Natuurlijk heb ik dat vernomen van mensen die dat echt kunnen weten
Is dit een fabeltje van vroeger soms?
Moderator: moderatorteam
Ik heb nu ook geen mopshonden meer maar heul gevaarlijke Hollandse BulldoggenJion schreef:Dat niet alleen. Ze gaan er ook VRESELIJK van jagen!![]()
EN het is ontzettend ongezond omdat het krioelt van de wormen en bacteriën.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Loei vals worden ze danMaeve schreef:Jahaa nu hebben ze bloed geproefd he, dan krijg je dat!

lor1_1984 schreef:M'n moeder beweert dat honden te ver van de natuur afstaan om nog rauw vlees te verdragen en als je dan zo nodig vlees wilt bijvoeren dat dat dan gegaard moet zijn.
Oh, en honden mogen volgens een hoop mensen absoluut geen kippenbotjes, ook niet rauw.
Saschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.
Ik had vroeger fretten en al mijn pogingen om hen op rauw te zetten ten spijt begingen ze wel een moord voor kipfilet.Hutsje schreef:ik denk dat het ook komt doordat veel honden die vers krijgen dit veel lekkerder vinden dan brok en dus eerder hun voer gaan verdedigen. en een hond die voernijd heeft kan best agressief zijn.
Oh daarom loopt Loki soms weg! Ik snap het hahaSaschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.
Dat lijkt me nou écht ongezond voor een van nature vleeseter.... Vind haar hond vlees eten soms zielig? Heeft ie dat gezegd?macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.
macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.
Onze honden krijgen regelmatig eend en jagen in het park de eenden ook in het water. Om vervolgens naar ons te kijken zo van:' Goed he baas, ze zijn weer netjes in het water'. Maar om ze t pakken en op te vreten 'omdat ze de smaak kennen'... Nee ze weten toch niet dat die smaak bij dat dier hoort?!Saschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.

Het begint dus te komen?P-tt schreef:Geen wonder dat Goof zo'n vals loederig jachtdriftige teckel is.![]()
Staan er vast vogeltjes opJacq schreef:nou zeg, die honden van mij hangen in de gordijnen met hun tanden hoor
dagmar88 schreef:Saschesfloor schreef:Hier zit zelfs een dierenarts die vertelt dat je hond een wegloper wordt als je vers voert. Want dan weten ze hoe het smaakt en gaan ze jagen. Ik geloofde mijn eigen oren niet toen ik dit verhaal hoorde.Tja. Mijn dierenarts wist ook niet hoe ze het had toen ik vertelde wat mijn kitten Toontje eet.
(zelf samengesteld, kvv en prooidieren)
Uiteraard nadat ze hem op had staan hemelen dat hij zo lekker flink en kerngezond is
Vertel die kennis dan maar dat Hitler een vegetarier was. Bepááld niet een vredelievend type.macho-hayley schreef:Volgens een kennis die haar honden vegetarisch voert, is dat inderdaad ook zo. En dat komt doordat volkeren die vlees eten veel vaker oorlog voeren dan volkeren die vegetarisch eten. Toch wel apart dat haar vegetarische kooiker vaak bij Hayley mijn vleesetende mechelaar in haar strot hangt.
Misschien gebruikt als argument om honden over te krijgen op hondenbrood?Safari schreef: Is dit een fabeltje van vroeger soms?
Wij aten thuis vegetarisch en op een gegeven moment vond mijn moeder dat de hond dat ook moest.Noes schreef: Dat lijkt me nou écht ongezond voor een van nature vleeseter.... Vind haar hond vlees eten soms zielig? Heeft ie dat gezegd?

nomo schreef:ja... vers eten worden ze hartstikke vals van joh! Als ze eenmaal bloed hebben geproefd is er geen houden meer aan![]()
Morris is al helemaal niet meer te redden. Hij eet vers en speelt ook nog eens graag met piepspeeltjes. En daar gaan ze dieren van doodbijten mochten jullie dat nog niet weten. Blijkbaar willen ze dat echte dieren ook piep zeggenEn ze weten echt het verschil niet tussen een plastic piepkip en een echte kip natuurlijk