Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paardenmarkt in Zuidlaren.

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Paardenmarkt in Zuidlaren.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gisteren ben ik naar de Zuidladermarkt geweest. Ze mogen van mij gelijk stoppen met het verkopen van paarden op deze manier, het lijkt mij erg stressvol voor de dieren. Ik zag een paard uitglijden op de gladde keien en hard onderuit gaan ook was er eentje erg mager. Ik als dierenliefhebber voelde mij hier niet op mijn plaats, het is meer iets voor handelaren. Wel vond ik de Zuidladermarkt gezellig, de aanwezigheid van de paarden deed hier voor mij alleen maar afbreuk aan, mij zullen ze hier in de toekomst ook niet meer zien. Ik hoop voor de paarden dat ze na deze dag een goed thuis hebben gevonden, al zullen sommigen uiteindelijk bij de slager belanden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Paardenmarkt in Zuidlaren.

Ongelezen bericht door Joey.K »

Wat had je verwacht dan? Gewoon puur nieuwsgierigheid?
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zou daar ook niet tegen kunnen. Ik ben er nog nooit geweest en ben ook niet van plan om er heen te gaan.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

zuidlaren is een hele leuken markt ben er wat jaren geweest zeg denk 10 jaar achterelkaar ofzo
maar indd voor de paarden zelf vindt ik het ook bagger
maar je ziet hier voornamelijk particulieren komen die voor een prikkie een knol willen
het grootste gedeelte is dit allemaal overschot waar ze de winter niet meer mee in willen
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik ben er ook geweest.
Ik was er al in de ochtend toen het nog donker was. Ik heb het ergens ook te doen met de dieren. Want ze moeten maar afwachten of ze goed terecht komen. Maar verkocht worden ze uiteindelijk. Of thuis via marktplaats, of daar op de markt. In het resultaat zit weinig verschil.
En of ze daar mager zijn of in slechte gezondheid, dat waren ze thuis ook al, alleen komt het nu aan de oppervlakte. En grote wantoestanden zul je niet zien, want dan krijgt zo'n handelaar de AID op z'n dak die daar ook rond loopt te speuren.
Als je ze daar zo ziet staan hoop je inderdaad dat ze allemaal naar een supergoed tehuis gaan, maar je weet tegelijkertijd dat er vrachtwagens staan te wachten om ze op te laden naar Italie alwaar ze de salami ingaan. En dat is best hard want dat gun je ze niet.
Ik zelf zal daar nooit een paard verkopen, maar ik heb wel eens een paard gekocht op de paardenmarkt (in Hedel).

Omdat ik zelf paarden heb (en soms ook fok) ben ik geinteresseerd in de handel, of er nog wat verkocht wordt (momenteel is het slecht) en of ze nog wat opleveren, wat voor prijzen er gevraagd wordt. Ik informeerde links en rechts nog, o.a. naar een leuke 2 jarige vosmerrie die mij wel aanstond, naar haar afstamming en zo.
Ik herkende de moederlijn ervan en zei “oh, die is afkomstig van Van de Boogaard uit Aarle Rixtel” Die jongen lachte en zei dat dat dat klopte. Ik vroeg hem of hij daar ook vandaan kwam, want hij klonk wel zo (brabants). Hij zei, “ik niet, maar hij!”. En toen wees hij naar Peter (van boer zoekt vrouw). Ik zei “och, nu zie ik het!”. Peter is natuurlijk gewoon om herkend te worden uit Boer zoekt vrouw (hij was die hengstenhouder), maar ditmaal werd hij via de afstamming van zijn paard herkent. “dat is weer eens wat anders”, zei hij.

De paardenmarkt is onderhevig aan veranderingen omdat mensen zich vaak afvragen of het nog wel van deze tijd is, en ook in het kader van het dierenwelzijn.
Hierdoor zijn er aanpassingen gedaan. Je komt nauwelijks nog ellende tegen, en tegenwoordig moet er water staan (al zullen de dieren daar zelden drinken, want dat doen ze meestal niet als ze van huis zijn) en er lag overal mooie kwaliteit hooi om van te eten. Ik zag ook een platte wagen met gras waar paarden omheen stonden te eten.

