Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In dubio

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: In dubio

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb net zelf de eerste vier lessen behendigheid achter de rug. Mila loopt niet weg hoor, dus dat probleem heb ik niet, maar raakt ook wel overenthousiast en hyper op dat veld. Ik heb gemerkt dat een spelbeloning (even lekker sjorren aan een flostouw) dan véél beter werkt om haar nog wel te kunnen blijven bereiken en onder appel te houden. Als ik zie dat ze te veel spanning/energie opbouwt dan spelen we even een minuutje met het flostouw en daarna is het klaar. Ook na een klein parcourtje hangt ze veel liever even in het flostouw, met een voerbeloning blijft ze dan door het dolle heen.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Icecold81 schreef:Ok... ik zit in dubio...

Morgenvroeg heb ik behendigheid les.
Op zich vinden Kay en ik dit allebei leuk... Enkel Kay vind het leuk om tijdens het springen ineens iets anders in de kop te krijgen.

Vorige week ging ik al met een rothumeur erheen en was Kay niet te hanteren, waardoor ik na 10 minuten weg was.
Dit was de 4e les, maar de andere 3 hadden voor mij ook iedere les wel een 'ergermoment'.

Eigenlijk zit ik gewoon in dubio of ik nog wel zal gaan. Is het goed voor mij en Kay?
Ik zit steeds te denken de laatste paar weken dat ik wellicht naar een andere hondenschool moet met een iets minder koetsiekoetsie aanpak.
En ik heb het idee dat Kay voor speuren e.d. weleens kan gaan....

Zal ik maar thuisblijven dus... of ga ik toch? Ik heb eigenlijk nu al de zenuwen, das niet normaal... Moet er toch lol in beleven of niet?
Het hoort ontspanning te zijn, lekker bezig met je hond zijn.
Je bent pas vier lessen geweest en op iedere les had je ergermomenten.
Gooi het eisenpakket omlaag richting hond en zet het plezier voorop, alles wat goed gaat is mooi meegenomen, alles wat niet goed gaat gaat de volgende les wel beter.
Plezier hoort voorop te staan, niet jouw ambitie :wink:
Lien0
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door Lien0 »

Sanne!! schreef:Als ik jou was zou ik er eerst maar voor zorgen dat je wat meer appèl op je hond krijgt.
en dan pas met behendigheid beginnen.

Bij ons op de club zit er ook 1 die gefrustreerd raakt als de hond Heey niet doet en het spijt me zeer naar dat vind ik gewoon sneu voor de hond.

Je vraagt hem blijkbaar iets waar hij nog niet klaar voor is en hij zal met behendigheid veel vrijheid krijgen omdat hij veel los mag....

Edit: en mocht je toch gaan kun je toch uitleggen dat er vorige week privé iets totaal mis was.... Dat zullen ze heus wel begrijpen.
Ik denk dat je wat te vroeg conclusies trekt over het hebben van appel over de hond. Als ik namelijk met mijn hond in het bos loop en ik roep Milo hier dan komt ze direct. Maar als ze losloopt op het behendigheid veld en ze rent weer als een malloot rondjes kun je gewoon niet tot haar doordringen. Op een gegeven moment heeft ze zelf dan door dat ik op haar sta te wachten en komt ze.

Het doen van behendigheid vinden honden vaak leuk en dan weten ze van blijdschap niet meer waar ze het zoeken moeten en elke hond uit dit anders. Er zijn namelijk ook honden die onder het rondje continu aan het blaffen zijn, weer andere honden springen direct tegen de baas op als het rondje klaar is. Dit wordt steeds minder naarmate je vaker behendigheid doet want de honden gaan het op een gegeven moment snappen en als het ze allemaal lukt is een simpele beloning genoeg om de hond precies te laten doen wat jij wilt.

Ik hoop dat TS doorgaat met behendigheid maar ik raad haar wel aan om naar een andere school te gaan waar je je hond gewoon mag toespreken als hij iets doet wat niet mag.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik heb het ook niet over jou en Milo maar echt over Mariska en Kay....

