Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mullu upd na 2 mnd!
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mullu's prostaat. Toch castratie ?:((
Echo gedaan en da heeft Mullu nog uitgebreid onderzocht. Mullu's prostaat is aan 1 kant erg vergroot, dat was voelbaar en ook duidelijk zichtbaar op de echo. Op de echo was niet zichtbaar wat de vergroting veroorzaakt. Een ontsteking doet meestal pijn bij aanraken maar dat deed het niet (vorige keer niet en nu weer niet). Alle goedaardige problemen (ook ontstekingen en cystes) worden opgelost met castratie (en ab bij ontstekingen). De da sloot kwaadaardig niet uit (adhv de echo) maar aangezien dat veel vaker voorkomt bij gecastreerde reuen is de kans wel kleiner.
Ik heb ab mee en afgesproken toch maar as woensdag te castreren. Het moet maar
Ik heb ab mee en afgesproken toch maar as woensdag te castreren. Het moet maar
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hè
Ook niet echt een duidelijk antwoord nav die echo, nou weet je nog niet heel veel meer... Hopelijk zal de castratie hem helpen en doe je het niet voor niks.
Sterkte
Ik duim voor je dat het gewoon allemaal goed gaat en komt! 
Sterkte
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankje. Nee, ik ben niet echt veel wijzer geworden maar wilde het toch voor de zekerheid doen.YvetteJ schreef:HèOok niet echt een duidelijk antwoord nav die echo, nou weet je nog niet heel veel meer... Hopelijk zal de castratie hem helpen en doe je het niet voor niks.
SterkteIk duim voor je dat het gewoon allemaal goed gaat en komt!
Normaal gesproken is het castreren niet voor niks. Behalve als het wel iets kwaadaardigs blijkt te zijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik hoop dat ik er bij Mullu ook weinig van zal merken. Hij ziet er nu al niet uit als een reu in de bloei van levenTara schreef: Sonja, onze eerste hond is met zes jaar gecastreerd, en hij is daar fysiek eigenlijk maar weinig door veranderd.
Hij heeft een castratenvacht gekregen, maar nadat ik die een keer fanatiek geplukt had was ook dat over.
Dat flossige dooie haar is nooit meer terug gekomen.
Tot aan zijn dood heeft hij er gewoon als een fitte, in de bloei van zijn leven zijnde reu uitgezien.
Misschien heeft ie er wel een hele tijd al last van en knapt hij er onwijs van op straks. Dat hoop ik maar
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Sanne!!
- Zeer actief
Ik denk dat je een hele moeilijke maar juiste keuze hebt gemaakt.
En zoals je zelf al zegt misschien ziet hij er nu wel zo uit omdat hij er laat van heeft.
Sinds Zazoe gecastreerd is is hij echt veel blijer of dat komt door de castratie of omdat hij er geen last met van heeft maar Zazoe heeft het veel goed gedaan.
Ontzettend veel sterkte woensdag en over een paar weken denk je waar heb ik me druk om gemaakt en ben je blij met deze beslissing.
En zoals je zelf al zegt misschien ziet hij er nu wel zo uit omdat hij er laat van heeft.
Sinds Zazoe gecastreerd is is hij echt veel blijer of dat komt door de castratie of omdat hij er geen last met van heeft maar Zazoe heeft het veel goed gedaan.
Ontzettend veel sterkte woensdag en over een paar weken denk je waar heb ik me druk om gemaakt en ben je blij met deze beslissing.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Diezel van mijn moeder is ook een stuk vrolijker sinds zijn castratie en pasha ook. Die is nog nooit zo leuk geweest!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca is ook veel blijer na zijn castratie 
- Sanne!!
- Zeer actief
Apart toch eigenlijk he....
Ik ben ook gestopt met gehoorzaamheid en begonnen met behendigheid dus dacht dat het misschien daar aan lag.
Maar er zijn er dus meer vrolijk geworden!
Ik ben ook gestopt met gehoorzaamheid en begonnen met behendigheid dus dacht dat het misschien daar aan lag.
Maar er zijn er dus meer vrolijk geworden!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Sterkte son, maar ik denk dat je het goed doet. Na drama nelson denk ik toch wat anders over oudere reuen en prostaatproblemen. Castreren is ingrijpend maar je hond verliezen aan goedaardige processen in de prostaat waar geen vat meer op is ook;-) ik ben benieuwd hoe het verder loopt met je lieverd!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien een hele domme vraag maar is het verwijderen van de prostaat geen optie ?