Er is nog één mankement: die verrekte herriekermis. Die mogen ze van mij opdissen. Ik geloof dat de paarden dat ook wel zo prettig vinden.
Het is daar misschien voor sommige paarden stressvol, maar na zo'n dagje is hun incasseringsvermogen wel gegroeid en hebben ze weer een hoop bijgeleerd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik was een paar jaar geleden op de jaarmarkt in Alpen a/d Rijn woonde toen net in H woude. Maar ik wist niet dat daar ook paarden verhandeld werden. Vond het verschrikkelijk om te zien. Vooral hoe ze vast stonden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

iones schreef:Ik ben er ook geweest.
Ik was er al in de ochtend toen het nog donker was. Ik heb het ergens ook te doen met de dieren. Want ze moeten maar afwachten of ze goed terecht komen. Maar verkocht worden ze uiteindelijk. Of thuis via marktplaats, of daar op de markt. In het resultaat zit weinig verschil.
En of ze daar mager zijn of in slechte gezondheid, dat waren ze thuis ook al, alleen komt het nu aan de oppervlakte. En grote wantoestanden zul je niet zien, want dan krijgt zo'n handelaar de AID op z'n dak die daar ook rond loopt te speuren.
Als je ze daar zo ziet staan hoop je inderdaad dat ze allemaal naar een supergoed tehuis gaan, maar je weet tegelijkertijd dat er vrachtwagens staan te wachten om ze op te laden naar Italie alwaar ze de salami ingaan. En dat is best hard want dat gun je ze niet.
Ik zelf zal daar nooit een paard verkopen, maar ik heb wel eens een paard gekocht op de paardenmarkt (in Hedel).

Omdat ik zelf paarden heb (en soms ook fok) ben ik geinteresseerd in de handel, of er nog wat verkocht wordt (momenteel is het slecht) en of ze nog wat opleveren, wat voor prijzen er gevraagd wordt. Ik informeerde links en rechts nog, o.a. naar een leuke 2 jarige vosmerrie die mij wel aanstond, naar haar afstamming en zo.
Ik herkende de moederlijn ervan en zei “oh, die is afkomstig van Van de Boogaard uit Aarle Rixtel” Die jongen lachte en zei dat dat dat klopte. Ik vroeg hem of hij daar ook vandaan kwam, want hij klonk wel zo (brabants). Hij zei, “ik niet, maar hij!”. En toen wees hij naar Peter (van boer zoekt vrouw). Ik zei “och, nu zie ik het!”. Peter is natuurlijk gewoon om herkend te worden uit Boer zoekt vrouw (hij was die hengstenhouder), maar ditmaal werd hij via de afstamming van zijn paard herkent. “dat is weer eens wat anders”, zei hij.

De paardenmarkt is onderhevig aan veranderingen omdat mensen zich vaak afvragen of het nog wel van deze tijd is, en ook in het kader van het dierenwelzijn.
Hierdoor zijn er aanpassingen gedaan. Je komt nauwelijks nog ellende tegen, en tegenwoordig moet er water staan (al zullen de dieren daar zelden drinken, want dat doen ze meestal niet als ze van huis zijn) en er lag overal mooie kwaliteit hooi om van te eten. Ik zag ook een platte wagen met gras waar paarden omheen stonden te eten.

Er is nog één mankement: die verrekte herriekermis. Die mogen ze van mij opdissen. Ik geloof dat de paarden dat ook wel zo prettig vinden.
Het is daar misschien voor sommige paarden stressvol, maar na zo'n dagje is hun incasseringsvermogen wel gegroeid en hebben ze weer een hoop bijgeleerd.

Ja maar zonder de kermis is het geen zuidlaardermarkt.
Net zo min dat het geen marktdag is zonder de snert.
En die smaakte gisteren weer goed. :engel:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

toots schreef:Ik was een paar jaar geleden op de jaarmarkt in Alpen a/d Rijn woonde toen net in H woude. Maar ik wist niet dat daar ook paarden verhandeld werden. Vond het verschrikkelijk om te zien. Vooral hoe ze vast stonden.
Ik heb 19 jaar in Alphen gewoond en ben ieder jaar daarvan naar de jaarmarkt geweest, maar heb daar nooit in paarden gehandeld zien worden. :19:
Waren het geen dieren die aan het ringsteken mee deden of zo? Of voor ponyrijden misschien? Volgens mij moet je voor handel in paarden een speciale vergunning hebben als gemeente, dat mag je niet zomaar doen dacht ik.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:
toots schreef:Ik was een paar jaar geleden op de jaarmarkt in Alpen a/d Rijn woonde toen net in H woude. Maar ik wist niet dat daar ook paarden verhandeld werden. Vond het verschrikkelijk om te zien. Vooral hoe ze vast stonden.
Ik heb 19 jaar in Alphen gewoond en ben ieder jaar daarvan naar de jaarmarkt geweest, maar heb daar nooit in paarden gehandeld zien worden. :19:
Waren het geen dieren die aan het ringsteken mee deden of zo? Of voor ponyrijden misschien? Volgens mij moet je voor handel in paarden een speciale vergunning hebben als gemeente, dat mag je niet zomaar doen dacht ik.
volgens mij vanaf 2009 hebben ze de vergunning voor de paardenmarkt in Alphen a/d Rijn :wink:
iones
Zeer actief

