min. haha
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Je kunt ook twee soorten KVV gewoon combineren in één maaltijd.
Ik geef Polly (kruising tibetaanse terrier) altijd half Prins Super Complete half Rodi. Twee keer per dag.
En Yessie (kruising silky terrier/shih tzu) krijgt half Smuldier Pens Kompleet half Rodi. Ook twee keer per dag.
Die Rodi wissel ik dan ook nog, maar wel altijd een compleetversie.
Polly gaat braken als ik er Smuldier bij doe dus het is ook een kwestie van gewoon proberen waar je hond het het beste op doet.
Ik gebruik Prins total care geperste brokjes als trainers en wanneer we op vakantie gaan en de KVV is op dan ga ik gewoon over op de brokjes.
Weer thuis begin ik meteen weer met de KVV en gelukkig gaat dat altijd gewoon helemaal goed.
Succes ermee. Het is echt genieten wanneer je de bakken neerzet en een paar seconden later is alles alweer op. Afbeelding
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Dino heeft altijd evenveel gegeten als nu hij volwassen is. Dat percentage paste zichzelf aan naarmate hij groeide.
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Mijn hondje van iets meer dan 5 kilo kreeg van Smuldier altijd een half bakje per dag. In ene kreeg ze natte kont ervan en ben ik overgegaan op een combi van andere merken en diersoorten (op barfplaats nagelezen hoe en wat). Op maandag krijgt ze Tinlo eend, op dinsdag Tinlo konijn, op woensdag Tinlo kip, op donderdag Prins lam/rijst, op vrijdag Carnibest natuur, op zaterdag Carnibest kip en op zondag kreeg ze vis en een eitje maar daar moet ik even wat anders op gaan verzinnen (geen andere smaken verkrijgbaar in de buurt) want zowel vis en ei kan ze niet tegen.

Ze kreeg dus van de Smuldier altijd een half bakje op een dag. Van de Tinlo krijgt ze 250 gram en van de Prins 200 gram.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
James87
Actief

Stud was na zijn antibioticakuur een paar ons afgevallen, van 12,5 naar 12,2.
Na die kuur zijn we begonnen met het geven van KVV en is hij in zo'n 2 weken weer 0,5 kilo aangekomen.

Hij ziet er ook meteen een stuk gezonder uit. We geven nu nog Prins Total Care (400g per dag), maar zodra die op is gaan we over op Rodi of Smuldier
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”