Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hou je hond bij..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: hou je hond bij..

Ongelezen bericht door renee-uk »

Loek schreef: Helemaal met je eens maar was het iemand anders geweest dan Kooi had de forummeute ook heel anders gereageerd :piew: Stelletje popcorneters zijn het :mann:
tja als je zelf je hond maar laat gaan en dan helemaal beledigd bent als iemand anders hetzelfde doet wil je dat nog wel eens krijgen natuurlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja als je het zelfde ook doet moet je niet zeuren

+f
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Meghan schreef:Ach, dit is gewoon een eindeloze discussie. Een beetje leven en laten leven zou ik zeggen.
Mee eens.
Hier kom ik ook weleens loslopende honden tegen die ik liever niet bij Lobbes in de buurt heb. Gewoon omdat die geen vriendelijke bedoelingen hebben.
Niet iedereen met honden heeft verstand van honden, dus je zult altijd mensen tegenkomen die hun hond op jouw aangelijnde honden af laten stieren.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

renee-uk schreef:
Loek schreef: Helemaal met je eens maar was het iemand anders geweest dan Kooi had de forummeute ook heel anders gereageerd :piew: Stelletje popcorneters zijn het :mann:
tja als je zelf je hond maar laat gaan en dan helemaal beledigd bent als iemand anders hetzelfde doet wil je dat nog wel eens krijgen natuurlijk ;)
Dat klopt ook niet maar normalerwijze als iemand anders een klapkaak achter zich aan krijgt slaat het halve forum op tilt :mrgreen:
Ik ben er voorstander van dat iedereen lekker zijn hond bij zich houd maar aangezien het levende wezentjes zijn kan het wel eens mis gaan en zolang een hond niet agressief is maakt het dan ook niet zoveel uit :wink:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

twinkeltje schreef:
Nanna schreef:
twinkeltje schreef:Ik mod ook geen honden die komen aan stormen ook al is het een losloop gebied.
Als ze normaal begroeten prima maar stormen nee
Ach, met zo'n jolige stormfrontlab zit ik niet hoor, al zal ik hem afblokken voordat ie bij Simone is ;-)
Ik zie dat liever dan zo'n langzaam bewegende met opgeprikte staart en stijve beentjes.
Ja vooral leuk als je een hondje hebt die niet zo goed meer in de pootjes is en over de kop vliegt door zo leuke vriendelijke stormende lab,ik vind het er koddig uitzien dat stormen maar niet als mijn hond daar de dupe van is en dan mag je zeker niet meer naar een losloopplek omdat iemand anders zijn hond niet aan kan
Ik heb zo'n jolige stormfrontherder, maar dat is wel de reden dat wij niet meer in losloopgebied komen, tenzij het zondagochtend heel vroeg is met rotweer. En daarbij ben ik altijd op mijn hoede, want ik heb 1 keer meegemaakt dat ze even wilde gaan regelneven bij een hond die haar negeerde en flink aan de snauw ging. Daar heb ik geen zin in, die ene keer was al een keer teveel en was niet eens in een losloopgebied, maar in onze eigen poort. Geen bloed, geen gaatjes, een hoop geluid, maar dat is iets wat ik koste wat het kost wil voorkomen.

Ik train dus aan de lange lijn dat ze niet overal op af mag stormen, maar dat is heel moeilijk in een losloopgebied als andere mensen dat wel toelaten. Jammer voor ons, want zolang ik dat niet onder controle heb, zijn wij dus niet in een losloopgebied te vinden. En ik snap best dat er een hoop mensen zijn waar de hond wel bij wegschiet, want eigenlijk is dat nog reuze moeilijk om er 100% in te trainen. (Alleen heb ik door dit forum, en de goede tips die ik kreeg, geleerd dat het niet wenselijk is dat je hond overal op afstormt, zelfs niet in een losloopgebied. 'Ons' losloopgebied komen niet veel HFmensen, maar wel veel normale gezinnen met honden, die er geen kwaad inzien, tot er een grom valt.)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik persoonlijk vind dat je wel rekening moet houden met elkaar.

Ik heb er geen moeite mee als honden los lopen Toots loopt per slot ook los. Maar hij laat andere honden wel met rust.
Ik vind het ook vervelend als honden ''vervelend doen'' En daarmee bedoel ik dat ze toots blijven opjagen. Terwijl hij aan geeft dat hij het niet leuk vind.

