Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hou je hond bij..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

hou je hond bij..

Ongelezen bericht door kooi »

Had hier iemand eens een topic met die titel maar dat ging over een eigenaar van een hondagressieve hond dacht ik, die niet wilde dat vreemde honden op diens hond afstormde.

Was net aan de plas waar tot twee keer toe honden die als hondagressief bekend staan losliepen terwijl ik die van mij had aangelijnd.

een staff en een american bulldog.

stormen op mijn aangelijnde honden af.
Vraag ik of ze alsjeblieft haar hond bij zich wilde roepen, vroeg ze of die van mij soms agressief waren.

nee, maar ik wil zo'n beest niet op ons af hebben stormen, losloop gebied of niet.

Vrouw helemaal boos dat zij er toch niets aan kon doen dat mijn honden niet goed opgevoed waren.
Want dit was immers een losloop gebied dus had zij het volste recht haar klapkaak toe te staan op vreemde, aangelijnde honden af te stormen.

Ben ik nou gek of is dit echt een omgekeerde wereld?
enfin, twas weer lekker ontspannen wandelen.
vooral als je dan zo'n kale grote staffeigenaar boksbewegingen ziet oefenen. :ugh:
Laatst gewijzigd door kooi op 11 okt 2012 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: hou je hond bij..

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kooi zat volgens mij stukken beter in het uitgestrekte en nauwelijks bevolkte oosten des lands ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kooi
Zeer actief

En hoe weet je dat of die vriendelijk komt buurten?
en mag je dan als eigenaar van aangelijnde honden niet vragen of iemand de hond gewoon lekker bij zich wil houden?
dacht dat er hier toch enige concensus was over lompe honden die op alles afstormen?
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Je zal altijd mensen hebben die het normaal vinden dat hun honden op andere afstormen....als je dat echt wilt vermijden, tja, dan zou ik dus niet in een losloopgebied gaan wandelen als ik mijn eigen honden aangelijnt houdt. Dan loop ik namelijk 10x ontspannender rond dan continu om mij heen te moeten kijken of er weer zo'n losgeslagen projectiel rondvliegt.
Laatst gewijzigd door Tanja Simba&Bella op 11 okt 2012 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kooi schreef:En hoe weet je dat of die vriendelijk komt buurten?
en mag je dan als eigenaar van aangelijnde honden niet vragen of iemand de hond gewoon lekker bij zich wil houden?
dacht dat er hier toch enige concensus was over lompe honden die op alles afstormen?
nee niet als je op drukke tijden in een losloopgebied gaat wandelen, hoe moeilijk is het toch helemaal :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Dat ZIE je als je iets van hondengedrag weet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
Dat ZIE je als je iets van hondengedrag weet.
niet te moeilijk doen hoor miran :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
nee niet als je op drukke tijden in een losloopgebied gaat wandelen, hoe moeilijk is het toch helemaal :U:
:U: Kooi moet toch wat te zeiken hebben he.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marjoleine schreef:Kooi zat volgens mij stukken beter in het uitgestrekte en nauwelijks bevolkte oosten des lands ;)
:hmmm:

Was Kooi niet degene die juist zei dat haar honden naar gemuilkorfde honden mogen rennen omdat die dan toch ongevaarlijk zijn?

T is een beetje geven en nemen he. Gebeurt hier ook regelmatig en als ik mijn honden aangelijnd heb vind ik het niet handig want Nilo is dan een stuk feller. Ik zeg gewoon dat hij niet altijd even vriendelijk is, das meestal genoeg.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Kooi, ik krijg echt de kriebels van jou topics. We weten het nu allemaal wel dat jij een lief, sociaal, perfect luisterend, klein hondje hebt en dat de rest van je buren gemene kale boksers zijn met woeste ambulls en pitbulls die niets liever doen dan jou het leven zuur maken.

