Dus ook alle pakjes weer uitpluizen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch weer rubber
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toch weer rubber
Ik had het zelf nog niet gehad, maar vandaag dus zojuist wel. Pakje smuldier pens compleet en vond een stukje rubber, lijkt wel een stuk elastiek.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Toch weer rubber
Denk het ook, zeentje of zo.
Ik heb werkelijk nog nooit wat geks gevonden in de Smuldier, en ik prak het altijd uit...
Ik heb werkelijk nog nooit wat geks gevonden in de Smuldier, en ik prak het altijd uit...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
jelle & syb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Ik heb er al eens een stukje staal in gehad , het rammelde zo in de bak , heb het opgestuurd en erover gebeld nooit meer iets gehoord !
Maar heb ook van andere merken KVV kogeltjes in het voer gehad
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, het is echt een stukje elastiek, er stonden zelfs piepkleine cijfertjes op. Is voor mij ook eerste keer, voer het al jaren. Maar heb het wel vaker gelezen.
-
Marion.
Maar denk je nu dat dat schadelijk is, ofzo? Dat poepen ze toch zo weer uitJay1978 schreef:Nee, het is echt een stukje elastiek, er stonden zelfs piepkleine cijfertjes op. Is voor mij ook eerste keer, voer het al jaren. Maar heb het wel vaker gelezen.
-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
dat denk ik ook, maar het hoort niet natuurlijk.
-
Marion.
Nee, dat is waar. Maar ik zou me er niet druk om maken (ik zou het waarschijnlijk niet eens opmerken, omdat ik de bakjes niet uitpluis).TomCee schreef:dat denk ik ook, maar het hoort niet natuurlijk.
-
TomCee
- Zeer actief
Als ik het in m'n potje rode kool zou aantreffen zou ik ook niet happy zijn.Marion. schreef:Nee, dat is waar. Maar ik zou me er niet druk om maken (ik zou het waarschijnlijk niet eens opmerken, omdat ik de bakjes niet uitpluis).TomCee schreef:dat denk ik ook, maar het hoort niet natuurlijk.
-
Marion.
Hmmm. Ik zou het er uit halen en verder koken, denk ikTomCee schreef:Als ik het in m'n potje rode kool zou aantreffen zou ik ook niet happy zijn.Marion. schreef:Nee, dat is waar. Maar ik zou me er niet druk om maken (ik zou het waarschijnlijk niet eens opmerken, omdat ik de bakjes niet uitpluis).TomCee schreef:dat denk ik ook, maar het hoort niet natuurlijk.
-
TomCee
- Zeer actief
ik niet. Niet omdat ik denk dat ik dood ga van een elastiekje, maar omdat het blijkbaar niet snor zit met de hygiene maatregelen van de producent. Wie weet wat er nog meer inzit?Marion. schreef:Hmmm. Ik zou het er uit halen en verder koken, denk ikTomCee schreef:Als ik het in m'n potje rode kool zou aantreffen zou ik ook niet happy zijn.Marion. schreef:Nee, dat is waar. Maar ik zou me er niet druk om maken (ik zou het waarschijnlijk niet eens opmerken, omdat ik de bakjes niet uitpluis).TomCee schreef:dat denk ik ook, maar het hoort niet natuurlijk.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Heb nog nooit wat gevonden in de smuldier en ik prak het helemaal uit, omdat ze het anders in een hap naar binnen werken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
oh, ik ben ook heus niet gelijk in paniek en heb het pakje waar ik het uitviste, na onderzoek, ook gewoon gegeven en de volgende maaltijd Smuldier komt er alweer bijna aan, maar vind het wel een aandachtspuntje. Ik spit ze dus nog wat beter door als ik al deed.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Er zijn volgens mij mensen die het met de handen doorkneden om die reden. Want er is wel vaker wat in gevonden inderdaad en het kan, als het om de verkeerde grootte of materiaal gaat, wel voor een blokkade in de darmen zorgen natuurlijk.
Toch doe ik dat zelf nooit. Want ze kunnen ook op straat heel snel iets doorslikken voordat ik het zie, wat voor een blokkade kan zorgen. En ik geef ze ook barf-hapjes, wat ook niet risicoloos is. Ze slopen soms speeltjes en eten het niet op, maar zeg nooit nooit. Er sneuvelt ook wel eens een tennisbal. Ik denk niet dat het erg vaak voorkomt met al die honden die smuldier eten, hoor je er toch maar heel soms van.
