Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien GVD

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vlooien GVD

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jarenlang hebben mijn honden en Pinda een beetje voor de vorm wel eens een pipetje in de nek gehad, maar nooit vlooien. Timberpoes heeft een vlooienallergie, dus die krijgt steevast elke drie maanden een pipet, want als er een vlo vanaf de rug van een buurtkat naar Timber zwaait gaat het al mis bij Timber.

Maar een paar dagen geleden had Timber opeens weer een kale plek op zijn rug, dus hop pipet (na anderhalve maand) en ik zie een vlo over Lilo lopen.

Bijkt het hele stel dus opeens stijf te staan van de vlooien. Waarschijnlijk dankzij mijn aanloopzwerfkat die af en toe wat loopt te sjansen met Pindapoes. Maar goed, ik alles behandeld, en nou zijn we een paar dagen verder, en ik vind nog steeds levende vlooien op Lilo en Jack heeft potdomme een kalige plek boven zijn kont.

Ik ben geneigd om alles nog een keer te behandelen, maar 2x binnen een week is natuurlijk niet gezond. Zwerver is inmiddels verbannen uit huis en krijgt zijn bak met vreten nu in de voortuin. Voor hem ga ik vlooienspul in tabletvorm halen, maar prioriteit is nu even mijn eigen dieren. Wat zouden jullie doen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Vlooien GVD

Ongelezen bericht door yamie »

stop maar even met je dieren behandelen en ga je huis maar goed behandelen :ok:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Zie 'vlooien, arrrgh!' topic van een paar weken geleden. Het is heel erg dit jaar, dat weet ik wel. Niet teveel gifpipetten inderdaad in te korte tijd. Volgens mij moet je minstens drie weken wachten. Dan maar sprayen, omgevingsspray dus, van bayen oid, wel een goeie nemen. En veel stofzuigen, vooral plinten, kleden en vloerbedekking. Een vlooienbandje in de stofzuigerzak doen. En kammen, je kunt natuurlijk met kammen de vlooien die er zitten dood maken. In een glas met spiritus, las ik een keer, gaan ze in één keer dood. En hopen dat ze weg gaan, hahaha, ik heb zelf ook katten met vlooienallergie. Moet zeggen dat ze nu weer even weg zijn, godzijdank, kan de kale staart weer genezen van mijn kater.
Hanneke2
Zeer actief

yamie schreef:stop maar even met je dieren behandelen en ga je huis maar goed behandelen :ok:
Ik heb een stenen vloer, een nep-leren bankstel, ik stofzuig me gek en alle plaids gaan alsmaar in de was. Waar kunnen dan nog vlooieneitjes zitten? Aan de muren?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Plinten, kiertjes in de vloer, in de bank. Vlooieneitjes kun je met het blote oog zowat niet zien, zo klein. Dus ze kunnen overal zitten.

Welke pipetten heb je gebruikt? Misschien een idee om betere te nemen over een paar weken, of andere. Als je een kat hebt met vlooienallergie, is een contactgif aan te raden. Dan gaan ze meteen dood ipv pas als ze in de kat hebben gebeten.
Hanneke2
Zeer actief

Fizgig schreef:Zie 'vlooien, arrrgh!' topic van een paar weken geleden. Het is heel erg dit jaar, dat weet ik wel. Niet teveel gifpipetten inderdaad in te korte tijd. Volgens mij moet je minstens drie weken wachten. Dan maar sprayen, omgevingsspray dus, van bayen oid, wel een goeie nemen. En veel stofzuigen, vooral plinten, kleden en vloerbedekking. Een vlooienbandje in de stofzuigerzak doen. En kammen, je kunt natuurlijk met kammen de vlooien die er zitten dood maken. In een glas met spiritus, las ik een keer, gaan ze in één keer dood. En hopen dat ze weg gaan, hahaha, ik heb zelf ook katten met vlooienallergie. Moet zeggen dat ze nu weer even weg zijn, godzijdank, kan de kale staart weer genezen van mijn kater.
Spray heb ik nog nooit gebruikt, eigenlijk ben ik heel erg anti al die gifzooi, maar vlooienband in de stofzuiger is een goed idee. Kammen doe ik al, om de boel te checken, en op dit moment is Lilo de enige met levende vlooien.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hm, ik zou toch even het huis sprayen als ik jou was. Niet fijn, maar ondanks zo'n vlo-onvriendelijke ruimte toch wel slim lijkt me.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Stuk vlooienband in de stofzuigerzak doen en de plaids heet wassen.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Je kunt ook een scheut vlooienshampoo in het dweilwater doen, dan kom je ook in de voegen en de kiertjes.
Succes met de beestjes!
Groetjes, Marjan
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

en vergeet je auto niet.
ellen
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

en de honden wassen. evt. elke dag even.
en de katten wassen, als het even kan. is lastig natuurlijk. desnoods met handschoenen aan.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier het zelfde probleem.

Ze krijgen standaard iedere drie maanden een pipetje in de nek, eerst frontline nu avantix. Toch begonnen ze te krabben, vlooien! Ik heb het hele huis en de matras waar Mowgli op ligt bespoten, kleden gewassen een pipetje avantex op een zakdoekje in de stofzuiger, kortom al het noodzakelijke gedaan. Dit alles een kleine week geleden, zie ik gisteren een vlo bij Balou. Ik pak voor de zekerheid het huis maar nog een keer aan, je moet toch wat.
Maar inderdaad, ze zijn hardnekkig dit jaar.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Zoals anderen al zeggen: ook de omgeving doen.
Ik heb hier een laminaat vloer en leren meubels. Het enige van stof is het kleed van de honden.

Toen we hier een tijdje geleden Jamie en Yara allebei onder de vlooien hadden zitten heb ik het kleed op 60 graden gewassen, de vloer gezogen en konijn naar buiten, wij wandelen en manlief heeft gesprayed.
Na het sprayen een half uur tot een uur niet in de woonkamer komen, en daarna even goed luchten.
Dat is nu al weer even geleden en intussen geen vlo meer gezien.

Welke pipetten gebruik je, en hoelang gebruik je die al?
Soms is het goed om te wisselen van merk (let dan wel op de samenstelling. Die moet dan ook anders zijn wat anders heeft het wisselen geen nut!!)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”