Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe is jullie hondenbuurt?
Moderator: moderatorteam
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Hoe is jullie hondenbuurt?
Achter m'n huis weilanden en een bos van 30 ha, dat ik deel met 3 jagers: zijn zij er, kom ik er niet, maar ze weten dat ik daar ook kom.
Naar rechts is het 3 km naar het Drents-Friese woud, naar links kan ik via de fietspaden overal tussen doorlopen.
Voor m'n huis begint een ander pad naar 2 kleinere natuurgebieden, voor de kleinere rondjes zeg maar.
Naar rechts is het 3 km naar het Drents-Friese woud, naar links kan ik via de fietspaden overal tussen doorlopen.
Voor m'n huis begint een ander pad naar 2 kleinere natuurgebieden, voor de kleinere rondjes zeg maar.
Wiel
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Hahah ja dat samen wandelen gaat er snel van komen! Hoe gaat het met Carlos?bekooij schreef:Kom je hier wonen! Gezellig dorpje en ook niet zo verweg van hilversum of utrecht. Je kan hier prima je dagelijkse rondje lopen zonder konijntjes. Wel koeien.lijn schreef:Het eerste waar ik aan dacht was de overtallige hoeveelheid hondenpoep op de stoepVerder poep en plas rondje aan de lijn is goed te doen. Als ik een mooi rondje wil lopen kan ik op het industrieterrein een half uur tot 3 kwartier lopen en kom ik langs een hondentoilet. In de buurt genoeg gras/gemeentetuin en boomjes waar naar hartelust in het zandrondje er om heen gepoept en plast wordt. Het hondentoilet op een kwartier lopen afstand, maar niet omheind helaas. Wel is er een andere kant op een omheind stuk braakliggend terreintje waar wordt gedoogd dat je naar binnen gaat door het slap hek opzij te schuiven. En verder kan ik langs het amsterdamrijnkanaal, maar daar durf ik Det eigenlijk ook niet los te laten omdat ik bang ben dat ze het water in springt/valt en dan krijg ik haar er ook niet meer uit... De fijnste plek is toch op 20 minuten rijden op de hei in Hilversum en daar kun je uren zoet zijn.
Ik wil wel verhuizen naar een betere plek... Jaloers!
Als je een uitstapje wil maken kan je dus naar hilversum, maarssen of amsterdamse bos. Gezellig kunnen we samen wandelen
Loslopen met omheining is voor Det alleen een stuk veiliger, ookal kan ze ook best door de omheining in Hilversum heen voor een vos aan de andere kant
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
In één woord: heerlijk

Ik heb hier gelukkig alle ruimte, maar pak regelmatig de auto om eens wat andere gebieden op te zoeken. Heerlijk vind ik dat, dan is er ook voor mij weer wat te zienMarion. schreef:De auto moeten pakken om je hond los te laten lopen, vind ik pure armoe trouwens.
- Noes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Hier woon ik in het buitengebied, klinkt leuk maar betekent ook drukke 80 km wegen, dus aan de lijn - zeker gezien Seps leeftijd. Maar nu hij wat verder kan lopen, lopen we ook in een kwartier naar de uiterwaarden. Ook daar laat ik hem ivm de wegen (niet druk, maar als er iemand rijdt, dan wel hard) niet los behalve soms bij de visput. Dat is wat verder van de weg af en kan ie lekker zwemmen.
Meeste honden hier zijn erfhonden dus daar heeft ie niks aan. Daarom ga ik liefst paar x per week met de auto naar verschillende losloopgebieden op een half uurtje rijden. Kan ie los en soms effe lekker spelen met andere honden.
Meeste honden hier zijn erfhonden dus daar heeft ie niks aan. Daarom ga ik liefst paar x per week met de auto naar verschillende losloopgebieden op een half uurtje rijden. Kan ie los en soms effe lekker spelen met andere honden.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Bij ons mogen ze niet overal los maar wel een heel groot gedeelte. Ik kan bij de achterdeur en dan bij de rijn de deur uit gelijk lekker los. Langs het water. Op een gegeven moment na 10 min wandelen gaat Toots aan de riem. Gaan we de wijk door en dan de Oostvaardpolder in om lekker te ravotten. Of we lopen door Kouderkerk en gaan naar het hostede park.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
hier centrum Gouda, kunnen we al slenterend door de wijk bij een gedooglosloopgebied komen, vanwaar we naar Haastdrecht kunnen wandelen los, wanneer de hond gewoon goed onder commando staat, of naar een aansluitend losloopgebied.
