Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden met dit weer een uur/anderhalf in de auto laten
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Hallo allemaal
Ik heb vanavond training met 1 hond maar zit te denken de andere 2 ook mee te nemen. Ik moet in de ochtend vroeg werken en dat zou dan makkelijker zijn met uitlaten. Daarbij zijn ze op de dag ook en tijdje alleen en dan zijn ze nog iets langer samen en kan ik ze voor t trainen lekker daar los laten lopen. Ik zit alleen en beetje met Hey weer, het koelt zo snel af in de auto het zijn 2 malthesers. Zou het te doen zijn als ik een extra deken meeneem?
Ik heb vanavond training met 1 hond maar zit te denken de andere 2 ook mee te nemen. Ik moet in de ochtend vroeg werken en dat zou dan makkelijker zijn met uitlaten. Daarbij zijn ze op de dag ook en tijdje alleen en dan zijn ze nog iets langer samen en kan ik ze voor t trainen lekker daar los laten lopen. Ik zit alleen en beetje met Hey weer, het koelt zo snel af in de auto het zijn 2 malthesers. Zou het te doen zijn als ik een extra deken meeneem?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hangt er helemaal af van wat ze gewend zijn. Bij ons is het geen probleem, maar ze wonen dan ook buiten;-)
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Re: honden met dit weer een uur/anderhalf in de auto laten
Leg er een deken bij en dan overleven ze dat wel hoor 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Honden kunnen beter met wat kou overweg dan met hitte hoor.
En anders laat je de auto toch gewoon draaien met de verwarming aan als je ermee zit.?
En anders laat je de auto toch gewoon draaien met de verwarming aan als je ermee zit.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ja hoor dat kan prima mits ze de auto wel leuk vinden 
Ik ga regelmatig nu met beide naar het bos en leg dan eerst een vrij lang spoor uit voor Kiran en daarna een kleintje voor Milton
Daardoor zit Milton nu wel eens drie kwartier in de auto te wachten en Kiran zeker wel een uur voor ze er uit mogen
Ik heb het met beide wel opgebouwd!

Ik ga regelmatig nu met beide naar het bos en leg dan eerst een vrij lang spoor uit voor Kiran en daarna een kleintje voor Milton

Daardoor zit Milton nu wel eens drie kwartier in de auto te wachten en Kiran zeker wel een uur voor ze er uit mogen

Ik heb het met beide wel opgebouwd!

-
- Actief
De auto staat uit het zicht dus dat lijkt, me geen goed idee. Ik ga t gewoon proberen met een deken en heel misschien een kruik en dan moeten ze niet zeurenbouvierpoedel schreef:Honden kunnen beter met wat kou overweg dan met hitte hoor.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gewoon een deken van fleece of zo meenemen 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
op de club waar in trainde hadden we een kennelgedeelte met benches/kennelachtige dingen waar je je hond "even kwijt" kon.

-
- Zeer actief
Ik zie het probleem even niet
Eventueel kun je, als de honden dat gewend zijn, een bench in de auto zetten en daar nog een deken overheen zodat je "een hol" creert. Wel de voorkant onbedekt laten
Ik train behendigheid met ze; dan zit de een ook een uur in de auto voordat die aan de beurt is en de ander daarna... Ik vind dat persoonlijk hoogzomer een groter probleem dan midwinter, al zitten daar grenzen aan
Suzanne

Eventueel kun je, als de honden dat gewend zijn, een bench in de auto zetten en daar nog een deken overheen zodat je "een hol" creert. Wel de voorkant onbedekt laten

Ik train behendigheid met ze; dan zit de een ook een uur in de auto voordat die aan de beurt is en de ander daarna... Ik vind dat persoonlijk hoogzomer een groter probleem dan midwinter, al zitten daar grenzen aan

Suzanne
Ik zou geen kruik doen. Gewoon een lekkere deken, krijgen ze het warm genoeg van.
-
- Zeer actief
Ik ben er overigens van uitgagaan dat je bedoeld "in de ochtend" of "in de avond". Want overdag was het gisteren en is het vandaag stiekum toch een tikje warmer dan wellicht je bedoeling is...?
Suzanne
Suzanne
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Kan best.
Ik heb een kruising Maltezer, zij vindt de auto gewoon "thuis" en gaat rustig liggen (of rondkijken).
Als we kamperen is het 's nachts ook koud vaak, en dat geeft geen problemen.
Zeker met een dekentje erbij gaat dat helemaal goed!
Ik heb een kruising Maltezer, zij vindt de auto gewoon "thuis" en gaat rustig liggen (of rondkijken).
Als we kamperen is het 's nachts ook koud vaak, en dat geeft geen problemen.
Zeker met een dekentje erbij gaat dat helemaal goed!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
is het zo koud bij jullie dan, dat hondjes met een vacht al een dekentje nodig hebben?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Nee, gelukkig niet. Er zijn alleen wat veel overbezorgde baasjes.renee-uk schreef:is het zo koud bij jullie dan, dat hondjes met een vacht al een dekentje nodig hebben?
Twee honden samen in de auto krijgen het echt niet koud.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

mocht ik dit bij onze witte herder doen vind ik de auto waarschijnlijk op z'n kop weer en de hond heeft het stuur losgetrokken en in dr bek.

