Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hebben jullie ook zo'n slimme hond?
Moderator: moderatorteam
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
hebben jullie ook zo'n slimme hond?
Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe mijn hond me probeert duidelijk te maken dat ze iets wil. Vanmorgen wilde ze bijvoorbeeld iets, ze rende hard heen en weer door de kamer. Van de achterdeur waar ze ons indringend stond aan te kijken, naar de hal waar kennelijk iets lag dat ze wilde hebben. Wat een raar gedrag, we begrepen er niets van. Totdat zoonlief opstond om eens te zien wat er dan was. Toen kwam het vervolg: ze stak haar kop tussen de traptreden door. Er bleek dus een flos te liggen onder de trap waar ze net niet bij kon en of we die maar even voor haar wilden pakken. Ik moet daar zó om lachen, ik vind het gewoon knap hoe ze het ons duidelijk weet te maken en daarvoor mag ze best worden beloond.
Afgelopen week met haar wezen speuren. Niet voor het eerst maar wel voor het eerst een heel spoor van een vreemd persoon, dwars door een bos en door een ander spoor heen. We hadden een zgn smeller om Bo het luchtje te laten ruiken van het spoor dat ze moest volgen en zoef, daar ging ze. Ik sta dan dus echt vol verwondering dat zo'n hond zomaar van zichzelf snapt dat het de bedoeling is dat ze dat spoor volgt. ik ben gewoon super trots. (alleen zo jammer dat mijn vriendin -en zelf ook een hondenbaasje- me vierkant uitlacht omdat het volgens haar heel normaal is dat een hond dat kan, haha)
Afgelopen week met haar wezen speuren. Niet voor het eerst maar wel voor het eerst een heel spoor van een vreemd persoon, dwars door een bos en door een ander spoor heen. We hadden een zgn smeller om Bo het luchtje te laten ruiken van het spoor dat ze moest volgen en zoef, daar ging ze. Ik sta dan dus echt vol verwondering dat zo'n hond zomaar van zichzelf snapt dat het de bedoeling is dat ze dat spoor volgt. ik ben gewoon super trots. (alleen zo jammer dat mijn vriendin -en zelf ook een hondenbaasje- me vierkant uitlacht omdat het volgens haar heel normaal is dat een hond dat kan, haha)
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: hebben jullie ook zo'n slimme hond?
Ja, wij hebben ook zo'n hond, haar naam is Shima.
Wij zijn keurig afgericht door haar 
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Ja wij hebben hier ook zo'n slimmerd.
Als er speelgoed van hem onder de bank ligt moeten wij dat pakken, dit laat hij weten door een bepaald blafje. En dat gebeurd tig keer per dag, want om de een of andere reden verdwijnt het speelgoed altijd onder die bank waar Goof niet bij kan. Heel gek.
Hij heeft ons zo goed afgericht dat wij het meestal voor hem pakken, maar als we zeggen dat het genoeg is, heeft hij pech en legt zich daar dan wel bij neer.
Als er speelgoed van hem onder de bank ligt moeten wij dat pakken, dit laat hij weten door een bepaald blafje. En dat gebeurd tig keer per dag, want om de een of andere reden verdwijnt het speelgoed altijd onder die bank waar Goof niet bij kan. Heel gek.
Hij heeft ons zo goed afgericht dat wij het meestal voor hem pakken, maar als we zeggen dat het genoeg is, heeft hij pech en legt zich daar dan wel bij neer.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ook hier zo'n slimmerd.
Voor een speeltje ofzo staan wij niet op en dat weet meneer heel goed. Maar als hij echt naar buiten moet bijvoorbeeld (diarree ofzo), dan komt hij mij zeker halen en kan hij mij letterlijk bij de hand pakken en mij richting deur trekken.
Als pup wist hij al hoe hij ons wakker moest maken in de nacht bijv door een poot op een van ons te leggen of speeltje tegen ons aandrukken.
Voor een speeltje ofzo staan wij niet op en dat weet meneer heel goed. Maar als hij echt naar buiten moet bijvoorbeeld (diarree ofzo), dan komt hij mij zeker halen en kan hij mij letterlijk bij de hand pakken en mij richting deur trekken.
