Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Markus Mühle
Moderator: moderatorteam
-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Markus Mühle
Ik heb d'r ook geen bal verstand van, maar ik let altijd op de verhouding: eiwit (in dit geval 25%, niet verkeerd, hoeft niet lager zeker bij grote honden in de groei), vet (10.5 lijkt mij keurig, hoeft niet lager) en calcium (1,3, mag evt wel iets lager, maar voor een volwassen hond niet slecht).
Voor de rest: Casey weet er veel, veel meer van.
Maar ik zou de brok met een gerust hart geven.
Voor de rest: Casey weet er veel, veel meer van.
Maar ik zou de brok met een gerust hart geven.
-
TomCee
- Zeer actief
Ik zal het onthouden voor de volgende keer dat je weer te belazerd bent om zelf dingen uit te zoeken, boerCleva schreef:Hou dan je muil!TomCee schreef:Ik heb d'r ook geen bal verstand van
Jeeses.![]()
![]()
![]()
Praatziek zooitje, hier hoor.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik ben er persoonlijk niet kapot van: Het lijkt alsof kippenvlees de hoofdingrediënt is, maar dat is denk ik niet zo. Nummer 2 en 3 op de lijst zijn ontsloten volkorenmaïsmeel en ontsloten volkorenrijstmeel. Beide granen en zullen samen de hoofdingrediënt vormen. Ik zou een brok kiezen met minder/geen granen, dat scheelt in de ontlasting.
En wil je de brok structureel gaan geven? Of echt maar een paar keer per week? Een geperste brok is namelijk als de zak eenmaal open is minder lang houdbaar dan een krokante brok.
En verder is het natuurlijk gewoon uitproberen waar de honden het 'goed op doen'. Dus kleine stevige drollen, en geen boeren of scheten na het eten van een brokkenmaaltijd
En wil je de brok structureel gaan geven? Of echt maar een paar keer per week? Een geperste brok is namelijk als de zak eenmaal open is minder lang houdbaar dan een krokante brok.
En verder is het natuurlijk gewoon uitproberen waar de honden het 'goed op doen'. Dus kleine stevige drollen, en geen boeren of scheten na het eten van een brokkenmaaltijd
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb het wel eens gevoerd en prima drollen hoor. En ze vonden het lekker allebei. Het is een brok die koud geperst is dus dan blijft de temperatuur onder de 48 graden, geloof ik. Dat wordt gezien als beter dan gebakken brokken want dan wordt het gekookt. En deze brok is nog een beetje te betalen, vind ik ook belangrijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Mais is 13%, rijst 13% en vlees 32%.pioenroos schreef:Ik ben er persoonlijk niet kapot van: Het lijkt alsof kippenvlees de hoofdingrediënt is, maar dat is denk ik niet zo. Nummer 2 en 3 op de lijst zijn ontsloten volkorenmaïsmeel en ontsloten volkorenrijstmeel. Beide granen en zullen samen de hoofdingrediënt vormen. Ik zou een brok kiezen met minder/geen granen, dat scheelt in de ontlasting.:
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik dacht dat lukkullus geen granen had. Bij granen vind ik maïs en rijst trouwens wel acceptabel en haver en tarwe niet.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik vind zelf (onnodig) veel ontlasting niet gezond. Te veel afvalstoffen denk ik dan. Maar of dat echt zo is weet ik niet. Ik zelf zou deze brok niet doen ivm veel granen en plantaardige olie.Cleva schreef:Ik voer niets altijd. Daar geloof ik niet in.pioenroos schreef:Ik zou een brok kiezen met minder/geen granen, dat scheelt in de ontlasting.
En wil je de brok structureel gaan geven? Of echt maar een paar keer per week?
Ik zou zelf na de derde dag hetzelfde al moordplannen en buikloop hebben.
Wel wil ik van de verplichting om twee keer per dag met rauw vlees te moeten hannesen.
De ontlasting hoeft niet te schelen. Ze mogen naar hartenlust schijten. Het gaat er om of het gezond is.
Maar, het lijkt me geen slechte brok hoor, honden zullen het er ongetwijfeld prima op kunnen doen.
Ik had geen mening over hoeveel je de brok ging voeren hoor
Kijk anders op deze site: http://www.voerwijzer.com/hond/wat-is-een-goede-brok Kan je zelf uitzoeken en vergelijken.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Qua verhouding: veel te veel graan en, wat voor mij mee zou tellen: je weet niet waar het vlees (vis, gevogelte) vandaan komt.
Ik zou, als ik voor brok zou kiezen, kiezen voor Orijen, dat heeft een hoog eiwit en laag koolhydraat gehalte en is granenvrij. Het vlees (en groente en fruit) is biologisch.