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Wij hebben goed nieuws , prostaat is 3% geslonken na een kuurtje ypozane, dus hier geen castratie
- Sanne!!
- Zeer actief
Dat is hartstikke fijn!!kanche schreef:Wij hebben goed nieuws , prostaat is 3% geslonken na een kuurtje ypozane, dus hier geen castratie
Maar ben je nu niet bang dat het weer terug komt???
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Ik ben bang dat het bij Branco ook tot een castratie komt.
Een week of 4 of 5 geleden ook een kuurtje ypozane gekregen, anderhalf jaar geleden ook en dat werkte toen goed, merkte al snel resultaat.
Maar dit keer niet, we zijn nu 4 a 5 weken verder en het plassen gaat nog moeilijk, ben nu nog met een kuurtje antibiotica bezig omdat er ook ontstekingcellen in z'n urine zaten.
Maandag moet ik weer urine inleveren maar als hij dan nog zo moeilijk plast gaat toch echt het zaakje eraf denk ik
Ik ga niet nog een keer aanklooien met een ab kuur of wat anders.
Een week of 4 of 5 geleden ook een kuurtje ypozane gekregen, anderhalf jaar geleden ook en dat werkte toen goed, merkte al snel resultaat.
Maar dit keer niet, we zijn nu 4 a 5 weken verder en het plassen gaat nog moeilijk, ben nu nog met een kuurtje antibiotica bezig omdat er ook ontstekingcellen in z'n urine zaten.
Maandag moet ik weer urine inleveren maar als hij dan nog zo moeilijk plast gaat toch echt het zaakje eraf denk ik
Ik ga niet nog een keer aanklooien met een ab kuur of wat anders.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Dat is voldoende hoorInge O schreef:3%, dat is toch zo goed als niks?
-
kanche
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens de DA ongeveer 2x per jaar een kuur van een week met Ypozane en als we het daar mee gaan reddenSanne!! schreef:Dat is hartstikke fijn!!kanche schreef:Wij hebben goed nieuws , prostaat is 3% geslonken na een kuurtje ypozane, dus hier geen castratie
Maar ben je nu niet bang dat het weer terug komt???
- Sanne!!
- Zeer actief
Standaard? Ook al heeft hij geen last.
- Sanne!!
- Zeer actief
Standaard? Ook al heeft hij geen last.
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Merken jullie eigenlijk nog iets van bijwerkingen van de Ypozane?
Branco is niet te houden met eten
ik kan niks meer onberheerd op het aanrecht laten staan of hij jat het eraf, van de week nog een pakje croma wat hij gewoon vrolijk had opgegeten als ik het niet uit z'n bek had gehaald
eten beheerst z'n leven op het moment
Was met de vorige kuur ook hoor, het werd wel iets minder toen het was uitgewerkt.
Branco is niet te houden met eten
Was met de vorige kuur ook hoor, het werd wel iets minder toen het was uitgewerkt.
- Sanne!!
- Zeer actief
Zazoe at ook heel veel maar ik heb dat toen gekoppeld aan zijn castratie.
Nu na een aantal weken is het eten weer minder belangrijk.
Dus op het van de ypozane was of niet weet ik niet....?
Nu na een aantal weken is het eten weer minder belangrijk.
Dus op het van de ypozane was of niet weet ik niet....?
-
kanche
- Zeer actief
- Contacteer:
dat gaan we bekijken , wanneer hoeveelSanne!! schreef:Standaard? Ook al heeft hij geen last.
-
kanche
- Zeer actief
- Contacteer:
hier totaal geen last van bijwerkingenCendy schreef:Merken jullie eigenlijk nog iets van bijwerkingen van de Ypozane?
Branco is niet te houden met etenik kan niks meer onberheerd op het aanrecht laten staan of hij jat het eraf, van de week nog een pakje croma wat hij gewoon vrolijk had opgegeten als ik het niet uit z'n bek had gehaald
![]()
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
misschien een rare vraag hoor. Maar jij spuit liever rotzooi in je hond dan dat je hem laat castreren? En dat als ik het goed heb gelezen zijn hele leven lang?kanche schreef:hier totaal geen last van bijwerkingenCendy schreef:Merken jullie eigenlijk nog iets van bijwerkingen van de Ypozane?