En als ik een aantal keer een blik heb moeten werpen naar een eigenaar. En de eigenaar weigerd zijn/haar hond terug te roepen. Want dat vind ik wel dat je moet doen als eigenaar als je hond vervelend doet. Je hebt er wel voor te zorgen dat een ander ook plezierig kan lopen in dat losloop gebied ''vind ik'' Ik vertel dat dan wel tegen zo'n eigenaar. Mijn hondje is een kwestbaar diertje en is geen speelgoed. De meeste honden zijn super leuk met hem en vind hij ook leuk. Maar sommigen zijn dus gewoon te druk. Maar wij hebben net zo veel recht om in dat gebied te lopen als een ander. En een ander moet wel op zijn/haar eigen hond letten.

Zo is er eens een hond op een niet losloop stuk geweest die los op ons af gestormd kwam en boven op Toots dook , om te spelen dat wel.
Maar Toots wilde niet en ik was hier niet van gediend. Zegt madame dood leuk dat ik hem los MOET laten dan kan hij weg komen. Ik heb de mevrouw een uitbrader gegeven dat bepaald zij niet. Zij heeft haar hond ten alle tijden bij haar te roepen als die iemand lastig vald.

Dat doe ik ook als Toots vervelend doet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

Loek schreef:
renee-uk schreef:
Dat klopt ook niet maar normalerwijze als iemand anders een klapkaak achter zich aan krijgt slaat het halve forum op tilt :mrgreen:
Ik ben er voorstander van dat iedereen lekker zijn hond bij zich houd maar aangezien het levende wezentjes zijn kan het wel eens mis gaan en zolang een hond niet agressief is maakt het dan ook niet zoveel uit :wink:
de klapkaak in kwestie was ook niet agressief ;)
kooi heeft zelf redelijk extreme ideeën over klapkaken trouwens, zo mogelijk nog extremer dan nanna maar ik weet niet of je dat wel eens gelezen hebt.

verder blijf ik zeggen wat ik al het hele topic zeg: we leven niet in een ideale wereld waar iedereen zijn honden onder controle heeft en/of daar de noodzaak van inziet.
wil je geen loslopende stuiterballen bij je aangelijnde hond, moet je niet in losloopgebied gaan wandelen.
en nee, dat deugt niet maar het is wel wat er gebeurd :19:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

tja als je zelf je hond maar laat gaan en dan helemaal beledigd bent als iemand anders hetzelfde doet wil je dat nog wel eens krijgen natuurlijk
als je een visuele handicap hebt, wil ik het wel voor je op een bandje inspreken en naar je toe sturen hoor....er staat nl. nergens dat ik zelf "mijn hond maar laat gaan", dat kun je alleen concluderen als je macula degeneratie of staar hebt zodat je delen van de tekst niet mee krijgt. :U:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Marjoleine schreef:Kooi zat volgens mij stukken beter in het uitgestrekte en nauwelijks bevolkte oosten des lands ;)
:80:

hey! je bedoeld dan wel niet mijn oosten he!

is het in flevoland ook niet heel rustig op de steden na? :engel:
Afbeelding
kooi
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ja als je het zelfde ook doet moet je niet zeuren

+f
Heb jij ergens gelezen dat ik dat doe dan, Twink?
heb je een kwoot?
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Jion schreef:
kooi schreef:
twinkeltje schreef:Ja als je het zelfde ook doet moet je niet zeuren

+f
Heb jij ergens gelezen dat ik dat doe dan, Twink?
heb je een kwoot?
Vast niet, want dat had je ook helemaal niet zo geschreven. :wink:

Tuurlijk wel. In het andere topic verklaart ze zeer stellig dat haar honden ook weleens op andere honden aflopen terwijl die aangelijnd zijn. En dat het crimineel is om als eigenaar met een aangelijnde bijtende hond rond te wandelen want die kan de hare weleens grijpen als hij op ze af loopt.

Dus ze doet het zelf, maar ze vind het onverantwoord en vervelend van een ander? Ik krijg weer poezenvisioenen.

