Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De afgelopen maand....
Moderator: moderatorteam
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: De afgelopen maand....
Ik kreeg van diezelfde kennis ook een piepkip mee, dat vond ze veel te luguber om te zien 

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kreeg van diezelfde kennis ook een piepkip mee, dat vond ze veel te luguber om te zien 

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Daarom beukte Luna gisteren met haar neus op de door haar gevangen mol..nomo schreef:ja... vers eten worden ze hartstikke vals van joh! Als ze eenmaal bloed hebben geproefd is er geen houden meer aan![]()
Morris is al helemaal niet meer te redden. Hij eet vers en speelt ook nog eens graag met piepspeeltjes. En daar gaan ze dieren van doodbijten mochten jullie dat nog niet weten. Blijkbaar willen ze dat echte dieren ook piep zeggenEn ze weten echt het verschil niet tussen een plastic piepkip en een echte kip natuurlijk
Die zei alleen geen piep, hoe hard en vaak ze ook drukte, hij zegt nooit meer piep..
En zij heeft niet eens piepspeeltjes, ze krijgen wel kvv..
Dat werkte al zo ver vooruit, zelfs toen ze nog brokken kregen bij de vorige eigenaren waren ze al aan het jagen, ze zijn helderziend..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Stil jijAriane schreef:Het begint dus te komen?P-tt schreef:Geen wonder dat Goof zo'n vals loederig jachtdriftige teckel is.![]()
Ik zei het al
of anders stuur ik hem op jou af, het valse loeder
- sjef
- Zeer actief
Onze honden believen geen rauw vlees, dat vinden ze raar eten.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
is dat die kennis die ik ook ken??macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.
Dat zei ze toen van dat ze vegatarisch was maar de hond ook, en de hond mocht echt geen
vlees hebben.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Kiran
- Zeer actief
Ik word gek van mijn vader hij heeft nu het idee opgevat om elke week even langs te komen ik geef de hondjes dan expres geen eten want dan begint het geheid, hele preken van bloed worden ze vals en vooral die kleine bromt in de bench als er iemand bij gaat staan kijken en hij denkt dat het is omdat Milton vals aan het worden is
En als ze er dan uit mogen rennen ze naar elkaars bak om te kijken stel je eens voor er zou nog wat liggen zekers...... maar berg je maar als ze in het pad staat
wat mijn vader dus altijd voor elkaar krijgt
De grootste preek komt als ze buiten aan het ravotten zijn. Mijn vader probeert dan de lieve vree te bewaren en gaat er dan als een bezetene er achter aan hobelen om ze uit elkaar te halen, wat overigens geen gezicht is een ouwere man van 65 jaar een pup die om mijn vader blijft rennen om Kiran in de kraag te happen en Kiran die dan gaat brommen kijk hoe zielig ik ben
Alles is uiteraard de schuld van het verse vlees wat de pup krijgt (Kiran eet uiteraard ook vers maar dat schijnt hij even te vergeten) daar worden ze vals en gemeen van
De dierenarts vertel ik het niet eens meer, van hem heb ik eens een heel pakket aan papier mee gekregen dat versvlees lijd tot hersenetende wormen en met kleine kinderen in huis was dat heel erg onverantwoord en of ik dat allemaal wel wist

En als ze er dan uit mogen rennen ze naar elkaars bak om te kijken stel je eens voor er zou nog wat liggen zekers...... maar berg je maar als ze in het pad staat
De grootste preek komt als ze buiten aan het ravotten zijn. Mijn vader probeert dan de lieve vree te bewaren en gaat er dan als een bezetene er achter aan hobelen om ze uit elkaar te halen, wat overigens geen gezicht is een ouwere man van 65 jaar een pup die om mijn vader blijft rennen om Kiran in de kraag te happen en Kiran die dan gaat brommen kijk hoe zielig ik ben
Alles is uiteraard de schuld van het verse vlees wat de pup krijgt (Kiran eet uiteraard ook vers maar dat schijnt hij even te vergeten) daar worden ze vals en gemeen van
De dierenarts vertel ik het niet eens meer, van hem heb ik eens een heel pakket aan papier mee gekregen dat versvlees lijd tot hersenetende wormen en met kleine kinderen in huis was dat heel erg onverantwoord en of ik dat allemaal wel wist