-
- Actief
Ze vinden in de auto zitten op zich prima. Het is inderdaad in de avond. ik ben zelf een ontzettende koukleum(gore schrijf je dat die nu al handschoenen in de auto aan heeft als de kachel nog moet opwarmen maar ik heb geen lekkere lange vacht.
-
- Zeer actief
Je overdrijft, het vriest nog niet eensmoonsparkle schreef:Ze vinden in de auto zitten op zich prima. Het is inderdaad in de avond. ik ben zelf een ontzettende koukleum(gore schrijf je dat die nu al handschoenen in de auto aan heeft als de kachel nog moet opwarmen maar ik heb geen lekkere lange vacht.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ook bij diegene die hier binnen woont is het geen probleemcrutz schreef:Hangt er helemaal af van wat ze gewend zijn. Bij ons is het geen probleem, maar ze wonen dan ook buiten;-)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
moonsparkle schreef:Ze vinden in de auto zitten op zich prima. Het is inderdaad in de avond. ik ben zelf een ontzettende koukleum(gore schrijf je dat die nu al handschoenen in de auto aan heeft als de kachel nog moet opwarmen maar ik heb geen lekkere lange vacht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
kunnen ze prima hebben hoor, zo lang is dat ook weer niet
ik zo overigens geen kruik erin leggen, dat kan misschien wel te warm worden als ze erop gaat liggen.. of stuk bijten en dan heet water in het bekkie krijgt 

- iones
- Zeer actief
Met dit weer gaat dat best hoor. Zo koud is het nog niet. en zo'n auto ligt best comfortabel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
ligt aan je hondjes. van de 3 van mij is er 1 een echte koukleum. die zou het niet waarderen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier zitten ze met trainen ook om en om een uur in de auto. Kan prima. Nu heb ik voor Dumas (ha, die heeft een boel haar!) wel een jasje laten maken zodat hij als het een stukje kouder is zijn spieren niet te snel afkoelen. Ik heb dan niet de tijd hem goed te laten uitlopen dus dan maar op die manier. Al doe ik het liever niet, zolang het niet nodig is doet ie t maar met zijn eigen vacht 

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Ik vind het helemaal nog niet koud, sterker nog, ik ben eerder bang dat het te benauwd wordt in de auto. Ik heb dus vrijwel altijd de achterdeuren open staan. Als het gaat vriezen krijgen ze een jas aan en zet ik maar 1 van de twee deuren open (en dan zo dat de wind er niet in waait). Maar verder .....
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Maltezers hebben geen vacht maar haar zoals mensen en krijgen het daarom eerder koud. Ben je bang dat ze het koud krijgen zorg dan dat je een lekker bedje hebt met een fleece dekentje en evt een fleece jasje. Hoe koud is het dan?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Neem zo'n klein hondje eens naast je in bed snachts en dan merk je hoeveel warmte hij uitstraalt.
Die kleine dingen werden niet voor niets beddenwarmers genoemd.
Die kleine dingen werden niet voor niets beddenwarmers genoemd.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kennisje van me traint met haar Duitse herder en heeft dan ook haar 2 maltezers en een ander harig ding mee.
Zij is niet echt flauw met de honden.
Hondjes zitten in de winter ook gewoon in de auto , niks geen dekentje of extra verwarming.
Zij is niet echt flauw met de honden.
Hondjes zitten in de winter ook gewoon in de auto , niks geen dekentje of extra verwarming.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
Heb Bluf ook wel eens mee naar het werk genomen in de auto. Middagpauze een half uur lopen, dan om een uur of 3 tien minuten dollen en dan om half vijf weer eruit/naar huis. Met dit weer kan dat juist prima. Maar goed die zijn ook wel gewend wat langer in de auto te verblijven en vinden dat verder prima.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik train eerst met Jamey en dan met Cara, direct achter elkaar door. Jamey gaat dus na de training met een jasje aan in de autokennel, zodat de spieren niet te snel afkoelen. Als het kouder wordt komt er een fleecedeken en/of een dikkere jas met poten bij.

You'll be in my heart... Always...