Als je hond ziek wordt, moet je naar de dierenarts, en die merken dan wel of het een blokkade is. En dan moet je hond toch geopereerd worden, dat is ook zo als het om een takje gaat of een halve tennisbal. Soms heeft de hond het ook dagen geleden verorberd bij zo'n blokkade en weet je niet eens hoe die het te pakken heeft gekregen. Tenminste, wat ik zie van dat soort operaties op animal planet. Je hebt ze niet 24/7 in het oog natuurlijk.
Dus voor mij is het een risico wat er nou eenmaal bij hoort in het leven. Er kan ook in menseneten iets inzitten waarvan je het niet door hebt dat je het hebt opgegeten en daar kun je ook ziek van worden. Dan moet je alles vers gaan maken, dan kun je dat risico wegstrepen.
Toch doe ik dat zelf nooit. Want ze kunnen ook op straat heel snel iets doorslikken voordat ik het zie, wat voor een blokkade kan zorgen. En ik geef ze ook barf-hapjes, wat ook niet risicoloos is. Ze slopen soms speeltjes en eten het niet op, maar zeg nooit nooit. Er sneuvelt ook wel eens een tennisbal. Ik denk niet dat het erg vaak voorkomt met al die honden die smuldier eten, hoor je er toch maar heel soms van.
Als je hond ziek wordt, moet je naar de dierenarts, en die merken dan wel of het een blokkade is. En dan moet je hond toch geopereerd worden, dat is ook zo als het om een takje gaat of een halve tennisbal. Soms heeft de hond het ook dagen geleden verorberd bij zo'n blokkade en weet je niet eens hoe die het te pakken heeft gekregen. Tenminste, wat ik zie van dat soort operaties op animal planet. Je hebt ze niet 24/7 in het oog natuurlijk.
Dus voor mij is het een risico wat er nou eenmaal bij hoort in het leven. Er kan ook in menseneten iets inzitten waarvan je het niet door hebt dat je het hebt opgegeten en daar kun je ook ziek van worden. Dan moet je alles vers gaan maken, dan kun je dat risico wegstrepen.
-
Marion.
Wat niet ziet, wat niet deert. Maar ik ben wel erg makkelijk met dat soort dingen, dat klopt. Ik heb dan ook een weerstand waar je u tegen zegtTomCee schreef:ik niet. Niet omdat ik denk dat ik dood ga van een elastiekje, maar omdat het blijkbaar niet snor zit met de hygiene maatregelen van de producent. Wie weet wat er nog meer inzit?
- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb een keer ergens gelezen dat de gemiddelde mens een pond insecten eet elk jaar. Omdat die in de fabriek nooit helemaal weggehouden kunnen worden en dan in het eten terecht komen. Dat wordt dan wel vermalen en gekookt enzo natuurlijk dus je ziet er niks van terug in je eten.Marion. schreef:Wat niet ziet, wat niet deert. Maar ik ben wel erg makkelijk met dat soort dingen, dat klopt. Ik heb dan ook een weerstand waar je u tegen zegtTomCee schreef:ik niet. Niet omdat ik denk dat ik dood ga van een elastiekje, maar omdat het blijkbaar niet snor zit met de hygiene maatregelen van de producent. Wie weet wat er nog meer inzit?
Iemand nog een hapje? Hahaha, als je dat echt erg vindt, moet je dus alles vers eten en alles minitieus controleren. Ik vind het niet zo erg, ik eet dan wel vegetarisch maar insecten zijn ook niet echt dieren en zitten vol eiwit!
-
TomCee
- Zeer actief
Ik heb minder problemen met torretjes enzo, die zijn tenslotte ook gewoon voer. Maar pleisters, elastiekjes etc., nee dat vind ik niet fijn.Fizgig schreef:Ik heb een keer ergens gelezen dat de gemiddelde mens een pond insecten eet elk jaar. Omdat die in de fabriek nooit helemaal weggehouden kunnen worden en dan in het eten terecht komen. Dat wordt dan wel vermalen en gekookt enzo natuurlijk dus je ziet er niks van terug in je eten.Marion. schreef:Wat niet ziet, wat niet deert. Maar ik ben wel erg makkelijk met dat soort dingen, dat klopt. Ik heb dan ook een weerstand waar je u tegen zegtTomCee schreef:ik niet. Niet omdat ik denk dat ik dood ga van een elastiekje, maar omdat het blijkbaar niet snor zit met de hygiene maatregelen van de producent. Wie weet wat er nog meer inzit?
