Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Respect

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Respect

Ongelezen bericht door Nerazi »

Als mensen bij ons thuis komen is dat altijd hartstikke gezellig maar luisteren naar een vreemde, waarom zou ie? ;-)
Hij kijkt mij dan ook altijd zo aan van 'hoorde jij dat ook vrouwtje? :smile2: dát ga ik dus echt niet doen'. Mensen die hij goed kent volgt ie wel gewoon de basiscommando's van op. Buiten interesseren mensen hem niet zo, hij pakt ook geen eten aan van vreemden daar moet ie je echt een paar keer voor gezien hebben. Bange mensen wel, die zijn reuze interessant :engel:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix "luistert" alleen naar andere mensen als ze iets lekkers in de hand hebben. Voor de rest heeft er niks mee te maken vind hij zelf waarschijnlijk.
Als een vreemde, zonder lekkers, zijn naam roept kijkt hij niet eens om.
Hij kan wel goed slijmen bij andere hondenbaasjes, maar in werkelijkheid staat hij die mensen dan te blokkeren en kijkt dan naar die andere hond om te zien of die wel ziet hoe hij zijn vertederd aaiende baasje staat te piepelen :mrgreen:

Toen hij nog jong was stond iemand in een sweater met kangeroezak op de voorkant hem eens voorovergebogen te aaien, terwijl hij ongemerkt die hele jaszak vol brokjes stond leeg te vreten :lol1:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

hier rent 1 van mijn honden meteen naar boven als er vreemden komen. daar is ze bang voor.
ze gaat dan in haar bench slapen boven. prima.
Buiten wil ze nog wel eens blaffen naar mensen die haar niet aanstaan.
maar dat kan ik goed afleiden met een "kijk eens" zodat ze weer op mij gericht is.
ze moet vreemden gewoon niet. ook niet zo gek gezien haar achtergrond.
Ginger merkt het vaak niet eens als er bezoek komt. die is doof en bijna blind
en ligt lekker te maffen.
Luni wil het liefst meteen op schoot.

wat eten betreft, zodra er eten op tafel komt voor de mens, gaan zij al in de mand.
zo aangeleerd en dat vind ik heerlijk.
Ik ben wel eens teruggekomen van de wc ooit dat er geen jam meer op mijn brood zat.
maar 3 onschuldige koppies die me aankijken, ja zeg het maar. haha
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jaap* schreef:Felix "luistert" alleen naar andere mensen als ze iets lekkers in de hand hebben. Voor de rest heeft er niks mee te maken vind hij zelf waarschijnlijk.
Hij kan wel goed slijmen bij andere hondenbaasjes, maar in werkelijkheid staat hij die mensen dan te blokkeren en kijkt dan naar die andere hond om te zien of die wel ziet hoe hij zijn vertederd aaiende baasje staat te piepelen :mrgreen:

Toen hij nog jong was stond iemand in een sweater met kangeroezak op de voorkant hem eens voorovergebogen te aaien, terwijl hij ongemerkt die hele jaszak vol brokjes stond leeg te vreten :lol1:
Hahaha, dat zou Puchu dus ook precies zo kunnen doen :LOL:
Hij probeert het bij mij nog weleens als ik hem afdroog en m'n jas nog aanheb waar dus koekjes inzitten. Dan is hij ineens te braaf en verdacht rustig laat hij zicht afdrogen en jawel hoor, dan zit hij met z'n snufferd in m'n jaszak :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Rakker begroet alleen in huis mensen, buiten vindt hij er niets aan en loopt met een boog om iedereen heen. Mijn kinderen willen stuk voor stuk het liefste met Rakker wandelen omdat hij prima naar hun luistert zelfs loslopen is geen enkel probleem. Molly kent geen commando's, ze gaat alleen zitten als ze iets lekkers krijgt. Laten anderen haar uit dan is ze oostindisch doof maar naar mij luistert ze prima. Verder is zij een hond van regelmaat dus heb ik haar tijdens het eten maar twee keer naar haar plaats hoeven sturen en nu doet ze het op het moment dat de borden op tafel komen. Ze had laatst wel het lef om naar mijn man te brommen toen hij iets af wilde pakken. Bij mij laat ze dat wel uit haar hoofd.
Ze wil buiten nog wel eens aan een vreemde snuffelen maar ze mogen haar niet aanraken, dan krimpt ze in elkaar en maakt dat ze wegkomt, ik ben er nog niet helemaal uit of dat komt omdat ze slecht ziet of vanwege een verleden met slaag.
Bommel is een "work in progress" dus daar kan ik nog weinig van zeggen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:en verder geldt wat miran zegt ook voor hier, mijn honden hoeven geen respect te hebben voor vreemden, daar zijn ze niet voor gemaakt.
dat ze zich tegenover vreemden moeten gedragen is wat anders, een losgeslagen zooitje is het hier nog steeds niet ;)
Dit begrijp ik beter dan je vorige post, toen begreep ik je denk verkeerd.
Hier kan ik me in vinden. Maar goed wat verstaat met onder respect als het gaat om de honden?
Zelf vind ik dat ze een persoonlijke zone van iemand moeten respecteren, maar dat geldt dus ook andersom naar mijn honden toe. Iemand die daarin te ver gaat, de honden daarin negeert (en mij, want dan heb ik het al gezien en geef aan ze met rust te laten) in die gevallen mogen ze best grommen of (aan)blaffen. Bijten niet :neenee: .
Zelfde als iemand ze gaat commanderen, 9 van de 10 keer zullen ze daar geen gehoor aan geven, tenzij er iets heel lekkers geboden wordt of met een bal spelletje. En zoals ik eerder zei als een goede bekende ermee op pad is, al is Finn dan beter in gehoorzamen dan Bluf, zij is best eenkennig als ik niet mee ben zal ze niet zo goed luisteren (jammer vind ik dat wel eens).
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jaap* schreef:Felix "luistert" alleen naar andere mensen als ze iets lekkers in de hand hebben. Voor de rest heeft er niks mee te maken vind hij zelf waarschijnlijk.
Skadi reageert, als ik haar haar gang laat gaan, altijd op mensen met hondenfluitjes. Want die hebben koekjes! :cheer:
Ze zit dan vaak nog eerder dan de eigen hond, in een keurige strakke zit voor de hondenfluitjesfluiter.
Dat vertederd de meesten zo dat zij ook wat lekkers krijgt. Daarbij hebben ze over het algemeen niet in de gaten dat Skadi de eigen hond blokkeert, en af en toe met een uitgestreken smoelwerk een blik op de hond in kwestie werpt :LOL:
Soms gaan die mensen dan commando's geven. Dan kijkt ze eerst naar mij, en meestal knik ik dan. Dus dat voert ze dan braaf uit, waarna ze nog meer lekkers krijgt.
Inwendig lach ik me dan kapot, het is echt zo'n verschrikkelijk smiecht!
Die kan echt manipuleren als de beste :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Miranda schreef:Ze zit dan vaak nog eerder dan de eigen hond, in een keurige strakke zit voor de hondenfluitjesfluiter.
Dat vertederd de meesten zo dat zij ook wat lekkers krijgt. Daarbij hebben ze over het algemeen niet in de gaten dat Skadi de eigen hond blokkeert, en af en toe met een uitgestreken smoelwerk een blik op de hond in kwestie werpt :LOL:
Dit doet Mila precies zo. Dat bedoel ik ook met brutaal: ze gaat gewoon pontificaal voor de eigen hond zitten, om maar op de eerste rang te zitten voor dat koekje. :roll:

Respect is in dezen misschien ook een verwarrend woord, want dat heeft niet per se te maken met luisteren naar anderen of sociaal zijn naar vreemden. Ik bedoelde er eigenlijk vooral mee: zich een beetje fatsoenlijk gedragen naar vreemde mensen. Dus ook een heel baasgerichte hond die andere mensen gewoon negeert, valt ze in ieder geval niet lastig. Ik bedoel met respectloos dus bijvoorbeeld eten uit de hand grissen, opspringen, etc., dus dingen die je zelf niet wilt hebben van je hond.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Voor mijn man veel respect, terwijl die toch minder met hem doet :-(
Voor mij redelijk respect, maar ik moet wel heel duidelijk zijn in mijn bedoelingen, doe ik het een keer verkeerd of anders....geef hem een vinger en hij neemt je hele hand.
Voor de kinderen toch al weer minder, hij zal ook altijd proberen om eten van hun bordje te jatten!
Naar vreemden toe niet, tenminste hij luistert wel naar commando's en zal geen eten stelen maar springt ze eerst even ondersteboven in een iets te enthousiaste begroeting. En hij blijft zeuren/springen tot hij aangehaald is, daarvoor haalt hij een hele trukendoos open (springen, liggen, simpel kijken, lachen etc...).
Afbeelding
blondie
Zeer actief