ook kunnen we op de fiets in 5 min bij een losloopgebied komen, waar je een ronde van een uur kan lopen.
met een kwartier met de auto zijn we in Reeuwijk of andere kleinere losloopgebiedjes.
hondenvrienden lopen er wel, maar daar vindt Boris toch niks aan. In de straat wonen denk ik 1 op 5 huizen een hond, niet zo heel veel, maar heerlijk rustig voor ons en Boris.
ook kunnen we op de fiets in 5 min bij een losloopgebied komen, waar je een ronde van een uur kan lopen.
met een kwartier met de auto zijn we in Reeuwijk of andere kleinere losloopgebiedjes.
hondenvrienden lopen er wel, maar daar vindt Boris toch niks aan. In de straat wonen denk ik 1 op 5 huizen een hond, niet zo heel veel, maar heerlijk rustig voor ons en Boris.

- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Woon midden in een buitengebied. Als ik daar wandel dan kan het zo maar gebeuren dan ik met een paar uur wandelen niemand tegen kom, dus ook geen honden. Het wordt langzaamaan ontdekt en dan vaak door mensen die vanuit de stad komen, helaas dan vaak met honden die normaliter niet los kunnen en dat doen ze hier dan wel e dat levert nog wel eens ongemakkelijke situaties op. Woon ongeveer 20 minuten(auto)van het strand en daar gaan we zo af en toen even lekker uitwaaien. Als ik behoefte eraan heb om mensen tegen te komen dan ga in naar het plaatselijke park dat ongeveer 10 minuten(auto)vanaf mijn huis is.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik ben in 10 minuten lopen in de polder. 10/15 minuten de andere kant op en ik loop langs het kanaal. 1 minuut lopen en ik zit op een boerderijpaadje met weilanden.
En toch ga ik meestal met de auto wandelen. Ik vind dat, itt marion, een luxe. Lekker de auto kunnen pakken en overal met de meiden naar toe kunnen. Ik zie niet wat hier armoe aan is
En toch ga ik meestal met de auto wandelen. Ik vind dat, itt marion, een luxe. Lekker de auto kunnen pakken en overal met de meiden naar toe kunnen. Ik zie niet wat hier armoe aan is

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Fantastische wandelomgeving....water, strand, bos en weiland allemaal op loopafstand.
En dat gebied strekt zich eindeloos ver uit.
En dat gebied strekt zich eindeloos ver uit.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat dacht ik eerst ook, maar ik denk dat Marion bedoelt dat wanneer je aangewezen bent op de auto om überhaupt naar een losloopgebied te kunnen, het armoe is. Als je dus niks in de buurt hebt en wel "moet".nathalie schreef:Ik vind dat, itt marion, een luxe. Lekker de auto kunnen pakken en overal met de meiden naar toe kunnen. Ik zie niet wat hier armoe aan is
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
5 minuten aan de fiets en dan lekker losloopbos.
de andere kant op ook losloopbos.
dorp verder ook nog enorm losloopbos. klein watertje waar ze in kunnen zwemmen.
hier in de buurt veel honden maar die moeten ze niet.
ze hebben genoeg aan elkaar.
de andere kant op ook losloopbos.
dorp verder ook nog enorm losloopbos. klein watertje waar ze in kunnen zwemmen.
hier in de buurt veel honden maar die moeten ze niet.
ze hebben genoeg aan elkaar.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Vanuit huis twee fatsoenlijke parkjes voor de kleine loslooprondjes.
En op max. 15 autominuten tientallen natuurgebieden (hei, bos, strand).
Niets armoedigs aan
Niets armoedigs aan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik mag niet echt klagen denk ik.
Veel uitlaatmogelijkheden. Kan links en rechts best lopen, maar daar kom ik best vaak honden tegen die alleen maar dat rondje lopen.
En die reageren nou eenmaal anders als dat ik wat verder loop.
Wel jammer is dat hier een weg is omgelegd, eerder kon ik 2 straten hier achter zo oversteken naar 'het bos'. Waar Figo los kan en waar wat meer relaxte honden lopen.
Nu moet ik daar een stuk voor omlopen, maar..nog wel lopend te doen. Ben je een uur, anderhalf uur onderweg.
