Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
8 maanden oude puberhond valt af.
Moderator: moderatorteam
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising galgo Espagnol,
stabij x kooiker - Aantal honden: 2
8 maanden oude puberhond valt af.
Jaron (kruising galgo espanol) is nu 8 maanden oud maar valt af in plaats van dat hij aankomt. Hij is altijd al mager geweest, maar nu valt hij zelfs af! Hij is in ongeveer 4 maanden 3 kilo afgevallen. Van 23 kilo naar 20 kilo.Hij heeft tot 6 maanden alleen maar kvv gekregen van verschillende merken en sinds 2 maanden krijgt hij 2 keer per dag (eerder 3 keer per dag) brokken (devotion: adult). Tussendoor krijgt hij regelmatig een hondenkoekje of macaroni/rijst als dat over is 's avonds (zonder "prut" uiteraard).
Nu kom ik net bij de dierenarts vandaan omdat hij toch wel heel erg mager wordt en heb als advies meegekregen: 4 keer per dag puppybrokken tot hij 14 maanden is, zoveel als op de verpakking staat dat hij moet hebben en als hij tussendoor meer honger heeft mag hij meer hebben. Als hij diarree krijgt moet je hem iets minder geven (iets met eiwitten ofzo?).
Nu heb ik Specific meegekregen bij de dierenarts.
Maar nu heb ik een aantal vragen: Ten eerste wat vinden jullie van dit advies, ten tweede wat is jullie ervaring met dit voer en ten derde is het niet veel beter om terug te gaan op vers vlees en welk merk/hoeveel vlees dan?
De dierenarts vind het trouwens maar raar dat ik tot 6 maanden vers heb gevoerd en denkt dat Jaron daarvan een achterstand heeft opgebouwd in groei.
Nu kom ik net bij de dierenarts vandaan omdat hij toch wel heel erg mager wordt en heb als advies meegekregen: 4 keer per dag puppybrokken tot hij 14 maanden is, zoveel als op de verpakking staat dat hij moet hebben en als hij tussendoor meer honger heeft mag hij meer hebben. Als hij diarree krijgt moet je hem iets minder geven (iets met eiwitten ofzo?).
Maar nu heb ik een aantal vragen: Ten eerste wat vinden jullie van dit advies, ten tweede wat is jullie ervaring met dit voer en ten derde is het niet veel beter om terug te gaan op vers vlees en welk merk/hoeveel vlees dan?
De dierenarts vind het trouwens maar raar dat ik tot 6 maanden vers heb gevoerd en denkt dat Jaron daarvan een achterstand heeft opgebouwd in groei.
Onderschrift? Dat komt nog wel een keer!
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: 8 maanden oude puberhond valt af.
Ik denk dat je gewoon meer moet voeren.
Hond is in de groei en verbruikt een hoop energie.
Dat er groei-achterstand van vers voeren is ontstaan is volgens mij een broodje aap verhaal.
Dan zouden er wel heul veul honden met groeiachterstand rondlopen.
Hond is in de groei en verbruikt een hoop energie.
Dat er groei-achterstand van vers voeren is ontstaan is volgens mij een broodje aap verhaal.
Dan zouden er wel heul veul honden met groeiachterstand rondlopen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik zou de zak brokken terug brengen met de mededeling dat je weer vers gaat voeren
Wat een onzin zeg dat de DA zegt dat de achterstand komt door vers voer
Heb je al lotgering geprobeerd dat merk is wat vetter. ZOu ook naar een andere DA gaan want 3 kilo afvallen vind ik wel wat veel hoor.

-
S@ndr@
- Zeer actief
t is wel een langpoot leeftijd, maar ze horen niet af te vallen, met de ervaring die ik het zou ik zeggen lotgering, lekker en vet,
maar als hij inderdaad echt blijft afvallen dan bloed onderzoek, daar schaar ik me zo achter
maar als hij inderdaad echt blijft afvallen dan bloed onderzoek, daar schaar ik me zo achter
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
lotgering is een wat vettere kvv heb ik altijd het idee dus ik zou dat gaan geven... Maar sowieso heb ik de ervaring dat het lastig voeren is rond die leeftijd. Dobers waren ook altijd erg mager en kreeg ik gewoon niet dikker op die leeftijd. Die zaten destijds wel op brok ik denk dat kvv beter was gegaan als ik dat toen gegeven had. Het enige wat ik weet is dat ze met kvv langzamer groeien dan op brok, dus dat is geen achterstand oplopen maar gelijkmatig groeien.
Hier is dat ook uitstekend gegaan. Volgende pup groeit ook weer alleen op kvv op.