Iemand nog een hapje? Hahaha, als je dat echt erg vindt, moet je dus alles vers eten en alles minitieus controleren. Ik vind het niet zo erg, ik eet dan wel vegetarisch maar insecten zijn ook niet echt dieren en zitten vol eiwit!
-
Marion.
Maar jij gooit dan je hele pan rode kool weg om een elastiekje? Dat zou ik dus nooit doen. Misschien wel als ik er een bebloede pleister in vind, maar om een stukje elastiek? Neuh.TomCee schreef:Ik heb minder problemen met torretjes enzo, die zijn tenslotte ook gewoon voer. Maar pleisters, elastiekjes etc., nee dat vind ik niet fijn.
-
TomCee
- Zeer actief
Gelukkig is het mij niet vaak overkomen, maar ja, dan gooi ik het weg. Niet om het elastiekje an sich, maar meer omdat ik dan twijfel over de totale hygiene controle van de producent.Marion. schreef:Maar jij gooit dan je hele pan rode kool weg om een elastiekje? Dat zou ik dus nooit doen. Misschien wel als ik er een bebloede pleister in vind, maar om een stukje elastiek? Neuh.TomCee schreef:Ik heb minder problemen met torretjes enzo, die zijn tenslotte ook gewoon voer. Maar pleisters, elastiekjes etc., nee dat vind ik niet fijn.
-
TomCee
- Zeer actief
Tara schreef:En hoe ga jij in een pan rode kool constateren dat het om een bebloede pleister gaat?Marion. schreef:Maar jij gooit dan je hele pan rode kool weg om een elastiekje? Dat zou ik dus nooit doen. Misschien wel als ik er een bebloede pleister in vind, maar om een stukje elastiek? Neuh.TomCee schreef:Ik heb minder problemen met torretjes enzo, die zijn tenslotte ook gewoon voer. Maar pleisters, elastiekjes etc., nee dat vind ik niet fijn.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Wellicht is dan de rode kool nóg roder?TomCee schreef:Tara schreef:En hoe ga jij in een pan rode kool constateren dat het om een bebloede pleister gaat?Marion. schreef:Maar jij gooit dan je hele pan rode kool weg om een elastiekje? Dat zou ik dus nooit doen. Misschien wel als ik er een bebloede pleister in vind, maar om een stukje elastiek? Neuh.TomCee schreef:Ik heb minder problemen met torretjes enzo, die zijn tenslotte ook gewoon voer. Maar pleisters, elastiekjes etc., nee dat vind ik niet fijn.![]()
Overigens, heb in Smuldier al kogeltjes,hout en plastic aangetroffen.
Ik geef het nog steeds want Nick vindt het heerlijk.
Wél ga ik er even met een vork doorheen, voor de zekerheid

- Fizgig
- Zeer actief
Als je een pleister in je eten vindt, is ie als het goed is blauw want die gebruiken ze in de meeste keukens, zeker in fabrieken. Er is geen eten wat blauw is, en daarom maken ze ze blauw, zodat je ze kunt herkennen als ze toch in het eten terecht komen.
Tenzij iemand een pleistertje van thuis om heeft gedaan en vergeten is af te doen ofzo. Dat kan wel natuurlijk.
Tenzij iemand een pleistertje van thuis om heeft gedaan en vergeten is af te doen ofzo. Dat kan wel natuurlijk.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind je toch niet terug, is allemaal gemalen en geperst en opgepoft 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Hey, ik heb niks tegen het voeren van brokken hoor, ik voer zelf deels brok...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Heb ook weleens een stukje plastic in Smuldier gevonden... idd. ook een van de redenen dat ik altijd het voer uit elkaar trek (daarnaast doen ze dan tenminste nog iets voor hun eten, want anders kloeken ze zo het hele pakje ineens weg zonder er van te 'genieten'
en aangezien ik het verdeel onder de 3 honden komt dat sowieso nooit precies uit per pakje)
Is niet zo raar overigens, zat bij mij in de pens/vlees versie en een koe wil nog weleens wat opvreten natuurlijk.