Erkemederstrand ligt op tien minuutjes ( ? ) met de auto.
Veel uitlaatmogelijkheden. Kan links en rechts best lopen, maar daar kom ik best vaak honden tegen die alleen maar dat rondje lopen.
En die reageren nou eenmaal anders als dat ik wat verder loop.
Wel jammer is dat hier een weg is omgelegd, eerder kon ik 2 straten hier achter zo oversteken naar 'het bos'. Waar Figo los kan en waar wat meer relaxte honden lopen.
Nu moet ik daar een stuk voor omlopen, maar..nog wel lopend te doen. Ben je een uur, anderhalf uur onderweg.
Erkemederstrand ligt op tien minuutjes ( ? ) met de auto.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ik mag ook zeer zeker niet klagen, zeker voor een stad zit ik naar mijn idee hartstikke goed. Geen speelvriendjes-kwestie natuurlijk, maar voor lange wandelingen zonder honden tegen te komen zijn mogelijkheden zat. Als ik 's ochtends heel vroeg ga lopen komen we geen kop tegen (althans, geen honden dus) en kunnen we lekker ongestoord en relaxt ronddwalen
Heerlijk!!!
Korte rondjes in de buurt zijn wel wat minder relaxt en leuk, maar dat lag in de lijn der verwachtingen en zou niet anders zijn in een dorp oid. En iedereen heeft hier in drukbevolkt gebied gewoon zijn/haar hond(en) aangelijnd, dus dat is ook niet echt zo'n probleem. Maar ik beperk die korte in-de-buurt-wandelingen wel zo veel mogelijk.
Het zou trouwens nog beter zijn als ik ook nog een eigen auto had, dan zou ik ook zo in totaal uitgestorven gebied zijn. Helaas duurt dat nog wel even, eerst mijn studie maar eens klaar
Korte rondjes in de buurt zijn wel wat minder relaxt en leuk, maar dat lag in de lijn der verwachtingen en zou niet anders zijn in een dorp oid. En iedereen heeft hier in drukbevolkt gebied gewoon zijn/haar hond(en) aangelijnd, dus dat is ook niet echt zo'n probleem. Maar ik beperk die korte in-de-buurt-wandelingen wel zo veel mogelijk.
Het zou trouwens nog beter zijn als ik ook nog een eigen auto had, dan zou ik ook zo in totaal uitgestorven gebied zijn. Helaas duurt dat nog wel even, eerst mijn studie maar eens klaar
- Lucia
- Zeer actief
Als ik het achterpad uitloop, loop ik een losloopbos in. Met Milo lekker lopen, voor Jolie te druk en ik loop er dus vrijwel alleen als ik 's ochtends moet werken en ik ze vroeg uit laat.
In de zomer soms savonds.
Verder ga ik dagelijks naar een wandelplek waar ze los lopen (geen officieel gebied) en dit wissel ik over meerdere gebieden. Als ik de hele dag vrij ben lopen we 2 x op 2 verschillende plekken.
Ik ga graag naar de heide op 15 min. rijden of naar een zandverstuiving op 10 min. rijden. Verder loop ik veel in 3 verschillende bossen, maar zijn er alsnog 3 á 4 gebieden waar we soms heen gaan.
Alles is op max. 20 minuten rijden. Voor Jolie zoek ik rustige gebieden waar ik eigenlijk niemand tegen kom, en in alle bovenstaande gebieden kan dat gelukkig. En overal kun je zéker 2 uur of langer wandelen.
In de zomer soms savonds.
Verder ga ik dagelijks naar een wandelplek waar ze los lopen (geen officieel gebied) en dit wissel ik over meerdere gebieden. Als ik de hele dag vrij ben lopen we 2 x op 2 verschillende plekken.
Ik ga graag naar de heide op 15 min. rijden of naar een zandverstuiving op 10 min. rijden. Verder loop ik veel in 3 verschillende bossen, maar zijn er alsnog 3 á 4 gebieden waar we soms heen gaan.
Alles is op max. 20 minuten rijden. Voor Jolie zoek ik rustige gebieden waar ik eigenlijk niemand tegen kom, en in alle bovenstaande gebieden kan dat gelukkig. En overal kun je zéker 2 uur of langer wandelen.
