Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is jullie hondenbuurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Hoe is jullie hondenbuurt?

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik kan ze niet gelijk los gooien. Eerst een paar minuutjes aan de lijn, en dan zit ik in de polder waar Indy altijd los loopt. (als ik Mike mee neem laat ik die niet los) Pak ik de auto dan zijn we binnen een paar minuutjes op een heerlijke plek waar je bijna niets of niemand tegenkomt, heerlijk.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Hier ook niet veel soeps.
Dan maar met de auto, maar dat is nog verder dan de armoedige 15 minuten.
Tja... t,is zoals het is he?
Blij dat ik een auto heb
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Prima. Poepzakpaal vlak bij, veel vuilnisbakken en de gemeente heeft onlangs een strontstofzuiger aangeschaft waardoor alles nu keurig poeparm is.
Naast mijn huis wordt een parkje aangelegd, er is een stuk groen naast de singel op 2 minuten lopen waar Niko los kan ballen.
Daar achter een park waar ze op de ene helft los mogen en daar achter het strand.
Het strand dicht bij mogen ze in het hoogseizoen niet komen, maar iets verder is het hondenstrand.
Daaraan ligt een flink stuk bos waar je lekker kunt wandelen.

Oh, met Niko maak ik ook fietstochten verder weg, langs de weilanden.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 12 okt 2012 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marion. schreef: Overigens @Ranetje: hiervoor woonden wij ook niet in de Achterhoek, maar in Scheveningen. Uiteraard in de winter wel het strand op loopafstand, maar ook in de zomer konden wij alle kanten op vanuit huis. Bos, park, struinweggetjes.
Tsja, in het westen woonde ik net te ver van het strand af. :wink:
Maar ik vond het daar ook geen armoe omdat ik vrij gemakkelijk met de auto goede en hele ruime losloopplekken kon bereiken.
Het wordt pas minder leuk als je op een plek woont waar je de hond feitelijk nergens veilig los kunt laten lopen.
Tenzij je er een flinke tijd voor in de auto moet zitten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

tekkel schreef:
LongFields schreef:
tekkel schreef:Vanuit huis twee fatsoenlijke parkjes voor de kleine loslooprondjes.
En op max. 15 autominuten tientallen natuurgebieden (hei, bos, strand).
Niets armoedigs aan :wink:
Klinkt niet armoedig inderdaad, maar vanuit waar in het Gooi ben je in 15 minuten op het strand?
Ik heb op 5 minuten lopen de strandjes van het gooimeer (zie foto in mijn onderschrift) en in een kwartiertje rijden ongeveer ben ik op het erkemederstrand. Er is meer strand dan alleen aan de noordzee :wink:
:oohja: :mrgreen:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

5 min lopen en we zijn in een natuurgebiedje. met het laatste kwartier door de wijk terug kan je er een ronde maken van een uur denk ik. nooit tijd bijgehouden.
ze mogen officieel daar niet los maar word wel gedoogd.
Tevens kan ik een ronde maken met de fiets langs het kanaal af waar van hij 3/4e los kan.

de buurt zelf die om ons heen wonen zijn niet zo fijn. in ieder geval niet allemaal. als een grote hond 1x blaft dan word er meteen uit de raam geschreeuwd dat ze sstil moeten zijn. de kleine keffers mogen de hele dag door blaffen.......

maar gelukkig hebben we nu aan 1 kant alvast een nieuwe buurman en die lijkt het geen probleem te vinden tot zo ver (woont er net na 3/4e jaar klussen in het huis)
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hier veel uitlaatstroken, de losloopplekken zitten hier juist langs de drukke wegen :gvd: , ik heb wel een plekje gevonden waar hij lekker los kan rennen, maar voor echt uitgebreid wandelen moet je hier met de auto ergens naar toe rijden, zoals het erkermederstrand, ligt wel in de buurt, maar je gaat er niet lopend naar toe.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Een losloopgebiedje vlak bij ons achter met veel, over het algemeen sociale, honden.
En toevallig vanmorgen uit zitten rekenen dat er toch zeker zo'n 15 leuke uitlaatgebieden zijn op zo'n 15 tot 20 minuten rijden bij ons vandaan. Niet gek.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

In mijn woonplaats mogen ze alleen bij het kanaal los geloof ik. Ik wandel ook wel eens in het park en kom dan ook regelmatig honden tegen , dan mag ze even snuffelen of mensen lopen door. Als ik haar los bij het kanaal doe gaat ze met elke hond spelen en komt niet terug naar mij , daar eerst nog mee bezig.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Wij wonen heel erg fijn om met de honden te lopen. Ik ben lopend binnen 10 minuten op de dijk waar ze los mogen. De waalstrandjes zijn 5 minuten rijden met de auto. Bosrijk gebied is 10 minuten rijden met de auto.
Alleen in het bos is het druk met andere honden, ik loop daar altijd op tijden dat het rustiger is. Op de dijk en op de waalstrandjes kom ik maar heel af en toe andere honden tegen.