Over jou zou ik zoiets ook niet zeggen.
Maar ik heb laatst een filmpje gezien van Mariska en Kay waarbij ik toch behoorlijk mijn wenkbrauwen op trok over wat Kay allemaal kan flikken bij haar....
Dat zou er hier niet in gaan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lien0
Zeer actief

Sanne!! schreef:Ik heb het ook niet over jou en Milo maar echt over Mariska en Kay....

Maar ik heb laatst een filmpje gezien van Mariska en Kay waarbij ik toch behoorlijk mijn wenkbrauwen op trok over wat Kay allemaal kan flikken bij haar....
Nee ik snap dat je het over TS had alleen gaf even een voorbeeld dat Milo omdat zij dus ook niet luistert op het veld.

Ik ken TS voor de rest niet maar hoe ik het lees is dat de hond normaal wel luistert behalve op het veld daarom dat ik zo reageerde :)
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Met Milo heb ik daar ook getraind, inmiddels al weer 5 á 6 jaar terug. Ik heb met hem alle gehoorzaamheid gedaan en een cursus behendigheid.
Milo deed alles met 2 vingers in de neus, veel dezelfde oefeningen, de begeleiding vond ik tóen niet 'je van het'.
Omdat ik niet achter hun manier van aanleren bij behendigheid stond etc. ben ik met Milo naar ermelo gegaan. Daar ging het een stuk beter, goede rustige basis manier van aanleren, goede begeleiding, etc.

Met Jolie ben ik ook naar kc ermelo gegaan, positief trainen maar wel meer begeleiding, meer opgeleide mensen ook.
Maar ik ben met behendigheid gestopt omdat het voor Jolie teveel prikkels waren. Als ze haar rondje in 1x zo hard mogelijk kon rennen was het helemaal wauw, maar moest ik haar terugroepen om een sprong over te doen, dan kon ze daar niet mee omgaan.
Ze bouwde veel spanning op, en hoe rustig we het ook probeerde op te bouwen, het ging bij haar niet. Ze niet goed met prikkels omgaan en dat was teveel voor haar.

Hou het leuk voor jullie beide. Kay krijgt ook hier weer de kans om een 'dikke middelvinger' op te steken. Met hem zou ik meer appel gaan trainen, maar dan niet meer hier in Nunspeet.
Ik denk dat je daar het meeste voordeel uit kunt halen, sámen bezig zijn en hij krijgt niet de kans om zijn eigen ding zoveel te doen, maar leert meer met jóu doen en luisteren.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Sanne!! schreef:Ik heb het ook niet over jou en Milo maar echt over Mariska en Kay....

Ohw, ik snapte niet wie TS is, waarom is de naam veranderd?
blondie
Zeer actief

Overigens herken ik het wel een beetje. Toen ik met Finn behendigheid ging doen zat appel er goed in bij hem en was het leuk om samen nieuwe dingen erbij te leren.
Liep niet met koekjes op het veld maar met een bijtrol omdat hij dat veel fijner vond als beloning om in te bijten en even samen mee te spelen als hij een onderdeel goed had gedaan. Was ook erg leuk om te doen omdat hij ook echt samen aan de gang ging.
Toen ik het met Bluf ging doen merkte ik bij mezelf ook een soort van irritatie. Die was helemaal nog niet met mij bezig en de commando's bleek ze ook niet te kennen. De trainers maanden me ook tot rust en dat ik geduldig moest zijn. Zelf vond ik het bepaald niet leuk dat ze de basiscommando's niet eens uitvoerde :wink: .
Ben er toen mee gestopt want vond zelf dat het niet ging werken zonder dat appél er in zat. Bij de IPO vereniging zat ik toen al om VZH te trainen. Op een hondendoedag deed ik nu 3 jaar geleden denk toen behendigheid met haar en merkte ik dat het veel fijner is als de hond wat meer bezig is met jou en met het spelletje. Toen ging het stukken lekkerder, puur omdat er vanuit baas en hond een andere band was ontstaan waardoor e.e.a. dus makkelijker ging.
Met tegenzin ergens heen gaan, zeker ook omdat je bang bent dat hij wellicht wéér niet luistert, moet je niet doen. Niet goed voor hond en baas, niet leuk ook want je raakt alleen maar gefrustreerd als je "angst" bevestigd wordt.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Nou ja door de regen werd het vandaag voor mij besloten, want toen ik kwam ging het niet door: te gevaarlijk. Dus we hebben een grote wandeling gemaakt door de regen tot we allebei kleddernat waren.
Ik heb net een beetje op die school waar ze dan voornamelijk politiehonden trainen gezocht en ik wil daar binnenkort toch gaan kijken. Gewoon om eens te zien hoe het daar gaat en hoe de aanpak daar is. En dat is qua reizen te doen.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
blondie
Zeer actief

