Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Nieuw : dierenverzekering bij Inshared

Ongelezen bericht door Pepie »

Hoeveel kost dan bv een operatie in Utrecht?
Ben ik benieuwd naar :wink:
Afbeelding
Kastanjaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kastanjaa »

MJ schreef: Ja weet ik...maar ik weet ook hoeveel een operatie in Utrecht kost...ik krijg de acupunctuur bijv ook vergoed...Gijsje is een risico hondje. Neuh, ik blijf mooi waar ik zit. :engel:
Dat zou ik dan ook zeker doen. Ik zelf denk alleen niet dat wij een volgende hond onder deze voorwaarden nog zouden verzekeren. Wij gaan er vanuit dat Petplan dit netjes oplost. Zijn ook altijd tevreden over ze geweest ;-)
Afbeelding
06-02-2008 * 08-09-2012
http://www.kastanjaa.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Canidae schreef:
malinois schreef:Denk overigens dat heel veel mensen dit niet lezen/weten...
Je moet ook altijd eerst goed alle voorwaarden lezen. Dat heb ik in ieder geval gedaan.
Ja maar jij zegt ook tegen mensen dat ze dom zijn als ze hun honden niet verzekeren... het kan dus vaak niet eens... :wink: Hoeveel mensen sporten er wel niet met hun hond. Sport is niet alleen africhting.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

->Chanty<- schreef:
Budkes schreef:
Canidae schreef:
Budkes schreef:.....En bij overige bezoeken komen ze toch echt niet vaak boven de 150 euro uit.....
Teckel van mijn broer en schoonzus is een paar weken geleden aangereden. Heup op 3 plaatsen gebroken, geopereerd in Utrecht. Weet niet exact de kosten, maar liep in de duizenden...
En die duizenden ben je op een heel hondenleven van een teckel sowieso al kwijt aan premie, ook als er niets gebeurd met je hond, dus per saldo hebben je broer en schoonzus die operatie gewoon zelf betaald.

Ik heb t even voor je nagerekend. Er van uitgaande dat die teckel de gemiddelde teckelleeftijd van 12 haalt betalen je broer en schoonzus bij inshared aan premie een bedrag van 3863,52.....
Daar kun je toch een leuk operatietje van betalen.
IK weet niet hoe jij rekent hoor maar voor een teckel betaal je aanzienlijk minder dan voor een zwaarder ras. Ik heb even mijn poedel genomen en dan ben ik bij deze verzekering iets meer dan 5 euro per maand kwijt. Wil ik iets uitgebreider verz. dan betaal je nog geen 10 euro per maand. En dat is dus 120 euro per jaar ;-)
Nee hoor, dat is dan alleen voor als ie onder een auto komt. Niet voor de rest, "ziektezorg"kosten zitten er dan niet bij...,
Laatst gewijzigd door Budkes op 14 okt 2012 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

->Chanty<- schreef:
Icecold81 schreef:Heb je wel de zorgoptie ook aangevinkt bij aanvullend?

Als ik nu poedel invul, dan komt er toch min. 25 euro uit
Hoe zwaar weeg ''jou'' poedel ;-)
Huisdier & Ongeval € 5,50 of Huisdier & Zorg 50% € 9,60
Dit krijg ik te zien op mijn scherm.
Het is én, en de prijs verschilt per ras. De premie voor een Jack Russell is anders dan voor een Teckel, zelfde gewicht...
Laatst gewijzigd door Budkes op 14 okt 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
->Chanty<- schreef:
Budkes schreef:
Canidae schreef: Teckel van mijn broer en schoonzus is een paar weken geleden aangereden. Heup op 3 plaatsen gebroken, geopereerd in Utrecht. Weet niet exact de kosten, maar liep in de duizenden...
En die duizenden ben je op een heel hondenleven van een teckel sowieso al kwijt aan premie, ook als er niets gebeurd met je hond, dus per saldo hebben je broer en schoonzus die operatie gewoon zelf betaald.

