Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hevig bloedverlies loopsheid
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Hevig bloedverlies loopsheid
Toch even voor de zekerheid vragen.
Tessa is nu voor de 3e keer loops sinds we haar hebben. Vorig jaar augustus, toen we haar kregen, de laatste paar dagen bloedverlies, daarna 7 maanden later weer en nu sinds vorige week. De 1e keer bloedde ze nog maar erg weinig, de 2e keer waren het ook maar enkele bloeddruppels. Maar sinds vandaag is het best heftig, als ze opstaat ligt er een klein plasje, iig niet de druppels die we 'gewend' zijn. Ze houdt zichzelf heel schoon en ik ben de hele dag achter haar aan aan het dweilen, omdat ze het anders zelf op likt van de grond. Nu blijft ze aan zichzelf likken en toch liggen er nog kleine plasjes/grote druppels. Ze is ook heel rustig, pieperig en suf, maar dat was ze vorige keren ook tijdens de loopsheid.
Ik heb al gezocht maar vond alleen topics over honden die altijd veel bloedverlies hadden. Is het normaal of toch een bezoekje DA?
Tessa is nu voor de 3e keer loops sinds we haar hebben. Vorig jaar augustus, toen we haar kregen, de laatste paar dagen bloedverlies, daarna 7 maanden later weer en nu sinds vorige week. De 1e keer bloedde ze nog maar erg weinig, de 2e keer waren het ook maar enkele bloeddruppels. Maar sinds vandaag is het best heftig, als ze opstaat ligt er een klein plasje, iig niet de druppels die we 'gewend' zijn. Ze houdt zichzelf heel schoon en ik ben de hele dag achter haar aan aan het dweilen, omdat ze het anders zelf op likt van de grond. Nu blijft ze aan zichzelf likken en toch liggen er nog kleine plasjes/grote druppels. Ze is ook heel rustig, pieperig en suf, maar dat was ze vorige keren ook tijdens de loopsheid.
Ik heb al gezocht maar vond alleen topics over honden die altijd veel bloedverlies hadden. Is het normaal of toch een bezoekje DA?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Hevig bloedverlies loopsheid
Weet niet hoe oud ze is maar ik zou zelf een beetje huiverig zijn voor een baarmoeder ontsteking.....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- TessaThomas
- Zeer actief
Ze is nu 3,5... Het is wel helder rood bloed, maar helemaal lekker zit het me niet. Ik ga even bellen.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Lizzie had de laatste keer ook veel bloedverlies, druppelde gewoon eruit als je erbij stond. toevallig was ik voor iets anders bij de da en vroeg ik ernaar. Hij zei dat zolang het bloed helder was er doorgaans niets aan de hand was, maar ik maakte me toen ook wel zorgen.
- Sanne!!
- Zeer actief
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik word zo terug gebeld door andere DA. Maar zolang het helder rood is, hoefden niet alle alarmbellen aan.
- Sanne!!
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zit toch gewoon weer 7 mnd tussen dan???
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Goed dat je de dierenarts gewaarschuwd hebt.
Heb er jaren geleden een hondje door verloren.
Die werd voor de eerste keer loops en ik merkte dan wel dat ze niet echt lekker was en dat ze best veel bloed (dat was ook gewoon helderrood) verloor vond ik maar ja ik was onervaren en dacht dat het zo hoorde , de volgende dag was ze overleden
Het hoeft natuurlijk niks met jouw hond te maken hebben en bovendien was mijn hond maar een heel klein inieminie pinchertje dus die kunnen toch al niet veel hebben maar ik voel me er toch nog steeds rot over omdat ik niet snel genoeg gereageerd heb door mijn onervarenheid.
Maar gelukkig heb jij wel snel gehandeld
Beterschap gewenst met je meiske.
Heb er jaren geleden een hondje door verloren.
Die werd voor de eerste keer loops en ik merkte dan wel dat ze niet echt lekker was en dat ze best veel bloed (dat was ook gewoon helderrood) verloor vond ik maar ja ik was onervaren en dacht dat het zo hoorde , de volgende dag was ze overleden
Het hoeft natuurlijk niks met jouw hond te maken hebben en bovendien was mijn hond maar een heel klein inieminie pinchertje dus die kunnen toch al niet veel hebben maar ik voel me er toch nog steeds rot over omdat ik niet snel genoeg gereageerd heb door mijn onervarenheid.
Maar gelukkig heb jij wel snel gehandeld
Beterschap gewenst met je meiske.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
blondie
- Zeer actief
Hoe is het met Tessa?
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ben benieuwd hoe het nu met Tessa is maar soms vloeien teven enorm veel. Ik heb een newf gehad die echt veel vloeide en als ze kwispelde zat het door het hele huis! Dus tijdens loopsheid was ze gedoemd in de keuken (40m2 dus geen straf) te blijven en kreeg ze een oude heren onderbroek aan met daarin oude theedoeken om het bloed op te vangen. Een inlegkruisjeof maandverband waren niet voldoende en verplaatsten zich te makkelijk.
In overleg met dierenarts zo gelaten want ze was inmiddels al wat ouder en hormonen zouden meer negatieve dan positive bijwerkingen hebben en ik wilde haar niet castreren als het niet te belastend voor haar was.
In overleg met dierenarts zo gelaten want ze was inmiddels al wat ouder en hormonen zouden meer negatieve dan positive bijwerkingen hebben en ik wilde haar niet castreren als het niet te belastend voor haar was.
Sandra

- TessaThomas
- Zeer actief
Ik had even het weekend geen laptop, maar DA vond het niks raars. Ik was toch wel erg ongerust dat het nu ineens zoveel was. Het was idd keurig om de 7 maanden, maar ik, als leek, was er toch beetje huiverig bij.
Maar goed, zolang het helderrood blijft en niet stinkt, hoef ik me niet druk te maken.
Maar goed, zolang het helderrood blijft en niet stinkt, hoef ik me niet druk te maken.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ohana had het ook. Als die ging zitten of opstond, lag er echt een plas bloed. Ik was toen ook onervaren en ze hadden me verteld dat een dog langer loops was en meer bloed verloor. Achteraf gezien, waren 6 weken en zoveel bloed niet normaal. Maar ze werd er niet raar van. Maandverbandjes vrat ze op
Dus die moest ik uitlaten.
Na in een half jaar tijd 3 keer loops te zijn geweest en een hoop medisch gekloot heb ik haar laten helpen.
Gelukkig is alles goed met je meisje!
Groetjes Marieta.
Na in een half jaar tijd 3 keer loops te zijn geweest en een hoop medisch gekloot heb ik haar laten helpen.
Gelukkig is alles goed met je meisje!
Groetjes Marieta.