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
hier valt het een beetje tegen. Het wordt hier wel gedoogd dat de honden loslopen, maar in de regel zijn het vaak toch wat de vervelende hondjes.
we hebben hier op loopafstand de Warande, de bossen bij Dierdonk en op drie minuten lopen de Bundertjes.
Meestal mag ie los bij de omheinde veldjes, die zijn er drie op loopafstand ik heb daar ook een veiliger gevoel bij, want luisteren momenteel....ho maar.
we hebben hier op loopafstand de Warande, de bossen bij Dierdonk en op drie minuten lopen de Bundertjes.
Meestal mag ie los bij de omheinde veldjes, die zijn er drie op loopafstand ik heb daar ook een veiliger gevoel bij, want luisteren momenteel....ho maar.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Geen bos op loop afstand, wel de VoorOever, en het is hier wel heel makkelijk om de dijk op te stekkeren.
over het algemeen op de rustige tijden kan hij hier los in de buurt lopen, dus ik heb eigenlijk niet echt te klagen
over het algemeen op de rustige tijden kan hij hier los in de buurt lopen, dus ik heb eigenlijk niet echt te klagen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hier twee bossen tot mijn beschikking, is wel even een kwartiertje lopen, maar dat is niet zo erg.
Ga twee keer per dag met de honden naar het bos.
Hier mogen ze op bepaalde routes los maar die losloopgebieden liggen allemaal langs fietspaden en parkeerplaatsen niet zo veilig dus voor mens en hond.
Maar dit is allemaal sinds kort voor 1 oktober mochten de honden overal los, maar volgens de gemeente hebben ze veel klachten van mensen gekregen omdat er mensen bang zijn voor honden moeten ze dus nu aan de lijn.
De losloopgebieden gaan ze nu opnieuw bekijken want er is al een hond aangereden doordat hij van de grasstrook afliep. En mensen vallen met de fiets want die smalle strookjes langs de fietspaden zijn natuurlijk niet zo handig als honden achter elkaar aanrennen met spelen.
In de bossen mogen de honden los, het Schollebos is losloopgebied, maar zelfs daar heb je nog mensen die vinden dat je de honden aan de lijn moet houden omdat zij langs fietsen of lopen. Maar dat zal je altijd wel houden, mensen kunnen tegenwoordig wat minder van elkaar hebben denk ik.
Ga twee keer per dag met de honden naar het bos.
Hier mogen ze op bepaalde routes los maar die losloopgebieden liggen allemaal langs fietspaden en parkeerplaatsen niet zo veilig dus voor mens en hond.
Maar dit is allemaal sinds kort voor 1 oktober mochten de honden overal los, maar volgens de gemeente hebben ze veel klachten van mensen gekregen omdat er mensen bang zijn voor honden moeten ze dus nu aan de lijn.
De losloopgebieden gaan ze nu opnieuw bekijken want er is al een hond aangereden doordat hij van de grasstrook afliep. En mensen vallen met de fiets want die smalle strookjes langs de fietspaden zijn natuurlijk niet zo handig als honden achter elkaar aanrennen met spelen.
In de bossen mogen de honden los, het Schollebos is losloopgebied, maar zelfs daar heb je nog mensen die vinden dat je de honden aan de lijn moet houden omdat zij langs fietsen of lopen. Maar dat zal je altijd wel houden, mensen kunnen tegenwoordig wat minder van elkaar hebben denk ik.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier geen uitlaat mogelijkheden of ik moet in de berm gaan lopen aangelijnd omdat je anders voor je flikker gereden word.
Honden in de buuurt hoor ik wel maar zie ze niet.
Ja soms van de buurman die dan door zijn wei baggeren achter mijn erf.
Mijn eigen honden hebben opzij het huis hun eigen parkje.
Honden in de buuurt hoor ik wel maar zie ze niet.
Ja soms van de buurman die dan door zijn wei baggeren achter mijn erf.
Mijn eigen honden hebben opzij het huis hun eigen parkje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Niet echt losloop gebied hier, op een steenworp afstand is er wel een parkje met aan de linkerkant wat weilanden en de slinge loopt daar.
Veel mensen laten hun honden daar loslopen maar eigenlijk mag dat volgens mij niet.
Volgens de apv mag je de honden niet onaangelijnd binnen de bebouwde kom langs de weg laten lopen dus als je die tekst letterlijk neemt zou je ze langs de slinge kunnen loslaten.