De berner wil ze ook niet aanlijnen want het is toch belachelijk om je kleine hondje op te tillen als er een grote hond aankomt.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Mens doe toch niet zo dom, echt!
"Ze" verklaart zeer stellig dat "ze" "haar" uiterste best doet om dit te voorkomen maar dat het weleens gebeurt omdat een hond nu eenmaal geen robot is?
Lieve deugd....
De berner lijn ik niet aan omdat ze aan de voet loopt, leer nou toch eens lezen wat er staat... :oohja:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef:Mens doe toch niet zo dom, echt!
"Ze" verklaart zeer stellig dat "ze" "haar" uiterste best doet om dit te voorkomen maar dat het weleens gebeurt omdat een hond nu eenmaal geen robot is?
Lieve deugd....
De berner lijn ik niet aan omdat ze aan de voet loopt, leer nou toch eens lezen wat er staat... :oohja:

:LOL: Ben je nu beledigd dat je alweer voor wijf versleten wordt.
Ik zou er eens over na gaan denken.
kooi
Zeer actief

Laatste keer dat ik keek was Kooi echt een jongetje hoor. :tongue:
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
tja als je zelf je hond maar laat gaan en dan helemaal beledigd bent als iemand anders hetzelfde doet wil je dat nog wel eens krijgen natuurlijk
als je een visuele handicap hebt, wil ik het wel voor je op een bandje inspreken en naar je toe sturen hoor....er staat nl. nergens dat ik zelf "mijn hond maar laat gaan", dat kun je alleen concluderen als je macula degeneratie of staar hebt zodat je delen van de tekst niet mee krijgt. :U:
tja ik lees hier toch echt iets heel anders :scratch:
kooi schreef: De ene hond is ook de andere niet.
Kan mijn Kooi er wat aan doen dat ik hem niet altijd onder appel heb?
We trainen genoeg daar niet van.
Maar als hij eenmaal in de sprint schiet, krijg ik hem zo een twee drie niet terug.
nog meer trainen dan maar of er een lange lijn aan doen?
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

O. Ja ik vind ook als je je eigen hond niet onder appel hebt je niet kunt klagen..

@Kooi ik vind dat je wel heel erg je best doet om Twinkel een steek te geven.
Het staat er dus kennelijk wel. En dan ga je iemand aan spreken op een beperking.
Triest figuur :kotz:

kooi
Zeer actief

toots schreef:O. Ja ik vind ook als je je eigen hond niet onder appel hebt je niet kunt klagen..

@Kooi ik vind dat je wel heel erg je best doet om Twinkel een steek te geven.
Het staat er dus kennelijk wel. En dan ga je iemand aan spreken op een beperking.
Triest figuur :kotz:
Blessed are the meek..
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
kooi schreef:
Maar als hij eenmaal in de sprint schiet, krijg ik hem zo een twee drie niet terug.
we trainen veel, gebruiken een lange lijn en inmiddels komt het eigenlijk niet meer voor, de kooiker is inmiddels behoorlijk volwassen en ook voorzichtiger.
er is echter geen sprake van onwil of onverschilligheid van mijn kant en dat wordt wel gesuggereerd.
kooi stevig getraind, berner vanzelf aan de voet, op verzoek wordt er altijd aangelijnd.

Sommigen hier zijn echt holier than thou zeg! :engel:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

kooi schreef:Mens doe toch niet zo dom, echt!
Lieve deugd....
Oh je bent een vent. Je komt nochtans over als een hysterische huisvrouw. Ik snap perfect wat je zegt en ik lees wat er staat hoor, dat je je hond niet altijd bij je houd want het is een hond die weleens niet luistert.. Dat had ik hier ook al ergens gezegd maar ik had het toch echt fout, jij zegt zoiets toch niet?

En aan de voet lopen of niet, who cares. Als jij verwacht dat een ander zijn hond aanlijnt omdat je die klapkaak niet vertrouwt dan lijn jij toch net zo goed je eigen hond aan als een ander dat vraagt? Maar nee, jij kent je hond en je weet dat ie niks doet. Wel dat denken de meeste mensen en zo gaat het meestal ook mis. Maar de mijne doet niks, of, dat doet ie anders nooit!!
Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

kooi schreef:Had hier iemand eens een topic met die titel maar dat ging over een eigenaar van een hondagressieve hond dacht ik, die niet wilde dat vreemde honden op diens hond afstormde.