In de wijk is het wel druk met andere honden. De meeste mensen houden hun hond netjes aan de lijn.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

uitstekend, zowel letterlijk aan het eind van de straat als even lopen of rijden. er lopen ook niet of nauwelijks klapkaken of anderszins ongeleid spul, honds of menselijk. heerlijk!
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Filmpje zegt meer dan woorden. Op nog geen tien minuten lopen. Helaas worden hier ook steeds meer losloopgebieden opgeheven. As we speak verwikkeld in gemeentelijke bezwaar procedure om het gebied weer open te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=DL86LV8n ... ata_player

Groetjes,
Leonie
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik ben binnen de 5 minuten met de auto bij krimpenerhout, loetbos en gzhbos.
Zelf woon ik aan een dijk met aan de achterkant enkel weilanden en een eendekooi.
Voor de rest heeft iedereen een erfhond.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik woon in een drukke hondenbuurt met eigenlijk nauwelijks probleemhonden (of probleembaasjes :F: ) :ok:
Binnen 2 minuten lopen loop ik in het buitengebied en met 15 minuten wandelen sta ik in het bos :cheer:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij wonen in een fijne hondenbuurt ,nooit geen loslopende ongeleide projectielen ,fijne mensen en best veel hondenwandelgebieden in de buurt.
Een ,Groenendaal ,is op loopafstand maar gezien het aantal gaan we eigenlijk altijd met de auto ergens heen.
Sowieso gaan we naar verschillende gebieden buiten Groenendaal en dan is de auto wel noodzakelijk.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Mijn ouders wonen in de polder, wel in een wijk waar ze niet los kan (of aan de voet, maar das niet echt los vind ik). Wel op zeer korte afstand (2-10 min met de auto) verschillende mooie verlaten stukjes polder enzo. Kun je ook prima 'illigaal' loslopenwandelingen doen.

Ook handig voor hond-agresieve exemplaren, want andere honden kom je nooit tegen. Lange wandelingen maken met je hond is hier nog niet zo ingeburgerd.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik woon op 150m van een natuurreservaat waar ik kilometers velden aan kan koppelen waarna er weer een bos komt.
En voor de langere wandelingen hoef ik 20 minuten te wandelen om in een van de mooiste bossen van Vaanderen te eindigen.
Ik kan uren wandelen zonder ook maar iemand tegen te komen, het enige wat we missen is een waterplas (de twee kleine moerassen waar ze nu tevreden mee moeten zijn ogen maar zielig). We hebben het niet slecht :cool2:

Probleemhonden zijn er ook nauwelijks, 80% van de honden in de straat wordt niet uitgelaten (tja, de visie van veel Belgen met een grote tuin). Degenen die ik tegenkom op wandeling worden uit beleefdheid standaard aangelijnd bij het zien van mijn honden, ik doe hetzelfde en na vriendelijk groeten gaan we onze gang weer :ok:

Vuilbakken staan er wel amper en officieel mogen ze nergens los maar mijn honden kunnen gelukkig niet lezen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wij wonen praktisch tegenover de hei, alleen de 1e rij woningen omzeilen, dus helemaal goed !!
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