Ik zou, als ik voor brok zou kiezen, kiezen voor Orijen, dat heeft een hoog eiwit en laag koolhydraat gehalte en is granenvrij. Het vlees (en groente en fruit) is biologisch.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rami
- Zeer actief
Het is zeker niet goedkoop, daar heb je helemaal gelijk in.Kells schreef: Ik ben het met je eens dat er te weinig vlees in zit. Ik was tot voor kort enthousiast Orijen voerder, maar ik ben daar inmiddels van afgestapt. De ontlasting was bij mijn honden vaak wat dun en de scheten die ze lieten waren niet te harden.Daarnaast vond ik het erg duur, 75 euro voor 13,5 kilo. Ik voer nu Taste of the Wild. Ook dit is graanvrij en heeft een redelijk vlees gehalte. Mijn honden doen het er goed op.
Ik geef het niet regelmatig (voornamelijk als beloning en soms als maaltijd wanneer ik in Frankrijk ben en niet iets anders in huis heb) en dan merk ik niets van slappe ontlasting en/of winderigheid. Daarbij lusten ze het echt heel erg graag.
Zou ik wel merken dat het niet goed valt qua vertering, dan zou ik - uiteraard - ook verder kijken.
- Rami
- Zeer actief
Honden met een granen-intolerantie misschien? Al had Bill geen last van stinkende gassen, maar wel van heel veel huidjeuk. Zodra hij graanvrij at, had hij geen jeuk meer.Inge O schreef:wat voor een schetenlatende honden hebben jullie toch allemaal? ik voer al eeuwen hoofdzakelijk brok en als ik hier 1 keer per jaar in de walm zit is het veel, eigenlijk halen ze dat zelfs niet eens, met z'n zessen dan nog wel.
ik zou deze brok zonder enig probleem geven, het enige wat ik wat raar vind (en daardoor natuurlijk wat argwanend word) is dit :
' pensmeel van wild 8%', waar halen ze dat in zo'n hoeveelheden?
Silka en Sam verdragen graan trouwens wel.
Zij laten ook wel eens winden, vooral na het eten een flinke vette schapenvlees-resten.
- Rami
- Zeer actief
Da's interessant! Is er ook over gepubliceerd, naar jij weet?Inge O schreef: ik was overigens laatst op een lezing van oa. tannetje koning en zelfs zij is al veel genuanceerder gaan denken over granen en koolhydraten in hondenvoeding.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het gewoon geven. je wisselt af, ze krijgen van alles, dus die een of 2 dagen in de week markus muhle is toch prima.
Dat getrut om een paar brokken..
Dat getrut om een paar brokken..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Ik geef zelf Dog Lovers Gold brokken als ik vlees vergeten ben uit de vriezer te halen of soms als ik met haar onderweg ben en brokken even makkelijker is. Geen granen, is niet te duur en Saar vindt ze ook erg lekker.

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik heb die brok wel eens gevoerd. Is volgens mij niks mis mee, vergelijkbaar met FF en Cavom. Lijkt me prima in combinatie met kvv hoor. Ik heb het toen geprobeerd maar omdat een van mijn honden het niet goed doet op geperste brokken in het algemeen ben ik weer op zoek gegaan naar iets anders...
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb deze brok wel eens geprobeerd
maar geen 1 was er echt gek op
en een paar kotsten het vlak na het erin zat net zo weer uit
maar geen 1 was er echt gek op
en een paar kotsten het vlak na het erin zat net zo weer uit

-
Melanie 74
-
Mojuan
- Zeer actief
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Melanie 74
frank-bobby schreef:daar heb ik ook wel goeie ervaringen mee ja
Ik voer het zelf alleen niet, wel vonden ze het proefzakje heerlijk en mijn vriendin die het gebruikt als koekjes voor haar honden wordt altijn belaagd oor mijn meiden
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dusSaar2012 schreef:Ik geef zelf Dog Lovers Gold brokken als ik vlees vergeten ben uit de vriezer te halen of soms als ik met haar onderweg ben en brokken even makkelijker is. Geen granen, is niet te duur en Saar vindt ze ook erg lekker.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja he, dat vind ik dus ook.Cleva schreef:
Ze eten het nu een paar weken tussendoor en afgezien wat grotere maar prima drollen merk ik geen verschil behalve dat het soms toch echt stikgemakkelijk is om gewoon een schep uit een ton te kunnen doen.
Hier hebben de honden nu twee weken lang brokken gegeten omdat ik ziek ben (gordelroos) en oh wat ben ik in deze situatie blij dat ze dit al gewend zijn en dat ik het heb staan! (ik geef tegenwoordig in het weekend altijd brokken)
Ik ga toch ook maar eens Markus Muhle proberen denk ik.
Misschien bevalt het ook wel heel goed.