Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

urine druppels

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: urine druppels

Ongelezen bericht door malinois »

tja ik heb het al eerder genoemd... gewoon niks doen en het aankijken... hoe meer ik er hier aan deed hoe erger het werd... nu doe ik er nooit meer iets aan en is het zo over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mirretje »

nou dat vind ik een beetje eng niks doen. Een hond die ik 1x in de week uitlaat heeft dat probleem dus ook en daar gaat het dus nooit meer bij weg schijnbaar. Alle muren en vloeren zitter ermee vol. Erg ranzig. Die van ons heeft het gelukkig nog niet zo ernstig maar ik wil natuurlijk niet dat het erger wordt... Dus ik vind het moeilijk om nu te stoppen met spoelen omdat ik dan bang ben dat hij er nooit meer vanaf komt. En het is pus wat eruitvalt en ik heb ook nog drie katers rondlopen...vind dat niet een erg prettig idee dat die dan weer met die pus in aanraking komen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mirretje schreef:nou dat vind ik een beetje eng niks doen. Een hond die ik 1x in de week uitlaat heeft dat probleem dus ook en daar gaat het dus nooit meer bij weg schijnbaar. Alle muren en vloeren zitter ermee vol. Erg ranzig. Die van ons heeft het gelukkig nog niet zo ernstig maar ik wil natuurlijk niet dat het erger wordt... Dus ik vind het moeilijk om nu te stoppen met spoelen omdat ik dan bang ben dat hij er nooit meer vanaf komt. En het is pus wat eruitvalt en ik heb ook nog drie katers rondlopen...vind dat niet een erg prettig idee dat die dan weer met die pus in aanraking komen.
waarom is het eng...? Hier poetsen ze zichzelf... en ik heb al wat verschillende reuen gehad en dat is zo over... (op 1 na en dat is dus de hond waar ik er wel wat aan heb gedaan, incl. da middeltjes, en daar heeft het eeuwen bij geduurt dus daarom nooit weer) maar goed je moet het zelf weten natuurlijk, als je aan DA middeltjes begint weet je bijna zeker dat je er nooit meer vanaf komt in ieder geval. Ehm ja dat groene is geen spinazie lijkt me dus dat is bij alle reuen hetzelfde :wink: Het hoort bij het hebben van een reu.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirretje
Zeer actief

nou mijn ouders hebben altijd reuen gehad en die hadden dit probleem nooit dus het hoeft niet persee. Maar ik vind het ook niet goed voor mijn andere huisdieren al die pusdruppels op de grons. En ik heb een houten vloer die ik niet iedere dag kan dweilen.. Kunnen katten ook zoiets krijgen trouwens? Is het besmettelijk? En is het zeker dat hij er zelf geen last van heeft van die 'ontsteking'? Hij houdt het inderdaad goed zelf schoon dat wel...
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Helpt alleen kamillethee en wat vit C (hoeveel gram per kg hond geven jullie??) ook als pielemans er echt rood ontstoken uitziet? Eerst één soort ontstekinkje met een stip in het midden, daarna een tweede en die breidde zich uit en nu na 5 dagen is het heel glanzend rood.
Ik heb 1 keer een beetje gele pus gezien maar verder niet. Dus dacht eerst aan een mee-eter ofzo.

Die prepusol wil ik eigenlijk niet gebruiken...
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Haha, Mirretje, erg, ik weet het, maar ik zit me hier rot te lachen om jouw eerste reacties.

'De buren hoeven niet alles te zien.'
Zo herkenbaar!

Toen ik de eerste keer Aiko's piemel moest doen, heb ik ook maar de gordijnen dicht gedaan. Ik heb zelfs mijn vriend weggestuurd omdat hij iedere keer zat te stikken van de lach als ik het spuitje klaarmaakte. Hij was ook de hele tijd 'Je Taime' aan het zingen, de etterbak. Zodat ik met het schaamrood op mijn kaken aan 'De Behandeling' begon. :hmmm:

Het hielp ook niet echt dat tijdens de behandeling Aiko me echt met een 'WTF' gezicht aankeek alsof ik hem 'weet-ik-veel' aandeed en de rest van de dag niet meer bij me in de buurt is gekomen. :80:
mirretje
Zeer actief

hahaha kat1...je schrijft erg komisch!! Mijn vriend had ook altijd dikke pret.
Ik ben snel gestopt met die propusol want aan de reactie van de hond te zien was dat een zeer agressief goedje. Ik doe er nu eigenlijk niets aan en de ene week heeft ie wel een vieze pielemans en de andere week is er niets aan te zien. Nadat ik van alles had geprobeerd en gespoeld en gespoeld bleef het een week of twee weg maar daarna kreeg hij het weer. Dus laat ik het maar zitten zolang ik geen druppels op de grond tegen kom vind ik het wel prima zo. Hij houdt het zelf goed schoon gelukkig.
Al moet ik wel zeggen dat Rocco het totaal geen probleem vond als ik hem lauwe kamillethee deed spoelen. Dan ging ie braaf liggen met een pootje omhoog en liet het lekker gebeuren allemaal....

Als de pielemans er echt erg ontstoken uit ziet zou ik naar de dierenarts gaan want misschien is er iets anders aan de hand. De 'binnen'piemel is altijd wat rood/roze volgens mij...
Afbeelding
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Die binnenpiemel hoort inderdaad mooi roze te zijn. Aiko heeft er ook niet zoveel last meer van, maar ik gebruik het spul toch niet meer.

Die van mij liep heel snel de dierenartspraktijk uit om buiten te gaan lachen toen de dierenartsassistente begon over:

'Ja, en het kan zijn dat zijn penis begint te zwellen. Dat komt dan omdat ie het fijn vind he. Je zult dan twee balletjes aan de buitenkant van zijn penis voelen. Niet schrikken dan he, hij vind het gewoon lekker.' :80:

Toen ze verder ging met;
'je moet dan ook lekker lang inmasseren'
en ze daar ter plekke de bewiging stond te maken vroeg ik mezelf ook af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. :schrik:

Je snapt natuurlijk wel dat toen ik buiten kwam, ik liefjes gedreigd heb om het eerst op hem te oefenen als ie dit ooit aan iemand in de familie zou doorvertellen. :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”