DeDiana schreef:
Miranda schreef:Ze zit dan vaak nog eerder dan de eigen hond, in een keurige strakke zit voor de hondenfluitjesfluiter.
Dit doet Mila precies zo. Dat bedoel ik ook met brutaal: ze gaat gewoon pontificaal voor de eigen hond zitten, om maar op de eerste rang te zitten voor dat koekje. :roll:

Respect is in dezen misschien ook een verwarrend woord, want dat heeft niet per se te maken met luisteren naar anderen of sociaal zijn naar vreemden. Ik bedoelde er eigenlijk vooral mee: zich een beetje fatsoenlijk gedragen naar vreemde mensen. Dus ook een heel baasgerichte hond die andere mensen gewoon negeert, valt ze in ieder geval niet lastig. Ik bedoel met respectloos dus bijvoorbeeld eten uit de hand grissen, opspringen, etc., dus dingen die je zelf niet wilt hebben van je hond.
Dat flikten zowel Finn als Bluf toen ik ze net had. En aangezien ik erbij stond toen ma wat uitdeelde aan de kinderen en hij ineens het vreet uit mijn ma's handen beet reageerde ik instinctief. Nooit meer gedaan daarna.
Dat vind ik niet eens respectloos, maar ongemanierd. (en kan gevaarlijk zijn vind ik zelf).
Bluf deed dat met worst o.i.d. en dan al helemaal niet zachtjes en ook gewoon weghappen uit iemands handen. 1x naar mij toe toen ze al een tijdje bij de fokster weer was. Ik nam een stukje haring en dat ging naar mijn mond. Dat werd gewoon voordat het mijn mond binnenging weggekaapt, ze raakte nog net mijn lippen niet :O:
Toen ben ik ongelofelijk boos geworden. Reactie van fokster vond ik ook al niet fijn toen, "tsja zo heb ik haar niet opgevoed", me hoela, bij mij was ze dat gedrag afgeleerd, en met dat bekvoeren wat zij zelf deed werk je dat m.i. wel in de hand. Maar dat terzijde.
In die zin is dat dus hier veranderd. Ongemanierdheden omdat ze ermee weg kunnen komen bij een ander is ook een nee hier. Er wordt niets uit andermans mond of handen weggekaapt. Is degene die het overkomt zelf niet in staat om daarop te reageren dan zal ik dat wel doen als ik erbij zit. Ben ik er niet bij dan jammer maar helaas, achteraf straffen doe ik dan weer niet.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

blondie schreef:en met dat bekvoeren wat zij zelf deed werk je dat m.i. wel in de hand. Maar dat terzijde.
Nee hoor. Bekvoeren doe ik die witte al van pup af aan. En die zal nooit iets weggrissen of pakken zonder dat ze daar uitdrukkelijke toestemming voor heeft.
Weggrissen zegt iets over de verhoudingen. Bekvoeren niet.

Laatst was ik bij mijn moeder, ik stond in de keuken met de rug naar haar toe en mijn moeder wou Skadi een pensstaafje geven. Dus die houdt Skadi een staafje voor. Maar die pakte ze niet.
"Wat staat ze nou naar jou te kijken?" vroeg mijn moeder.
Ik kijk om, zeg "toe maar" en TOEN pakte ze het staafje aan.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

DeDiana schreef: Respect is in dezen misschien ook een verwarrend woord, want dat heeft niet per se te maken met luisteren naar anderen of sociaal zijn naar vreemden. Ik bedoelde er eigenlijk vooral mee: zich een beetje fatsoenlijk gedragen naar vreemde mensen. Dus ook een heel baasgerichte hond die andere mensen gewoon negeert, valt ze in ieder geval niet lastig. Ik bedoel met respectloos dus bijvoorbeeld eten uit de hand grissen, opspringen, etc., dus dingen die je zelf niet wilt hebben van je hond.
dat heeft in mijn ogen meer te maken met opvoeding dan met respect :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Miranda schreef:
blondie schreef:en met dat bekvoeren wat zij zelf deed werk je dat m.i. wel in de hand. Maar dat terzijde.
Nee hoor. Bekvoeren doe ik die witte al van pup af aan. En die zal nooit iets weggrissen of pakken zonder dat ze daar uitdrukkelijke toestemming voor heeft.
Weggrissen zegt iets over de verhoudingen. Bekvoeren niet.