Ik heb t even voor je nagerekend. Er van uitgaande dat die teckel de gemiddelde teckelleeftijd van 12 haalt betalen je broer en schoonzus bij inshared aan premie een bedrag van 3863,52.....
Daar kun je toch een leuk operatietje van betalen.
IK weet niet hoe jij rekent hoor maar voor een teckel betaal je aanzienlijk minder dan voor een zwaarder ras. Ik heb even mijn poedel genomen en dan ben ik bij deze verzekering iets meer dan 5 euro per maand kwijt. Wil ik iets uitgebreider verz. dan betaal je nog geen 10 euro per maand. En dat is dus 120 euro per jaar ;-)
Nee hoor, dat is dan alkeen voor als ie onder een auto komt. Niet voor de rest, "ziektezorg"kosten zitten er dan niet bij...,
En dat kan al niet meer bij een hond van 6 jaar bijv. want toen ik net het even voor mijn honden invulde kreeg ik bij hem alleen de ongevallen... de rest is dus niet meer mogelijk. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief

Mikey kon ik op basis van mechel van 8 ook al niet meer verzekeren. Zo wil ik ook wel een dierenverzekering beginnen. Loop je op binnen.......
Gr. Aniek

Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

ook 2 van mijn honden kan ik niet verzekeren.
ik vind het niet dom om geen verzekering te hebben.
ik spaar het liever zelf. en heb al een aardig potje bij elkaar.
in al die jaren een keer een kuurtje, entingen en verder niks.
het bijtincident van de kleinste kostte heel wat, maar dat werd vergoed.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ik kan mijn 5 jarige chihuahua alleen maar verzekeren voor ongevallen, en niet voor de rest.
Jop van 3 kan ik gelukkig nog wel verzekeren voor ongevallen en andere kosten.
Wat een but-verzekering.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mijn 11-jarige newf Lobbes mag ook al niet verzekerd worden. Dat is bij Petplan gelukkig anders en beter geregeld.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tjee, wat een dure verzekering en nog onduidelijk ook in wat er nou eigenlijk vergoed wordt.
Voor 1 Ollietje compleet? verzekerd betaal ik net zoveel als met 2 honden en 1 kat bij de Hema.
Plus dat je 1x per jaar kan declareren en dan 1x E45,- zelf moet betalen.
Ik vind het wel een uitvinding, zodra ik een paar duizend heb liggen haal ik ze er uit :wink:.
Laatst gewijzigd door Lillith op 15 okt 2012 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik.heb alleen haddock verzekerd en dat haal ik er tot nu toe elk jaar uit. Dik uit. Suki had ik verzekerd, maar haalde ik er niet uit. Nu zet ik dat bedrag, 25 euro pm, op een apparte rekening en ze heeft al een lekker bedrag staan.
Haddock zit bij petplan en ik ben erg tevreden tot nu toe. Zijn keeloperatie a 400 euro werd volledig vergoed en hoefde ik niet voor te schieten omdat die da samenwerkt met petplan. Ideaal.
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Voor Magnum toen hij pup was ook een gekeken, en toen kon ik hem nergens verzekeren aangezien ik er KNPV mee trainde. En sporthonden konden niet verzekerd worden omdat er te snel blessures konden opspelen, dus bij voorbaat was de hond al te duur.

Nu 8 jaar later kan ik hem niet meer verzekeren aanegzien hij al medische problemen heeft ivm het nog maar hebben van 1 nier.

