Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Controle hondenbelasting.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Controle hondenbelasting.

Ongelezen bericht door crutz »

Wij betalen ook netjes. Kennel tarief, rond de 250€ (was voor de samenvoeging vd gemeenten 90€...)
Onze honden komen niet op de openbare weg om uit te laten, want ook met fietsen of hardlopen worden ze eerst op eigen terrein uitgelaten.
Controle nog nooit gehad, tenminste niet bewust...als ze de plaats op lopen als wij niet thuis zijn weten ze genoeg;-)
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Re: Controle hondenbelasting.

Ongelezen bericht door Boris2011 »

ik betaal netjes, maar hier in de buurt waar ik woon, hebben de meesten hun hond niet opgegeven bij de gemeente.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Geen hondenbelasting in de gemeente waar ik woon :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik betaal voor twee van de drie honden. Elke hond is 100 euro per jaar. IK heb wel navraag gedaan naar het kenneltarief omdat ik hier begrepen heb dat dat nog wel eens kan schelen met meer dan twee honden. Dame van de gemeente wist te vertellen dat dat pas ingaat bij 9 honden.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Wij hebben een kennelnaam (er heeft op dit adres lang een DH fokker gewoond, die naam hebben wij nu en hoort bij het huis) en betalen dus kenneltarief voor twee honden
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Safari

Tara schreef:
Safari schreef:Ik betaal voor twee van de drie honden. Elke hond is 100 euro per jaar. IK heb wel navraag gedaan naar het kenneltarief omdat ik hier begrepen heb dat dat nog wel eens kan schelen met meer dan twee honden. Dame van de gemeente wist te vertellen dat dat pas ingaat bij 9 honden.
Nou, dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen. :80:
Kenneltarief is gangbaar vanaf 3 honden, volgens mij is dat overal wel zo.
Kun je dat niet weervinden om de website van de gemeente waar je woont?
Nee, heb zitten zoeken en kon niets vinden, daarom maar even gebeld. Ik woon in dezelfde gemeente als Marjoleine dus ik ga morgen nog maar eens bellen.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Volgens mij ben ik te netjes; betaal alles zoals het moet.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb altijd voor alle honden keurig betaald tot dit jaar de hondenbelasting werd afgeschaft (en vervolgens gingen álle gemeentelijke lasten voor álle bewoners omhoog :mrgreen: ). Controle heb ik nog nooit gehad.
Wel heb ik een keer een hele aardige gemeenteambtenaar van de afdeling Burgerzaken op vrijdagmiddag aan de telefoon gehad.
Ik had net Liesje gekregen en had haar opgegeven via het digitale formulier. Die meneer belde me bezorgd op met de vraag of ik me niet had vergist. Want ik had al drie honden opgegeven en nu had hij een vierde formulier ontvangen en hij was bang dat ik teveel moest betalen. De schat. Ik moest hem er echt van overtuigen dat ik écht heus geen vergissing had gemaakt en dat ik heus vier honden had.
Zo zie je maar, ook gemeenteambtenaren hebben een hart. :lol1:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Safari schreef:
Tara schreef:
Safari schreef:Ik betaal voor twee van de drie honden. Elke hond is 100 euro per jaar. IK heb wel navraag gedaan naar het kenneltarief omdat ik hier begrepen heb dat dat nog wel eens kan schelen met meer dan twee honden. Dame van de gemeente wist te vertellen dat dat pas ingaat bij 9 honden.
Nou, dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen. :80:
Kenneltarief is gangbaar vanaf 3 honden, volgens mij is dat overal wel zo.
Kun je dat niet weervinden om de website van de gemeente waar je woont?
Nee, heb zitten zoeken en kon niets vinden, daarom maar even gebeld. Ik woon in dezelfde gemeente als Marjoleine dus ik ga morgen nog maar eens bellen.
Ik heb ook op de site van de gemeente gekeken maar ook hier staat niet of het om het aantal honden of een kennelnaam gaat.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik betaal netjes de hondenbelasting.
We krijgen er hier best veel voor terug, een paar losloopgebieden, veel uitlaatveldjes en routes waar het niet opgeruimd hoeft te worden en die schoongemaakt worden met een bepaalde frequentie.
Maar of je het er nu mee eens bent of niet, of je er nu wat voor terug krijgt of niet, als je in een gemeente woont die hondenbelasting heft en je hebt een hond, of meerdere, dan is mijn mening dat je gewoon moet betalen.
Bevalt dat niet dan verhuizen naar een gemeente waar er niet geheven wordt.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Safari