Laatst was ik bij mijn moeder, ik stond in de keuken met de rug naar haar toe en mijn moeder wou Skadi een pensstaafje geven. Dus die houdt Skadi een staafje voor. Maar die pakte ze niet.
"Wat staat ze nou naar jou te kijken?" vroeg mijn moeder.
Ik kijk om, zeg "toe maar" en TOEN pakte ze het staafje aan.
Dat laatste is weer heel iets anders dan wat je in de eerste zin benoemd. In mijn beleving werd er wat veel via de mond overgedragen aan de hond, laat ik het netjes zeggen, vond het niet altijd prettig om te zien. Het zegt inderdaad wat over de verhoudingen dat een hond dan ineens zelf te kunnen beslissen wat de eigenaar in de bek neemt dit zich ook toe te eigenen. Dat iemand dat ineens vervelend gaat vinden en niet meer in de hand heeft omdat de hond opklimt naar de bek etc. wijt ik gewoon aan inconsequent gedrag van de persoon en het niet geheel meer in de hand hebben van een situatie. Als de hond dat dan ook bij anderen gaat doen die dat absurt gedrag vinden en niet toestaan. In die zin vond ik het te ver gaan in gedrag bij mijn hond. Er wordt dus niets uit mijn bek gepakt.
Het kan wel hoor, kan ook gerust een worstje tussen mijn tanden houden en aanbieden aan beide honden. Die dat dan rustig aanpakken, maar ik zie er het nut niet van in. En zeker niet gemalen voedsel met de tong overbrengen naar de honden. Zie er het nut gewoon niet van in. Wat wil je laten zien, dat je een bent met je honden?
En soms zie ik bij Finn ook een terughoudendheid bij het aanpakken van vreet van anderen. Is hem niet geleerd. Maar hij kan soms negeren tot ik zeg toe maar of ik geef het zelf. Heeft in mijn ogen niet zo veel met respect te maken, al kan ik ook niet benoemen wat het wel is.
Koekie van da neemt hij niet aan, zelfde koekje door mij aangeboden vreet hij wel op in dezelfde ruimte.
blondie
Zeer actief

renee-uk schreef:
DeDiana schreef: Respect is in dezen misschien ook een verwarrend woord, want dat heeft niet per se te maken met luisteren naar anderen of sociaal zijn naar vreemden. Ik bedoelde er eigenlijk vooral mee: zich een beetje fatsoenlijk gedragen naar vreemde mensen. Dus ook een heel baasgerichte hond die andere mensen gewoon negeert, valt ze in ieder geval niet lastig. Ik bedoel met respectloos dus bijvoorbeeld eten uit de hand grissen, opspringen, etc., dus dingen die je zelf niet wilt hebben van je hond.
mijn gedachte ook. :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tara schreef:
Mit schreef:Ik geloof dat onze honden hetzelfde respect tonen naar anderen als naar onszelf.
Nee, dat is niet waar hoor. :neenee:
Tsuki kijkt me altijd vol aanbidding aan, omdat ik dat koelhalsbandje voor haar heb gekocht.
Ze wéét gewoon dat ik die heb gekocht, ik zie de dankbaarheid op haar gezichtje.
Die oogjes hè, die oogjes!
Ja maar ze kijkt mijn ook zo aan Bef, dat bedoellekdus.
Maar je ziet het meteen ja. Daarom he, het ik veul liefur die beeste as de mense. Precies daarom.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

renee-uk schreef:
Ik weet niet of het zo zwart-wit is, ik denk eigenlijk dat het met beide te maken heeft.

Om Mila weer even als voorbeeld te nemen: ik heb haar nooit hoeven leren dat ze bij mij geen eten uit de hand mag grissen - dat komt niet eens in haar op. Andere mensen probeert ze meer uit, totdat ze haar respect gewonnen hebben. Bijvoorbeeld mijn zus die hier was toen ik in het ziekenhuis lag: de eerste paar uur gaat Mila de grenzen opzoeken en dingen proberen die ze bij mij niet in haar hoofd haalt. Als iemand dan duidelijk die grenzen aangeeft, is het ook goed. En bij de ene persoon gaat ze aanmerkelijk verder in het opzoeken van die grenzen, terwijl ze zich bij anderen wel netjes gedraagt.

Natuurlijk grijp ik in als ik erbij ben en ze vertoont ongemanierd gedrag, maar dan stopt ze omdat ik het zeg, en niet uit respect voor die vreemde. Dus ik kan haar wel opvoeden om zich correct te gedragen tegenover vreemden, maar als ik er niet bij ben, zal zij toch gaan uitproberen of het bij een ander misschien niet zo nauw komt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

DeDiana schreef:
renee-uk schreef:
Ik weet niet of het zo zwart-wit is, ik denk eigenlijk dat het met beide te maken heeft.

