Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mijn bejaarde spul willen ze daar niet en om de een of andere reden kan er voor Omar de galgo geen verzekering tegen ziekte vanaf, alleen tegen ongevallen?
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier alleen 2 katten in de verzekering. Waarschijnlijk nu het laatste jaar. Ik wil Luna er wel in doen maar dat gaat niet lukken, ze heeft een plaat in haar achterpoot, en huidproblemen. Dat zou dan al uitgesloten worden, en laten dat nu net de dingen zijn waar ik denk in de toekomst misschien kosten voor te moeten maken.

We hebben nu een potje waar we maandelijks een bedrag in sparen, Hebben we met de vorige hond gedaan en daarbij is dat goed gegaan.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Het ligt er mijn inziens maar net aan wat je achter de hand hebt. Je verzekerd voor kosten die je niet zelf kunt dragen.
Dat is voor mij inboedel/ziektekosten/auto en WA en verder niks.

Hier zijn dierenartsen die iedereen een verzekering aanpraten en anderen vinden dat niemand er één moet nemen. Dat laatste vind ik wel dom want er zijn mensen die niets achter de hand hebben maar wel 20 euro per maand kunnen betalen als het van de vaste lasten afgaat.

Ik heb het voor mijn vorige hond bijgehouden en ik was met een verzekering ruim 2 x zoveel kwijt geweest.
Dus zou ik dan 1200 in kas hebben voor ziektekosten als ik die anders in de verzekering had gestort.

Als je een chronisch zieke hond hebt of moeilijke dure operaties krijgt dan is het natuurlijk heel rustgevend dat je die gewoon kunt betalen uit een verzekering. Je koopt een stuk rust. Maar betaalt daar ook heel flink voor.

Ik vind Inshared duur, zou dan eerder Proteq dier en zorg kiezen.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

DebbieZ schreef:Mijn bejaarde spul willen ze daar niet en om de een of andere reden kan er voor Omar de galgo geen verzekering tegen ziekte vanaf, alleen tegen ongevallen?

Ik zou bij een Galgo juist een groter risico op ongevallen dan op ziekte verwachten :denken:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ook even een test gedaan. Op ongeval verzekeren is dus verplicht :80: (mijn ervaring is helaas dat een ongeval doorgaans amper DA-kosten met zich meebrengt, wel crematie/begraven/destructie).

Afijn. Als mijn honden pup zouden zijn kan ik ze voor 36,95 per maand verzekeren. Laten we naar beneden afronden, 35 euro. Maal 22 hondenjaren is € 9.240,=
En laat ik het héél ruim nemen dat de totale DA-kosten (dus inclusief de paar entingen, en rabiës) 1000 euro zijn geweest. Ik heb dus al dik 8000 euro in mijn eigen potje :cheer: :cheer: :cheer:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jion schreef:
Budkes schreef:Mijn motto is wat je kunt betalen verzeker je niet.
Dit is ook mijn motto. Verzekeren doe je alleen als je de medische kosten niet zou kunnen betalen.
dat is ook niet zo hoor... ik kan het best betalen maar je weet nooit wat er gebeurt... Bowie was hond nr 3 en de andere 2 zaten niet in de verzekering heb besloten om Bowie wel tedoen... en haar er eigenlijk nooit uitgehaald.. ik laat haar tot een bepaalde leeftijd erin en dan houdt het op.
De afwegingen om het wel of niet tedoen is voor iedereen anders, heeft in mijn geval niets temaken met het wel of niet kunnen betalen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Marion. schreef: Ik heb dus al dik 8000 euro in mijn eigen potje :cheer: :cheer: :cheer:
en wat ga je daar nou eens mee doen??? :cheer:
Afbeelding
Marion.

jacq1970 schreef:
Marion. schreef: Ik heb dus al dik 8000 euro in mijn eigen potje :cheer: :cheer: :cheer:
en wat ga je daar nou eens mee doen??? :cheer:
Het is al op :F:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

jacq1970 schreef:
Jion schreef:
Budkes schreef:Mijn motto is wat je kunt betalen verzeker je niet.
Dit is ook mijn motto. Verzekeren doe je alleen als je de medische kosten niet zou kunnen betalen.
dat is ook niet zo hoor... ik kan het best betalen maar je weet nooit wat er gebeurt... Bowie was hond nr 3 en de andere 2 zaten niet in de verzekering heb besloten om Bowie wel tedoen... en haar er eigenlijk nooit uitgehaald.. ik laat haar tot een bepaalde leeftijd erin en dan houdt het op.
De afwegingen om het wel of niet tedoen is voor iedereen anders, heeft in mijn geval niets temaken met het wel of niet kunnen betalen.
Of een stukje zekerheid geruststelling zei ik toch ook.
Of als je een hond hebt waar je erge twijfels over hebt qua medische kosten...
Marion.