@Tara, dank je wel. Het is dus voordeliger om de derde gewoon op te geven ipv kennelnaam.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Sinds ik op een vergadering lekker bijdehand uit de hoek wilde komen met mijn vraag..hoe de hondenbezitters kwa inspraak erbij betrokken zijn geweest,en ik als antwoord kreeg dat ze iedereen die geregistreerd staan bij de hb een uitnodiging hadden gestuurd...(ik had dus niks gekregen omdat ik niet betaalde ): :mann: ....sinds die avond betaal ik netjes :pffff:
Dat gebeurd mij geen tweede keer meer :gvd:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pepie schreef:Sinds ik op een vergadering lekker bijdehand uit de hoek wilde komen met mijn vraag..hoe de hondenbezitters kwa inspraak erbij betrokken zijn geweest,en ik als antwoord kreeg dat ze iedereen die geregistreerd staan bij de hb een uitnodiging hadden gestuurd...(ik had dus niks gekregen omdat ik niet betaalde ): :mann: ....sinds die avond betaal ik netjes :pffff:
Oeps :mrgreen:
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Naima schreef:
Lieke87 schreef:Ik wordt elk jaar gecontroleerden heb dus ook mijn beide honden netjes aangegeven. Vind het overigens een belachelijke belasting. Ik betaal voor hond 1, 67 euro en voor hond 2 betaal ik 134 euro.
1,67 vind ik nog wel een schappelijk bedrag hoor :tongue:
Haha het staat er inderdaad wat knullig, maar het is de voor de eerste hond 67 euro.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lieke87 schreef:
Naima schreef:
Lieke87 schreef:Ik wordt elk jaar gecontroleerden heb dus ook mijn beide honden netjes aangegeven. Vind het overigens een belachelijke belasting. Ik betaal voor hond 1, 67 euro en voor hond 2 betaal ik 134 euro.
1,67 vind ik nog wel een schappelijk bedrag hoor :tongue:
Haha het staat er inderdaad wat knullig, maar het is de voor de eerste hond 67 euro.
Hier ongeveer hetzelfde. En ik vind dus 200 euro in een jaar niet "maar een paar tientjes". Maar goed, ik betaal dus wel.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Marion. schreef: Hier ongeveer hetzelfde. En ik vind dus 200 euro in een jaar niet "maar een paar tientjes". Maar goed, ik betaal dus wel.
Ik vind het ronduit belachelijk wat ze tegenwoordig vragen en voor mijn tweede hond betaal ik gewoon het dubbele.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Marion. schreef:
Pepie schreef:Sinds ik op een vergadering lekker bijdehand uit de hoek wilde komen met mijn vraag..hoe de hondenbezitters kwa inspraak erbij betrokken zijn geweest,en ik als antwoord kreeg dat ze iedereen die geregistreerd staan bij de hb een uitnodiging hadden gestuurd...(ik had dus niks gekregen omdat ik niet betaalde ): :mann: ....sinds die avond betaal ik netjes :pffff:
Oeps :mrgreen:
Haha, zeg dat wel :mrgreen:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

ik betaal ook hondenbelasting.
ik doe het ook liever niet, maar hou niet van de controles als ik niet betaald zou hebben.
nou hebben we hier wel prachtige losloopbossen maar daar hebben ze geen werk aan.
verder overal hondentoiletten maar no way dat mijn honden daar op willen.
dus altijd zakjes mee.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb een kennelnaam aangevraagd toen hond nr 5 in aantocht was. mijn toenmalige buren waren het type "landverrader" dus die gok om niet te betalen hebben we maar niet genomen. ik betaal bijna 400 euro per jaar verdeeld over 4 maanden ongeacht hoeveel honden ik heb.
ellen
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Marion. schreef:
flaneloba schreef:ik woon in een gemeente waar geen hondenbelasting betaald hoeft te worden. Mocht dat wel het geval geweest zijn had ik het ook braaf opgegeven, meestal krijg je er ook wel voorzieningen voor terug.
Nou ja, dat dus totaal niet. Aangewezen veldjes van 5 x 15 meter langs de doorgaande weg of spoorlijn.
Wij hebben geen eens aangewezen veldjes. Nergens mogen ze los, wel staan er poepbakken. Maar het enige plekje hier in de buurt waar wij ze kunnen uitlaten, gaat binnenkort plaatsmaken voor een weg en er komt niks voor terug.

Ik zit er over te denken om een handtekeningenactie te houden voor een omheind losloopveld.