Hier is dat ook uitstekend gegaan. Volgende pup groeit ook weer alleen op kvv op.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Hij heeft wel een goeie eetlust hoor, daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook niet het idee dat het aan de hoeveelheid voer ligt. Hij kreeg eerder een kilo vlees per dag, daar kwam hij echt niet van aan....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jaron2012 schreef:Jaron (kruising galgo espanol) is nu 8 maanden oud maar valt af in plaats van dat hij aankomt. Hij is altijd al mager geweest, maar nu valt hij zelfs af! Hij is in ongeveer 4 maanden 3 kilo afgevallen. Van 23 kilo naar 20 kilo.Hij heeft tot 6 maanden alleen maar kvv gekregen van verschillende merken en sinds 2 maanden krijgt hij 2 keer per dag (eerder 3 keer per dag) brokken (devotion: adult). Tussendoor krijgt hij regelmatig een hondenkoekje of macaroni/rijst als dat over is 's avonds (zonder "prut" uiteraard).
hier groeit alles op op vers zonder problemen.....& zo zijn er meer op het forum
wat voor vers heb je gevoerd?
Hier bv de pup uit ons laatste nest op Alaska gezet (ook daarop afgespeend) & die deed het gewoon heel slecht op 1 rol (800 gram) om op gewicht te blijven had hij echt 2 rollen per dag nodig
mijn andere jonge hond in die tijd ook overgezet van de Carnibest naar de Alaska & dat was eigenlijk hetzelfde probleem,
nu staan ze beiden weer op de Carnibest natuurvoer met wat toevoeging van zalmolie & doen het super op 1 rol (1000 gram) per dag....
hoeveel kreeg hij per dag vd kvv, want dat is ook belangrijk, als ik kijk naar mijn herders krijgen die in de groei zoveel als dat ze nodig hebben zonder dat ik het aan de ontlasting ga zien, dat heeft voor sommige pubers (8-24 mnd) wel eens ingehouden dat ze op 3 kilo per dag zaten om op gewicht te blijven, maar dan zag je die hoeveelheid voer ook niet terug in de ontlasting. Op t moment dat ze er nl ook (flink) meer van gaan ontlasten voer je veel te veel....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mijn honden had het ook niks met eetlust te maken ze aten als bootwerkers maar kwamen geen gram aan...Jaron2012 schreef:Hij heeft wel een goeie eetlust hoor, daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook niet het idee dat het aan de hoeveelheid voer ligt. Hij kreeg eerder een kilo vlees per dag, daar kwam hij echt niet van aan....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Hij heeft zeker 4 maanden alleen prins gehad, daarna combinatie van ahv en smuldier.
En als ik dat lotgering ga geven, waar kan ik dat dan kopen en hoe vaak per dag zal ik hem dat geven??
En als ik dat lotgering ga geven, waar kan ik dat dan kopen en hoe vaak per dag zal ik hem dat geven??
Laatst gewijzigd door Jaron2012 op 08 okt 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Bij mijn honden had het ook niks met eetlust te maken ze aten als bootwerkers maar kwamen geen gram aan...Jaron2012 schreef:Hij heeft wel een goeie eetlust hoor, daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook niet het idee dat het aan de hoeveelheid voer ligt. Hij kreeg eerder een kilo vlees per dag, daar kwam hij echt niet van aan....
wat ik al schreef, heb hier de jonge herders in de groei gewoon op 1,5-(extreem, dat was Baudi, die lang een lange magere lat geweest) 3 kilo per dag.....
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
onze Buster is opgegroeid op Kvv Carnibest.
wij hadden ook een dierenarts die hier positief tegenover stond.
Toen onze Buster in zijn slungelperiode kwam, kregen we het advies van deze dierenarts om gekookte aardappelen door de KVV te doen. en inderdaad dat hielp
wij hadden ook een dierenarts die hier positief tegenover stond.
Toen onze Buster in zijn slungelperiode kwam, kregen we het advies van deze dierenarts om gekookte aardappelen door de KVV te doen. en inderdaad dat hielp
-
S@ndr@
- Zeer actief
Lotgering kun je on line bestellen, wordt bezorgt, op afspraak vaak.Jaron2012 schreef:Hij heeft zeker 4 maanden alleen prins gehad, daarna combinatie van ahv en smuldier.
ik zou gaan voor minimaal 2 keer op een dag voeren zolang hij nog zo mager is.
mais macaroni en zo zet ook heel erg aan, misschien ook een idee om te proberen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, mechels heb ik ook meer kvv gegeven toen en dat ging uitstekend (alhoewel Xavi dat niet nodig had die had niet zo heel veel nodig)... dobers zaten destijds op brokken en die kreeg ik geen gram dikker, want hoe meer ik ging voeren hoe meer er weer uitkwam zeg maar aan de achterkant dus dat had geen zin. Vandaar ook jammer dat ik ze niet langer op kvv heb gehouden toen want alle pups (op oudste dober na) hebben wel een paar maanden AHV gehad als voer en daarna ben ik op brok overgegaan... ik denk dat als ik die ook gewoon AHV was blijven voeren dat er niks aan de hand was geweest maar ja... door schade en schande wordt men wijs he...crutz schreef:malinois schreef:Bij mijn honden had het ook niks met eetlust te maken ze aten als bootwerkers maar kwamen geen gram aan...Jaron2012 schreef:Hij heeft wel een goeie eetlust hoor, daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook niet het idee dat het aan de hoeveelheid voer ligt. Hij kreeg eerder een kilo vlees per dag, daar kwam hij echt niet van aan....
wat ik al schreef, heb hier de jonge herders in de groei gewoon op 1,5-(extreem, dat was Baudi, die lang een lange magere lat geweest) 3 kilo per dag.....

