Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In dubio
Moderator: moderatorteam
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Re: In dubio
Malinois wat dat die dv-herderwich waar je ervaring mee had? Of die andere?
Ik heb bij die dv-herderwich net een voicemailbericht ingesproken.
- Icecold81
- Zeer actief
Ik snap even niet hoezo Kays naam als Nee klinkt? Is toch een hele andere klank ee of ai?Jaap* schreef:Ik zou zelf geen Ipo gaan doen in zo'n geval. Enerzijds omdat het gewoon niks voor mijzelf is, en anderszijds omdat ik niet graag de lat zo hoog zou willen leggen in deze situatie. Dat is weliswaar een kip en ei verhaal, maar het zou mij teveel op de nek zitten. Terwijl ik het het belangrijkst zou vinden om éérst de onderlinge band, en dat is iets tussen de hond en de baas, te verbeteren. Daarna zou ik pas "iets gaan doen" met de hond.
En hou er overigens ook even rekening mee dat Kay's naam klinkt als "Nee".
Ik roep te pas en te onpas "Hee!" als ik het ergens niet mee eens ben, en dat lijkt gelukkig op "Nee", want daar reageert felix op als door een wesp gestoken.
Als Kay het onderscheid tussen z'n naam en "Nee" niet goed begrijpt, is dat ook nogal potentieel verwarrend
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ah, je noemt hem Kai?Icecold81 schreef:Ik snap even niet hoezo Kays naam als Nee klinkt? Is toch een hele andere klank ee of ai?
Ik dacht van Kee
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Icecold81
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
herderwichIcecold81 schreef:Malinois wat dat die dv-herderwich waar je ervaring mee had? Of die andere?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik vind er idd ook niks overenthousiast aan. Een hond die nergens naar luistert en steeds naar andere honden vliegt, is gewoon vervelend. Vervelend voor de baas en vervelend voor andere cursisten plus honden. Eerst maar eens aan gehoorzaamheid en de band met de hond werken voordat je hem losklikt op het veld voor agility.Inge O schreef:toch wel met die bedenking dat ik het niet echt aan te raden vind om er zo nonchalant tegenaan te kijken als dat overenthousiaste bestaat uit het constant naar verschillende hond vliegen - ik zou daar als baasje in ieder geval niet gelukkig mee zijn want voor je het weet krijg je ook gespannen honden omdat ze er gaan op anticiperen dat hij aan komt vliegen of nog 'leuker' : krijg je hommeles.Marjoleine schreef:Kay vindt het leuk en wordt overenthousiast, waarna jij hem niet meer baas kunt.
Jij wordt vervolgens chagrijnig en vindt het niet meer leuk.
Ergo: je wilt dat hij luistert, anders is het niet meer leuk.
Dan kun je dus accepteren dat hij overenthousiast wordt en erom lachen, en zal het vanzelf stabiliseren.
Of je kunt ermee stoppen omdat je weet dat je er nooit mee zal kunnen lachen.
Dat lijken mij, kort door de bocht, de twee pties.
Het aparte is dat mensen lijken te denken dat agility maar een beetje rondrennen is. Er zit juist heel veel concentratie en beheersing in. Daar moet de hond wel aan toe zijn. Een agilitytrainer is er niet voor om opvoedingskundige zaken op te lossen. Natuurlijk kan er best wel eens een tip gegeven worden hoe iets aan te pakken. Maar het is niet voor niks dat clubs stellen dat de hond een basis in gehoorzaamheid moet hebben voordat je start met agility.