Maar mij maakt het niet uit, spaar elke maand wat opzij voor hem, zodat hij gewoon naar de DA kan.
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Budkes schreef:
Canidae schreef:De discussie wel of niet verzekeren is al vaker hier op het forum geweest. Ieder z'n eigen keuze. Dat je achteraf misschien meer geld kwijt bent met verzekering kun je vantevoren nooit weten....
Nee, dat kun je niet maar als je na 25 jaar dieren houden kunt uitrekenen dat de kosten van de premie tot dan toe 90 % hoger zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten bij de DA dan is het voor mij toch echt een simpel rekensommetje.
Waar de crux meestal zit is dat mensen de discipline niet op kunnen brengen om de maandpremie zelf op een rekening te zetten en te laten staan. Maar dat het je veel geld oplevert is niet zo moeilijk te berekenen. Je betaald je angst af dat er wat gebeurd. Maar de kans daarop is natuurlijk ook redelijk klein. Ik zou zeggen maak maar eens een Poll en als 100% vd forummers zou reageren dan benik er vanovertuigd dat 80% de DA alleen maar ziet bij de jaarlijkse entingen, als ze al enten.
En bij overige bezoeken komen ze toch echt niet vaak boven de 150 euro uit. Dat is gemiddeld 7 mnd premie....

Dat dus.
Ik heb een tijdje terug ook eens zitten rekenen, toen Mo-yi als pupseltje hier kwam. Senior Wolf is ruim 15 en ik heb daar 1 x grote kosten aan gehad met onderzoeken en snachts naar een kliniek moeten gaan. Als ik elke maand een x bedrag zelf opzij zet op mijn spaarrekening ( plus rente ) dan heb ik altijd wel voldoende om de D.A te betalen mocht het nodig zijn. Sterker nog, mijn spaarrekening is eigenlijk bedoeld voor dat soort "calamiteiten". Voor mezelf hoef ik al weinig uit te geven. En heb een minimum bedrag in mn hoofd wat er ALTIJD op moet staan, daar mag ik niet onder komen. Alles wat daarboven zit kan ik eventueel uitgeven. Zo heb ik de d.a kosten voor mezelf al verzekerd eigenlijk, en kost t me geen "onnodig"geld. Als t niet verbruikt is kan ik t alsnog uitgeven als dat dat geld ongebruikt bij de verzekeraar in zn kluisje ligt ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Dit is voor het eerst op 3.5 jaar dat ik de premie er niet uit heb, gelukkig.

De dierenarts alleen gezien voor Toontje en katten verzeker ik niet.
Stol

Ongelezen bericht door Stol »

Canidae schreef:
Simone Spanje schreef:Want??
Denk dat hier meer mensen zijn die het niet hebben hoor.
En om gelijk te zeggen dat het dom is :scratch:
Nou misschien onverstandig dan.....Tja, er hoeft maar iets te gebeuren he. Of vind je de dierenarts goedkoop ?
Wat een rare reactie. Bij ons werden ze nooit verzekerd. Er zijn ook mensen die gewoon een spaarpotje hebben. Kan ook he?
Stol

Ongelezen bericht door Stol »

Canidae schreef:
Simone Spanje schreef:Want??
Denk dat hier meer mensen zijn die het niet hebben hoor.
En om gelijk te zeggen dat het dom is :scratch:
Nou misschien onverstandig dan.....Tja, er hoeft maar iets te gebeuren he. Of vind je de dierenarts goedkoop ?
Wat een rare reactie. Bij ons werden ze nooit verzekerd. Er zijn ook mensen die gewoon een spaarpotje hebben. Kan ook he?
Muk

Ze vergoeden ook niks als je fokt met de hond. Wat een rukverzekering van Inshared.
Al vrees ik dat er genoeg mensen intrappen, jammer genoeg.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Ze vergoeden ook niks als je fokt met de hond. Wat een rukverzekering van Inshared.
"als u uw huisdier gebruikt voor sport...." Dat zijn er toch een heleboel, agility, africhting, jacht, flyball, combisport, etc. etc. etc. dan sluit je een heeeeeeeleboel dieren uit....
Afbeelding
Muk