De wandelmogelijkheden zijn eigenlijk het enige wat ik heel prettig vind aan waar ik woon. Je kunt hier prima wandelen.
Wat de rest betreft vind ik het maar een dooie boel. :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hebben een veldje voor de flat, een park naast de flat wat nog officieel losloopgebied is.
Daarnaast kunnen we zo langs het spoor lopen (wel aangelijnd) en langs het kanaal (groetendeels losloopgebied).
Als ik 2 minuten loop zit ik op het bedrijventerrein waar je ook lekker kan fietsen en lopen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier moeten we ene minuut of 7 lopen dan mogen z elos maar het niet een ideale losloopplek, naast fietspad en langs een woonwijk, veel fietsers, kinderen en katten ook... plus aan de andere kant van de dijk ligt een wijk waar nogal veel.. ehh.. hoe zeggen we dat netjes... laag nivo mensen wonen met klapkaken, penisverlengers en andere rassen die je niet graag tegenkomt omdat er totaal niets mee gedaan wordt kwa opvoeding, maar het is losloop dus los zullen ze!
Ik loop er dus niet vaak :tongue:
Nu mogen de honden ook weer los bij de zegerplas dus ik loop een paar keer per week een stuk verder , of ik fiets erheen met Bowie en dan kan ze lekker een uur lopen en rennen en vaak ook nog lekker spelen met wat andere honden op het grote veld.
In de wijk bij ons moeten ze aangelijnd en aangezien wij aan een vrij drukke doorgaande weg wonen doe je dat ook wel, in ieder geval met mijn honden zeker... hier wel veel honden, alle soorten, maten en rassen maar weinig leuke speelmaatjes.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Op 1 minuut lopen een parkje waar ze aan de ene kant los mogen. Het is echter best smal en behoorlijk druk met veelal kleinere honden die het niet zo hebben op mijn honden (en vaak daardoor vica versa) dus daar loop ik niet meer. Als ik de andere richting op loop zijn er 2 grote velden waar ik ze los heb. Wordt gedoogd, het is overzichtelijk. In de ochtend loop ik meestal naar het fietspad met een enorme groenstrook daarnaast. Daar lopen ze ook los en gooi ik met de bal e.d. en via de woonwijk met veel groen loop ik dan weer naar huis.
Er is op 1 minuut lopen ook een stuk waar ze los mogen, dat ligt naast de weg. Als het rustig is laat ik ze daar ook los om wat balletjes te gooien en wat te stoeien met takken. Verder is er een bosparkje, daar mogen ze niet los maar is wel lekker om doorheen te struinen.
Verder op loopafstand de duinen, en het strand.
Eigenlijk zijn er hier best wel veel groenstroken, waar je kunt lopen ook al is het aangelijnt, als ik van huis naar mijn ouders loop neem ik wel bewust routes met veel gras en bomen en plekken waar ze af en toe los kunnen en mogen.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik kan hier geen uren lopen, maar voor de korte rondjes is het ideaal. Ik woon aan de rand van het dorp, de weg waar ik over loop loopt langs het dorp met alleen bestemmingsverkeer. Luna hoeft hier nooit aan de riem. Mag eigenlijk niet, maar het wordt gedoogd omdat er geen losloopgebieden zijn.
Erg fijn zijn hier de boeren die het niet erg vinden als je even een weiland van ze 'leent', zolang je je hond maar niet laat poepen. Een vriend van ons heeft een reu-agressieve hond die dus alleen maar in zulke weilanden veilig los kan. Met enige regelmaat laten we die hond even lekker rennen met Luna.

Op korte afstand hebben we hier een paar kleine bossen, waar het ook leuk wandelen is. Het liefst zou ik ergens wonen waar je hei en bos hebt, maar ach, ik heb geen klagen verder.
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ik vind dat Boris en ik niks te klagen hebben:

Park op vijf minuten loopafstand. Mogen honden los en is veel water.
Bos op vijftien minuten loopafstand. Mogen honden los en wederom veel water.
Put van Vianen kwartiertje fietsen. Netzoals de Lek.

:ok:
Afbeelding
LabradorSam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door LabradorSam »

Valerie schreef:Heel Almere is schijnbaar gedooggebied :engel: ik vind dat zelf wat minder leuk. Ze zijn namelijk niet allemaal zo vriendelijk hier in de buurt, hond + baas.
Ik vind het wel leuk dat ik genoeg rustige plekken kan vinden om te wandelen zodat ik geen tokkies tegenkom :wink: wandelplekken zat.
Hahaha, dat eerste viel mij ook al op.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

LabradorSam schreef:
Valerie schreef:Heel Almere is schijnbaar gedooggebied :engel: ik vind dat zelf wat minder leuk. Ze zijn namelijk niet allemaal zo vriendelijk hier in de buurt, hond + baas.
Ik vind het wel leuk dat ik genoeg rustige plekken kan vinden om te wandelen zodat ik geen tokkies tegenkom :wink: wandelplekken zat.
Hahaha, dat eerste viel mij ook al op.
Toen ik nog met Erik samen was liep ik veel met Zarah in het Beatrixpark. Daar viel het wel mee met de tokken.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Marion. schreef:De auto moeten pakken om je hond los te laten lopen, vind ik pure armoe trouwens. Was zelfs toen we in Scheveningen woonden (in de straat van het Circus-theater) niet nodig. Gelukkig.
Nou gelukkig denken wij en onze honden er toch echt anders over. We laten ze hier in de buurt amper uit. Er is wel een park op 5 min lopen, maar dat is eens in het half jaar leuk genoeg. De uitlaatstroken zijn hier zo goor dat ik niet eens wil dat ze daar een poot op neerzetten en het dichts bijzijnde losloopstrookje loopt langs een weg en aan de andere zijde het spoor. :piew: En met de auto zijn we binnen 10 bij een prachtig losloopgebied. Ik klaag niet, mijn partner ook niet en de honden al helemaal niet. :wink:
Ook al wonen we in Friesland, wonen we nog gewoon in de grote stad en kijken we niet uit over de weilanden :mrgreen:
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

