Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hou je hond bij..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: hou je hond bij..

Ongelezen bericht door iones »

Tja, dat is zo.
Ik heb vroeger in Eindhoven ook nabij een mooi stukje bos gewoond waar iedereen met de honden liep. Maar er lopen altijd dezelfde mensen met dezelfde honden dus iedereen kent iedereen en de honden kennen elkaar ook onderling. Ging altijd wel probleemloos. We wisten precies wie we moesten vermijden.

Hier is geen losloopgebied. We zitten op het plateland. Je komt hier zelden iemand anders tegen die ook de hond uit laat. Ja eentje, een oude man met zijn oude herdershond die hij altijd bij mijn honden uit de buurt houdt, waardoor ik mijn honden dan ook maar bij de zijne uit de buurt hou.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

kooi schreef:Had hier iemand eens een topic met die titel maar dat ging over een eigenaar van een hondagressieve hond dacht ik, die niet wilde dat vreemde honden op diens hond afstormde.
Dat was ik en dat was niet in een losloopgebied :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

sTefaniA schreef:Nee je laat je loslopende joekel niet zomaar op andere honden afstieren, dat is asociaal. Maar je gaat ook niet met een aangelijnde hond zeuren over loslopende honden in losloopgebied, dat is net zo asociaal.
Ze "zeurt" niet over loslopende honden in losloopgebied, maar over buurtende honden. Dat is nogal een verschil. En ondanks dat het Kooi is die het zegt, vind ik nog steeds dat een losloopgebied geen vrijbrief is om je hond maar op alles en iedereen af te laten denderen. Welk ras je ook in huis hebt gehaald.

Hier mag de hond buiten de bebouwde kom vrijwel overal los. Dat zou dus betekenen dat mensen met honden die niet met soortgenoten kunnen, bijna nergens meer op hun gemak kunnen lopen. Als hondeneigenaar doe je toch gewoon je best om anderen niet tot last te zijn? Dat je het niet altijd kunt voorkomen, helemaal prima, maar je kunt het allicht proberen. Oh en ik zou me ook meer zorgen maken bij een aanstormende staff als bij een aanstormende GR. Bevooroordeeld? Dat zal.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

luna2906 schreef: Hier mag de hond buiten de bebouwde kom vrijwel overal los. Dat zou dus betekenen dat mensen met honden die niet met soortgenoten kunnen, bijna nergens meer op hun gemak kunnen lopen. Als hondeneigenaar doe je toch gewoon je best om anderen niet tot last te zijn? Dat je het niet altijd kunt voorkomen, helemaal prima, maar je kunt het allicht proberen. Oh en ik zou me ook meer zorgen maken bij een aanstormende staff als bij een aanstormende GR. Bevooroordeeld? Dat zal.

:U: Dat is een feit en daar houd je rekening mee, hoe onterecht of vervelend dat ook is.
iones
Zeer actief

Ik vind een losloopgebied inderdaad nooit een vrijbrief om op andere honden af te stormen, andere mensen aan te blaffen of tegen hun aan te springen, cq niet op te hoeven voeden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
luna2906 schreef: Hier mag de hond buiten de bebouwde kom vrijwel overal los. Dat zou dus betekenen dat mensen met honden die niet met soortgenoten kunnen, bijna nergens meer op hun gemak kunnen lopen. Als hondeneigenaar doe je toch gewoon je best om anderen niet tot last te zijn? Dat je het niet altijd kunt voorkomen, helemaal prima, maar je kunt het allicht proberen. Oh en ik zou me ook meer zorgen maken bij een aanstormende staff als bij een aanstormende GR. Bevooroordeeld? Dat zal.