Hoe dan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Joey.K schreef:Wat had je verwacht dan? Gewoon puur nieuwsgierigheid?
Ik verwachte niets, had de paardenmarkt niet eerder meegemaakt maar wel veel over gehoord. Ik ben meegevraagd en gegaan, zelf zal ik niet op het idee gekomen zijn om naar de paardenmarkt te gaan. Wel naar de gewone markt en die vond ik dan ook gezellig. Zoals ik al aan gaf, vind ik de markt geen plek om dieren te verhandelen, veel te lawaaiig en te druk voor ze.
Afbeelding.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef:
LongFields schreef:
volgens mij vanaf 2009 hebben ze de vergunning voor de paardenmarkt in Alphen a/d Rijn :wink:
Ah, okay. Dan klopt het wel dat ik het nooit gezien heb, toen waren wij al een jaar of 8 verhuisd. :wink:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

De blik in de ogen van deze dieren zegt genoeg...arme jongens :ugh:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Antonetta
Zeer actief

Ik ben het met je eens dat je nog weinig echt zielige paarden tegen komt op de markt, dat was eerder wel anders volgens mijn dochter die jaren achtereen naar de markt is geweest. Het was geen bijzonderheid als aan het einde van de dag paarden gewoon achter gelaten werden. Magere, kreupele, gewonde en onverzorgde dieren waren geen bijzonderheid, nu gelukkig wel. Ik heb niets tegen het verhandelen van paarden, wel tegen dat dit op de drukke jaarmarkt gebeurd.
Misschien is na dit dagje hun incasserings vermogen inderdaad gegroeid, maar waar hebben ze dit voor nodig als ze uiteindelijk in de vrachtwagen naar Italië of bij de slager terecht komen? Ik had hun dit dagje graag bespaard. Maar gelukkig keren er ook blije paarden meisjes met een zo gewenste en geliefde pony huiswaarts, waar hopelijk na de stress volle markt een warme droge stal op ze wacht.
Afbeelding.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ging vroeger weleens met mijn opa naar de paardenmarkt in den bosch (brabanthallen). Maar vond het toen altijd al een beetje sneu..
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

DjockPuck schreef:

Ja maar zonder de kermis is het geen zuidlaardermarkt.
Net zo min dat het geen marktdag is zonder de snert.
En die smaakte gisteren weer goed. :engel:
Maandag is het hier weer Beestemarkt. Ook een jaarlijks ritueel met snert en markt en kermis. Kroegen vanaf s'morgens heel vroeg open nadat men zich op zondag "petjesmarkt" al helemaal lam heeft gezopen :U:
Heb altijd gedacht dat de Zuidlaardermarkt dinsdags na de Beestemarkt bij ons was :oohja: :oohja:
Groetjes Belinda
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Gipsy schreef:De blik in de ogen van deze dieren zegt genoeg...arme jongens :ugh:
Allemaal projectie. Ze staan gewoon te suffen.

Als de zon had geschenen had het er al heel anders uitgezien :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Antonetta
Zeer actief