Branco is niet te houden met etenik kan niks meer onberheerd op het aanrecht laten staan of hij jat het eraf, van de week nog een pakje croma wat hij gewoon vrolijk had opgegeten als ik het niet uit z'n bek had gehaald
![]()
ik ben niet voor castreren maar dit snap ik dan weer niet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mullu ligt alweer op de bank. Kwispelend en balloos.
Vanwege zijn eerdere nogal gevoelig reageren op narcose (heel moeilijk bijkomen, onderkoeld raken enz enz) had mijn da een speciale behandeling uitgedacht. Hij is in een sneltreinvaart geholpen zodat hij heel snel weer bijgebracht kon worden. Hij lag op twee warmtematrassen op de operatietafel (en nog is zijn temp 2x heel hard gedaald). We waren om half 11 aan de beurt en half 12 zat hij kwispelend bij me in de auto. Vorige keer kwam hij vreselijk angstig hallucinerend bij. Nu helemaal vrolijk kwispelend. Hij is helemaal lollig de praktijk uitgewandeld. Ik mocht er bij blijven dus heb mijn lieve ventje ontmand zien worden.
Nu hopen dat het gedonder met poepen en plassen snel beter wordt.
Vanwege zijn eerdere nogal gevoelig reageren op narcose (heel moeilijk bijkomen, onderkoeld raken enz enz) had mijn da een speciale behandeling uitgedacht. Hij is in een sneltreinvaart geholpen zodat hij heel snel weer bijgebracht kon worden. Hij lag op twee warmtematrassen op de operatietafel (en nog is zijn temp 2x heel hard gedaald). We waren om half 11 aan de beurt en half 12 zat hij kwispelend bij me in de auto. Vorige keer kwam hij vreselijk angstig hallucinerend bij. Nu helemaal vrolijk kwispelend. Hij is helemaal lollig de praktijk uitgewandeld. Ik mocht er bij blijven dus heb mijn lieve ventje ontmand zien worden.
- Hamilton
- Zeer actief
Re: Mullu is alweer thuis!
Dat is snel gegaan, mooi dat je da zo meedenkt en handelt
geef Mullu maar een dikke knuf en hopelijk ondervindt hij weinig last van z'n ballenverwijderingsingreep
geef Mullu maar een dikke knuf en hopelijk ondervindt hij weinig last van z'n ballenverwijderingsingreep
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Fijn dat de ingreep zo snel is gegaan en dat hij dit keer beter uit de narcose is gekomen. Beterschap en ik hoop met je mee dat de problemen door de castratie uit de wereld zijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de beterschapswensen en knuffel. Ik geef ze allemaal door.
Ik ben uiteraard ook blij dat het allemaal zo gegaan is, ik ga mijn da ook maar eens een bedankje sturen voor het meedenken.
Mullu'tje is nu een beetje onrustig aan het draaien. Ik ga even lekker bij hem zitten.
Ik ben uiteraard ook blij dat het allemaal zo gegaan is, ik ga mijn da ook maar eens een bedankje sturen voor het meedenken.
Mullu'tje is nu een beetje onrustig aan het draaien. Ik ga even lekker bij hem zitten.
-
joline
- Zeer actief
Fijn dat hij weer thuis is! Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt
Mijn hond had ook een vergrote prostaat en daar kwam later ook een tumor in zijn testikel bij, de dierenarts dacht dat de tumor van de prostaat af kwam.
Ik heb hem toen meteen laten castreren en 4 weken na de castratie was zijn prostaat alweer op normaal formaat.
Het enige wat ik aan hem merk is dat zijn vacht pluiziger is geworden (lange vacht) en zijn eetlust is toegenomen. Zijn bespiering is tot nu toe hetzelfde gebleven.
Mijn hond had ook een vergrote prostaat en daar kwam later ook een tumor in zijn testikel bij, de dierenarts dacht dat de tumor van de prostaat af kwam.
Ik heb hem toen meteen laten castreren en 4 weken na de castratie was zijn prostaat alweer op normaal formaat.
Het enige wat ik aan hem merk is dat zijn vacht pluiziger is geworden (lange vacht) en zijn eetlust is toegenomen. Zijn bespiering is tot nu toe hetzelfde gebleven.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
sirene schreef:
Dat was bij Zen eigenlijk meteen over, ik mocht er ook bij zijn, alleen werd hij slecht wakker, ik heb hem slapend mee naar huis genomen en in huis op een dekbed bij de verwarming gelegd..Hij vond het wel lekker geloof ik zo'n warm bedje hahaha