Verder alleen buiten de bebouwde kom.
Er is wel een bos ergens in de buurt maar niet op loopafstand.
Veel mensen laten hun honden daar loslopen maar eigenlijk mag dat volgens mij niet.
Volgens de apv mag je de honden niet onaangelijnd binnen de bebouwde kom langs de weg laten lopen dus als je die tekst letterlijk neemt zou je ze langs de slinge kunnen loslaten.
Verder alleen buiten de bebouwde kom.
Er is wel een bos ergens in de buurt maar niet op loopafstand.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Marion.
Natuurlijk niet in geldelijke zin. Inderdaad van altijd de auto moeten pakken, omdat er niets in de buurt is. Armoe qua loopplekken dus.luna2906 schreef:Dat dacht ik eerst ook, maar ik denk dat Marion bedoelt dat wanneer je aangewezen bent op de auto om überhaupt naar een losloopgebied te kunnen, het armoe is. Als je dus niks in de buurt hebt en wel "moet".nathalie schreef:Ik vind dat, itt marion, een luxe. Lekker de auto kunnen pakken en overal met de meiden naar toe kunnen. Ik zie niet wat hier armoe aan is
Overigens @Ranetje: hiervoor woonden wij ook niet in de Achterhoek, maar in Scheveningen. Uiteraard in de winter wel het strand op loopafstand, maar ook in de zomer konden wij alle kanten op vanuit huis. Bos, park, struinweggetjes.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Als ik dat zo lees ben ik toch een heel gelukkig mens
Woon praktisch midden in het bos, veeeel bos om te wandelen dus, is wel een aanlijnplicht omdat het natuurreservaat is, maargoed met een trainingslijn van 20 meter die over de grond sleept heb je ook "aangelijnd"
Omgeving is hier prachtig, en eigenlijk nooit vervelende honden of wandelaars onderweg.
Sterker nog, je komt maar zelden iemand tegen omdat het zo een uitgestrekt gebied is.
Werd pas een keer vervelend toen ik dacht laten we eens ergens anders gaan, naar een populair wandelgebied, nou...dat was een keer maar nooit weer, overbevolkt...lang niet zo mooi als hier...en dan nog een uur voor in de auto gezeten
Ehmm nee, laten we maar gewoon hier de deur uit gaan, dan genieten we veel meer.
Woon praktisch midden in het bos, veeeel bos om te wandelen dus, is wel een aanlijnplicht omdat het natuurreservaat is, maargoed met een trainingslijn van 20 meter die over de grond sleept heb je ook "aangelijnd"
Omgeving is hier prachtig, en eigenlijk nooit vervelende honden of wandelaars onderweg.
Sterker nog, je komt maar zelden iemand tegen omdat het zo een uitgestrekt gebied is.
Werd pas een keer vervelend toen ik dacht laten we eens ergens anders gaan, naar een populair wandelgebied, nou...dat was een keer maar nooit weer, overbevolkt...lang niet zo mooi als hier...en dan nog een uur voor in de auto gezeten
Ehmm nee, laten we maar gewoon hier de deur uit gaan, dan genieten we veel meer.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Klinkt niet armoedig inderdaad, maar vanuit waar in het Gooi ben je in 15 minuten op het strand?tekkel schreef:Vanuit huis twee fatsoenlijke parkjes voor de kleine loslooprondjes.
Niets armoedigs aan
Hier heb ik op een kleine 10 minuten loopafstand een aantal gebieden waar de honden los mogen of waar het althans gedoogd wordt. En op 10 minuten met de auto (tsja, het is niet anders Marion
Binnen 20 minuten zit ik op het strand (ook met de auto weliswaar).
En vanaf dit weekend hebben we regelmatig de beschikking over een verblijf van waar we binnen 5 minuten in het bos én op de hei kunnen zijn.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Je zou denken dat je hier in het oosten goed zit, maar niets is minder waar. Hier in het dorp zelf is niks, nada, noppes. Nog geen aangewezen schijtstrookje. Honden mogen nergens los, direct buiten de bebouwde kom is er ook geen barst te beleven. Elke keer hetzelfde dijkje heb je ook wel een keer gezien. Er zijn een paar veldjes waar ik kan frisbeeën, maar als ze me daar zien heb ik dus wel een boete aan m'n broek.