Was net aan de plas waar tot twee keer toe honden die als hondagressief bekend staan losliepen terwijl ik die van mij had aangelijnd.

een staff en een american bulldog.

stormen op mijn aangelijnde honden af.
Vraag ik of ze alsjeblieft haar hond bij zich wilde roepen, vroeg ze of die van mij soms agressief waren.

nee, maar ik wil zo'n beest niet op ons af hebben stormen, losloop gebied of niet.

Vrouw helemaal boos dat zij er toch niets aan kon doen dat mijn honden niet goed opgevoed waren.
Want dit was immers een losloop gebied dus had zij het volste recht haar klapkaak toe te staan op vreemde, aangelijnde honden af te stormen.

Ben ik nou gek of is dit echt een omgekeerde wereld?
enfin, twas weer lekker ontspannen wandelen.
vooral als je dan zo'n kale grote staffeigenaar boksbewegingen ziet oefenen. :ugh:
Gut stemmingmakerij is ook een vak blijkbaar he, ik ben 1;55 en ik heb een staff van 50 kg om en nabij, nu ben ik zeker ook een aso bitch met een staff aan dr riempje,tja een op en top bitch ben ik, kan ik ook niet veranderen, want ik kan niet doen alsof ik een lief meiske ben, dat lukt maar op zekere hoogte, en ik kan u verzekeren dat ik hier moe van
wordt
zo moe van, nog 1 keer, jachthonden jagen, herders herderen, schoothondjes piesen binnen en staffies vechten, overigs heeft mijn staff nooit gevochten en leeft het 8 weken oude katertje nog steeds, kom maar langs als je wil zien dat ik mn staf echt in de hand heb, en jaa die gaat los in losloopgebied, komt omdat ie een hond is, en niet een verkapte vechtmachine, en ik zeg niet dat jou hond verkeerd keek, ik zeg alleen maar dat ik mn staf liever ook niet zie vechten, en als ik met mjn staf een andere staff of aanverwante tegenkom ik ook gauw omdraai.
life is good
mum
Zeer actief

en nu ophouden met dat gezanik en neem anders cavia's

Ik ken zat types die hier vaak genoeg omgeschreven worden, maar dat zijn niet echt de types die ik ook in losloopgebieden tegenkom, die hebben het echt te druk met hun weedhokken om de hond verder uit te laten, en indien ik er wel een tegenkom ben ik rauw genoeg om deze weg te schreeuwen en vloeken van mijn eigen vechtjoekel, desnoods gebruik ik geweld, ik heb hem nu twee jaar en hij was een puppekind toen ik m kreeg, ook ik kreeg veel kritiek maar daar ben ik nu echt klaar mee, en ter info, de honden dier hier wel willen knokken zijn meestal geen staffords en aanverwanten maar meestal herders en aanverwanten, of honden waarvan het baasje zegt; Ja toen ie nog een pup was had ie mot met een stafford.

