Bowie heeft eerst een kunstkruisband gehad met behoud van de meniscus. De revalidatie vond ik echt heel erg lang duren. Eerste 3 weken naar het gras om te poepen en plassen en meer zat er niet in. Mocht niet maar meer wilde ze ook echt niet. Pas na 4 of 5 weken begon ik echt verbeteringen te zien ook al was nog steeds heel langzaam.Kaatje1983 schreef:Zijn er ook ervaringen met de kunstkruisband die iemand wil delen? Operatie is al geweest dus keuze is al gemaakt. We zijn bijna 3 weken verder en Bo loopt nog steeds niet op 4 poten. De dierenarts zegt dat dit op zich niet heel vreemd is maar ik lees alleen maar ervaringen van mensen die zeggen dat hun hond al na een paar dagen weer relatief normaal liep...
15 maanden later is ze aan dezelfde knie geopereerd met TTA techniek. Er zat iets speling in haar kunstkruisband en haar meniscus was ook slecht geworden. Revalidatie ging toen veeeele malen sneller.
Ik kan mij je zorgen heel goed voorstellen maar probeer je niet gek te maken door alle positieve verhalen die je leest. Heb veel geduld en kijk goed naar je hond met gezond verstand. Het is niet niks, zo'n operatie en iedere hond is anders. Als je het echt niet lekker vindt gaan dan een afspraak maken voor controle. Mag ze helemaal geen pijnstilling meer? Misschien dat je haar toch wat kan geven?
Dan voelt ze zich wat comfortabeler, leert vertrouwen te krijgen in het gebruik van haar poot, gebruikt 'm dan niet verkeerd alleen goed in de gaten houden dat ze niet te ver gaat