Rakker heeft een allergiche reactie gehad een aantal weken geleden. Volgens mij een combinatie van een aantal factoren. Ik ben volledig vers gaan voeren en toen kreeg hij jeuk, gestopt en weer over op de brokken. Jeuk werd minder en toen moest hij voor zijn halfjaarlijkse plukbeurt. Daar kwam hij knalrood en gloeiend vandaan. Weer jeuk en ook dat werd alweer iets minder. Enkele weken daarna kwam Bommel met z'n vlooien en ja hoor Rakker weer volop in de jeuk en nu werd het niet minder. Zelfs tijdens het uitlaten om de drie stappen stoppen om te krabben. Huid was ook op diverse plaatsen stuk.
Natuurlijk direct het vlooienprobleem aangepakt en met Rakker naar de DA. Prednison tabletten mee, eerst 2xpd, daarna 1pd vervolgens een halve pd en de laatste week een halve om de dag. Rakker binnen no time van de jeuk af. Afgelopen woensdag heeft hij zijn laatste pilletje gehad. Huid is weer heel alleen vraag ik me nu af hoelang het duurt voor de oranje verkleuringen weg gaan? Met name zijn oksels zijn knaloranje, ook de haren daar.
Iemand enig idee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oranje na allergische reactie.
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Oranje na allergische reactie.
Dat is verkleurd door het speeksel van het bijten en zo.
Ik ken het, RR heeft dat als ze loops is geweest, dan sopt ze zo ongeveer 24/7 namelijk.
Duurt een maand of wat, want de haren kleuren niet terug. Het moet eruit groeien
Ik ken het, RR heeft dat als ze loops is geweest, dan sopt ze zo ongeveer 24/7 namelijk.
Duurt een maand of wat, want de haren kleuren niet terug. Het moet eruit groeien
-
Melanie 74
Hier zijn de verkleuringen er pas uit als ze verharen, maar geplukt worden ze niet.
Maar het speeksel zorgt voor de verkleuring.
Maar het speeksel zorgt voor de verkleuring.
-
Safari
Bedankt voor de antwoorden. Ik was al bang de rest van mijn leven met een wortel op pootjes rond te lopen.