:U: Dat is een feit en daar houd je rekening mee, hoe onterecht of vervelend dat ook is.
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
luna2906
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:

Ik zeg ook niet dat er geen rekening mee gehouden moet worden door degene die zo'n hond heeft. Ik zeg alleen dat ík het geen vrijbrief vind om je hond maar overal op af te laten stormen, omdat je ook met een sociale hond rekening kunt houden met zulke mensen, die netjes hun niet-sociale hond aanlijnen :19: Het één sluit het ander niet uit.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:Ik vind een losloopgebied inderdaad nooit een vrijbrief om op andere honden af te stormen, andere mensen aan te blaffen of tegen hun aan te springen, cq niet op te hoeven voeden.
Afbeelding

iets met realiteit, en ideale wereld. :lol1:
Of is het de ideale wereld wanneer je daar niets van mag zeggen omdat je dan anders zeurt? :roll:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ja je kunt je mormel ook wel overal op af laten denderen maar dan hoef je niet te gaan huilen als het beest eens een hap of een trap krijgt. Dat krijg je ervan wanneer je de verantwoording bij een ander legt.
renee-uk
Zeer actief

luna2906 schreef:
renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:

Ik zeg ook niet dat er geen rekening mee gehouden moet worden door degene die zo'n hond heeft. Ik zeg alleen dat ík het geen vrijbrief vind om je hond maar overal op af te laten stormen, omdat je ook met een sociale hond rekening kunt houden met zulke mensen, die netjes hun niet-sociale hond aanlijnen :19: Het één sluit het ander niet uit.
maar -en ik zeg het nog maar eens- als ik met mijn aangelijnde hondagressieve kutherder een drukbezocht losloopgebied inga en er stuitert een niet luisterende hond op haar af die ze vervolgens grijpt, is het forum te klein en ben ik onverantwoord bezig.
dus........... als je niet wil dat er niet goed luisterende honden op je af komen ga je niet in een losloopgebied wandelen met je aangelijnde hondje.

ik stem voor gelijke monniken met gelijke kappen :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Of je creeert er bewustwording mee.
Niet iedereen heeft er erg in hoe honden onderling kunnen reageren.
luna2906
Zeer actief

renee-uk schreef:maar -en ik zeg het nog maar eens- als ik met mijn aangelijnde hondagressieve kutherder een drukbezocht losloopgebied inga en er stuitert een niet luisterende hond op haar af die ze vervolgens grijpt, is het forum te klein en ben ik onverantwoord bezig.dus........... als je niet wil dat er niet goed luisterende honden op je af komen ga je niet in een losloopgebied wandelen met je aangelijnde hondje.

Maar daar ben ik het mee eens. Dat betekent alleen niet dat ik mijn redelijk luisterende hond maar overal op af laat lopen onder het mom van 'het is een losloopgebied'. Ik verkies een middenweg :mrgreen:

Edit: maar ik snap dat het in de praktijk niet altijd zo werkt en daarom vind ik het ook aan te raden om niet naar een druk losloopgebied te gaan, als je een hond hebt die buurtende honden opvreet en ook niet als het je ergernis oplevert.
renee-uk
Zeer actief

luna2906 schreef:
renee-uk schreef:maar -en ik zeg het nog maar eens- als ik met mijn aangelijnde hondagressieve kutherder een drukbezocht losloopgebied inga en er stuitert een niet luisterende hond op haar af die ze vervolgens grijpt, is het forum te klein en ben ik onverantwoord bezig.dus........... als je niet wil dat er niet goed luisterende honden op je af komen ga je niet in een losloopgebied wandelen met je aangelijnde hondje.

Maar daar ben ik het mee eens. Dat betekent alleen niet dat ik mijn redelijk luisterende hond maar overal op af laat lopen onder het mom van 'het is een losloopgebied'. Ik verkies een middenweg :mrgreen:
zolang het gros van de mensen dat nog wel doet zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en uit losloopgebied wegblijven als ik geen bezoekende honden wilde.
of je gaat op een incourant tijdstip, dat kan natuurlijk ook nog :idea:
Afbeelding

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

iones schreef:Of je creeert er bewustwording mee.
Niet iedereen heeft er erg in hoe honden onderling kunnen reageren.
En je denkt dat als iedereen met zijn hondagressieve hond dwars door het losloopgebied gaan lopen (aangelijnd) en er bv. labradors op afrennen die p.o. gebeten wordt dat je daarmee bewustwording creert bij de labeigenaar???
Denk juist eerder dat die alleen maar meer weerstand tegen dat soort hondenrassen zal krijgen en zeker geen bewustwording naar zichzelf of het gedrag van hun hond toe.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik fiets hier regelmatig op het pad naast het kanaal (onverharde weg). Dat is een losloopgebied en mijn honden gaan er dan ook gewoon los. MAAR ik weet dat hier ook regelmatig 'moeilijke' honden losgelaten worden omdat het een behoorlijk overzichterlijk pad is, die honden worden op tijd aangelijnd als er een andere hond aankomt.
Zo gauw ik een aangelijnde hond zie, roep ik dan ook mijn honden bij me en lijn ze ook aan.