Linda, Izzie en Bram
-
blondie
- Zeer actief
Wie denken dat dan? In dit topic zie ik eigenlijk alleen maar mensen benadrukken dat voor agility juist een basis gehoorzaamheid nodig is. Het is behoorlijk irritant voor andere cursisten als een hond inderdaad eenmaal los niet het parcours gaat lopen met de baas maar richting andere honden vertrekt. Heb dat zelf ook meegemaakt en ik vond het niet fijn, zeker niet omdat de hond niet kwam om te spelen.Zoek stok! schreef:Ik vind er idd ook niks overenthousiast aan. Een hond die nergens naar luistert en steeds naar andere honden vliegt, is gewoon vervelend. Vervelend voor de baas en vervelend voor andere cursisten plus honden. Eerst maar eens aan gehoorzaamheid en de band met de hond werken voordat je hem losklikt op het veld voor agility.Inge O schreef:toch wel met die bedenking dat ik het niet echt aan te raden vind om er zo nonchalant tegenaan te kijken als dat overenthousiaste bestaat uit het constant naar verschillende hond vliegen - ik zou daar als baasje in ieder geval niet gelukkig mee zijn want voor je het weet krijg je ook gespannen honden omdat ze er gaan op anticiperen dat hij aan komt vliegen of nog 'leuker' : krijg je hommeles.Marjoleine schreef:Kay vindt het leuk en wordt overenthousiast, waarna jij hem niet meer baas kunt.
Jij wordt vervolgens chagrijnig en vindt het niet meer leuk.
Ergo: je wilt dat hij luistert, anders is het niet meer leuk.
Dan kun je dus accepteren dat hij overenthousiast wordt en erom lachen, en zal het vanzelf stabiliseren.
Of je kunt ermee stoppen omdat je weet dat je er nooit mee zal kunnen lachen.
Dat lijken mij, kort door de bocht, de twee pties.
Het aparte is dat mensen lijken te denken dat agility maar een beetje rondrennen is. Er zit juist heel veel concentratie en beheersing in. Daar moet de hond wel aan toe zijn. Een agilitytrainer is er niet voor om opvoedingskundige zaken op te lossen. Natuurlijk kan er best wel eens een tip gegeven worden hoe iets aan te pakken. Maar het is niet voor niks dat clubs stellen dat de hond een basis in gehoorzaamheid moet hebben voordat je start met agility.
-
Mojuan
- Zeer actief
blondie schreef: Wie denken dat dan? In dit topic zie ik eigenlijk alleen maar mensen benadrukken dat voor agility juist een basis gehoorzaamheid nodig is. Het is behoorlijk irritant voor andere cursisten als een hond inderdaad eenmaal los niet het parcours gaat lopen met de baas maar richting andere honden vertrekt. Heb dat zelf ook meegemaakt en ik vond het niet fijn, zeker niet omdat de hond niet kwam om te spelen.
En vooral ook als je zelf aan de kant staat met een hond die absoluut niet leuk wil spelen...

- Icecold81
- Zeer actief
Nou, ik ben vanmiddag wezen kijken, want op voicemail en bericht op site werd niet gereageerd.malinois schreef:herderwichIcecold81 schreef:Malinois wat dat die dv-herderwich waar je ervaring mee had? Of die andere?
Wonderbaarlijk, die aandacht en focus. Ontzettend mooi om te zien!
Lang staan praten en uiteindelijk met de eigenaar een stuk wezen lopen met zijn hond en heeft hij wat dingen verteld over zijn aanpakmethode.
Qua IPO is er geen plek en vond hij dat Kay eigenlijk te oud was, daar ze een hechte kring zijn en volledig voor wedstrijden en examens gaan. Om daar aan mee te doen had ik een jongere hond moeten hebben.
A.s. woensdagmiddag ga ik prive met hem met Kay trainen op het appel en wegrennen etc. En dat dan elke week tot ik volgens hem dit gedrag voldoende geconditioneerd heb om dit zelf verder thuis door te kunnen zetten. Ik ben erg benieuwd naar woensdag, al heb ik een stukje gezien wat hij voordeed bij zijn hond, ik ben erg benieuwd hoe Kay op deze trainingswijze gaat reageren.
Wellicht dat er bij de andere school in Harderwijk daarna evt. wel plek is voor Kay voor IPO.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Wat jammer dat er geen plek is....
Maar wel heel fijn dat hij privé training wil doen met jou en kay.