-
Safari
Lintworm is uitgesloten?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Klopt, mechels heb ik ook meer kvv gegeven toen en dat ging uitstekend (alhoewel Xavi dat niet nodig had die had niet zo heel veel nodig)... dobers zaten destijds op brokken en die kreeg ik geen gram dikker, want hoe meer ik ging voeren hoe meer er weer uitkwam zeg maar aan de achterkant dus dat had geen zin. Vandaar ook jammer dat ik ze niet langer op kvv heb gehouden toen want alle pups (op oudste dober na) hebben wel een paar maanden AHV gehad als voer en daarna ben ik op brok overgegaan... ik denk dat als ik die ook gewoon AHV was blijven voeren dat er niks aan de hand was geweest maar ja... door schade en schande wordt men wijs he...crutz schreef:malinois schreef:Bij mijn honden had het ook niks met eetlust te maken ze aten als bootwerkers maar kwamen geen gram aan...Jaron2012 schreef:Hij heeft wel een goeie eetlust hoor, daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook niet het idee dat het aan de hoeveelheid voer ligt. Hij kreeg eerder een kilo vlees per dag, daar kwam hij echt niet van aan....
daarom zeg ik, wel opletten dat alles wat je meer voert er niet net zo hard weer uit komt.....pas hier nog met Gina, ik dacht, 11 pups, zal maar ff goed voeren, dus 4x per dag een kilo.....ja, dat kwam er dus net zo hard weer uit
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Ik geef hem regelmatig een "wormentabletje", dus dan mag je er van uitgaan dat hij geen wormen heeft lijkt me...
Ik heb hier nu wel een zak van 15 kilo puppybrokken staan, zal ik dat 50/50 kvv en brokken geven? 2 keer per dag brokken en 2 keer vlees of gewoon helemaal geen brokken meer... Best moeilijk dit, je wil natuurlijk het beste voor je hond.
Ik heb hier nu wel een zak van 15 kilo puppybrokken staan, zal ik dat 50/50 kvv en brokken geven? 2 keer per dag brokken en 2 keer vlees of gewoon helemaal geen brokken meer... Best moeilijk dit, je wil natuurlijk het beste voor je hond.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaron2012 schreef:Ik geef hem regelmatig een "wormentabletje", dus dan mag je er van uitgaan dat hij geen wormen heeft lijkt me...
die DA heeft goede zaken gedaan
maar persoonlijk zou ik hem gewoon op vers laten staan & de brokken afgeven bij het lokale asiel oid...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
terug naar vers, andere dierenarts zoeken en niet meer zo maar ontwormen! dat is alleen maar gif dat je erin stopt. doe liever eerst een mestonderzoek.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hutsje schreef:terug naar vers, andere dierenarts zoeken en niet meer zo maar ontwormen! dat is alleen maar gif dat je erin stopt. doe liever eerst een mestonderzoek.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden vielen ook af van AHV, op smuldier blijven ze op gewicht, dat is wat vetter. Lotgering was voor mijn honden te vet, maar zou voor deze ws ook een goede optie zijn...
Ik zou dus de AHV schrappen en vettere KVV's geven
Ik zou dus de AHV schrappen en vettere KVV's geven
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Zo vaak mogelijk per dag kleine porties geven is meestal zinvoller dan 2x per dag een maaltijd omdat ze kleinere hoeveelheden gewoon beter kunnen benutten/verteren en in verhouding meer voedingstoffen uit het voer halen.
Sandra

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
daar zijn de meningen over verdeeld, ook verteren kost energie 

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
op smuldier vielen mijn honden ook af
Geef hem maar lotgering
Geef hem maar lotgering
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou idd lekker teruggaan op kvv en dan gewoon nòg meer voeren. Tenzij je iets medisch vermoedt uiteraard.
Twee of driemaal daags voeren en niet letten op voorschriften qua hoeveelheid. Als hij niet aankomt is het te weinig.
Een flinke bak voor het slapen gaan doet hier wonderen bij magere slungels.
Twee of driemaal daags voeren en niet letten op voorschriften qua hoeveelheid. Als hij niet aankomt is het te weinig.
Een flinke bak voor het slapen gaan doet hier wonderen bij magere slungels.
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Bedankt voor alle antwoorden! We zullen eens zien of hij nu gaat groeien. Voorlopig heb ik toch besloten de zak brokken op te maken en dan helemaal terug over te gaan op kvv. Vanaf morgen krijgt hij 2 keer brokken ('s ochtends en tussen de middag) en in de namiddag en 's avonds kvv (heb voor tot de lotgering er is carnibest gehaald). Hij krijgt 400 gram brokken en 1 kilo vlees morgen. ben benieuwd hoe dat gaat. Hij zal het vast niet erg vinden!