Als pup wist hij al hoe hij ons wakker moest maken in de nacht bijv door een poot op een van ons te leggen of speeltje tegen ons aandrukken.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Nee, die twee hier zijn echt te stom om voor de duvel te dansen 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja hoor, dingen aanwijzen die ze wil (eten in de koelkast bijvoorbeeld haha) is ze heel goed in. Duidelijk maken dat de tuindeuren open moeten ook.
Ons wakker blaffen als ze diarree heeft gaat ook heel goed.
Ons wakker blaffen als ze diarree heeft gaat ook heel goed.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Oh wakker blaffen. Ja dat gebeurde afgelopen week ook. Dat is heel zeldzaam, ze heeft dan zo'n apart, enkel blafje en er is dan zéker iets aan de hand.
Dus even naar buiten gegaan maar ze huppelde vrolijk mee, geen plas geen poep, helemaal niks. Dus ik nog een beetje mopperig van heej, je maakt me toch niet voor niets wakker hè, tuttebol, ik hecht nogal aan mijn slaap. Maar toen ze terug de bench in ging begon ze ineens een beetje over te geven dus er was wel degelijk iets aan de hand. Overigens niets om je zorgen over te maken, er heerst hier een hondenvirusje en ze is alweer helemaal opgeknapt.
Dus even naar buiten gegaan maar ze huppelde vrolijk mee, geen plas geen poep, helemaal niks. Dus ik nog een beetje mopperig van heej, je maakt me toch niet voor niets wakker hè, tuttebol, ik hecht nogal aan mijn slaap. Maar toen ze terug de bench in ging begon ze ineens een beetje over te geven dus er was wel degelijk iets aan de hand. Overigens niets om je zorgen over te maken, er heerst hier een hondenvirusje en ze is alweer helemaal opgeknapt.
- Ingding
- Zeer actief
Nee, hier wordt alles met grof geweld aangepakt. Daar komt geen slimmigheid bij kijken 
-
Marion.
Wij lopen heel vaak vreemde wandelingen. Op plekken waar we nog nooit geweest zijn. Maar Saar weet precies waar het routeboekje links of rechts zegt. Ze ruikt het gewoon.
En Miep is een schlau-kipf. In alles. Blonde snol.
En Miep is een schlau-kipf. In alles. Blonde snol.
- dagmar88
- Zeer actief
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli weet ook goed duidelijk te maken wat ze wil. Ze is het op de knieën gaan, om een onder de kast gerolde bal er onder vandaan te halen, als een spelletje gaan zien. Nu gooit ze hem er moedwillig onder en zeurt net zolang tot ik hem er weer onder uit haal, zij met haar neus onder de kast vrolijk kwispelend naast mij.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Kastanjaa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Een heel mooi voorbeeld hoe slim Yasco was. Wij hebben hem het commando "kusje" geleerd. Wanneer hij echt een lebber over onze wang gaf kreeg hij wat lekkers. Toen hij aan de prednison zat, bleef hij de hele dag trek hebben. Drang om te eten (ook al gaven we hem de dubbele hoeveelheid eten). 's avonds dan sprong hij uit het niets op de bank om mij een kusje te geven. Vervolgens liep hij naar de trapkast waar de snoepjes lagen. Als ik niet op stond kwam hij nog een keer een kusje brengen in de hoop dan wel wat lekkers te krijgen. Hij ging net zolang door tot hij wat lekkers kreeg! Zo schattig!
Honden zijn vaak slimmer dan we denken!
Honden zijn vaak slimmer dan we denken!
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Nee, die van mij heeft met hersens uitdelen niet vooraan gestaan
al zoekt ze bij voorbaat een strategische plek zodra ik zeg dat ik zo ga koken haha.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Helaas, mijn collies zijn ontzettend dom. Verder dan een kop onder mijn arm duwen omdat ze een knuffel willen, komen ze niet. Maar goed, ze zijn wel heul erg mooi en met zo'n uiterlijk heb je geen hersens nodig.
Bonnie is redelijk slim. Maar aangezien ik al haar wensen anticipeer hoeft ze die hersens niet te gebruiken.
Bonnie is redelijk slim. Maar aangezien ik al haar wensen anticipeer hoeft ze die hersens niet te gebruiken.

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Of het slimmigheid is weet ik niet, maar onze Manolo voelt op de één of andere manier echt heel vaak aan wat ik wil; zonder dat ik iets hoef te zeggen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
onze honden zijn Oostindisch slim