Wat ik wel zou doen is later ook met andere honden oefenen dat is waar kay ook mee zit toch....
En inderdaad dat jij wat meer te zeggen hebt over hem.
In elk geval heel veel plezier en succes.
Wat ik wel zou doen is later ook met andere honden oefenen dat is waar kay ook mee zit toch....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Icecold81
- Zeer actief
Ja Kay gaat graag buurten, want bijna elke hond is zooooo leuk!Sanne!! schreef:Wat jammer dat er geen plek is....
Maar volgens deze man ga ik met zijn manier van trainen en dit thuis doorzetten zo'n appel krijgen dat dat probleem er volledig uit te krijgen is.
Ook naar mensen (mountainbikers e.d.) toe.
Dat kan ik daarna ook gebruiken in de situatie bel/waken en zelfs in het kammen.
Nou ja, dan heb ik mijn 3 issues als ik die aanpak eronder krijg en consequent doorzet "verholpen" al zal ik altijd wel de methode toe moeten blijven passen. Dat gaf hij wel aan, geef ze een vinger en ze pakken je hele hand. Blijf altijd consequent en 'streng (duidelijk)'.
Hij had me vrij snel in vergelijking gesteld tot zijn vrouw: te lief en niet consequent, maar ik zal 'm een poepie laten ruiken
Verder hoe hij sprak over hoe hij keek naar de gewone hondenschool en de koetsiekoetsieaanpak en over de manier van trainen bij hem , hadden mijn vriend en ik allebei daarna eigenlijk een beter en goed en 'ja dit is haalbaar' gevoel en kijken wij er allebei enthousiast en vol goede moed naar uit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jammer dat er geen plek is, maar hij kan je echt veel leren! Volgend weekend is er trouwens de Bondstroffee in Harderwijk, wordt door hen georganiseerd maar gehouden bij de achtergelegen voetbalvereniging (VVOG). Misschien leuk om te kijken? Zondag is het appel en manwerk.
(ik ben er ook als het goed is
)
(ik ben er ook als het goed is

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb het net voor het eerst gelezen allemaal.
Ik wens je veel plezier en succes bij de privé training
je schrijft:
Dat moet altijd.
Ook bij de oetsiekoetsiemanier van trainen
Aan plaatsgebonden gehoorzaamheid heb je helemaal niks.
Juist door overal te oefenen krijg je algemene gehoorzaamheid.
En geen ruzie maken met je vriend vlak voor je gaat trainen
je schrijft:
Dat is wel elke dag oefenen hoor, en dan ook echt doen.A.s. woensdagmiddag ga ik prive met hem met Kay trainen op het appel en wegrennen etc. En dat dan elke week tot ik volgens hem dit gedrag voldoende geconditioneerd heb om dit zelf verder thuis door te kunnen zetten. Ik ben erg benieuwd naar woensdag, al heb ik een stukje gezien wat hij voordeed bij zijn hond, ik ben erg benieuwd hoe Kay op deze trainingswijze gaat reageren.
Dat moet altijd.
Ook bij de oetsiekoetsiemanier van trainen
Laatst gewijzigd door ranetje op 13 okt 2012 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Icecold81
- Zeer actief
Dat vertelde hij idd
En dat was ik idd wel van plan 
- Sanne!!
- Zeer actief
Nou dat klinkt positief!
En wie weet je borstel ook eens mee nemen naar training?
Heel veel succes.
En wie weet je borstel ook eens mee nemen naar training?
Heel veel succes.
- Icecold81
- Zeer actief
Ik oefen thuis ook wel hoorranetje schreef:Heb het net voor het eerst gelezen allemaal.
je schrijft:Dat is wel elke dag oefenen hoor, en dan ook echt doen.A.s. woensdagmiddag ga ik prive met hem met Kay trainen op het appel en wegrennen etc. En dat dan elke week tot ik volgens hem dit gedrag voldoende geconditioneerd heb om dit zelf verder thuis door te kunnen zetten. Ik ben erg benieuwd naar woensdag, al heb ik een stukje gezien wat hij voordeed bij zijn hond, ik ben erg benieuwd hoe Kay op deze trainingswijze gaat reageren.