Wat wil je nu eigenlijk? Totale uitsterving van alle klapkaken en bijhorende onverantwoordelijke eigenaren? Het zou heerlijk zijn als iedereen vrij en blij met hun fluffie in gezamenlijke draf door het bos zou lopen, met vlindertjes en poesjes en vrolijke deuntjes. Met Kooi aan kop, natuurlijk.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

sTefaniA schreef:Kooi, ik krijg echt de kriebels van jou topics. We weten het nu allemaal wel dat jij een lief, sociaal, perfect luisterend, klein hondje hebt en dat de rest van je buren gemene kale boksers zijn met woeste ambulls en pitbulls die niets liever doen dan jou het leven zuur maken.

Wat wil je nu eigenlijk? Totale uitsterving van alle klapkaken en bijhorende onverantwoordelijke eigenaren? Het zou heerlijk zijn als iedereen vrij en blij met hun fluffie in gezamenlijke draf door het bos zou lopen, met vlindertjes en poesjes en vrolijke deuntjes. Met Kooi aan kop, natuurlijk.
en oude sikkeneurige krakkemikkige berners, die vergeet je
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
sTefaniA schreef: Wat wil je nu eigenlijk? Totale uitsterving van alle klapkaken en bijhorende onverantwoordelijke eigenaren? Het zou heerlijk zijn als iedereen vrij en blij met hun fluffie in gezamenlijke draf door het bos zou lopen, met vlindertjes en poesjes en vrolijke deuntjes.
:LOL: Als dat zou kunnen
ga jij maar met kooi gezellig in een hutje op de hei :P
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

sTefaniA schreef:en dat de rest van je buren gemene kale boksers zijn met woeste ambulls en pitbulls die niets liever doen dan jou het leven zuur maken.
:engel: Gelukkig houden die wel heel veel van poesjes.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:
sTefaniA schreef: Wat wil je nu eigenlijk? Totale uitsterving van alle klapkaken en bijhorende onverantwoordelijke eigenaren? Het zou heerlijk zijn als iedereen vrij en blij met hun fluffie in gezamenlijke draf door het bos zou lopen, met vlindertjes en poesjes en vrolijke deuntjes.
:LOL: Als dat zou kunnen
ga jij maar met kooi gezellig in een hutje op de hei :P
Ik peins er nog niet over. Als we dan tóch aan het fantaseren zijn, dan graag een kapitale villa met een eigen bos.
Niks kooien of hutjes :pffff:
flauw hoor :cool2:
Afbeelding

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nou mocht ik ooit bij jou in de buurt gaan wandelen dan zorg ik er dus echt voor dat ik mijn vriend mee neem en die trek ik van te voren even een trainingpak aan en scheer z'n kop kaal. Enzi heb ik natuurlijk eerst een week opgesloten en laat hem dan los zodat ie lekker hyperdepiep om jou heen kan springen. En no way dat ik hem dan bij me roep :pffff:
kooi
Zeer actief

Kooi begint de forummores te snappen, beetje traag geef het grif toe....
Links is rechts en boven is beneden.
Is goed hoor.
:flower:
Heb je een gevaarlijke klapkaak aan de lijn en komt er een lompe maar onschuldige lab op afgestormt in een losloopgebiet, dan is het diens eigen schuld als er bloed vloeit.
Maar heb jij een klapkaak loslopen, moeten andere mensen met hun hond aan de lijn niet zeuren als die klapkaak op hun afgestormd komt, want die heeft vást vriendelijke bedoelingen.
(Overigens waren de boksbewegingen ná het passeren gelukkig. :piew:)
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:Kooi begint de forummores te snappen, beetje traag geef het grif toe....
Is goed hoor.
Heb je een gevaarlijke klapkaak aan de lijn en komt er een lompe maar onschuldige lab op afgestormt in een losloopgebiet, dan is het diens eigen schuld als er bloed vloeit.
Maar heb jij een klapkaak loslopen, moeten andere mensen met hun hond aan de lijn niet zeuren als die klapkaak op hun afgestormd komt, want die heeft vást vriendelijke bedoelingen.
:hmmm: Je maakt er voor jezelf maar wat gezelligs van he?
sTefaniA
Zeer actief

Ik trek het dan wel in het belachelijke, maar dat is het toch ook...