Ook als de zon schijnt blijft de realiteit het zelfde, het is dieronvriendelijk.
Ik zie het meer als gelaten afwachten dan suffen.
Afbeelding.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Antonetta schreef:Ook als de zon schijnt blijft de realiteit het zelfde, het is dieronvriendelijk.
Ik zie het meer als gelaten afwachten dan suffen.
denk dat je het een beetje aan het vermenselijke bent
ik vindt dit ook nog wel meevallen ze staan indd gewoon een beetje te suffen wat moeten ze ook anders
denk als je een jaar of 8 geleden hier naar toe was gegaan dat je je echt wild geschrokken was
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Paar jaar geleden waren man en ik er ook, 1 paard werd keihard de trailer ingeslagen :ugh: Die maakte op een gegeven een sprong zijwaarts en kwam met zijn buik op een dranghek terecht :( Ik was woest, ik heb toen wat naar ze toe geschreeuwd. Maar dat werd niet zo vriendelijk onthaald :schrik: Er kwam toen wel victorie, want op een gegeven moment braken er 5 veulens los van hun. En stonden ze naar ons (een moeder en dochter stonden bij ons) te schreeuwen dat we de veulens moesten tegen houden.
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Elmo/maureen schreef:Paar jaar geleden waren man en ik er ook, 1 paard werd keihard de trailer ingeslagen :ugh: Die maakte op een gegeven een sprong zijwaarts en kwam met zijn buik op een dranghek terecht :( Ik was woest, ik heb toen wat naar ze toe geschreeuwd. Maar dat werd niet zo vriendelijk onthaald :schrik: Er kwam toen wel victorie, want op een gegeven moment braken er 5 veulens los van hun. En stonden ze naar ons (een moeder en dochter stonden bij ons) te schreeuwen dat we de veulens moesten tegen houden.
oh haha herinder me dat nog wel
heb toen ook geholpen die veulens weer terug te krijgen
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik dus niet. Ze konden in de stront zakken wat mij betreft.
Afbeelding
Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.

Ongelezen bericht door Cos »

Tot 3 jaar geleden ging ik nog elk jaar met mijn Oom mee naar de markt die heeft er ook altijd wat staan. Te koop een echte ouderwetsen handelaar is het. Maar slecht omgaan met dieren doet hij niet.

Ik heb ook zoveel rare dingen gezien in de jaren dat ik heen ging. Ik heb dit jaar overgeslagen vond het niet echt mooi weer en dat met de kleine man leek me niets.
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mooi dat je kan zien aan de blik dat het beest zo'n verrdriet en ellende heeft.

Vind een paardenmarkt altijd wel wat hebben.
Ging ook altijd veel naar paardenmarkten en heb er in totaal 2 paarden en een pony gekocht.
Is tegenwoordig veel veranderd in het goede en lopen inspecteurs rond.
Ach en dat zo'n beest de salami ingaat was ook wel gebeurt als hij nooit een poot op de markt had gezet.
Ritje door het boerenland levvert ook een boel ellende op aan zielge paarden en ponys dus moet je daar ook maar niet meer komen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Gipsy schreef:De blik in de ogen van deze dieren zegt genoeg...arme jongens :ugh:
Wat zie je dan in hun blik?

Ik zie van allerlei paarden die daar op een paardenmarkt staan tussen allerlei andere paarden. Sommige een beetje obstinaat (vooral de shetjes, die zie je het meest op de achterbenen staan), anderen rustig, anderen nieuwsgierig.

Ja, natuurlijk staan ze liever op de wei! Maar zo erg is het er niet en je moet niet méér uit zo'n blik halen dan dat er in zit. Ze zijn zich heus niet bewust van het feit dat ze daar te koop staan.
Het is dat jij dat weet, en denkt "o jee, als die maar goed terecht komt".
iones
Zeer actief

Antonetta schreef:
Ik ben het met je eens dat je nog weinig echt zielige paarden tegen komt op de markt, dat was eerder wel anders volgens mijn dochter die jaren achtereen naar de markt is geweest. Het was geen bijzonderheid als aan het einde van de dag paarden gewoon achter gelaten werden.
Ik ging in 1995 voor het eerst naar de paardenmarkt, dat was in Hedel. En ja, de omstandigheden waren lang niet zo gunstig als nu. En je zag veel ergere gevallen dan nu. Nu kán dat gewoon niet meer, want de kritiek zal niet van de lucht zijn. Mensen pikken het niet meer en doen hun mond open, vooral vrouwen.
En als er paarden achtergelaten worden, dat is eigenlijk nog niet zo ongunstig voor ze, lijkt me. Want die gaan gewoon de opvang in.