Dat moet altijd.
Ook bij de oetsiekoetsiemanier van trainen![]()
![]()
Wellicht heb ik zelf ook een overdreven negatief denkbeeld geschetst bij bepaalde mensen door hoe ik bepaalde dingen voorleg/uitleg.
Maar het zijn die momenten dat het niet goed gaat, die iedereen wellicht wel eens heeft, waar ik me compleet dood aan erger en daardoor wat geirriteerder wordt en het niet op de juiste manier aanpak waardoor we elkaar tegenwerken.
Ik kan soms alleen dan maar die dingen zien.
Als je die honden daar op het veld zag lopen, zag volgen en continu maar omhoog naar die baas kijken. Dat vond ik zo'n mooi gezicht.
Ze hoeven niet eens wat te zeggen, die hond gaat zitten, af...zo strak. En die kijken helemaal niet naar een ander als ze langs je lopen. Die aandacht is daar, voor de baas.
En ik geloof gewoon dat ook al is hij inmiddels bijna 6, het weglopen bv. er echt wel uit te krijgen moet zijn.
Ik geloof dat ik in die 3 jaar dat ik hem nu heb wel degelijk hard aan onze band heb gewerkt, thuis en op locatie en dat deze er in veel dingen ook zeker is.
Ik zie mezelf niet als een slechte eigenaar voor hem en de mensen in mijn omgeving ook niet. Alleen die laatste klik, de sluiting van de band
die wil ik ook graag!
En de methoden die ik tot nog toe bij hem heb gebruikt in de moeilijke situaties werken niet en ik geloof gewoon echt dat deze man mij de ogen kan doen openen als ik me er voor openstel. Ik ga hier in elk geval voor.
- ranetje
- Zeer actief
Icecold81 schreef:Ik oefen thuis ook wel hoorranetje schreef:Heb het net voor het eerst gelezen allemaal.
je schrijft:Dat is wel elke dag oefenen hoor, en dan ook echt doen.A.s. woensdagmiddag ga ik prive met hem met Kay trainen op het appel en wegrennen etc. En dat dan elke week tot ik volgens hem dit gedrag voldoende geconditioneerd heb om dit zelf verder thuis door te kunnen zetten. Ik ben erg benieuwd naar woensdag, al heb ik een stukje gezien wat hij voordeed bij zijn hond, ik ben erg benieuwd hoe Kay op deze trainingswijze gaat reageren.
Dat moet altijd.
Ook bij de oetsiekoetsiemanier van trainen![]()
![]()
En geen ruzie maken met je vriend vlak voor je gaat trainenDat doe ik al zolang ik hem heb en zijn er ook heel veel momenten dat Kay een geweldig lieve hond is en zich voorbeeldig gedraagt.
Wellicht heb ik zelf ook een overdreven negatief denkbeeld geschetst bij bepaalde mensen door hoe ik bepaalde dingen voorleg/uitleg.
Maar het zijn die momenten dat het niet goed gaat, die iedereen wellicht wel eens heeft, waar ik me compleet dood aan erger en daardoor wat geirriteerder wordt en het niet op de juiste manier aanpak waardoor we elkaar tegenwerken.
Ik kan soms alleen dan maar die dingen zien.
Als je die honden daar op het veld zag lopen, zag volgen en continu maar omhoog naar die baas kijken. Dat vond ik zo'n mooi gezicht.
Ze hoeven niet eens wat te zeggen, die hond gaat zitten, af...zo strak. En die kijken helemaal niet naar een ander als ze langs je lopen. Die aandacht is daar, voor de baas.
En ik geloof gewoon dat ook al is hij inmiddels bijna 6, het weglopen bv. er echt wel uit te krijgen moet zijn.