Om Mila weer even als voorbeeld te nemen: ik heb haar nooit hoeven leren dat ze bij mij geen eten uit de hand mag grissen - dat komt niet eens in haar op. Andere mensen probeert ze meer uit, totdat ze haar respect gewonnen hebben. Bijvoorbeeld mijn zus die hier was toen ik in het ziekenhuis lag: de eerste paar uur gaat Mila de grenzen opzoeken en dingen proberen die ze bij mij niet in haar hoofd haalt. Als iemand dan duidelijk die grenzen aangeeft, is het ook goed. En bij de ene persoon gaat ze aanmerkelijk verder in het opzoeken van die grenzen, terwijl ze zich bij anderen wel netjes gedraagt.

Natuurlijk grijp ik in als ik erbij ben en ze vertoont ongemanierd gedrag, maar dan stopt ze omdat ik het zeg, en niet uit respect voor die vreemde. Dus ik kan haar wel opvoeden om zich correct te gedragen tegenover vreemden, maar als ik er niet bij ben, zal zij toch gaan uitproberen of het bij een ander misschien niet zo nauw komt.
nou omdat mijn honden geen respect hebben voor anderen denk ik dat ze best eten uit handen zouden willen grissen.
ik heb het alleen nooit zover laten komen en er vanaf het begin ingestampt dat dat niet de bedoeling is.
dus hier heeft dat feit wel degelijk met opvoeding te maken en niks met respect, of het zou respect voor mij moeten zijn ;)
maar ik laat ook niks over aan andere mensen als het om gedragingen van mijn honden gaat en vreemden ontmoeten ze niet als ik er niet bij ben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk dat ik wel begrijp wat Diana bedoeld. Tegenover bepáálde mensen, als die op visite waren in ons eigen huis, was jonge felix echt respectloos. Daar klom hij bijvoorbeeld op een vervelende manier bij op schoot als je er niks van zei, terwijl dat heel abnormaal gedrag voor hem was. (Dat deed hij anders nooit :mrgreen: )
De meeste mensen benaderde hij gewoon vriendelijk en respectvol.
Ik denk dat honden beslist wel een soort mening hebben over individuele mensen. De één is de ander niet voor een hond :wink:

Tijdens het opvoeden van een hond kun je dat wel sturen natuurlijk, maar in aanleg is die discriminatie op hoe serieus je het ene en het andere mens neemt wel aanwezig denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Lotus is eigenlijk op alles en iedereen dol. Ze benadert vreemden enthousiast en met lage houding. Alleen tegen de postbode waar ik weleens mee wandel een 1 andere vrouw die een HUS heeft en ik ook weleens mee oploop, springt ze op. Dat mag niet van mij, maar mijn 'laag!' heeft bij die 2 mensen net wat minder invloed dan de aaien die ze ontvangt bij die begroeting. Zij vinden het zelf ook niet erg en bij andere mensen doet ze het niet (meer). Ze kan wel op haar manier opdringerig doen om aandacht te krijgen. Dus pal voor je gaan en blijven staan of poot opleggen. Ook al is ze uitgebreid geaaid, ze blijft daarmee doorgaan totdat ik tegen haar zeg dat het klaar is en ze maar weer iets voor zichzelf moet gaan doen.

Eten pikken had ze eerst een handje van, maar dat gaat steeds beter. Van de week lag er beschuit met jam op een bordje op de salontafel, ik had me verslapen en het niet opgeruimd voor ik de kinderen naar school bracht. Toen ik terugkwam na 20 minuten lag ze heel nadrukkelijk niet naar het beschuitje te staren :LOL: maar ze had er duidelijk niet aangezeten. Eten uit handen pakken doet ze niet, ook niet bij vreemden. Luisteren naar vreemden echter, doet ze niet als ik erbij ben maar als ze bij mijn moeder is en ik ben zelf naar college (als ik een lange dag heb blijft ze daar, andere dagen ben ik korter weg en blijft ze alleen thuis), luistert ze wel maar dan wel met een onwelwillend hoofd, aldus mijn moeder haha. Wanneer Lotus vreemden niet leuk vindt een enkele keer dan negeert ze die.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Over eten pikken gesproken, schiet me net iets te binnen.