Icecold81 schreef:Nou ja door de regen werd het vandaag voor mij besloten, want toen ik kwam ging het niet door: te gevaarlijk. Dus we hebben een grote wandeling gemaakt door de regen tot we allebei kleddernat waren.
Ik heb net een beetje op die school waar ze dan voornamelijk politiehonden trainen gezocht en ik wil daar binnenkort toch gaan kijken. Gewoon om eens te zien hoe het daar gaat en hoe de aanpak daar is. En dat is qua reizen te doen.
Negeer mijn vraag in het andere topic maar haha.
Waarom ga je niet gewoon eerst naar een club met g&g of een hondenschool in de buurt. Het straalt ervanaf dat je graag met Kay in de weer bent maar dat je nét niet die balans weet te vinden tussen baas zijn en maatjes zijn. Althans dat merk ik op.
Wat ik zelf zei met mijn madam had ik flinke opstartproblemen in het begin. En naast de IPO club ben ik ook wat dagen naar een hondenschool in de buurt gegaan. Dat was het ook niet helemaal, maar goed heb het geprobeerd, met de insteek om met veel verschillende honden om te gaan en te interacten. Werkte deels.
Het is je al vaker gezegd, je hebt nu eenmaal een herder met een kop erop, geen kleintje ook. Probeer nu aan dat appél te werken. Oetsjiekoetsjie van de club van behendigheid vond je niet wat. Maar geven ze ook geen g&g op die club? Dat is weer wat heel anders om te doen dan behendigheid.
Merkte zelf ook dat met behendigheid toen mijn teefje en ik nog geheel leeg tegenover elkaar stonden dat ze uitermate uit de band kon springen omdat ze het wel leuk vond maar teveel prikkels kreeg. Dát in combi met nog niet goed onder appel staan :mrgreen: leverde leuke taferelen op met mij als stomende trut ernaast.
Terwijl bij gehoorzaamheid je ineens weer heel anders leert te werken met je hond, en andersom.
Vandaaruit een andere sport gaan doen is dan veel fijner omdat je de basis dan weer hebt en je leert hoe je de aandacht vast kunt houden, en ook leert wanneer (en hoe) je in moet/kunt grijpen als de aandacht verslapt.
Icecold81
Zeer actief