En dat is ook echt een excuus he, tja mijn hond had dankzij de baasjes problemen mzet vele rassen, maar omdat ik de baas sta ik deze ongein niet toe, en ja vreemd he, een staffordbaasje die gewoon goed de Nederlandse taal in woord en geschrift kent, want in jullie ogen zijn bazen van dit soort honden vooral dom en tokkieachtig, maar dat slaat allemaal niet op mij, helaas voor jullie.
life is good
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Icecold81 schreef:
iones schreef:Of je creeert er bewustwording mee.
Niet iedereen heeft er erg in hoe honden onderling kunnen reageren.
En je denkt dat als iedereen met zijn hondagressieve hond dwars door het losloopgebied gaan lopen (aangelijnd) en er bv. labradors op afrennen die p.o. gebeten wordt dat je daarmee bewustwording creert bij de labeigenaar???
Denk juist eerder dat die alleen maar meer weerstand tegen dat soort hondenrassen zal krijgen en zeker geen bewustwording naar zichzelf of het gedrag van hun hond toe.
Neenee, daar heb ik het niet over en daar ging het topic in de eerste instantie niet over.
Ik heb het niet over agressieve honden. Ik heb het enkel en alleen over honden die in hun enthousiasme op een al dan niet aangelijnde hond afstuiven. Veel honden vinden dat heel bedreigend.
Liesbeth schreef: Dan kan IK het wel 100x overdreven vinden dat die ander met een aangelijnde hond loopt, blijkbaar vind die andere uitlater dat niet. Die zal daar echt haar/zijn reden voor hebben :19: .
Niet altijd.
Ik vind de honden tegenwoordig erg slecht gesocialiseerd. Ze hebben niet meer geleerd om met andere honden om te gaan. Omdat ze van begin af aan altijd aangelijnd worden en weggetrokken bij andere honden uit angst dat de andere hond mogelijk bijt.
Een aangelijnde hond stelt zich vaak al defensiever op en op den duur lijkt hij agressief gedrag te vertonen. Dit is feitelijk door de eigenaar gevoed en die zegt dan "hij kan niet met andere honden". Nee, daar hebben die lui ZELF voor gezorgd! Mensen laten honden geen hond zijn. Een hond mag niet omgaan met soortgenoten, mag het niet leren.
renee-uk schreef:
kooi schreef:Ik zat op een bankje bij de plas. Zag haar aan komen lopen en stond meteen op en liep er vandaan.
hond kwam op ons af en ik riep of ze hem bij zich kon houden.
ben het park uitgelopen de weg overgestoken, twee grasvelden doorkruisd en al die tijd bleef ze met haar hond los achter ons aan komen.
hond deed nog een paar pogingen om op de mijnen af te stuiven en ik vroeg haar nogmaals haar honden bij zich te houden.
toen kwam de opmerking over het losloop gebied.
totaan mijn straat bleef ze achter ons aan lopen.
wat een rotmens, hoe durft ze :S:
Waar slaat dat op? Ze had haar hond bij zich moeten houden. Ik weet hoe het is. Ik liep dan ook in een losloopgebied, en er was dat zo'n stomme tut met een jonge springerspaniel. Hardstikke lieve hond hoor, daar niet van. Maar mijn hondje moest hem niet omdat hij te druk was. En ik kon weglopen wat ik wilde, en die hond liep met ons mee. Die stomme tut liep er achterna, beetje roepen en zo. Na verloop van tijd dacht ik "je loopt maar een eind weg maar ik wacht niet meer op je totdat je eindelijk je hond aanlijnt".
Ik vind het ronduit storend.
Laatst gewijzigd door iones op 12 okt 2012 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chihuahua-paws
Zeer actief

mum schreef:en nu ophouden met dat gezanik en neem anders cavia's

Ik ken zat types die hier vaak genoeg omgeschreven worden, maar dat zijn niet echt de types die ik ook in losloopgebieden tegenkom, die hebben het echt te druk met hun weedhokken om de hond verder uit te laten, en indien ik er wel een tegenkom ben ik rauw genoeg om deze weg te schreeuwen en vloeken van mijn eigen vechtjoekel, desnoods gebruik ik geweld, ik heb hem nu twee jaar en hij was een puppekind toen ik m kreeg, ook ik kreeg veel kritiek maar daar ben ik nu echt klaar mee, en ter info, de honden dier hier wel willen knokken zijn meestal geen staffords en aanverwanten maar meestal herders en aanverwanten, of honden waarvan het baasje zegt; Ja toen ie nog een pup was had ie mot met een stafford.

En dat is ook echt een excuus he, tja mijn hond had dankzij de baasjes problemen mzet vele rassen, maar omdat ik de baas sta ik deze ongein niet toe, en ja vreemd he, een staffordbaasje die gewoon goed de Nederlandse taal in woord en geschrift kent, want in jullie ogen zijn bazen van dit soort honden vooral dom en tokkieachtig, maar dat slaat allemaal niet op mij, helaas voor jullie.
:80: Mocht het nou zo zijn dat ik een aantal keer verhalen van jou gelezen heb die mij toch een ander beeld geven.
Was je niet opzoek naar een Kleiner hondje? Omdat je de stafford niet aan kan? En omdat die eigenlijk van je man is etc?
En wat betreft de nederlandse taal die spreek jij toch anders uit dan de meesten hier.

renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
renee-uk schreef:
kooi schreef:
we trainen veel, gebruiken een lange lijn en inmiddels komt het eigenlijk niet meer voor, de kooiker is inmiddels behoorlijk volwassen en ook voorzichtiger.
er is echter geen sprake van onwil of onverschilligheid van mijn kant en dat wordt wel gesuggereerd.
kooi stevig getraind, berner vanzelf aan de voet, op verzoek wordt er altijd aangelijnd.

