Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlozaad/psyllium
Moderator: moderatorteam
- yvon
- Zeer actief
Vlozaad/psyllium
Wie kent het of heeft er ervaring mee
weet niet of ik het hier goed neer zet
las in hart voor dieren iets over vlozaad
erg goed geschikt voor honden met overgewicht en diaree
heb al wel wezen googlen maar kan niet zo erg veel er over vinden
http://www.diergezond.nl/online/108-vlo ... -kopen.php
of ook wel psyllium genoemd
http://www.agradi.nl/apotheek/paarden/s ... 41004/1125
wel word het al lang bij paarden gebruikt
Het zit ook in Royal canin brok
ik las dat 1 eetlepel voldoende is voor een hond
weet niet of ik het hier goed neer zet
las in hart voor dieren iets over vlozaad
erg goed geschikt voor honden met overgewicht en diaree
heb al wel wezen googlen maar kan niet zo erg veel er over vinden
http://www.diergezond.nl/online/108-vlo ... -kopen.php
of ook wel psyllium genoemd
http://www.agradi.nl/apotheek/paarden/s ... 41004/1125
wel word het al lang bij paarden gebruikt
Het zit ook in Royal canin brok
ik las dat 1 eetlepel voldoende is voor een hond
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Vlozaad/psyllium
als de honden in het verleden aan de race waren dan kregen ze dit door de yakult heen, altijd goed, dat spul. ik kocht het dan ook best in grote hoeveelheden ( voor het paard en omdat de hond vaak aan de race was), de hoeveelheid,- volgens mij steekt het niet zo krap
ze zullen er geen last van krijgen
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 okt 2012 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
Mijn paard krijgt het... Ik gebruik het om zand uit de darmen te krijgen.
- yvon
- Zeer actief
heb je(of iemand anders ) mss een link voor meJion schreef:Ik heb uit eerdere topics begrepen dat psyllium wordt gebruikt als je hond iets scherps (takje, splinterbot) heeft gegeten omdat het de darmwand dan beschermt. Ik heb het zelf nooit gebruikt.
ik kan nergens iets vinden als het om ervaring gaat (hond) van paarden weet ik het daar is wel wat over telezen
- yvon
- Zeer actief
krijg alleen dat wat er vandaag is geplaatst tezien maar toch bedanktJion schreef:Als je in de zoekmachine van dit forum psyllium of isogel invult, zie je een aantal topics die over honden gaan die iets ingeslikt hadden dat de darmwand had kunnen perforeren.yvon schreef:heb je(of iemand anders ) mss een link voor meJion schreef:Ik heb uit eerdere topics begrepen dat psyllium wordt gebruikt als je hond iets scherps (takje, splinterbot) heeft gegeten omdat het de darmwand dan beschermt. Ik heb het zelf nooit gebruikt.
ik kan nergens iets vinden als het om ervaring gaat (hond) van paarden weet ik het daar is wel wat over telezen
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 1
Psyllium Husk (vlozaad) wordt inderdaad bij paarden gebruikt om zand uit de darmen naar buiten te werken. Ik heb het ook veel bij onze vorige hond gebruikt. Als de ontlasting te vast is of als er sprake is van een verstopping dan kun je psyllium vezels geven en deze aanlengen met veel water. Je zult zien dat de vezels heel veel vocht opnemen en een soort geleiachtig worden, je kunt dit gewoon over het voer geven. De vezels zorgen dan voor een zachtere ontlasting, hierdoor wordt ook de darmwerking bevorderd. Bij diarree kun je het ook geven, je kunt de vezels dan droog over het voer geven of met een heel klein beetje water aanlengen, de vezels nemen veel vocht in de darmen op en zorgen dan voor een vastere ontlasting. Ik vind het echt heel fijn spul.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Psyllium wordt ook door mensen gebruikt 
Het houdt de darmen soepel en actief en zorgt voor een regelmatige stoelgang. Kan dus gewoon als "onderhoud" zeg maar.
Bij honden geef je het in wat grotere hoeveelheid als er iets scherps is ingeslikt inderdaad.
Het houdt de darmen soepel en actief en zorgt voor een regelmatige stoelgang. Kan dus gewoon als "onderhoud" zeg maar.
Bij honden geef je het in wat grotere hoeveelheid als er iets scherps is ingeslikt inderdaad.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja ik heb er ervaring mee.
Ik heb standaard áltijd een pot Colon Clean in huis staan. Zie:http://www.drogisterij.net/Gezondheid-G ... /P/4403042
Ik koop het altijd bij de Dio drogist (was bij ons vroeger Minerva).
In eerste instantie gebruikte ik het alleen maar bij diarree of verstopping, en dat heeft altijd goed geholpen, voorál in combinatie met probiotica.
Tegenwoordig krijgen de honden het dagelijks over hun eten, de grote twee een desertlepeltje, de kleine een half theelepeltje.
Moos had nml hele wisselende ontlasting, in het weekend altijd dunne drab, in het weekend krijgen ze hier brokken en op de één of andere manier (maakt niet uit welk merk) wilde dat bij Moos niet. Hij moest ook erg vaak poepen, en zat altijd veel te persen en poepte dan telkens kleine beetjes. Dit was overigens ook doordeweeks bij kvv, bij Barf ging het eigenlijk altijd wel goed.
Sinds hij dagelijks Colon Clean krijgt heeft hij nérgens meer last van.
Elke dag mooie compacte ontlasting, en geen onnodige aandrang meer.
Ik heb standaard áltijd een pot Colon Clean in huis staan. Zie:http://www.drogisterij.net/Gezondheid-G ... /P/4403042
In eerste instantie gebruikte ik het alleen maar bij diarree of verstopping, en dat heeft altijd goed geholpen, voorál in combinatie met probiotica.
Tegenwoordig krijgen de honden het dagelijks over hun eten, de grote twee een desertlepeltje, de kleine een half theelepeltje.
Moos had nml hele wisselende ontlasting, in het weekend altijd dunne drab, in het weekend krijgen ze hier brokken en op de één of andere manier (maakt niet uit welk merk) wilde dat bij Moos niet. Hij moest ook erg vaak poepen, en zat altijd veel te persen en poepte dan telkens kleine beetjes. Dit was overigens ook doordeweeks bij kvv, bij Barf ging het eigenlijk altijd wel goed.

- yvon
- Zeer actief
dankje wel voor je infoMojuan schreef:Ja ik heb er ervaring mee.
heb via een gezondheidplein voor dieren die alleen maar voer hebben op natuurlijke basis het vlozaad besteld
nu eens kijken of het ook werkt als je hond over gewicht heeft
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Darmreiniger van het Kruidvat merkt is precies het zelfde !
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wordt Isogel ook niet aan katten gegeven die last hebben van haarballen ?
Sandra

-
Mojuan
- Zeer actief
Niet alle merken zijn precies hetzelfde.tervueren milo schreef:Darmreiniger van het Kruidvat merkt is precies het zelfde !
Ik heb ook eens een eigen merk van de Trekpleister gehad, en die was veel grover gemalen. Daarnaast was de verhouding/samenstelling Psyllium en Inuline niet gelijk.
Tot nu toe bevalt die van het merk Colon Clean hier het beste.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik heb psyllium husk van groene os staan . deze gebruik ik vrij standaard voor Bikkel omdat ie altijd moeilijk poept. maakt dat zijn ontlasting zachter wordt en hij gemakkelijker poept. het reguliert dus de dampassage.