Mensenlief, dat keurt prompt alles en iedereen af als het met haar perfecte aangelijnde mopje een loslopende ambull tegenkomt, in een losloopgebied nogwel, met een kale eigenaar erbij. Een mens mag blijkbaar ook al niet meer boksen want dat is teveel voor Kooi. We moeten allemaal maar gaan haken of sokken stoppen, achter je eigen gordijnen natuurlijk zodat je Kooi niet lastig valt.

Maar dat laat wel zijn kat in alle tuintjes schijten want dat is de verantwoordelijkheid van de buren.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden houden alle 2 niet van honden die komen aandenderen. Die schoffelen ze het liefste samen onder de grond. Ik laat Dumas gewoon lopen (die hond heeft echt nooit problemen, hooguit wat gegrom) en ik hou Luca met een balletje in mijn hand bij me. Die kijkt dan niet naar andere honden en dan kunnen we gewoon onze weg vervolgen.
Vandaag nog zo een mogelijk probleem met 2 lompe drukke jonge labjes opgelost.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Je kan je ook werkelijk overal druk om maken, als je toch met aangelijnde honden loopt ga je toch niet in het losloopgebied lopen als je geen last van aanstormende honden wil hebben.

Ik maak me er meestal niet zo druk over als ik met de honden aan de lijn loop en ze komen op mijn meiden af, meestal is een grommetje van Nikkie wel genoeg om de honden linksomkeer te laten maken.

En als de meiden loops zijn vinden ze het nog gezellig ook die buurtende honden.

Ik loop s'ochtends heel vroeg het is dan nog donker en ik kom niemand tegen (nou niemand is misschien overdreven ik loop namelijk met mijn hondentrainster die ik dus later tegen kom) misschien ook een ideetje voor je dan kan er geen hond op je hond af komen stieren, of je moet in het Schollebos komen lopen dan kom je mij tegen. Hahahaha. En zeker zaterdag en zondagochtend is er geen kip (al kom ik af en toe wel een echte kip tegen) in het bos, heerlijk vind ik dat zie je het lekker licht worden en je kan je honden lekker los laten lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:
Maeve schreef: T is een beetje geven en nemen he.
Nee nee, het is een beetje geven, en heel veel nemen.
Want Kooi moet ongehinderd de dagelijkse dingetjes kunnen doen, mocht een ander daar last van hebben, dan moet de ander daar maar een oplossing voor vinden.
En exact die mentaliteit hoeven wij niet in het oosten des lands :mrgreen: Hebben we er al zat van!
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Tja, in een losloopgebied kun je dat een beetje verwachten natuurlijk.
Misschien niet altijd handig, maar je weet nu eenmaal dat dit daar gebeurt, dus dan zou ik lekker ergens anders gaan wandelen.
Als ik naar het losloopgebied ga, hou ik mijn honden ook niet continu aangelijnd, want je weet dat de rest los loopt.
Als er dan honden komen buurten zonder vervelende intenties, heb ik daar geen moeite mee.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:Kooi begint de forummores te snappen, beetje traag geef het grif toe....
Is goed hoor.
nee kooi moet niet altijd alles in haar eigen voordeel draaien.
je gaat niet in een losloopgebied wandelen als je geen last wil hebben van loslopende honden.
zo eenvoudig is het, echt waar.
Afbeelding

Nerazi
Zeer actief

renee-uk schreef:
Is goed hoor.
je gaat niet in een losloopgebied wandelen als je geen last wil hebben van loslopende honden.
Volgens mij is het leven voor kooi niet zo eenvoudig.
Nerazi
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef: je gaat niet in een losloopgebied wandelen als je geen last wil hebben van loslopende honden.
Ik weet niet wat ik lees! :eek:
Er gaat een wereld voor je open of niet? ;-)
sTefaniA
Zeer actief

Meghan schreef:
renee-uk schreef:
Is goed hoor.

