Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lotgering

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 1

Lotgering

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar dat maakt het juist lastig zoeken dus tochmaar een eigen :wink:
Ik ben eraan het denken om over te stappen naar vlees. Nu geef ik brok en vleesschijven van prins. Nu heb ik een keer ropadog gekocht en dat at mevrouw niet (om de stukjes die erin zitten? Omdat ze loops was en toch al slecht at? :scratch: ) Is Lotgering anders qua structuur?
En is dit het enige wat jullie dan voeren of moet er daarnaast nog iets extra's gevoerd worden? En hoeveel heeft een leonberger van nu 43 kilo maar nog niet uitgegroeid nodig?
Sorry, veel vragen maar wil geen kratten voer gaan kopen als dat vervolgens niet gegeten wordt :wink:
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Lotgering

Ongelezen bericht door malinois »

Lotgering lijkt een beetje op gehakt qua structuur... Er zitten zo af en toe wel stukjes bot in als je dat bedoeld... Ik vind Prins niet echt vergelijkbaar... ik heb dat vroeger ook gevoerd maar dat vond ik veel droger. Vind Lotgering er veel natuurlijker uitzien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Hier eten ze ook lotgering en het wordt een soort van naar binnen geslurpt....

In principe eten ze alleen Lotgering, ik zorg alleen zo af en toe voor iets dat iets meer kauwwerk oplevert.

Je Leonberger zal zeker een kilo en waarschijnlijk nog wel iets meer per dag nodig hebben. Mijn Shadow eet 1 kg Lotgering per dag. Die is bijna volwassen en zo rond de 45-50 kg zwaar. Lotgering is vrij vet en daardoor hebben ze iets minder nodig dan van andere KVV's in het algemeen.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

:idea: Kun je geen lotgering bou jou in de buurt kopen, bij zo'n wederverkooppunt??
Is wel iets duurder maar je kunt natuurlijk dan laten proeven zonder dat je meteen 18 kg hoeft te kopen.
En de groeten van de mannen :zwaai
pinguin20
Zeer actief

Zit hier niks in de buurt, had al even gekeken op de site van Lotgering. 1 kilo is een stuk meer dan ze beweren op hun site, 40 kg ongeveer 600 gram. Maar zal ongeveer hetzelfde kosten als nu brok en vlees dus dat maakt niet uit, zeker aangezien het denk ik beter voor haar is.
In ropadog zag ik zelf ook echt stukken zitten, niet zoals gehakt dus dan heb ik er wel hoop op dat het goed goed gaat. Zal eens in de omgeving rond vragen of iemand het toevallig voert dan kan ik het misschien eerst uit proberen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pinguin20 schreef:Zit hier niks in de buurt, had al even gekeken op de site van Lotgering. 1 kilo is een stuk meer dan ze beweren op hun site, 40 kg ongeveer 600 gram.
Het is natuurlijk per hond heel verschillend... hier zitten ze rond het gemiddelde wat ze krijgen dus 2% ongeveer...
Maar ik ken er ook die er onder zitten en die maar 1% krijgen maar ook die ruim 3% krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Waar woon je?
Je mag hier wel een pakje halen om te proberen, mits het een beetje in de buurt is voor je natuurlijk.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
pinguin20
Zeer actief

Eindhoven, is niet echt in de buurt ;)
pinguin20
Zeer actief

Heb net nog maar eens ropadog gekocht (wat is dat duur in vergelijking met Lotgering) om te kijken of het aan het vlees ligt of aan het feit dat ze toen loops was. Gaan we vanavond dus maar eens uit proberen. En als ze dat lust dan zal ze ander vlees ook wel lusten.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ga ook uit van het volwassen gewicht van je hond en dan 2%.

Maar het is zoals met ieder voer gewoon even testen hoe ze het erop doen. Zowel qua smaak als qua figuur.
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

weet niet hoeveel je dan evt zou willen proberen maar hier voer ik het en moet misschien op 1 sept naar eindhoven om een bench te halen zou dan evt voor jou ter overname ook wat lotering mee kunnen nemen. ps is dan inmiddels wel ontooid eer ik daar ben. pb me anders maar.
Afbeelding
pinguin20
Zeer actief

bionca schreef:weet niet hoeveel je dan evt zou willen proberen maar hier voer ik het en moet misschien op 1 sept naar eindhoven om een bench te halen zou dan evt voor jou ter overname ook wat lotering mee kunnen nemen. ps is dan inmiddels wel ontooid eer ik daar ben. pb me anders maar.
Bedankt voor het aanbod maar dan zijn we op vakantie :F:
Als we terug komen gaan we gewoon bestellen. Ropadog werd nu toch gegeten dus we gaan er maar vanuit dat ze het lekker zal vinden :)
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

In Eindhoven zit ook een verkooppunt van Tammenga diervoeders.
http://www.tammengadiervoeders.nl/verkooppunten.html

Dat is wel wat grover gemalen dan Lotgering.