Ik heb er totaal geen probleem mee dat die honden met een 'probleem' daar uitgelaten worden. Dat zou ik ook doen met zo'n hond. Sterker nog, ik heb dat ook wel gedaan met de (inmiddels overleden) hond van de buren.
Gewoon geven en nemen en vooral gewoon (even) aanlijnen als een ander daarom vraagt :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Icecold81
Zeer actief

Aanlijnen of even bij je roepen/nemen als iemand daarom vraagt behoort idd geen probleem te zijn zodat diegene door kan lopen.

Maar in dit geval waren de honden volgens mij helemaal niet agressief of moeilijk, want ze heeft het niet over bijten o.i.d.

Zoals ik het topic lees en het op mij overkomt, denk ik .. zij komt daar aanlopen met d'r aangelijnde hond, die honden willen komen begroeten waarna TS direct roept wil je ze aanlijnen. Gezien de reactie komt het op mij al over dat het niet goed is overgebracht waarom ze dat vraagt en dat het waarschijnlijk ook niet al te vriendelijk is gevraagd. Tsja wellicht voelde de ander zich toen beledigd en dacht jaaaa daag stik jij er lekker in.

Maar kan het helemaal mis hebben en dat mijn fantasie nu op hol slaat...
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Icecold81 schreef:Aanlijnen of even bij je roepen/nemen als iemand daarom vraagt behoort idd geen probleem te zijn zodat diegene door kan lopen.

Maar in dit geval waren de honden volgens mij helemaal niet agressief of moeilijk, want ze heeft het niet over bijten o.i.d.

Zoals ik het topic lees en het op mij overkomt, denk ik .. zij komt daar aanlopen met d'r aangelijnde hond, die honden willen komen begroeten waarna TS direct roept wil je ze aanlijnen. Gezien de reactie komt het op mij al over dat het niet goed is overgebracht waarom ze dat vraagt en dat het waarschijnlijk ook niet al te vriendelijk is gevraagd. Tsja wellicht voelde de ander zich toen beledigd en dacht jaaaa daag stik jij er lekker in.

Als ik iemand tegenkom met een aangelijnde hond, roep ik mijn honden sowieso bij me, dat hoeft men me niet eens te vragen. Zeker totdat ik weet waarom die andere hond aangelijnd is. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand zijn hond aan de lijn heeft en zolang ik de reden niet ken, lijn ik mijn honden ook aan.
Dan kan IK het wel 100x overdreven vinden dat die ander met een aangelijnde hond loopt, blijkbaar vind die andere uitlater dat niet. Die zal daar echt haar/zijn reden voor hebben :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Liesbeth schreef:
Icecold81 schreef:Aanlijnen of even bij je roepen/nemen als iemand daarom vraagt behoort idd geen probleem te zijn zodat diegene door kan lopen.

Als ik iemand tegenkom met een aangelijnde hond, roep ik mijn honden sowieso bij me, dat hoeft men me niet eens te vragen. Zeker totdat ik weet waarom die andere hond aangelijnd is. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand zijn hond aan de lijn heeft en zolang ik de reden niet ken, lijn ik mijn honden ook aan.
Dan kan IK het wel 100x overdreven vinden dat die ander met een aangelijnde hond loopt, blijkbaar vind die andere uitlater dat niet. Die zal daar echt haar/zijn reden voor hebben :19: .
renee-uk
Zeer actief

maar het gaat er toch niet om hoe braaf de hf-ers zijn, het gaat om losloopplekken waar mensen dat niet doen en ik denk dat dat ongewenste gestuiter heel wat vaker gebeurt dan dat mensen hun honden wel bij zich houden.
dan kun je wel uren gaan oreren hoe het in een ideale wereld zou moeten zijn, maar dat is het niet.

beetje hetzelfde als dooie jantje die van rechts kwam, voorrang had maar het niet kreeg :U:
Afbeelding

Icecold81
Zeer actief

En toch heb ik het idee dat de situatie hier al compleet anders was. Ze heeft het ook over een plas.
Dat is niet bijster overzichtelijk als je aankomt lopen lijkt me. Dus misschien was het voor die andere op dat moment te laat om nog bij zich te roepen, zag ze wellicht te laat de riem. Ik weet niet... je was er niet bij en dat vind ik zo lastig.
Het gebeuren en de reactie komt gewoon vreemd op mij over, waardoor ik denk dat het van beide kanten uit gewoon ook niet werd gebracht als het hoorde...