Ik snap dat gezeur niet. Die hond is toch niet eens van haar? Als ze het zo verschrikkelijk vind om buiten te komen met die hond dan stopt ze er toch gewoon mee en laat zoonlief zelf met de Kooi lopen.

Of zat het anders :denken:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Meghan schreef:
renee-uk schreef:
Is goed hoor.

Ik snap dat gezeur niet. Die hond is toch niet eens van haar? Als ze het zo verschrikkelijk vind om buiten te komen met die hond dan stopt ze er toch gewoon mee en laat zoonlief zelf met de Kooi lopen.

Of zat het anders :denken:
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik denk dat haar leven er een stuk makkelijker op wordt zonder hond, heb je al dat gestress natuurlijk niet van kale mannen en gevaarlijke klapkaken.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Irisz schreef:Tja, in een losloopgebied kun je dat een beetje verwachten natuurlijk.
Misschien niet altijd handig, maar je weet nu eenmaal dat dit daar gebeurt, dus dan zou ik lekker ergens anders gaan wandelen.
Als ik naar het losloopgebied ga, hou ik mijn honden ook niet continu aangelijnd, want je weet dat de rest los loopt.
Als er dan honden komen buurten zonder vervelende intenties, heb ik daar geen moeite mee.
Precies dit dus :19:

Je loopt in een losloopgebied. Daar kun je zulke honden verwachten. Als ik daar loop mag Skadi ook naar bepaalde honden toe, even buurten. Dat mag ze als ik aan de honden zie dat het wel goed gaat. Zie ik dat het niet goed zal gaan, houd ik haar bij me. Komt er een hond op ons af die Skadi niet leuk vindt, dan geef ik het commando 'bij mij' en 'doorlopen'.
Ik kan niet van anderen verwachten dat die hun hond onder appèl hebben. Hopen wel, maar de realiteit is anders. Nou. Dat is dan zo.

En wat het uiterlijk van die meneer en/of zijn sportieve bezigheden met zijn (kennelijk) vriendelijk buurtende hond van doen hebben ontgaat mij volledig.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kooi
Zeer actief

Ik dacht eigenlijk dat ik hier had geleerd dat een verantwoordelijke eigenaar van een klapkaak zich bewust is van het risico dat deze op een goede dag andere honden zal gaan grijpen en ze daarom aangelijnd moeten houden? :scratch:

en dat een bepaald type mens een tokkie is en dat de combi tokkie/ klapkaak een gevaarlijke combi was?

en dat het terecht is om je hond aan te lijnen wanneer een ander dat ook deed en zeker wanneer die daar om verzocht, ook als dit in losloopgebied is?
dat die ander zijn hond, ongeacht het ras, onder appèl moest hebben?

En wat een loser wie zijn hond niet bij zich hield in ontmoetingen met klapkaaks?
die heeft alle gevolgen aan zichzelf te danken?

mijn overbuurman met twee klapkaken is groot, zwart, draagt joggingpakken en omgekeerde petjes, maar is in mijn optiek een fatsoenlijke, vriendelijke man, gewoon omdat hij aanspreekbaar is op de aard en het gedrag van zijn honden.
en nog wat meer dingen..gewoon een fatsoenlijke vent.
Verre van een tokkie.

enfin, ik begrijp nu pas dat ik al die sensatieverhalen hier maar met een korreltje zout moet nemen, en in een losloopgebied
loslopende klapkaken gewoon net zo op face value moet nemen als iedere andere hond.
komt goed... :D
kooi
Zeer actief

Tara schreef:
kooi schreef: En wat een loser wie zijn hond niet bij zich hield in ontmoetingen met klapkaaks?
die heeft alle gevolgen aan zichzelf te danken?

mijn overbuurman met twee klapkaken...
Is het klapkaaks of klapkaken?

Afbeelding
ik weet niet, want denk jij?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”