Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw vlooienmiddel Activyl

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Nieuw vlooienmiddel Activyl

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Vandaag bij de dierenarts geweest met 1 van de katten die vlooienallergie heeft, 2 keer in 4 weken tijd behandeld met advantage maar mocht niet baten, vlooien bleven en de allergie werd erger.
Nou kwam de dierenarts met een nieuw middel aan, Activyl.
Had er nog niet van gehoord en kan er weinig over vinden. Het is er ook voor honden, ze wou het mij aansmeren voor de honden, nou heb ik net nieuw spul besteld dus nee dankje.

Wie kent dit middel al?
Het schijnt bij honden ook voor teken te werken.

edit: dit kon ik er als info over vinden:
Actyvil is een vlooienmiddel dat werkzaam is tegen volwassen vlooien, maar ook tegen vlooienlarven en vlooieneitjes. Activyl bevat indoxacarb als werkzame stof en dit is een nieuwe stof op het gebied van diergezondheid waartegen vlooien voor zover bekend niet resistent zijn. Het is een geheel nieuw vlooienmiddel dat snel werkt, niet irriterend op de huid is zoals sommige andere pipetjes, het is geurloos en is ook na het nat worden van de hond/kat nog steeds werkzaam. Activyl wordt toegediend met een maandelijkse pipet en is het eerste middel dat vlooien doodt met behulp van bioactivatie. Dit betekent dat nadat het is aangebracht, de stof door de vlo wordt opgenomen en binnen de vlo wordt omgezet in een uiterst actieve stof die de vlo onmiddelijk uitschakelt en binnen een paar uur doodt. Het is volledig veilig voor mens en dier en werkt dus uitsluitend binnen in de vlo. De fabrikant claimt een betere werkzaamheid (>95%)tegen vlooien ten opzichte van bestaande werkzame stoffen zoals fipronil (>85%) en imidacloprid (>90%). Activyl is uitsluitend bij de de dierenarts verkrijgbaar
Bron: http://www.deltadierenartsen.nl/Vlooien
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Nieuw vlooienmiddel Activyl

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ik heb er een lezing over gehad een aantal maanden geleden..
Zelf nog nooit gebruikt en ook geen ervaringen over gehoord.
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Hoe was de lezing? Zou je het aanraden?

Ik ben op google wat aan het rondzoeken, vind vooral veel op kattenfora en daar zijn ze wel tevreden.
Ik zelf vind het wel prettig te lezen dat het niet irriteerd op de huid. Suki en Haddock reageren nogal op advantix en advantage.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik ken het spul niet maar toen wij laatst bij de Da waren zagen we een folder met een prik voor katten. Daar zijn ze een half jaar vlovrij mee en geen gedoe meer met pipetjes.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Safari schreef:Ik ken het spul niet maar toen wij laatst bij de Da waren zagen we een folder met een prik voor katten. Daar zijn ze een half jaar vlovrij mee en geen gedoe meer met pipetjes.
Program is dat ;)

En ik weet niet, ik kan me niet heel veel meer herinneren van het middel zelf.
Maar er waren zeker wel een aantal voordelen, de werking ervan, en dat de hond nat mag worden enzovoorts.
Maar verder.. tsja, dan moet ik echt ervaringen horen.
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Ja die prik heb ik eens over nagedacht, maar goed ik doe de honden hier ook preventief vanwege de katten, dus neem de katten dan meteen mee, geen probleem. En de katten zijn nogal panisch om in een hokje te duwen elk half jaar, oke het is maar elk half jaar maar toch, liever niet, pippetje is zo gegeven :)

De kat lijkt nu geen jeuk meer te hebben gelukkig. Ze zijn beide nu met dat spul behandeld, dus ben heel benieuwd hoe het nu over 2 weken is, of ik weer opnieuw kan beginnen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:Heavy heeft een week of 2 geleden voor het eerst een pipetje activyl tick plus gehad en heeft sinds die tijd vreselijk haaruitval.

Niet alleen de onderwol maar ook dekhaar.
Ze is heel haar kraag kwijt :(
En is ook dof en heeft jeuk.
Ik heb het sinds kort ook voor Ita.
Naar mijn mening heb ik pipetten meegekregen die voor Ita een beetje veel zijn (voor grote honden).
Ik had denk ik genoeg gehad aan de dosering voor iets minder groot :mrgreen:
Van de tweede pipet heb ik ook niet alles gebruikt.
Werking is prima. :ok:

Maar de vacht............... :(:
Inderdaad de eerste week gruwelijk, niet om aan te zien zo vies en plakkerig. :schrik:
Na 48 uur mogen de honden weer zwemmen dus dat heb ik haar veel laten doen.
Toch blijft de vacht er de eerste tijd anders uitzien.
Extra haaruitval heb ik niet gezien.
Ook geen jeuk

Het is dus de vraag of het bij Heavy van die pipet komt of dat er een toevallige samenloop van omstandigheden is met een ander probleem(pje) ?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Na de eerste pipet heeft het zeker 4 weken geduurd tot er weer een beetje fatsoen in die vacht zat.
Dus ik heb de tweede pipet bijna een maand uitgesteld :mrgreen:
Op 5 juli heeft ze de tweede pipet gekregen omdat er twee teken vast zaten (niet alles gegeven dus).
Ik vind de vacht nog niet mooi en ze zwemt dagelijks. :?

Ita weegt 23 kilo
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”