Tsja en ik heb er met de mijne ook 2 die hem kennen en gewoon superenthousiast worden als ze hem zien/ruiken en die luisteren verder normaal perfect. Maar zodra ze Kay in de smiesen hebben, rennen ze richting Kay en staat de baas mooi te roepen voor niets... Ja goed, ik lig er niet wakker van, maar zoals TS het beschrijft lijkt het mij zo enorm veel frustratie opleveren dat ik zelfs in wandelen daar geen zin meer zou hebben. Dan ging ik wel door de wijk lopen ofzo, heb je dat probleem in elk geval niet.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Icecold81 schreef:maar zoals TS het beschrijft lijkt het mij zo enorm veel frustratie opleveren dat ik zelfs in wandelen daar geen zin meer zou hebben. Dan ging ik wel door de wijk lopen ofzo, heb je dat probleem in elk geval niet.
dat dus :E:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: beetje hetzelfde als dooie jantje die van rechts kwam
:LOL: Da's nog knap
zo is dat :pffff:
Afbeelding

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Hier gebeurt het ook in het losloopgebied dat honden gewoon maar vrij zijn om te gaan en staan waar ze willen.
kwart van alle honden stormt gewoon op alles en iedereen af.
zo is mijn hondje ook gegrepen begin dit jaar.
ik vind ook dat honden niet overal op af mogen stormen, vooral omdat mijn honden daar bang van worden.
maar de realiteit is inderdaad niet zo. als je vraagt of ze de hond willen terugroepen dan krijg je een rare blik of
een grote mond.
dus loop ik niet meer in het losloopgebied. om mijn eigen honden ook een fijne relaxte wandeling te geven,
zonder angst. of ik loop er 's avonds. helaas kan dat nu niet meer met het donker.
en gelukkig heb ik nog 1 hectare eigen grond waar niemand komt. :-)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik zat op een bankje bij de plas. Zag haar aan komen lopen en stond meteen op en liep er vandaan.
hond kwam op ons af en ik riep of ze hem bij zich kon houden.
ben het park uitgelopen de weg overgestoken, twee grasvelden doorkruisd en al die tijd bleef ze met haar hond los achter ons aan komen.
hond deed nog een paar pogingen om op de mijnen af te stuiven en ik vroeg haar nogmaals haar honden bij zich te houden.
toen kwam de opmerking over het losloop gebied.
totaan mijn straat bleef ze achter ons aan lopen.
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:Ik zat op een bankje bij de plas. Zag haar aan komen lopen en stond meteen op en liep er vandaan.
ben het park uitgelopen de weg overgestoken, twee grasvelden doorkruisd en al die tijd bleef ze met haar hond los achter ons aan komen.
hond deed nog een paar pogingen om op de mijnen af te stuiven en ik vroeg haar nogmaals haar honden bij zich te houden.
wat een rotmens, hoe durft ze :S:
Afbeelding

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nou maar ik leer hier dat dat júist het tijdstip is waarop mensen met moeilijke honden die loslaten? :scratch:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

ehm....okee.. en het moraal van het verhaal is :scratch:
Icecold81
Zeer actief

kooi schreef:Ik zat op een bankje bij de plas. Zag haar aan komen lopen en stond meteen op en liep er vandaan.
Nou ja dan is het gewoon een vreemd mens. Ze had dan wel wat meer afstand mogen houden.
Maar toch zou ik proberen je er niet zo aan te ergeren, dat bederft toch je plezier.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
Nou maar ik leer hier dat dat júist het tijdstip is waarop mensen met moeilijke honden die loslaten? :scratch:
oh ja dat is zo :?
tja dan weet ik het ook niet :U:
om met mijn reeds lang verscheiden oma te spreken: wat een elènd :jank:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Asta schreef:ehm....okee.. en het moraal van het verhaal is :scratch:
het leven is lijden!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”