Is niet zo raar overigens, zat bij mij in de pens/vlees versie en een koe wil nog weleens wat opvreten natuurlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fizgig
- Zeer actief
Nou dat kan inderdaad, dat koeien wat opvreten. Ik zat laatst naar world wide vet te kijken en daar hadden ze een ja wat was het, grote geit. Misschien wel een magere koe, een herkauwer in ieder geval. En die zat helemaal vol met plastic, ze trokken er een stuk plastic uit wat zowat net zo groot was als het beest zelf. Het ging maar door en die man maar trekken. Het dier heeft het overleefd. Die at alles op straat wat hij vond en daar zat erg veel plastic bij.malinois schreef:Heb ook weleens een stukje plastic in Smuldier gevonden... idd. ook een van de redenen dat ik altijd het voer uit elkaar trek (daarnaast doen ze dan tenminste nog iets voor hun eten, want anders kloeken ze zo het hele pakje ineens weg zonder er van te 'genieten'en aangezien ik het verdeel onder de 3 honden komt dat sowieso nooit precies uit per pakje)
Maar spoelen ze die pens niet wat uit dan? Als ik penslappen van Lotgering heb, zit er altijd nog wat gele smurrie tegen de maagwand maar stukken voedsel, zie ik er niet in zitten eigenlijk.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het vlees, kvv of wat anders, altijd met mijn handen kneed. Ik gooi er namelijk nog glucosamine door en zalmolie. En met een vorkje roert het zo lullig in een kilo vlees. Maar niet om het te checken, de kans dat er iets inzit is klein volgens mij.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Oh, ik vind dat wel stoer hahahaha. De kiezenbrink mixen hebben vaak kogelsjelle & syb schreef:Ik heb er al eens een stukje staal in gehad , het rammelde zo in de bak , heb het opgestuurd en erover gebeld nooit meer iets gehoord !
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb regelmatig penslappen van Lotgering waar de stront nog in zit... en die heb ik eigenlijk het liefst....Fizgig schreef:Nou dat kan inderdaad, dat koeien wat opvreten. Ik zat laatst naar world wide vet te kijken en daar hadden ze een ja wat was het, grote geit. Misschien wel een magere koe, een herkauwer in ieder geval. En die zat helemaal vol met plastic, ze trokken er een stuk plastic uit wat zowat net zo groot was als het beest zelf. Het ging maar door en die man maar trekken. Het dier heeft het overleefd. Die at alles op straat wat hij vond en daar zat erg veel plastic bij.malinois schreef:Heb ook weleens een stukje plastic in Smuldier gevonden... idd. ook een van de redenen dat ik altijd het voer uit elkaar trek (daarnaast doen ze dan tenminste nog iets voor hun eten, want anders kloeken ze zo het hele pakje ineens weg zonder er van te 'genieten'en aangezien ik het verdeel onder de 3 honden komt dat sowieso nooit precies uit per pakje)
Maar spoelen ze die pens niet wat uit dan? Als ik penslappen van Lotgering heb, zit er altijd nog wat gele smurrie tegen de maagwand maar stukken voedsel, zie ik er niet in zitten eigenlijk.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het vlees, kvv of wat anders, altijd met mijn handen kneed. Ik gooi er namelijk nog glucosamine door en zalmolie. En met een vorkje roert het zo lullig in een kilo vlees. Maar niet om het te checken, de kans dat er iets inzit is klein volgens mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie at volledig carnibest en ik ploos het voer nooit uit. Nog steeds niet eigenlijk.
Toen zijn urn geleverd werd, heb ik zijn as uit de asbus gehaald en daar zag ik toevallig een metalen sluiting van zo'n rol in zitten. Hij at niks van straat, dus ben er van overtuigd dat dat uit zijn voer kwam. Maar goed, hij heeft er nooit last van gehad verder.
Den dat je je beter druk kan maken over wat ze eventueel in de bosjes op straat vinden, dan dat er eens iets in het vlees zit.
Toen zijn urn geleverd werd, heb ik zijn as uit de asbus gehaald en daar zag ik toevallig een metalen sluiting van zo'n rol in zitten. Hij at niks van straat, dus ben er van overtuigd dat dat uit zijn voer kwam. Maar goed, hij heeft er nooit last van gehad verder.
Den dat je je beter druk kan maken over wat ze eventueel in de bosjes op straat vinden, dan dat er eens iets in het vlees zit.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
In Belgie weet ik het natuurlijk niet maar in nederland is het al jaren verboden om met loodhagel te schieten....
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja dat klopt wel, maar wie garandeert jou dat ál het vlees in je kvv of barfproducten in Nederland is geschoten/opgegroeid?fes/lou schreef:In Belgie weet ik het natuurlijk niet maar in nederland is het al jaren verboden om met loodhagel te schieten....
Dus de kans dat je loden kogeltjes aan je hond voert is weldegelijk aanwezig natuurlijk.