Ik heb GH1 en GH2(Gh2 zelfs 2x) gedaan daar en dat ging eigenlijk heel goed. Heb ik netjes mn certificaat voor gekregen.
Die andere hondenschool waar ik nu naar kijk biedt dat ook weer aan, dus daar wil ik daar dan ook zeker weer mee starten.
En dat zal waarschijnlijk wel een ding zijn waar ik altijd mee bezig moet zijn.
Mijn vriend zei gisteravond heel wijs en ik heb het hier ook wel eens gelezen: je krijgt de hond die je verdient :(
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Icecold81 schreef:Ik heb GH1 en GH2(Gh2 zelfs 2x) gedaan daar en dat ging eigenlijk heel goed. Heb ik netjes mn certificaat voor gekregen.
Die andere hondenschool waar ik nu naar kijk biedt dat ook weer aan, dus daar wil ik daar dan ook zeker weer mee starten.
En dat zal waarschijnlijk wel een ding zijn waar ik altijd mee bezig moet zijn.
Mijn vriend zei gisteravond heel wijs en ik heb het hier ook wel eens gelezen: je krijgt de hond die je verdient :(
Vind ik ook zo'n loze opmerking. Apart dat je dus op die trainingsvelden het wel voor elkaar krijgt maar daarbuiten niet. Je weet dus best hoe je hem kunt motiveren om met je aan de slag te gaan.
Zelf moet je dan toch ergens gaan zien waar het scheef gaat. Alleen jij kunt dat inzien nu.
Weet wel dat bepaalde herdertjes :engel: het allemaal perfect doen op een trainingsveld, maar eenmaal in de grote blije vrije wereld dat trainingsveld los zien van de rest van de wereld. Ze kunnen zo wijs zijn.
Icecold81
Zeer actief

Nou dat laatste dus, Kay ziet het trainingsveld (op behendigheid na dus) dus echt als een compleet andere wereld dan thuis en in het bos.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jip schreef:
Icecold81 schreef:Nou dat laatste dus, Kay ziet het trainingsveld (op behendigheid na dus) dus echt als een compleet andere wereld dan thuis en in het bos.
Als dat echt zo is moet je je eens afvragen of jouw gedrag ook anders is thuis dan op het trainingsveld..... :wink:
Daar hebben we het al eens vaker over gehad, dat opvoeden heel iets is dan een aangeleerd kunstje uitvoeren.
Opvoeden heeft álles met je éigen gedrag te maken.
Om een cursus tot een "goed" :ugh: einde te brengen hoef je de hond alleen maar de daarvoor benodigde kunstjes te leren. En dat is dan ook wat er vaak gebeurt.
Daar heb je in het gewone leven niet zoveel aan :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sanne!!
Zeer actief

Lien0 schreef:

Nee ik snap dat je het over TS had alleen gaf even een voorbeeld dat Milo omdat zij dus ook niet luistert op het veld.

Ik ken TS voor de rest niet maar hoe ik het lees is dat de hond normaal wel luistert behalve op het veld daarom dat ik zo reageerde :)
Nou ik reageerde dus voornamelijk ook omdat ik dat filmpje heb gezien.....
Ik heb dus ook mijn twijfels of kay wel zo goed luisterd want ik denk dat kay nog heerlijk de baas is over mariska op dit moment...
Dus zoals ik al zei zou ik eerst wat met andere oefeningen met hem gaan doen zodat hij weet wie er de bad is voordat je hem cicero vrijheid geeft...
Sanne!!
Zeer actief

Telefoon gaat weer lekker het moest dus zijn zodat hij weet wie de baas is voordat je hem zoveel vrijheid geeft...
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ben nu wel erg nieuwsgierig naar dat filmpje :schrik:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:
Jip schreef:
Icecold81 schreef:Nou dat laatste dus, Kay ziet het trainingsveld (op behendigheid na dus) dus echt als een compleet andere wereld dan thuis en in het bos.
Als dat echt zo is moet je je eens afvragen of jouw gedrag ook anders is thuis dan op het trainingsveld..... :wink:
Daar hebben we het al eens vaker over gehad, dat opvoeden heel iets is dan een aangeleerd kunstje uitvoeren.
Om een cursus tot een "goed" :ugh: einde te brengen hoef je de hond alleen maar de daarvoor benodigde kunstjes te leren. En dat is dan ook wat er vaak gebeurt.
Daar heb je in het gewone leven niet zoveel aan :wink:
Mee eens gewoon. Herken het en benoemde het zelf ook. Dat moet je inzien en zelf als baas op anticiperen.
Sanne!!
Zeer actief

Roompie schreef:Ben nu wel erg nieuwsgierig naar dat filmpje :schrik:
Staat geloof ik in de fotohoek kay en de kam ofzoiets.
Roompie
Zeer actief

Sanne!! schreef:
Topic gevonden maar filmpje is er gister afgehaald.
Afbeelding
Lien0
Zeer actief

Roompie schreef:
Sanne!! schreef:
Topic gevonden maar filmpje is er gister afgehaald.
zoiets had ik al verwacht :ugh:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Balen als ik de antwoorden zo lees in dat topic. Had het filmpje dus wel willen zien.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Mag ik vragen naar welke andere hondenschool je aan het kijken bent?