Onze buurt is heerlijk geen buren op minimaal 400 m, sociale buurhonden en een bos van km's direct achter ons land, met heide, water en mooie brede en overzichtelijke bospaden waar ik ook met het paard en hond uren kan rijden.

Enkele honden die verderop wonen in de buurt zijn wat minder sociaal maar die blijven eigenlijk altijd op eigen erf dus daar hebben we geen last van, de honden die we wel tegen komen zijn sociaal en er word vaak even gespeelt.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hoe is de hondenbuurt hier? Tja ik loop binnen een minuut in het bos, aan alle kanten van het dorp zit bos overigens en ik kan dus uren wandelen. Het bos dichtbij is gedooggebied, het bos aan de andere kant heeft al jaren geen boswachter. In broedseizoen worden buiten die gebieden wel eens boetes gegeven. Het is mij nog niet gebeurd. Verder zit aan mijn achtertuin een groenstrook. Ideaal voor de klein poep en plasrondes. WE kunnen gratis poepzakken bij de gemeente halen, maar op opruimen wordt weinig gecontroleerd. We betalen ook geen hondenbelasting en in algemeen zijn hier zeer sociale honden!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

luna2906 schreef:
nathalie schreef:Ik vind dat, itt marion, een luxe. Lekker de auto kunnen pakken en overal met de meiden naar toe kunnen. Ik zie niet wat hier armoe aan is :denken:
Dat dacht ik eerst ook, maar ik denk dat Marion bedoelt dat wanneer je aangewezen bent op de auto om überhaupt naar een losloopgebied te kunnen, het armoe is. Als je dus niks in de buurt hebt en wel "moet".
Armoe is een beetje een groot woord vind ik maar ik snap het heel erg. Maar dat wordt versterkt doordat ik geen auto heb en dus aangewezen ben op loopafstanden. En ik wil niet een paar keer per week loslopen, of een keertje per dag, maar gewoon alle wandelingen. Ik heb een gruwelijke hekel aan aangelijnd wandelen en veel meer dan mijn leefomgeving zou verplicht aangelijnd moeten wandelen wél een reden zijn om andere rassen te nemen. Ik wil er best aangelijnd naar toe lopen, no problem.

Anyway. Ik had dan ook nogal wat eisen aan mijn huurwoninkje toen ik wilde verhuizen.
Begane grond, tuin en losloopgebied op loopafstand (en cv haha). Dat had ik al waar ik woonde (behalve de cv) en er op achteruit gaan wilde ik niet. Waar ik woonde was het straat uit Park in en Jaagpad op.

Gelukkig heb ik het gevonden al was dat niet zo makkelijk :).

Ik loop in nog geen 5 minuten naar ons Park, dat bestaat uit Bos en een paar grasvelden. Dat gaat geruisloos over in het Bos (fietspad oversteken). Ik kan naar verschillende echte Bossen lopen. 20 minuten ongeveer. Als ik via het Park ga dus alles los, behalve het oversteken van de doorgaande weg. Andere routes loop ik aangelijnd door het dorp. Als ik alleen Bonha had zou ze nooit aangelijnd lopen. Yanthe houd ik naast wegen gewoon vast die vertrouw ik niet 100%.

Met de auto zijn we in 6 minuten in de bossen van Boswachterij Austerlitz, waar je als je wilt echt uren kunt wandelen en honden overal los mogen. Sowieso zijn er veel Heuvelrugbossen op korte auto-afstand.

Qua honden is het hier ok. De honden die ik in de straat zie lopen zie ik zelden in het bos. Sommigen in het park, anderen nooit. De bouvier van de overkant wel, die komen we veel tegen, lekker langs de fiets, soms diep in het bos waar ik eigenlijk überhaupt zelden andere honden tegenkom.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”