- Kiran
- Zeer actief
Ik word gek van mijn vader hij heeft nu het idee opgevat om elke week even langs te komen ik geef de hondjes dan expres geen eten want dan begint het geheid, hele preken van bloed worden ze vals en vooral die kleine bromt in de bench als er iemand bij gaat staan kijken en hij denkt dat het is omdat Milton vals aan het worden is
wat mijn vader dus altijd voor elkaar krijgt

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Jij durftdagmar88 schreef:Saschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.Tja. Mijn dierenarts wist ook niet hoe ze het had toen ik vertelde wat mijn kitten Toontje eet.
(zelf samengesteld, kvv en prooidieren)
Uiteraard nadat ze hem op had staan hemelen dat hij zo lekker flink en kerngezond is
Overigens is dit niet mijn eigen dierenarts, maar die van een trimklant van mij. Helaas heb ik haar niet meer op andere gedachten kunnen brengen en de hond eet nu brok. Ook is hij gecastreerd, dat helpt namelijk ook tegen weglopen
Nee, lijkt me ook niet, ik heb maar heel hard gelachen inwendig. Heb nog geprobeert uit te leggen dat mijn honden van nature zelfstandige jagers zijn en dat die gewoon prima luisteren en bijna niet jagen, maar helaas, de dierenarts zal het wel weten....HillieS schreef:Onze honden krijgen regelmatig eend en jagen in het park de eenden ook in het water. Om vervolgens naar ons te kijken zo van:' Goed he baas, ze zijn weer netjes in het water'. Maar om ze t pakken en op te vreten 'omdat ze de smaak kennen'... Nee ze weten toch niet dat die smaak bij dat dier hoort?! :denkenSaschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Kiran schreef: De dierenarts vertel ik het niet eens meer, van hem heb ik eens een heel pakket aan papier mee gekregen dat versvlees lijd tot hersenetende wormen en met kleine kinderen in huis was dat heel erg onverantwoord en of ik dat allemaal wel wist![]()
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Enfin, allemaal goed en wel. Ik weet dat in de jaren 70 en 80 het voeren van kippenbotten echt absoluut "verboden" was hoor.
Je kon geen hondenboek openslaan of je werd daar ernstig voor gewaarschuwd en andere botten moesten gekookt tot een soort pulp, evenals vlees en pens etc.
Dus alles blijft altijd afhankelijk van welke inzichten er op bepaalde momenten heersen (c.q. welke goeroe er dienst heeft)
Toen wij honden kregen zijn we die vrijwel meteen gaan voeren met brokken en diepvries voer van Rodi. Dat was toentertijd het enige "verse" voer wat redelijk algemeen verkrijgbaar was. Dit eigenlijk nadat ik een poosje iedere avond redelijk uitgebreid mee kookte voor de honden (vers vlees/vis, groente, rijst) en daar op den duur een beetje genoeg van kreeg. Blikvoer vonden wij gewoon smerig (kreeg altijd braakneigingen als ik dat in hun bak moest schudden) en daar poepten ze ook zo goor van (Chappi voor en na)
Feit dat al onze honden ouder zijn geworden dan het gemiddelde bevestigde voor ons het idee dat we dus wel goed voerde.
Ezio krijgt nu nog steeds Rodi, Duck, Renske en/of Barf (afwisselend naar wat er voor handen is) naast brokken. Gisteren nog gemeten
maar hij is voor zijn leeftijd etc. perfect op schema (nu 9,5 mnd, 29,5 kg en 62,5 cm Ideaal voor volwassen DSL zou zijn 30 tot 35 kg en 65 cm.
Maar goed, voor ons was kennis omtrent de beste voeding voor de hond ook niet aangeboren en alles is toch stuurbaar door een stroming die op den duur maar met "overtuigende" onderzoeken en bewijzen komt.
Je kon geen hondenboek openslaan of je werd daar ernstig voor gewaarschuwd en andere botten moesten gekookt tot een soort pulp, evenals vlees en pens etc.
Dus alles blijft altijd afhankelijk van welke inzichten er op bepaalde momenten heersen (c.q. welke goeroe er dienst heeft)
Toen wij honden kregen zijn we die vrijwel meteen gaan voeren met brokken en diepvries voer van Rodi. Dat was toentertijd het enige "verse" voer wat redelijk algemeen verkrijgbaar was. Dit eigenlijk nadat ik een poosje iedere avond redelijk uitgebreid mee kookte voor de honden (vers vlees/vis, groente, rijst) en daar op den duur een beetje genoeg van kreeg. Blikvoer vonden wij gewoon smerig (kreeg altijd braakneigingen als ik dat in hun bak moest schudden) en daar poepten ze ook zo goor van (Chappi voor en na)
Feit dat al onze honden ouder zijn geworden dan het gemiddelde bevestigde voor ons het idee dat we dus wel goed voerde.
Ezio krijgt nu nog steeds Rodi, Duck, Renske en/of Barf (afwisselend naar wat er voor handen is) naast brokken. Gisteren nog gemeten
maar hij is voor zijn leeftijd etc. perfect op schema (nu 9,5 mnd, 29,5 kg en 62,5 cm Ideaal voor volwassen DSL zou zijn 30 tot 35 kg en 65 cm.
Maar goed, voor ons was kennis omtrent de beste voeding voor de hond ook niet aangeboren en alles is toch stuurbaar door een stroming die op den duur maar met "overtuigende" onderzoeken en bewijzen komt.
-
Safari
Jeetje je, Chappi. Dat heb ik mijn honden ook nog wel gegeven. Trouwens, als ik nooit op het forum was gekomen had ik vermoedelijk nooit iets gehoord over vers voeren. Ik heb best veel honden in de buurt maar werkelijk niemand (ik vraag het nu aan iedereen) voert vers.
- Saschesfloor
- Zeer actief
Ach, eerlijk is eerlijk, de Westie die we vroeger thuis hadden at niks anders dan Rodi. Ik vond dat altijd maar niks, brokken moest hij hebben, was goed voor zijn tanden
Nu krijgen ze hier zelden brokken en ben ik zelf overtuigd van de voordelen van het vers voeren. Dus inderdaad, inzichten veranderen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Oei... Dus dàt verklaart waarom ik door (momenteel nog) 8 woeste mechelaar-pups word aangevallen als ik de kennel binnen ga. Ik wìst dat ik iets verkeerd had gedaan!

