Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Icecold81 schreef:Loop je daar vaker dan Longfields? Dan gaan we elkaar nog wel eens tegenkomen
Vanaf afgelopen weekend vermoedelijk zo'n beetje ieder weekend en ander vrij moment. Dus wie weet. Ik lijn alleen mijn honden aan bij andere onbekende honden en neem dan bij voorkeur een ander pad, mijn dames zijn niet altijd gesteld op soortgenoten. Dan weet je alvast dat dat niet persoonlijk is verder.
lor1_1984 schreef:
Heb je de Groevenbeekse heide ook al eens bewandeld?
Die is een stuk kleiner (binnen een uur loop je een ronde daar), maar ook erg fijn én losloopgebied het hele jaar rond.
Nee, daar zijn we nog niet geweest. Zal eens gaan speuren waar die precies is. De Ermelose kunnen we lopend naartoe dus dat is op zich ideaal.
lor1_1984 schreef:Begreep dat de Ermelose Heide in het voorjaar en zomer geen losloopgebied is ivm de lammetjes.
Tussen 8 en 16 uur mag je er niet op met loslopende honden in verband met de schaapskudde dan inderdaad.
Er staan duidelijke borden overal waar alles op vermeld staat.
Icecold81 schreef:
Kay is wel een supercasanova hoor Durf te wedden dat jouw dames zwichten voor zijn charmes
Dat durf ik wel aan. Ze zijn niet dol op alles wat lijkt op een Duitse Herder, en van zwart zijn ze ook niet erg gecharmeerd dus hij moet wel héél wat in huis hebben om ze van mening te laten veranderen.
Heb je de Groevenbeekse heide ook al eens bewandeld?
Die is een stuk kleiner (binnen een uur loop je een ronde daar), maar ook erg fijn én losloopgebied het hele jaar rond.
Begreep dat de Ermelose Heide in het voorjaar en zomer geen losloopgebied is ivm de lammetjes.
Groevenbeekse heide is mijn dagelijkse wandelgebied, vaak wel 2 x per dag. Het is een fijn en overzichtelijk losloopgebied. Het bos eromheen, Oud-Groevenbeek, is toegangkelijk voor honden, maar die moeten dan wel aangelijnd zijn, er zit namelijk nogal wat wild. Overigens komt dat wild, met name zwijnen, in de avond, nacht en vroege ochtend ook op de hei. Ze laten overduidelijk behoorlijk wat wroetsporen achter na hun bezoek.
Als je wil wandelen op de Groevenbeekse Hei, kan je makkelijk parkeren aan het eind van de Steynlaan, of aan het eind van de Heidelaan bij zwembad Calluna. Je kan dan zo de hei oplopen
Telgter Toller schreef:
Groevenbeekse heide is mijn dagelijkse wandelgebied, vaak wel 2 x per dag. Het is een fijn en overzichtelijk losloopgebied. Het bos eromheen, Oud-Groevenbeek, is toegangkelijk voor honden, maar die moeten dan wel aangelijnd zijn, er zit namelijk nogal wat wild. Overigens komt dat wild, met name zwijnen, in de avond, nacht en vroege ochtend ook op de hei. Ze laten overduidelijk behoorlijk wat wroetsporen achter na hun bezoek.
Als je wil wandelen op de Groevenbeekse Hei, kan je makkelijk parkeren aan het eind van de Steynlaan, of aan het eind van de Heidelaan bij zwembad Calluna. Je kan dan zo de hei oplopen
Bedankt voor de tip, gaan we zeker eens naartoe om te wandelen.
De zwijnensporen hebben wij al overal gezien inderdaad, zelfs langs de weg zagen we overal gras dat helemaal was omgewroet.
Op de hei heb ik er ook een foto van gemaakt:
Telgter Toller schreef:
De zwijnensporen hebben wij al overal gezien inderdaad, zelfs langs de weg zagen we overal gras dat helemaal was omgewroet.
Kan je je voorstellen hoe de voortuinen van mensen er soms uitzien, die aan de bosrand wonen?? Veel mensen hebben schrikdraad voor hun tuin, of een flink hek, want die varkens hebben toch echt een heel andere mening over ons beeld van tuinarchitectuur. En je staat er verbaasd van, hoe ver de zwijnen een woonwijk in komen, op zoek naar eten.
Telgter Toller schreef:
Kan je je voorstellen hoe de voortuinen van mensen er soms uitzien, die aan de bosrand wonen?? Veel mensen hebben schrikdraad voor hun tuin, of een flink hek, want die varkens hebben toch echt een heel andere mening over ons beeld van tuinarchitectuur. En je staat er verbaasd van, hoe ver de zwijnen een woonwijk in komen, op zoek naar eten.
Ik kan het me voorstellen ja. Heb ook een vriendin in Ermelo, zij woont vlak aan de bosrand en in hun wijk zijn inderdaad vaak zwijnen te vinden. Heb de hekken en het schrikdraad daar inderdaad ook gezien.
fleurie schreef:Mooi! Vooral die foto van de dames op dat bankje met die stille ruimte er omheen.
Dat was net nadat er een aantal mountainbikers over het paadje ons gepasseerd waren.
Eén van de weinige ontmoetingen op die wandeling trouwens, naast een hardlopende dame die ik twee keer langs heb zien gaan (we liepen blijkbaar hetzelfde rondje maar dan in tegengestelde richting).
Telgter Toller schreef:
Groevenbeekse heide is mijn dagelijkse wandelgebied, vaak wel 2 x per dag. Het is een fijn en overzichtelijk losloopgebied. Het bos eromheen, Oud-Groevenbeek, is toegangkelijk voor honden, maar die moeten dan wel aangelijnd zijn, er zit namelijk nogal wat wild. Overigens komt dat wild, met name zwijnen, in de avond, nacht en vroege ochtend ook op de hei. Ze laten overduidelijk behoorlijk wat wroetsporen achter na hun bezoek. Als je wil wandelen op de Groevenbeekse Hei, kan je makkelijk parkeren aan het eind van de Steynlaan, of aan het eind van de Heidelaan bij zwembad Calluna. Je kan dan zo de hei oplopen
Wel even zwaaien dan want je komt bij ons voor de deur langs!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.