Ik heb je voor het 'hierkomen' eens iemand aangeraden. Ik kan je haar ook zeer aanraden om lessen te gaan volgen. Bij haar krijg je veel advies en is het geen kunstje tijdens de lessen, maar kun je ook wel je ei kwijt met andere problemen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Jaap* schreef:Daar hebben we het al eens vaker over gehad, dat opvoeden heel iets is dan een aangeleerd kunstje uitvoeren.
:ok:
Mijn teckel Olivier kan geen enkel kunstje. Zelfs zitten op commando doet hij niet :wink: Er zit eigenlijk alleen een noodrem op (commando 'blijf staan!!! :gvd: !!!)
Maar het is het braafste en makkelijkste hondje wat ik ken. Kan altijd los, nog nooit in 14 jaar weggelopen. Maakt geen mot met andere honden, is de rust zelve in huis en laat zich netjes trimmen alhoewel dat eigenlijk stom is :wink: Een vrolijk gezellig kereltje wat fanatiek piepspeeltjes sloopt, flirt met kleine witte hondjes en graag sprintjes trekt.

Kunstjes leren is alleen het stomste wat er is en daar werkt hij zelfs voor biefstuk niet aan mee :19:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik zou ook gewoon eens ergens anders gaan kijken.
Idd is misschien IPO/africhting wat voor je. Speuren, appèl en manwerk. Bij sommige Kringgroepen kun je er ook voor kiezen om maar 2 onderdelen te doen, maar er zijn ook Kringgroepen die liever hebben dat je alle onderdelen doet.
Soms moet je ook even zoeken naar wat je hond leuk vind. Zo heeft mijn vriend met Haakon eerst ook gehoorzaamheidcursussen getraind, maar daar vond Haakon geen hol aan. :ugh: Heel snel afgeleid.
Wij trainen sinds februari ook africhting. We hebben eerst bij een andere Kringgroep gezeten, maar wij zijn ook verhuisd naar een andere Kringgroep. Sindsdien hebben we ook veel meer vooruitgang geboekt. :D Je merkt ook dat Haakon dit vele malen leuker vindt dan gehoorzaamheid. Die cursussen waren overigens ook bij een koetsjiekoetsjie hondenschool: slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen.
Ik hoor heel veel mensen hierover klagen.

Maar je moet er ook op letten dat je niet te snel wilt. Geen te hoge verwachtingen stellen aan je hond. Misschien is het gewoon niet helemaal Kay's ding en moet je verder gaan zoeken naar wat hij leuk vind. Dan ga jij het vanzelf ook leuk vinden. Iig veel succes! :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wát je precies gaat doen. zolang het maar in een groep, of bij iemand, is die herkent dat je een verstandhoudingsprobleem met je hond hebt en daar niet sprookjesachtig over doet. Het staat of valt met je eigen vermogen om met confronterend commentaar om te gaan, en daar niet je kop voor in het zand te steken.
Je zult dat zelf moeten erkennen, en dáár een oplossing voor zoeken. Veel meer dát dan weer een nieuwe activiteit zoeken.
Als je de zaken eenmaal op de rit hebt qua onderlinge verstandhouding kan je alles gaan doen wat jullie samen maar leuk vinden. Je moet stoppen met om de hond heen te organiseren. Denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb een Kooikerhondje die denk ik nog wel wat lastiger is qua concentratie en afleiding dan een DH. Daar heb ik grote moeite mee gehad qua training. Erg snel z'n kop ergens anders bij.