Laatst gewijzigd door Perle op 18 okt 2012 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
Safari
Nu al...... Komt nooit meer goed volgens de kennersPerle schreef:Oei... Dus dàt verklaart waarom ik door (momenteel nog) 8 woeste mechelaar-pups wordt aangevallen als ik de kennel binnen ga. Ik wìst dat ik iets verkeerd had gedaan!![]()
- Hailfall
- Zeer actief
Dat van die piepspeeltjes zei onze hondentrainer ook. Echter had hij ons een videotje laten horen (en daarna zien) van een piepspeeltje dat net klonk als een huilende baby. En dat zulke dingen dus gevaarlijk zijn en daarom je dus geen piepspeeltjes mag hebben bij honden.nomo schreef:ja... vers eten worden ze hartstikke vals van joh! Als ze eenmaal bloed hebben geproefd is er geen houden meer aan![]()
Morris is al helemaal niet meer te redden. Hij eet vers en speelt ook nog eens graag met piepspeeltjes. En daar gaan ze dieren van doodbijten mochten jullie dat nog niet weten. Blijkbaar willen ze dat echte dieren ook piep zeggenEn ze weten echt het verschil niet tussen een plastic piepkip en een echte kip natuurlijk
En daarna heeft vriendlief alle piepjes uit speeltjes verwijderd... behalve 1 want dat vond ik zielig want Loki is daar zo wijs mee..
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha ja dat is zerakker2000 schreef:is dat die kennis die ik ook ken??macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.
Dat zei ze toen van dat ze vegatarisch was maar de hond ook, en de hond mocht echt geen
vlees hebben.