Sommigen hier zijn echt holier than thou zeg! :engel:
tja maar het stond er toch wel he :idea:
Afbeelding

iones
Zeer actief

kooi schreef:
Het maakt niet uit wat en hoe je iets neerschrijft. Sommigen hier op het forum lezen toch alleen dat wat ze zelf willen lezen.
Volgens mij hoor jij niet bij de forumkliek, want dan zouden ze wel anders reageren. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

sTefaniA schreef:

Tuurlijk wel. In het andere topic verklaart ze zeer stellig dat haar honden ook weleens op andere honden aflopen terwijl die aangelijnd zijn.
Op een hond aflopen is anders dan op een hond afstormen.
mum
Zeer actief

Jion schreef:
mum schreef:
kooi schreef:Had hier iemand eens een topic met die titel maar dat ging over een eigenaar van een hondagressieve hond dacht ik, die niet wilde dat vreemde honden op diens hond afstormde.

Was net aan de plas waar tot twee keer toe honden die als hondagressief bekend staan losliepen terwijl ik die van mij had aangelijnd.

een staff en een american bulldog.

stormen op mijn aangelijnde honden af.
Vraag ik of ze alsjeblieft haar hond bij zich wilde roepen, vroeg ze of die van mij soms agressief waren.

nee, maar ik wil zo'n beest niet op ons af hebben stormen, losloop gebied of niet.

Vrouw helemaal boos dat zij er toch niets aan kon doen dat mijn honden niet goed opgevoed waren.
Want dit was immers een losloop gebied dus had zij het volste recht haar klapkaak toe te staan op vreemde, aangelijnde honden af te stormen.

Ben ik nou gek of is dit echt een omgekeerde wereld?
enfin, twas weer lekker ontspannen wandelen.
vooral als je dan zo'n kale grote staffeigenaar boksbewegingen ziet oefenen. :ugh:
Gut stemmingmakerij is ook een vak blijkbaar he, ik ben 1;55 en ik heb een staff van 50 kg om en nabij, nu ben ik zeker ook een aso bitch met een staff aan dr riempje,tja een op en top bitch ben ik, kan ik ook niet veranderen, want ik kan niet doen alsof ik een lief meiske ben, dat lukt maar op zekere hoogte, en ik kan u verzekeren dat ik hier moe van
wordt
zo moe van, nog 1 keer, jachthonden jagen, herders herderen, schoothondjes piesen binnen en staffies vechten, overigs heeft mijn staff nooit gevochten en leeft het 8 weken oude katertje nog steeds, kom maar langs als je wil zien dat ik mn staf echt in de hand heb, en jaa die gaat los in losloopgebied, komt omdat ie een hond is, en niet een verkapte vechtmachine, en ik zeg niet dat jou hond verkeerd keek, ik zeg alleen maar dat ik mn staf liever ook niet zie vechten, en als ik met mjn staf een andere staff of aanverwante tegenkom ik ook gauw omdraai.
:roll:
mum schreef:Buddha heeft dus grotendeels geleerd om anderen te negeren, echter niet als andere hondjes binnen riembereik zijn, dan gaat hij liggen en springt op die andere hond zodra deze dichtbij genoeg is, niet om te knokken maar vanwege grote intresse
Hoe leer ik dit goed af? Ik hoef geen adviezen als gewoon meetrekken want ik krijg deze zware tegen de 50 kg hond niet zomaar mee, snoepjes en andere lekkernijen zijn voor hem niet zo intresant als een andere hond, honden in de verte zijn geen probleem.
En nee, ik ga deze hond niet herplaatsen omdat ik hem zogenaamd niet de baas ben, ik zoek goede adviezen die in mijn straatje passen geen stress en no span
en
mum schreef:jaa de commando's volg op voet en wacht kent hij inmiddels wel, maar die werken niet zodra er een andere hond voorbij komt, extra lastig is dat hij herderachtige niet lijkt te waarderen
ja maar hij wordt wel extra goed vastgehouden, hij heeft nog nooit een andere hond verwond, de reden dat ik die vraag hier stel wil juist zeggen dat ik dat ook erg zou vinden als hij een andere hond zou verwonden en ter jouw informatie leeft mijn 9 weken oude katertje nog steeds en ook mijn kat van 9 inmiddels, ook nog, maar ik begrijp dat dat soort zaken niet echt meetellen, en natuurlijk ga jij jij jouw hond herplaatsen om een verkeerde scheet ofzo, want jij bent natuurlijk zooo perfect, imperfecties zijn bij ons gezin toegestaan, maar ja, ik ben natuurlijk sowieso al een bitch met een vechtjoekel he??
life is good
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

iones schreef:
sTefaniA schreef:

Tuurlijk wel. In het andere topic verklaart ze zeer stellig dat haar honden ook weleens op andere honden aflopen terwijl die aangelijnd zijn.
Op een hond aflopen is anders dan op een hond afstormen.
Nou ik meen mij te herinneren dat ik in een ander topic vrijwel dezelfde discussie met Kooi heb gevoerd. Waarbij ik het niet zo sociaal vond dat zij vindt dat haar honden overal op af mogen lopen, ongeacht of de andere de hond aangelijnd heeft. Nu eenzelfde topic, maar dan belicht Kooi het van de andere kant en wordt het ineens raar gevonden dat andere mensen hun hond niet aanlijnen. Schiet mij maar lek :19:
iones
Zeer actief

luna2906 schreef:
Nou ik meen mij te herinneren dat ik in een ander topic vrijwel dezelfde discussie met Kooi heb gevoerd. Waarbij ik het niet zo sociaal vond dat zij vindt dat haar honden overal op af mogen lopen, ongeacht of de andere de hond aangelijnd heeft. Nu eenzelfde topic, maar dan belicht Kooi het van de andere kant en wordt het ineens raar gevonden dat andere mensen hun hond niet aanlijnen. Schiet mij maar lek :19:
Dat is niet waar. Jij maakt er een heel ander verhaal van en ik vind dat geen eerlijke en correcte manier van discusieren.

Ze schrijft HEEL duidelijk dat een hond op die van haar af komen stormen en dat die daar niet zo blij mee zijn. Dit is iets anders dan afstormen wat honden vaak heel bang maakt. Ze probeert weg te lopen om de hond te ontwijken, maar dat lukt niet omdat die eigenaar zijn hond niet onder commando heeft. De hond achtervolgt haar.

Ik ben zelf zo iemand die vindt dat honden los moeten kunnen lopen waar dat mogelijk is. Ik ben niet van de regels. Ik ben echter WEL van mening dat je hond anderen niet lastig hoort te vallen, niet buiten losloopterreinen, en niet daarbinnen.
Niet achtervolgen, niet afstormen, niet blaffen, niet opspringen. Niet naar honden of naar mensen.
Dat is gewoon een kwestie van manieren en opvoeden.

En daar ligt het probleem. Mensen zoeken allerlei excuses om hun hond niet op te hoeven te voeden. Het is pure lamlendigheid.
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:
luna2906 schreef:
Dat is niet waar. Jij maakt er een heel ander verhaal van en ik vind dat geen eerlijke en correcte manier van discusieren.

Ze schrijft HEEL duidelijk dat een hond op die van haar af komen stormen en dat die daar niet zo blij mee zijn. Dit is iets anders dan afstormen wat honden vaak heel bang maakt. Ze probeert weg te lopen om de hond te ontwijken, maar dat lukt niet omdat die eigenaar zijn hond niet onder commando heeft. De hond achtervolgt haar.

Ik ben zelf zo iemand die vindt dat honden los moeten kunnen lopen waar dat mogelijk is. Ik ben niet van de regels. Ik ben echter WEL van mening dat je hond anderen niet lastig hoort te vallen, niet buiten losloopterreinen, en niet daarbinnen.
Niet achtervolgen, niet afstormen, niet blaffen, niet opspringen. Niet naar honden of naar mensen.
Dat is gewoon een kwestie van manieren en opvoeden.

En daar ligt het probleem. Mensen zoeken allerlei excuses om hun hond niet op te hoeven te voeden. Het is pure lamlendigheid.
ach hou toch op iones of wou je zeggen dat honden die 'in de sprint schieten' kalm en bedaard op andere honden aflopen?
de enige die er een andere discussie van maakt ben jij hoor :roll:
even om je geheugen op te frissen uit dat topic waar luna het over heeft:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”