Ik betaal netjes en wij krijgen regelmatig controle, zo'n 1 a 2 keer per jaar.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij betalen ook hondenbelasting. Hier nog nooit controle gehad trouwens.

En tot mijn grote verbazing hebben we een nieuw losloopveldJE erbij :cheer:
Over een lengte van 10 meter en misschien 5 meter breed mogen ze nu officieel los, wat een aanwinst :roll: :lol1:
Sepp&Sam

Ongelezen bericht door Sepp&Sam »

Wij betalen voor 1 hond netjes de hondenbelasting maar als onze pup komt dan kijk ik nog even of ik daar voor ga betalen. We wonen hier nu bijna 3 jaar en we hebben nog nooit controle gehad, en wanneer dat wel gebeurt zeg ik gewoon dat we de pup net hebben en dat ik zo snel mogelijk naar het gemeentehuis ga hahahahaha...........
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wij betalen voor Jamie 63,36 en voor Yara 126,76.
Nog nooit controle gehad, en we krijgen er hier ook niet echt iets voor terug. Ja een stukje losloop gebied, heen en weer naar huis (dus de helft in t gebied) doe ik er 20 minuten over. En dat stuk is ook langs een hertenkampje waar dus veel mensen fietsen en kleine kinderen die er lopen. Nu heb ik 2 kind-sociale honden, maar echt fijn loopt het niet als de ouders het eng vinden.
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Hier betalen we voor 1 hond. Tweede hond is meteen ook 2x zo duur. Er is aangekondig dat er gecontroleerd gaat worden, ook of mensen opruimen. Er komt een burgerpanel van hondeneigenaren en niet-hondeneigenaren om te kijken naar de huidige voorzieningen. (en ik heb me daar voor opgegeven)
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Framboise »

Hier bedraagt de hondenbelasting ruim €100. Er zijn hier noch voorzieningen, noch poepbakken. De losloopgebieden krimpen alleen maar in en stadswachten (u weet wel, die klapgepen met machtcomplexen) krijgen BOA bevoegdheden enkel om mensen met honden te bekeuren.
Daar betaal ik dus niet aan mee. Ik houd me aan alle regels met mijn hond en ze doen het er verder maar mee.

Die belasting stamt uit de tijd dat de hond als lastdier gebruikt werd, onder de hondenkar. Dáár is het voor ingesteld. Dat is dus totaal niet meer aan de orde, dus vind ik het ook niet nodig om ervoor te betalen.

Als ik gecontroleerd word op mijn bovenwoning, en ze horen haar (wat een kleine kans is), woont ze in een gemeente zonder belasting. Tabee en de groeten van de feestcommissie.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik betaal het wel, 100 euro voor 1 hond. Het is dat ze hier controleren want in onze vorige woning, stond Enzi niet ingeschreven.
Moet wel zeggen dat wij hier opzich best wat losloopgebiedjes hebben, zeker drie en daar hoef ik maar 5 minuten voor te lopen. Poepbakken ook genoeg.
Maar dan nog vind ik het een belachelijke vorm van belasting. Helemaal dat ik voor een tweede hond geloof ik 150 euro betalen. :piew:
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Ik moet het nog even melden bij de gemeente. Moet hier officieel ook betalen voor mijn hond. Wil het ook wel maar moet nog even weten hoe en wat. Enige wat jammer is dat ze niks met het geld doen. Maar 1 losloopplek wat ik zo ken en voor de rest staan er heel weinig prullenbakken. Poepzakjes krijgen we hier ook niet. Neem altijd eigen zakjes mee...
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik betaal voor 2 honden. Het exacte bedrag weet ik niet, volgens mij iets van 110 euro per hond per jaar. Voorzieningen zijn er weinig. Vuilnisbakken worden weggehaald, het hernieuwde park bij mijn huis is grotendeels verboden voor honden en steeds meer plekken worden verboden voor loslopende honden. En het gebied waar ik veel liep en loslopen wordt gedoogd is een waterspeelplaats geworden met grazers erop. Wel is het de hondenbezitters gelukt een groot veld te behouden als losloopgebied. En ik heb een officieel losloop parkje in de buurt, waar ik nog wel een doorheen fiets.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Ik heb bij onze vorige woning controle gehad, toen hadden we Senna net 2 weken. Toevallig had de buurvrouw van helemaal onder een paar dagen daarvoor gevraagd of we haar al opgegeven hadden. 3 dagen later stond er ineens controle voor de deur.
Geen toeval, denk ik. :wink:

Hier wonen we ondertussen alweer ruim 2 jaar, nog geen controle gezien, maar Senna staat netjes aangegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”