Ik geloof dat ik in die 3 jaar dat ik hem nu heb wel degelijk hard aan onze band heb gewerkt, thuis en op locatie en dat deze er in veel dingen ook zeker is.
Ik zie mezelf niet als een slechte eigenaar voor hem en de mensen in mijn omgeving ook niet. Alleen die laatste klik, de sluiting van de band![]()
die wil ik ook graag!
En de methoden die ik tot nog toe bij hem heb gebruikt in de moeilijke situaties werken niet en ik geloof gewoon echt dat deze man mij de ogen kan doen openen als ik me er voor openstel. Ik ga hier in elk geval voor.
- Icecold81
- Zeer actief
Nou wat hij precies gaat doen en hoe dat gaat weet ik woensdag pas.Jion schreef:Wat fijn dat je privétraining krijgt!![]()
Wat houdt die trainingsmethode precies in?
Maar er worden hier correcties gegeven. Geen geneer en niet alleen maar koekjes.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik hoop echt dat die doorbraak komt met deze trainer
succes hoor!
succes hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Omdat het een IPO club is? Komopnou. Daar wordt tegenwoordig over het algemeen op een prima faire manier getraind.Jion schreef:Ah okee. Ik ben wel benieuwd hoe die correcties dan gegeven gaan worden. Laat je dat nog weten?
En ik heb Kay gezien in het wild (
Die moet weten waar hij aan toe is, en wat zijn plek is. Belonen als hij het goed doet, en corrigeren als hij een middelvinger opsteekt.
Ik denk dat TS op deze plek perféct op haar plek is.
Goed zo
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Miranda
- Erelid
Wat is dan de achtergrond van die opmerking? Daar ben ik best benieuwd naar.Jion schreef:Eeehm, Miranda, hou je veronderstellingen even bij je wil je? Dan doe ik dat ook.Miranda schreef:Omdat het een IPO club is? Komopnou.Jion schreef:Ah okee. Ik ben wel benieuwd hoe die correcties dan gegeven gaan worden. Laat je dat nog weten?
En er stond een vraagteken achter, hè. Veronderstellingen lardeer ik met uitroeptekens.
And few will ever climb
- Icecold81
- Zeer actief
Op zich maakt de vraag me niet uit, maar ik denk dan wel.. als er mensen zijn die bij voorbaat tegen correcties zijn ga ik dan straks het halve forum eroverheen krijgen? Want ondanks als ik dan sprongen maak met Kay zou ik mij dan niet gemotiveerd voelen om de methode uit te gaan diepen...
- Sanne!!
- Zeer actief
Ben opzich niet tegen corrigeren, ligt er wel aan op welke manier....
Maar we zullen het zien.
Maar we zullen het zien.
- Miranda
- Erelid
Dat zou je geen hól uit moeten maken. Echt, helemaal niks. Het gaat om Kay en om jou, en wat het beste voor jullie is. Jullie zijn nou geen van tweetjes gelukkig. Wat maakt het dan uit als de één of andere figuur op een forum tegen correctie's is en jou als een vreselijk mens beschouwd? Woon je met die mensen samen? Ben je er van afhankelijk voor je werk? Bieden zij aan om jou en Kay te helpen?Icecold81 schreef:Op zich maakt de vraag me niet uit, maar ik denk dan wel.. als er mensen zijn die bij voorbaat tegen correcties zijn ga ik dan straks het halve forum eroverheen krijgen? Want ondanks als ik dan sprongen maak met Kay zou ik mij dan niet gemotiveerd voelen om de methode uit te gaan diepen...
Nou dan.
Het is gemakkelijk om vanachter een schermpje wat te roepen. Daar moet je boven staan, zolang jij weet dat je het beste doet voor Kay en jou. Alle herdermensen in dit topic zeggen je: GRIJP deze kans. Nou. Doe dat dan ook. Deze man wil waarschijnlijk zijn tijd in Kay en jou steken omdat hij precies hetzelfde in Kay ziet als ik zag. En omdat hij het jammer vindt dat het er nu niet uit komt.
