ja een oudje met zware had ga je idd niet een holpeuterd geven.. mss verbaal de andere kant opvloeken dan maar??
Goed gesprek met baasje levert hopelijk het gewenste resultaat op.. desnoods lijnen ze hem aan tot aan de binnentuin?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ironisch? hondagressieve berner
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Re: ironisch? hondagressieve berner
hier idem, ondanks al eens een confrontatie, nog steeds losMagic schreef:"De kooi" is je hondje?
Hier loopt er ook zo een, een prachtige oudduitse herder die alles en iedereen grijpt. Loopt uiteraard ook altijd los, dat is handiger. Zucht. Je doet er zo weinig aan hé

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Loek
- Zeer actief
Ik hoor liever de definitie van dominant van mensen die dit roepen, van de week schreef iemand het ook over een pup van negen wekenranetje schreef:En waar zie je dat dan aan?Sammy&Loki schreef:Ik heb sinds kort ook een Berner mixje (mannetje) en ik merk nu al dat ie wat dominate trekjes heeft (nu alleen nog binnenshuis, buiten is nog eng :p) maar we zijn er meteen mee bezig om dat eruit te krijgen... Je kan als eigenaar niet altijd voorkomen dat je hond uitvalt, maar de manier waarop je er mee omgaat is toch wel vrij belangrijk.
En wat doe je om die "dominante trekjes" er uit te krijgen?
Zulke kreten maken me namelijk een beetje bezorgd.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
wat vervelend zeg. Persoonlijk vind ik dat de berner gewoon aan de lijn moet.
het is binnen de bebouwde kom dus ook al loopt hij jaren al los, hij moet een riem om.
Als de baas er niks aan doet, zou ik naar de gemeente stappen.
het is binnen de bebouwde kom dus ook al loopt hij jaren al los, hij moet een riem om.
Als de baas er niks aan doet, zou ik naar de gemeente stappen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik ben blij met de buurman.
Kwam hij eraan lopen met de berner en toen hij mij zag, kwam er een gerafelde hondenriem te voorschijn en ging het hondje aan de lijn.
Ik had niets bij me dus we raakten aan de praat en het werd een prettig gesprek.
Hij wilde niet dat mijn hond gebeten werd door de zijne dus nam hij voortaan de riem mee.
Ik gaf aan dat ik het vervelend vond voor hem dat na zoveel jaar dit nodig was omdat kooi zich niet wenst te laten corrigeren.
Maar hij vond het niet zo erg want de hond hoefde niet de hele tijd aangelijnd.
Heel prettig dat iemand zelf de verantwoording neemt zonder verder gedoe!
Kwam hij eraan lopen met de berner en toen hij mij zag, kwam er een gerafelde hondenriem te voorschijn en ging het hondje aan de lijn.
Ik had niets bij me dus we raakten aan de praat en het werd een prettig gesprek.
Hij wilde niet dat mijn hond gebeten werd door de zijne dus nam hij voortaan de riem mee.
Ik gaf aan dat ik het vervelend vond voor hem dat na zoveel jaar dit nodig was omdat kooi zich niet wenst te laten corrigeren.
Maar hij vond het niet zo erg want de hond hoefde niet de hele tijd aangelijnd.
Heel prettig dat iemand zelf de verantwoording neemt zonder verder gedoe!
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Top, maar Ik vind het vooral heel normaal dat hij voortaan een riem mee neemt. Niet alleen uit veiligheid voor jou hond maar ook om zijn eigen hond uit de troubles te laten. Toch wou ik dat er hier ook wat meer mensen waren die dezelfde 'normale' verantwoordelijkheid namen, hier lopen meerdere mensen die het schijnbaar denken alleen op de wereld te zijn.