Ik ben prive GG gaan trainen. De eerste les kon de deur van de hal niet eens open want dan stond hij al buiten in de weilanden. Negeren helpt natuurlijk geen klap bij zo'n hond. Maar de manier waarop ik boos werd (en jij volgens mij ook) helpt ook geen klap. Je geeft er alleen maar machteloosheid mee aan.

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk had ik een gemotiveerde hond in de hal. En dat was niet met lokken met koekjes, negeren of boos worden. Maar heel helder zijn: dit is wat ik van je verwacht en dit krijg je ervoor.

Bram (de Kooiker) heb ik aan het apporteren gekregen (hij wilde niet eens iets vastpakken in het begin). Zonder enige dwang in kleine stapjes. Hij speelt met me (deed hij ook niet) en hij wil graag truukjes doen.

GG hebben we niet serieus gedaan in de zin van examens en wedstrijden. Maar agility wel. Daar hetzelfde verhaal. Lastig te motiveren en te bereiken. We hebben uiteindelijk zelfs een podiumplaats in de B gelopen. Maar ik moet wel toegeven dat agility voor Bram wel een heel grote uitdaging was. Bram is gewoon geen hond waar je veel snelheid van moet verwachten op het moment dat jij het wilt. We zijn gestopt vanwege een blessure van hem.

Maar goed, de moraal van het verhaal......het ligt echt in de verstandhouding met je hond. En ik denk dat agility in een groep nu niet haalbaar is. Agility is een sport waar veel afleiding en drukte is. Met beginnende handlers, beginnende honden en vaak ook beginnende instructeurs is het te chaotisch voor jou en je hond. Zorg eerst dat je hond helemaal gericht is op de sport en jou. Daar helemaal idolaat van is. En dan kun je in een groep agility gaan trainen.

Met mijn tweede hond heb ik helemaal gefocust op aandacht en concentratie. Zij stond met acht weken onafgeleid te trainen in een groep en nog nooit heb ik haar afgeleid meegemaakt. Dat komt niet helemaal door mijn aanpak hoor, het zit er ook gewoon ingefokt. Trainen met zo'n hond is gewoon veel makkelijker. Maar des te groter de uitdaging om met een wat minder gefocust exemplaar ook samen een team te worden. Ik heb onlangs met mijn Kooiker nog een lolcursus gedaan. De ideale hond was het, instructeur vond het geweldig hoe het mannetje met mij wilde werken. Had ik die aanpak nou maar van pup af aan gedaan. Maar jij hebt die kans nog met een jonge hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sanne!!
Zeer actief

Wat jammer dat het filmpje nu ineens weg is.....

Ik lees verder ook vrij weinig van TS dus het zal wel opgelost zijn ofzo?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk dat mariska zou moeten ophouden om alle problemen die ze met kay heeft als aparte problemen te bekijken.
dat zijn het namelijk niet, ze zijn allemaal te herleiden naar een groot probleem namelijk de baas-hondverhouding die niet is zoals ie zou moeten zijn.
als die beter is zal meteen de helft van de zaken waar ze nu tegenaan loopt verdwijnen of in elk geval heel makkelijk om te buigen zijn en valt er aan de andere helft met veel meer succes te werken.

ik vind het eigenlijk heel jammer dat ze dat niet oppikt, ze zou heel wat minder ergernis over en zoveel meer plezier van kay kunnen hebben als ze dat zou kunnen veranderen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Icecold81
Zeer actief

Lucia schreef:Mag ik vragen naar welke andere hondenschool je aan het kijken bent?

Ik heb je voor het 'hierkomen' eens iemand aangeraden. Ik kan je haar ook zeer aanraden om lessen te gaan volgen. Bij haar krijg je veel advies en is het geen kunstje tijdens de lessen, maar kun je ook wel je ei kwijt met andere problemen.
Zij was te ver weg voor mij. Ik kan daar niet komen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”