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
Gewoon wel doenIcecold81 schreef:Op zich maakt de vraag me niet uit, maar ik denk dan wel.. als er mensen zijn die bij voorbaat tegen correcties zijn ga ik dan straks het halve forum eroverheen krijgen? Want ondanks als ik dan sprongen maak met Kay zou ik mij dan niet gemotiveerd voelen om de methode uit te gaan diepen...
vertellen dan bedoel ik
Laatst gewijzigd door ranetje op 13 okt 2012 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Icecold81
- Zeer actief
Hoho ik zei niet persoonlijk tegen jou
Ik bedoel meer dat ik straks niet 90% van het forum eroverheen krijg 
Maar zoals Miranda al zegt, idd, nou dan? Als het werkt, werkt het!
Maar zoals Miranda al zegt, idd, nou dan? Als het werkt, werkt het!
- Miranda
- Erelid
Mal raadt niet iemand aan die nare of unfaire trainingsmethode's heeft. Daar geloof ik helemaal niks van 
Dus dat jij het halve forum over je heenkrijgt? Mwah, daar geloof ik niks van. De herdermensen iig niet. Maar echt! Ga hier nou een paar weken héél veel energie in steken. Volg de tips op die hij geeft. Dan zul je denk ik staan te kijken van het verschil.
Oh. En bereid je voor op het verschijnsel extinctionflare
Google er maar eens op
Dus dat jij het halve forum over je heenkrijgt? Mwah, daar geloof ik niks van. De herdermensen iig niet. Maar echt! Ga hier nou een paar weken héél veel energie in steken. Volg de tips op die hij geeft. Dan zul je denk ik staan te kijken van het verschil.
Oh. En bereid je voor op het verschijnsel extinctionflare
Google er maar eens op
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Kolere, Mo. Als je nou eens niet alles wat ik zei persoonlijk opvatte? How 'bout that?Jion schreef:Je beseft toch hopelijk wel dat je jezelf nu een beetje belachelijk maakt hè?!Miranda schreef: Wat maakt het dan uit als de één of andere figuur op een forum tegen correctie's is en jou als een vreselijk mens beschouwd?
Dat soort dingen gebeuren op dit forum. Je geeft een fysieke correctie en voor je het weet ben je de duivel. De dierenmishandelaar die haar hond op dagelijkse basis in elkaar trapt.
Dus nee. Dat commentaar ging niet over jou. Je beseft toch hopelijk wel dat jij jezelf nu behoorlijk belachelijk maakt, hè?
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oetsiekoetsie zal het niet worden vrees ik, maar aan de andere kant ben je daar tot nu toe ook niet zo ver mee gekomen 
zolang de correcties duidelijk en eerlijk naar de hond toe zijn is er in mijn ogen niks mis mee.
het zal voor jou ook wel een behoorlijke verandering van aanpak zijn denk ik en als je geen zin hebt in gezeur plaats je hier toch gewoon niks.
is niet verplicht toch
zolang de correcties duidelijk en eerlijk naar de hond toe zijn is er in mijn ogen niks mis mee.
het zal voor jou ook wel een behoorlijke verandering van aanpak zijn denk ik en als je geen zin hebt in gezeur plaats je hier toch gewoon niks.
is niet verplicht toch

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Icecold81
- Zeer actief
Nee oetsiekoetsie wordt het absoluut niet, maar daar vrees ik niet voor, daar ben ik blij mee, daar dat idd niet genoeg heeft opgeleverd.
En zoals hij het nu verteld heeft, zijn ze duidelijk en eerlijk en heb ik veel vertrouwen erin.
En idd ik zal het tzt wel bekijken wat ik wil delen en niet. Eerst maar eens afwachten tot woensdag!
En zoals hij het nu verteld heeft, zijn ze duidelijk en eerlijk en heb ik veel vertrouwen erin.
En idd ik zal het tzt wel bekijken wat ik wil delen en niet. Eerst maar eens afwachten tot woensdag!