malinois schreef:
Muk schreef:Ze vergoeden ook niks als je fokt met de hond. Wat een rukverzekering van Inshared.
"als u uw huisdier gebruikt voor sport...." Dat zijn er toch een heleboel, agility, africhting, jacht, flyball, combisport, etc. etc. etc. dan sluit je een heeeeeeeleboel dieren uit....
Inderdaad, zelfs G&G is sport, dus dan vallen praktisch alle honden al af. Dat is pas lekker zakkenvullen als verzekeraar. Volgens mij wil Inshared helemaal geen honden goed verzekeren. :Q:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik leg iedere maand geld opzij en trek er nog iets rente van ook. om 6 honden en 8 katten te verzekeren ben ik veel duurder uit dan dat ik zelf geld weg leg.
ellen
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Muk schreef:
malinois schreef:
Inderdaad, zelfs G&G is sport, dus dan vallen praktisch alle honden al af. Dat is pas lekker zakkenvullen als verzekeraar. Volgens mij wil Inshared helemaal geen honden goed verzekeren. :Q:
Maar wat ik me dan afvraag he. Hoe controleren ze of er sport gedaan wordt?
Muk

stefanie schreef: Maar wat ik me dan afvraag he. Hoe controleren ze of er sport gedaan wordt?
Goeie vraag, dat valt denk ik niet te controleren. Hooguit door wat te googelen, maar anders wordt het lastig.
Maar als een verzekeraar er naderhand achter komt dat je sport met de verzekerde hond, dan ben je wel goed de pineut.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Muk schreef:Maar als een verzekeraar er naderhand achter komt dat je sport met de verzekerde hond, dan ben je wel goed de pineut.
Nou ja. Hooguit natuurlijk dat je verzekeraar dan niet uitkeert. Wat kunnen ze je meer aan doen? God zij gedank zijn verzekeraars geen godjes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Muk schreef:Maar als een verzekeraar er naderhand achter komt dat je sport met de verzekerde hond, dan ben je wel goed de pineut.
Nou ja. Hooguit natuurlijk dat je verzekeraar dan niet uitkeert. Wat kunnen ze je meer aan doen? God zij gedank zijn verzekeraars geen godjes.
Ja da's lekker als je daar dan al jaren voor betaald hebt... da's toch te idioot voor woorden?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
Marion. schreef:
Ja da's lekker als je daar dan al jaren voor betaald hebt... da's toch te idioot voor woorden?
Nou ja, je moet natuurlijk de voorwaarden wel kennen als je zo'n verzekering afsluit. En dan neem je "bewust" het risico om te verzwijgen dat je met de hond sport. En dan keren ze niet uit. Nou, dan keren ze dus gewoon niet uit :19:

Welkom in de wereld van zekerheden.
Muk

Marion. schreef:
Vaak krijg je ook een boete en word je uit de verzekering gegooid. Dat is in dit geval niet erg, maar bij sommige verzekeringen wil je dat gewoon niet. En aangezien je dan hebt gefraudeerd, is het ook lastiger om de verzekering bij een andere verzekeraar onder te brengen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Marion. schreef:
Nou ja, je moet natuurlijk de voorwaarden wel kennen als je zo'n verzekering afsluit. En dan neem je "bewust" het risico om te verzwijgen dat je met de hond sport. En dan keren ze niet uit. Nou, dan keren ze dus gewoon niet uit :19:

Welkom in de wereld van zekerheden.
Daarom... gewoon lekker zelf wat elke maand opzij leggen heb je tenminste zekerheid.
Sport is gezond toch, ik zie niet anders voorbij komen... alleen bij honden is dat het omgekeerde... te idioot voor woorden.
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Célie schreef:
Canidae schreef:
Simone Spanje schreef:Ik heb Thomas niet verzekerd :schrik:
Beetje dom...of niet ?
Ik heb ze alledrie niet verzekerd, ben ik nu het domst ?
Uberdom... :zweep:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Framboise »

Wat een idioterie dat ze 'sportende honden' uitsluiten.
Wat willen ze dan?
Alleen maar van die mensen die hun Fifi continu op de arm dragen, zo'n hondje dat de grond niet vaak genoeg raakt om ook maar iets mee te maken in zijn leventje?
O ja. Natuurlijk willen ze dat. Dan verdienen ze er het meeste aan. Sukkels.

Ik ben verzekerd bij petplan -tot grote tevredenheid- en ben content met de premie van ongeveer €16. Ik blijf lekker zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”