Bel ze eens en dan kan je daar waarschijnlijk wel 1 of 2 kilo kopen om te proberen
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Hier eten ze ook Lotgering. Heel tevreden over. Degene die het meest actief is, krijgt wel (bijna) de aanbevolen hoeveelheid a 2%. De rest niet, die zouden anders teveel uitdijen.
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Heb je al eens KIVO geprobeerd? Dat zit bij jou om de hoek, in Veldhoven. Is ook erg goed voer voor een normale prijs.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
pinguin20
Zeer actief

Bedankt voor de tips voor kivo en tammega. Ik ga er eens naar kijken :)
pinguin20
Zeer actief

We voeren intussen al een paar weken lotgering en de bak is binnen 10 sec leeg :) ook is de ontlasting veel beter dan ooit op brok. Dus super

Maar, nu waren we vanochtend bij de DA voor de inentingen en die zei dat lotgering niet compleet is en dat de hond dan afwijkende botgroei en zo kan krijgen. Ze was niet tegen vers voeren, vond dit ook prima, maar ik moest er meer bij geven zoals eieren en groentes (krijg nog een lijst van haar) Wat is er u waar, ik dacht dat als je verschillende diersoorten voert het wel compleet is :help:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pinguin20 schreef:We voeren intussen al een paar weken lotgering en de bak is binnen 10 sec leeg :) ook is de ontlasting veel beter dan ooit op brok. Dus super

Maar, nu waren we vanochtend bij de DA voor de inentingen en die zei dat lotgering niet compleet is en dat de hond dan afwijkende botgroei en zo kan krijgen. Ze was niet tegen vers voeren, vond dit ook prima, maar ik moest er meer bij geven zoals eieren en groentes (krijg nog een lijst van haar) Wat is er u waar, ik dacht dat als je verschillende diersoorten voert het wel compleet is :help:
Lotgering is een compleet voer!
Dat is een feit dus je DA zit gewoon te lullen. En daarvoor hoef je niet eens zoveel verschillende diersoorten te voeren, smuldier is ook een compleet voer en daar heb je alleen rund van in de winkel. :wink:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Lotgering is compleet voer, daar hoef je in principe niks bij te geven. Mijn honden en ook mijn puppen doen het er prima op. Pffff... Dierenartsen en voeren.. :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden krijgen overigens ook alleen Lotgering :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

t enige wat ik vind (ook uit ervaring) is dat ze op lotgering TE hard gaan, dat de standaard versie te energierijk is voor een jonge hond....

zou dus wel als je enkel lotgering wil blijven voeren ook de magere varianten (zoals paard) afwisselen....
pinguin20
Zeer actief

Bedankt voor de geruststellingen :) Ik had me er vrij goed in verdiept maar er zit idd geen premix in dus was het volgens de DA niet goed genoeg en moest ik uitkijken zeker met een grote ons dat ze geen all meat syndrome kreeg :s Zeg dan niks als je het niet weet!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

pinguin20 schreef:Bedankt voor de geruststellingen :) Ik had me er vrij goed in verdiept maar er zit idd geen premix in dus was het volgens de DA niet goed genoeg en moest ik uitkijken zeker met een grote ons dat ze geen all meat syndrome kreeg :s Zeg dan niks als je het niet weet!

all meat is sowieso het probleem niet, gezien er gewoon orgaan & bot doorzit.... ;-)
pinguin20
Zeer actief

Ze heeft nog op de website naar de samenstelling gekeken en dus gezien dat er ook bot en orgaan in zitten. Ach ja, ik moet me niet te druk maken en gewoon op Ayla afgaan en die doet het er goed op.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wanneer gaan we weer wandelen? Dan kan ik je een paar pakjes geven
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

jores schreef:wanneer gaan we weer wandelen? Dan kan ik je een paar pakjes geven
Dat dacht ik ook ;)
Maar ze is al langer lotgering aan t voeren. :mrgreen:
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Sanne&Bo schreef:
jores schreef:wanneer gaan we weer wandelen? Dan kan ik je een paar pakjes geven
Dat dacht ik ook ;)

:oohja: dom dom dom dom :F:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Aangezien KIVO weer wat duurder is geworden ga ik over een tijdje ook maar weer eens wat bestellen bij Lotgering ter afwisseling. Ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik het dan daar kan laten leveren, omdat ik overdag gewoon vaak weg ben.
Ik heb vanmorgen een heel gesprek gehad met Cor van Kivo over de toenemende kosten, hij had wel meer commentaar gehoord maar zijn grondstoffen worden ook steeds duurder, dus ik snap hem ook wel. Maar toch.... helemaal vers voeren trekt mijn portemonnee gewoon niet meer, dus dan maar 1 maaltijd brok, 1 maaltijd vlees voorlopig.
Ik heb nu 60 kilo gehaald dus kan dan ongeveer 2 maanden vooruit, daarna maar weer eens lotgering bestellen ter afwisseling (dat vettere kan Numa zeker hebben, bovendien is Kivo ook wat vetter).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
pinguin20
Zeer actief

jores schreef:
Sanne&Bo schreef:
Dat dacht ik ook ;)

:oohja: dom dom dom dom :F:
Haha, ben er intussen achter dat ze alles lust en heel graag zelfs, dus hoef het niet meer te proberen, maar toch bedankt ;)
pinguin20
Zeer actief

Inge schreef:Aangezien KIVO weer wat duurder is geworden ga ik over een tijdje ook maar weer eens wat bestellen bij Lotgering ter afwisseling. Ik heb afgesproken met mijn moeder dat ik het dan daar kan laten leveren, omdat ik overdag gewoon vaak weg ben.
Ik heb vanmorgen een heel gesprek gehad met Cor van Kivo over de toenemende kosten, hij had wel meer commentaar gehoord maar zijn grondstoffen worden ook steeds duurder, dus ik snap hem ook wel. Maar toch.... helemaal vers voeren trekt mijn portemonnee gewoon niet meer, dus dan maar 1 maaltijd brok, 1 maaltijd vlees voorlopig.
Ik heb nu 60 kilo gehaald dus kan dan ongeveer 2 maanden vooruit, daarna maar weer eens lotgering bestellen ter afwisseling (dat vettere kan Numa zeker hebben, bovendien is Kivo ook wat vetter).
Heb ook even naar kivo gekeken maar dat is duurder en ze hebben niet zo veel smaakjes, ben bang dat Ayla daar vlug op uitgekeken raakt. Misschien kunnen we een keer samen bestellen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”