Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kiran is zielig....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Kiran is zielig....

Ongelezen bericht door Kiran »

De kogel is door de kerk om het zo maar te zeggen na heel lang tobben. Eindelijk toch besloten om Kiran te castreren.

Omdat hij met 10 maandjes begon uit te vallen naar andere honden en totaal niet meer wist wat hij aan mij had, door een verkeerde trainings aanpak van mij.
Zijn wij vanaf dat moment alleen maar bezig geweest om te zorgen dat hij niet meer zou uitvallen trainen en trainen met heel deskundige hulp van de fokker en een trainer waar we nu behendigheid van krijgen en ook nog een gedragsdeskundige kon ik hem steeds beter lezen en begreep ik steeds meer waarom hij uitviel. En hij was een enorme antenne hoe ik mij voelde en kwam er aan het lijntje er weer uit. Dus moest ik ook heel erg gaan werken aan mij zelf (en dat was nog het meest moeilijke)

Uiteindelijk kon ik steeds meer het uitvallen ombuigen naar een rustige zit en opletten tot hij uiteindelijk niet meer uitviel zolang andere mensen maar begrepen dat er een persoonlijke ruimte was die Kiran heel graag voor zich zelf wou houden.

Doordat hij toch nog heel erg bezig was met zijn omgeving en andere honden zijn eigenlijk onzekere houding niet begreep (want ja een dominante houding kan ook een uiting van onzekerheid zijn).

Heb ik hem van het voorjaar chemisch laten castreren, Ik hoefde niet constant op mijn tenen te lopen en hij voelde zich vrijer niet meer het hondje wat steeds onzeker was hij vond het allemaal wel best! Andere honden hadden geen moeite meer met zijn houding want Kiran draagt van nature zijn staart hoog en bromt enorm bij opwinding, Als je hem niet kent zou je zeker denken dat het grommen is trouwens, we hebben zelfs behendigheid weer opgepakt en genieten van het samenwerken :cheer:

Daarom besloten om het definitief te maken en vandaag is hij dus gecastreerd, hij is nu heel erg zielig :(:

Maar dat maken we straks weer helemaal goed :ok:

Afbeelding
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Re: Kiran is zielig....

Ongelezen bericht door P-tt »

Jammer dat het zo moet, maar wel heel begrijpelijk. Je hebt er goed over nagedacht blijkt wel uit je post. Een verantwoorde keuze dus

Hij kijkt ook heul zielig.
Verwen hem maar goed, dat verdient hij wel.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

Is ook heel jammer heb heel veel getwijfeld maar uiteindelijk toch besloten dat het voor Kiran een veel leuker leven is gecastreerd. Hij kan dan veel meer genieten en dat is uiteindelijk waar we het voor doen :)
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Lol in het leven is het belangrijkste. Luca is na de castratie ook heel erg opgeknapt. Vrolijker, bereikbaarder en relaxter. Met hem doe ik ook behendigheid (sinds ruim 1 maand) en hij heeft nu wel de concentratie om met mij bezig te zijn ipv stress omdat er nog zoveel andere honden zijn.
Kiran
Zeer actief

Machie schreef:Lol in het leven is het belangrijkste. Luca is na de castratie ook heel erg opgeknapt. Vrolijker, bereikbaarder en relaxter. Met hem doe ik ook behendigheid (sinds ruim 1 maand) en hij heeft nu wel de concentratie om met mij bezig te zijn ipv stress omdat er nog zoveel andere honden zijn.
Daar had Kiran ook heel veel last van tijdens de behendigheid terwijl als er niet zoveel of alleen bekende hondjes lopen hij er geen last van heeft.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Beterschap Kiran!
Je bent niet over 1 nacht ijs gegaan, het klinkt als de 'beste' oplossing voor hem.
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Een goed herstel gewenst voor Kiran.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Jammer, maar soms is het gewoon beter...
Beterschap en nog veel plezier samen!
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

beterschap kiran! :D
hambra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever

Ongelezen bericht door hambra »

Ach zielige Kiran, hij ziet er helemaal bleekjes van :lol1: , maar dat duurt vast niet zolang dan voelt hij zich weer helemaal het mannetje. Je hebt er goed over nagedacht en voor jullie beiden de beste oplossing gezocht. Kan alleen maar beter gaan vanaf nu en je krijgt vast een heel vrolijk mannetje die zich hopelijk niet meer zo onzeker zal voelen.
Dikke knuffel voor Kiran en beterschap :flower:

Inge en knuf van Akuna
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Beterschap voor Kiran. Ook Chester is er enorm van opgeknapt, ik heb er heel lang over lopen dubben (5,5 jaar), heb de knoop doorgehakt toen mijn 2 reuen niet meer samen konden, door Chester zijn gedrag. Daar heeft het niks voor geholpen, maar hij is zoveel relaxter geworden. Ik denk dat je een weloverwogen, goede beslissing hebt gemaakt. Je zult zien dat hij snel weer het mannetje is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Kiran
Zeer actief

Dank jullie wel voor de beterschaps wensen!

Met Kiran gaat het al stukken beter vannacht heerlijk bij ons op bed geslapen dat vond hij eerst maar raar, daarna als een blok in slaap gevallen en vanmorgen had hij geen zin om eraf te gaan :mrgreen:

Heerlijk gegeten, en alweer een blokje om voor zijn plas en poep rondje. Straks als de kinderen op school zitten mag zijn rompertje er definitief af nu hopen dat het kleine monstertje zich ook een beetje kan gedragen :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”