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Sjit.Safari schreef:Nu al...... Komt nooit meer goed volgens de kennersPerle schreef:Oei... Dus dàt verklaart waarom ik door (momenteel nog) 8 woeste mechelaar-pups wordt aangevallen als ik de kennel binnen ga. Ik wìst dat ik iets verkeerd had gedaan!![]()
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
- Boris2011
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Miranda schreef:Vertel die kennis dan maar dat Hitler een vegetarier was. Bepááld niet een vredelievend type.macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.
wat een waardeloos argument trouwens van dat oorlog voeren, nog nooit eerder gehoord
er zijn vast net zoveelk kleinere volkeren die wel vlees eten en ook geen oorlog voeren.
- dagmar88
- Zeer actief
Saschesfloor schreef:Jij durftdagmar88 schreef:Saschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.Tja. Mijn dierenarts wist ook niet hoe ze het had toen ik vertelde wat mijn kitten Toontje eet.
Uiteraard nadat ze hem op had staan hemelen dat hij zo lekker flink en kerngezond is![]()
Hoe vals en wegloperig moet die kat wel niet zijn.
Overigens is dit niet mijn eigen dierenarts, maar die van een trimklant van mij. Helaas heb ik haar niet meer op andere gedachten kunnen brengen en de hond eet nu brok. Ook is hij gecastreerd, dat helpt namelijk ook tegen weglopen![]()
Vlees eten en dan ook nog rood zijn.
Toen ik vertelde dat de katers niet buiten komen vond ze dat helemaal raar
- Saschesfloor
- Zeer actief
Ach, mijn dierenarts vindt mij vast ook een beetje raar en eigenwijs. Maar ze raken eraan gewend dat ik eigenwijs ben en zelfs een eigen mening heb die niet altijd overeen komt met die van hun.dagmar88 schreef:Saschesfloor schreef:Jij durftdagmar88 schreef:Saschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.Tja. Mijn dierenarts wist ook niet hoe ze het had toen ik vertelde wat mijn kitten Toontje eet.
Uiteraard nadat ze hem op had staan hemelen dat hij zo lekker flink en kerngezond is![]()
Hoe vals en wegloperig moet die kat wel niet zijn.
Overigens is dit niet mijn eigen dierenarts, maar die van een trimklant van mij. Helaas heb ik haar niet meer op andere gedachten kunnen brengen en de hond eet nu brok. Ook is hij gecastreerd, dat helpt namelijk ook tegen weglopen![]()
Ze wilde hem ook al even ongevraagd ontwormen en deelde mee dat hij dan vast flink zou gaan jagen
![]()
Vlees eten en dan ook nog rood zijn.
Toen ik vertelde dat de katers niet buiten komen vond ze dat helemaal raar
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha ik zal het haar eens vertellen, ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeftBoris2011 schreef:Miranda schreef:Vertel die kennis dan maar dat Hitler een vegetarier was. Bepááld niet een vredelievend type.macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.![]()
wat een waardeloos argument trouwens van dat oorlog voeren, nog nooit eerder gehoord![]()
er zijn vast net zoveelk kleinere volkeren die wel vlees eten en ook geen oorlog voeren.

- stafflove
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford
grappig om dit te lezen, ik voer mijn honden ook vers vlees, en de dierenwinkel waar ik het vaak haal raad juist vers vlees aan ipv brokken! Mijn dierenarts was juist geen vleesliefhebber totdat mijn teef een brokkenallergie bleek te hebben en na maanden van antibiotica, pretnison en de hele rambam had ik haar toch op vlees gezet. Toen ik de dierenarts belde met het verhaal dat alle plekken weg waren sinds ik vlees voerde geloofde hij me niet en wilde dit met eigen ogen zien. Sindsdien is hij helemaal om, haha!
Every once in a while a dog enters your life and changes everything

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Haha ja dat is zemacho-hayley schreef:is dat die kennis die ik ook ken??
vlees hebben.
klopt, maar toen ik dat hoorde stond ik ook ff raar te kijken hoor.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
-
ayke
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
Ayke en Kelly krijgen brok. Ayke heeft een kalkoen vermoord en opgegeten, ook vind ze de dierenwinkel een grote snoepwinkel (lekkere konijntjes). Kelly is gek op egels.
Beide hondjes vreten muizen in het veld.
Kira eet vers, jaagt niet, gaat niet achter de kippen aan, vind de ratjes leuk om naar de kijken maar heeft geen neiging om ze op te eten.
Volgens mij hebben de honden een identiteitscrisis
Beide hondjes vreten muizen in het veld.
Kira eet vers, jaagt niet, gaat niet achter de kippen aan, vind de ratjes leuk om naar de kijken maar heeft geen neiging om ze op te eten.
Volgens mij hebben de honden een identiteitscrisis
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb gewoon drie levensgevaarlijke honden in huis doordeweeks.
In het weekend zijn ze lief, dan krijgen ze brokjes anders ben ik bang dat ze mijn vriend opeten.
In het weekend zijn ze lief, dan krijgen ze brokjes anders ben ik bang dat ze mijn vriend opeten.