Skadi doet dat niet, ook niet als ze zonder toezicht is. Maar wat ze wel altijd even MOET, is er een snel likje langs geven als ze denkt dat ze er mee wegkomt. Dat mag ze niet, en dat weet ze.
Laatst had ik een geopende rol zwart/wit liggen. Ik ben wat in de keuken aan het rommelen, en ga dan weer de kamer in en wil een snoepje pakken. Ik kijk, is de bovenste kletsnat. Huh? :scratch:
Dus ik houd die rol omhoog, en vraag stomverbaasd aan man "Huh? Hoe komt die nou nat, dan?".
Op het moment dat Skadi dat ziet, laat ze zich van de bank afglippen en sneakt stilletjes weg met een zo laag mogelijke houding.
"Never mind" zei ik "ik weet het al" :LOL:
And few will ever climb
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Miranda schreef:Over eten pikken gesproken, schiet me net iets te binnen.

Skadi doet dat niet, ook niet als ze zonder toezicht is. Maar wat ze wel altijd even MOET, is er een snel likje langs geven als ze denkt dat ze er mee wegkomt. Dat mag ze niet, en dat weet ze.
Laatst had ik een geopende rol zwart/wit liggen. Ik ben wat in de keuken aan het rommelen, en ga dan weer de kamer in en wil een snoepje pakken. Ik kijk, is de bovenste kletsnat. Huh? :scratch:
Dus ik houd die rol omhoog, en vraag stomverbaasd aan man "Huh? Hoe komt die nou nat, dan?".
Op het moment dat Skadi dat ziet, laat ze zich van de bank afglippen en sneakt stilletjes weg met een zo laag mogelijke houding.
"Never mind" zei ik "ik weet het al" :LOL:
:LOL: :LOL:

Lotus sloop laatst op die manier weg nadat ze had gespuugd. Alsof ik daar boos om zou worden, gek kind :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
DeDiana
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik denk dat ik wel begrijp wat Diana bedoeld. Tegenover bepáálde mensen, als die op visite waren in ons eigen huis, was jonge felix echt respectloos. Daar klom hij bijvoorbeeld op een vervelende manier bij op schoot als je er niks van zei, terwijl dat heel abnormaal gedrag voor hem was. (Dat deed hij anders nooit :mrgreen: )
De meeste mensen benaderde hij gewoon vriendelijk en respectvol.
Ik denk dat honden beslist wel een soort mening hebben over individuele mensen. De één is de ander niet voor een hond :wink:

Tijdens het opvoeden van een hond kun je dat wel sturen natuurlijk, maar in aanleg is die discriminatie op hoe serieus je het ene en het andere mens neemt wel aanwezig denk ik.
Dat is precíes wat ik bedoel :D
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hoe zijn jullie honden als het gaat om respect naar vreemden?
Zolang ze Do ook respecteren in haar persoonlijke ruimte is er niets aan de hand, of ze krijgt een koekje maar dan nog wil ze niet gegaaid worden.

Wanda en Cissy zijn wat makkelijker maar absoluut geen allemansvriendjes.
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

De rest van de menselijke populatie is totaal niet interessant. Tenzij ze iets te vreten bij hebben, dan zijn ze ineens haar nieuwe Best friends :cheer:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds luistert naar iedereen, enkel naar het commando 'los' niet.

Runar heeft totaal geen interesse in vreemden. Hij respecteert ze op de wijze dat hij ze niet in de weg zal lopen en ook niet zal omver lopen. :wink:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik heb wat dat betreft twee totaal verschillende honden. Voor Misty bestaan mensen die niet tot de incrowd behoren simpelweg niet. Heel soms besluit ze contact te leggen met een vreemde, maar aangeboden koekjes pakt ze niet eens aan, laat staan dat ze ze weggrist bij een vreemde.
Dat heeft niets te maken met respect in haar geval. Ongewenst gedrag wil ze wel portretteren bij mensen die ze wel kent, maar alleen als ze er ook de ruimte voor krijgt. Mijn vader wordt steevast besprongen.

Shadow zoekt eigenlijk altijd contact met mensen en kan daar heel dwingend in zijn. Neus in de jaszak en dergelijke. Hij weet ook precies bijwie hij dat kan maken. Bij onszelf probeert hij het niet eens.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie zal het proberen, bij anderen, maar ook bij mij.
Tot ik zeg:"nee, wegwezen. " dan gaat ze liggen of ergens anders heen.
Staat ze bij iemand anders te schooien kijkt ze altijd met een schuin oog naar mij.
Dat is namelijk echt verboden.
Meestal hoef ik alleen mn hoofd te schudden en dan gaat ze met een zucht naast me liggen. " ik mag ook niks"
Soms, heel soms is daar een NU. voor nodig
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”