Het dichtstbijzijnde losloopgebied is 10 minuten rijden als je het verkeer mee hebt, en als je je best doet en de grootste ronde loopt ben je daar in een half uur rond. Een fatsoenlijker bos is een goed kwartier rijden, maar dat is dan ook zo ongeveer alles hier in de omgeving op wat piepkleine gebiedjes na. En ja, ik baal er stierlijk van en ben hier weg zodra het kan
Het dichtstbijzijnde losloopgebied is 10 minuten rijden als je het verkeer mee hebt, en als je je best doet en de grootste ronde loopt ben je daar in een half uur rond. Een fatsoenlijker bos is een goed kwartier rijden, maar dat is dan ook zo ongeveer alles hier in de omgeving op wat piepkleine gebiedjes na. En ja, ik baal er stierlijk van en ben hier weg zodra het kan
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ik laat Tadej ook vrijwel nooit los lopen (maar altijd aan een heel lange lijn), ik kom namelijk wel veel op onoverzichtelijke stukken. En hoewel er dus eigenlijk nooit een kop loopt, weet je dat nooit 100% zeker natuurlijk. En ik wil wat dat betreft gewoon geen risico nemen (iig niet willens en wetens, dan).
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Als ik mijn achterdeur uit stap sta ik aan de rand van een klein bos omgeven door weilanden, een heerlijke hondenbuurt. Helaas ook hier los lopende niet sociale honden.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik heb absoluut niet te klagen. Loop vanuit huis binnen een paar tellen naar waterplassen en grote parken.
Ook weinig tot geen last van andere honden eigenaren. Hier houdt men over het algemeen zijn/haar hond bij zich als ze zien dat je hond aan de lijn zit.
Met honden eigenaren hier echt dichtbij maak ik vaak praatjes, hondjes snuffelen etc.
Ook weinig tot geen last van andere honden eigenaren. Hier houdt men over het algemeen zijn/haar hond bij zich als ze zien dat je hond aan de lijn zit.
Met honden eigenaren hier echt dichtbij maak ik vaak praatjes, hondjes snuffelen etc.

Cash v Heiligental en Flow.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Aangezien ik andere honden vermijd
heb ik niet zoveel mogelijkheden in de wijk. Want de mooie plekjes zijn druk met andere honden. Zo ook het bos op 10 minuten loopafstand.
Dus ik gooi ze vaak in de auto en rijd naar een ander bos, een dikke 5 minuten met de auto.
Dus ik gooi ze vaak in de auto en rijd naar een ander bos, een dikke 5 minuten met de auto.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb op 5 minuten lopen de strandjes van het gooimeer (zie foto in mijn onderschrift) en in een kwartiertje rijden ongeveer ben ik op het erkemederstrand. Er is meer strand dan alleen aan de noordzeeLongFields schreef:Klinkt niet armoedig inderdaad, maar vanuit waar in het Gooi ben je in 15 minuten op het strand?tekkel schreef:Vanuit huis twee fatsoenlijke parkjes voor de kleine loslooprondjes.
Niets armoedigs aan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Wij hebben het wel eens gehad over verhuizen maar eigenlijk is dat van de zotte.
Kinderen hebben het naar hun zin hier en de hond ook.
Op loopafstand liggen 6 wandel/natuurgebieden met een gevarieerd aanbod aan weide, bos, water e.d.
Op de meeste van deze plaatsen wordt het gedoogd dat de hond losloopt.
In de wijk laat ik hem niet los omdat er ook mensen wonen die niks met honden hebben (bang zijn) en de mijne is ietsje te enthousiast
Er lopen ook genoeg honden waar hij leuk mee kan spelen.
Op 10 minuten afstand met de auto liggen nog eens vijf hele grote wandelgebieden waar we soms naar toe gaan
Kinderen hebben het naar hun zin hier en de hond ook.
Op loopafstand liggen 6 wandel/natuurgebieden met een gevarieerd aanbod aan weide, bos, water e.d.
Op de meeste van deze plaatsen wordt het gedoogd dat de hond losloopt.
In de wijk laat ik hem niet los omdat er ook mensen wonen die niks met honden hebben (bang zijn) en de mijne is ietsje te enthousiast
Er lopen ook genoeg honden waar hij leuk mee kan spelen.
Op 10 minuten afstand met de auto liggen nog eens vijf hele grote wandelgebieden waar we soms naar toe gaan