Antonetta schreef: Magere, kreupele, gewonde en onverzorgde dieren waren geen bijzonderheid, nu gelukkig wel. Ik heb niets tegen het verhandelen van paarden, wel tegen dat dit op de drukke jaarmarkt gebeurd.
Misschien is na dit dagje hun incasserings vermogen inderdaad gegroeid, maar waar hebben ze dit voor nodig als ze uiteindelijk in de vrachtwagen naar Italië of bij de slager terecht komen? Ik had hun dit dagje graag bespaard. Maar gelukkig keren er ook blije paarden meisjes met een zo gewenste en geliefde pony huiswaarts, waar hopelijk na de stress volle markt een warme droge stal op ze wacht.
Ik zou liever zien dat er helemaal geen transport meer was naar Italie, want het schijnt niet op een nette manier te kunnen want dan schieten die transporteurs er financieel bij in. Van mij mogen ze het verbieden (trouwens wat alle vee betreft hoor). Nee, dan vind ik zo'n markt nog een piece of cake. Ja, het is drukte en voor sommigen stress. MAar ze staan wel tussen soortgenoten en daar trekken ze zich aan op.
Elmo/maureen schreef:Paar jaar geleden waren man en ik er ook, 1 paard werd keihard de trailer ingeslagen :ugh: Die maakte op een gegeven een sprong zijwaarts en kwam met zijn buik op een dranghek terecht :( Ik was woest, ik heb toen wat naar ze toe geschreeuwd. Maar dat werd niet zo vriendelijk onthaald :schrik: Er kwam toen wel victorie, want op een gegeven moment braken er 5 veulens los van hun. En stonden ze naar ons (een moeder en dochter stonden bij ons) te schreeuwen dat we de veulens moesten tegen houden.
Wat jullie natuurlijk niet deden neem ik aan? Want ik zou ze lekker in de stront laten zakken, die lui. Oh, later gelezen dat jullie dat ook gedaan hebben! Heel goed!
bouvierpoedel schreef: Ritje door het boerenland levvert ook een boel ellende op aan zielge paarden en ponys dus moet je daar ook maar niet meer komen.
Precies! De paardenmarkt verbieden en dan denken dat je die hele sjit uitsluit? Werkte het maar zo. En dan die achterafstalletjes waar niemand ooit komt..... Er is een hoop dat we niet weten.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Ik heb jaren in vlakbij Zuidlaren gewoond, gingen toen als kids ook altijd naar de markt, liepen daar al om 06:30 als de meesen nog afgeladen werden. In die tijd zag je nog wel veel ellende, vooral met op en af laden. Koeien die tot bloedens toe geslagen werden als ze weer de wagen op moesten, paarden dito. Stond destijds veel broodmager spul aan veel te korte touwtjes en hutje mutje mutje gepakt met alle gevolgen (slaan naar elkaar en verwondingen) want het was vele malen drukken dan nu nu iedereen zijn handel via het Internet aan kan bieden.

Het is al 20 jaar geleden dat ik er geweest ben. Als ik die foto's zie is het nu een stuk rustiger. Leuk voor die paarden is het niet, sommigen die zo uit het land geplukt zijn en weinig in handen zijn geweest hebben er ook echt wel zichtbaar stress van. Da's overal waar beesten in grote groepen bij elkaar gebracht worden zo, of het nu een markt is of een show.

Tuurlijk zal er nog wel eens geslagen worden bij het in en uitladen, maar denk maar niet dat dat thuis dan anders is, integendeel vrees ik want geen publiek. :/

Losgeslagen paarden kan je overigens beter wel helpen vangen al is de eigenaar nog zo'n klootzak, op die gladde kinderkopjes van de brink en die weggetjes er omheen glijden ze maar wat makkelijk uit en als ze het verkeer of de markt opvliegen...
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

nooit geweten dat daar een paarden markt is?
ik woon in leimuiden... maar mijn vriend heeft altijd in ter aar gewoond, hem er nooit over gehoord.

vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Dit jaar eens niet geweest. Maar toch heeft het ook wel wat zo'n mark.
Tuurlijk er loopt dom volk bij, maar over het algemeen heb ik er geen problemen mee.
Er is tegenwoordig zoveel controle.
En wat Kees ook al zegt. Ze gaan anders ook wel richting de salami.

Mijn paarden staan er momenteel niet knapper bij als ze even op rust staan hoor.
Vind die laatste 2 met bles wel erg leuk.
iones
Zeer actief

Bons schreef: Koeien die tot bloedens toe geslagen werden als ze weer de wagen op moesten, paarden dito. Stond destijds veel broodmager spul aan veel te korte touwtjes en hutje mutje mutje gepakt met alle gevolgen (slaan naar elkaar en verwondingen) want het was vele malen drukken dan nu nu iedereen zijn handel via het Internet aan kan bieden.
Zo raar en onbegrijpelijk dat mensen onschuldige dieren zo vijandig kunnen behandelen. Alsof die dieren iets vreselijks gedaan hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”