AnneMarie schreef:
Of een stukje zekerheid geruststelling zei ik toch ook.
Of als je een hond hebt waar je erge twijfels over hebt qua medische kosten...
Precies wat Budkes zei. Je koopt je angst af. En dat is prima.
Ik doe dat niet. En dat heeft mee al grof geld opgeleverd.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Célie schreef:
Canidae schreef:
Simone Spanje schreef:Ik heb Thomas niet verzekerd :schrik:
Beetje dom...of niet ?
Ik heb ze alledrie niet verzekerd, ben ik nu het domst ?
Neee, ikke met 8 x onverzekerd :cheer: :cheer:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

AnneMarie schreef:Het ligt er mijn inziens maar net aan wat je achter de hand hebt. Je verzekerd voor kosten die je niet zelf kunt dragen.
Dat is voor mij inboedel/ziektekosten/auto en WA en verder niks.

Hier zijn dierenartsen die iedereen een verzekering aanpraten en anderen vinden dat niemand er één moet nemen. Dat laatste vind ik wel dom want er zijn mensen die niets achter de hand hebben maar wel 20 euro per maand kunnen betalen als het van de vaste lasten afgaat.
.

Is toch mooi, komen ze wat vaker langs, want het kost toch "niks" en kan de DA nog wat extra frutsels erin gooien, eigenaar klaagt niet want die hoeft het toch niet te betalen, maar de extra omzet is alweer binnen. Is toch bizar dat er bij sommigen eerst aan de balie wordt gevraagd of je verzekerd bent, m.a.w. hebben we een vrijbrief om lekker met een vork te gaan schrijven. :goeie:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Angelique25 schreef:
Célie schreef:
Canidae schreef:
Simone Spanje schreef:Ik heb Thomas niet verzekerd :schrik:
Beetje dom...of niet ?
Ik heb ze alledrie niet verzekerd, ben ik nu het domst ?
Neee, ikke met 8 x onverzekerd :cheer: :cheer:
11 x en (bijna) 4x en dan onverzekerd!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad wat een flut verzekering.

Hier worden de honden wel verzekerd. Bij beide is het niet voor niets geweest. Dus de volgende pup wordt weer verzekerd en ik hoop van harte dat ik alle jaren voor niets betaal. Bij de Hema was ik voor Yentle € 10,50 per maand kwijt. Ik verzeker wel zonder castratie. Dat is iets waar ik geen 'tig jaar extra voor ga betalen. Die kosten tel ik gewoon op bij de aankoopsom van de hond.
Kastanjaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kastanjaa »

Wij hebben onenigheid met onze verzekering. Heb er al een onderwerp over gestart, lees graag jullie mening.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=253752
Afbeelding
06-02-2008 * 08-09-2012
http://www.kastanjaa.nl
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Boris2011 »

ik had voor mijn katten in het begin een verzekering omdat ik gewoon geen geld genoeg zou hebben als ze een keer onverwachts naar de dierenarts zouden moeten.
nu heb ik ondertussen een bedrag kunnen sparen waarvan ik onverwachte dingen met de katten en hond kan betalen. de verzekeringen zijn dus nu ook niet meer nodig.

sommige mensen begrepen niet waarom ik die verzekeringen genomen had, onder het mom: je kunt toch ook zelf wat geld opzij leggen per maand. dan ben je over een x-aantal jaren
veel goedkoper uit dan een verzekering. deels ben ik het daar mee eens, behalve dat je dan een probleem hebt als je na pakweg 3 maanden opzijleggen een operatie van 1000 euro moet betalen.

Het principe van het zelf opzij leggen werkt alleen als je plotselingen kosten in geval van nood wel zelf kan betalen of wanneer je gedurende een lange tijd geld opzij kan zetten zonder dat je het nodig hebt. maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje, het is niet te voorspellen wanneer je dier wat krijgt.

als ik in die tijd iedere maand 20 euro opzij zou hebben gelegd, en mn kat zou na 5 maanden een probleem krijgen, dan zou ik nog maar 100 euro hebben gespaard. dan zou ik in mijn financiele situatie toen met een enorm probleem zitten, want dan zou ik een dure rekening gewoonweg niet kunnen betalen.

nu heb ik dus geen verzekering voor de dieren meer, spaar zelf wat en heb een basisbedrag op de spaarrekening staan.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Gypsi 2 ( bijna 3 ) jaar kom ik uit op 29,49 met huisdier en zorg 100%
Shanai 4 jaar kom ik uit op € 19,92 ik kan haar alleen op huisdier en zorg 50% doen
Tyson 6 jaar kom ik uit op € 8,47 kan hem alleen op ongeval verzekeren.

Jinx kat van 1 jaar kom ik uit op 21,61 incl huisdier en zorg 100% htk kat
Jessie kat van bijna 1 jaar kom ik uit op 21,61 huisdier en zorg 100 % maine coon

Dus dat is bij elkaar even 101 euries per maand.
En dan heb ik nog niet eens alle honden goed verzekerd.. Neeee dank u..
Ik spaar wel lekker dat geld per maand op want dat geef ik niet uit aan de dierenarts
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”