Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie neemt agressieve honden in beslag in Helmond
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
woensdag 03 oktober 2012 | 14:17 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 oktober 2012 | 14:29
HELMOND - De politie heeft bij een gezin in de Helmondse wijk Rijpelberg Staffordshire-terriërs in beslag genomen. Het gaat volgens buurtbewoners om honden die vaker agressief zijn en los worden gelaten in het bos.
De maatregel van de politie volgt op een incident afgelopen weekeinde. Toen is de teckel van een vrouw aangevallen door drie honden bij de Gooisehof. Het beestje overleefde dat niet. Een man die wilde ingrijpen liep beetwonden op.
De politie heeft in totaal 6 Staffordshire-terriërs in beslag genomen waaronder drie puppy's. Justitie heeft de zaak in onderzoek.
Bron
woensdag 03 oktober 2012 | 14:17 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 oktober 2012 | 14:29
HELMOND - De politie heeft bij een gezin in de Helmondse wijk Rijpelberg Staffordshire-terriërs in beslag genomen. Het gaat volgens buurtbewoners om honden die vaker agressief zijn en los worden gelaten in het bos.
De maatregel van de politie volgt op een incident afgelopen weekeinde. Toen is de teckel van een vrouw aangevallen door drie honden bij de Gooisehof. Het beestje overleefde dat niet. Een man die wilde ingrijpen liep beetwonden op.
De politie heeft in totaal 6 Staffordshire-terriërs in beslag genomen waaronder drie puppy's. Justitie heeft de zaak in onderzoek.
Bron
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Re: Politie neemt agressieve honden in beslag in Helmond
Net goed
Zulke honden hoort een tokkie niet te hebben
Arm teckeltje
Zulke honden hoort een tokkie niet te hebben
Arm teckeltje
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat k*twijf is 17, ze hadden haar moeten beletten om te schrijven, want het is nog een kind. Ouders zijn verantwoordelijk.
Mar goed, met een beetje mazzel krijgen ze de honden niet terug...
Mar goed, met een beetje mazzel krijgen ze de honden niet terug...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
En in de reactie van de eigenaar: wij zijn een gezin van 7 met 5 kinderen!
Hoe krijg je het voor elkaar 5 kinderen, 2 volwassenen en 5 staffords?
Hoe krijg je het voor elkaar 5 kinderen, 2 volwassenen en 5 staffords?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gaan ze de 3 puppies afmaken ivm agressie? En is het een artikel waard dat een roedel staffords een tekkel dood bijt? Elke roedel staffords waar niet op gelet wordt bijt een hond dood als je ze laat rondrennen. Misschien hadden ze niet zoveel over de honden moeten praten maar moeten spreken van onverantwoordelijke eigenaren. Dat staffords tekkels doodbijten weet iedereen. Beetje een verhaal als, boer liet koeien los en die koeien hebben heel veel auto's vernield. Stoute koeien.... 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan er niet minder om slapen als dat roedeltje allemaal naar de regenboogbrug vertrekken en de eigenaren een flinke boete krijgen. .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
oei das vlakbij. gelukkig wandelen wij nooit in dat bos.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik ben een van de baasje van de staffords en wil ff zegge dat de honden ten eerste uit de tuin onsnapt konden we nie veel aan doen en wat er is gebeurt is gebeurt en dat betreurt ons alle zeer erg maar wij konden daar niks aan doen en ten tweede beweren jullie allemaal dat het aan ons ligt maar het komt ons allemaal hard aan wij zijn namelijk een gezin van 7 waaronder 5 kinderen de honden zijn niet vals dat weten we en jullie kennen de hondjes niet dus dit is niet alleen onze schuld het had elk mens kunne overkomen en dat is wat jullie je allemaal niet voor kunnen stellen mensen moeten meet denken en nie praten als ze niet weten hoe de hele situatie zit. Ik hoop voor de mensen die ons ook begrijpen dit jullie nooit overjkomt en de mensen die ons zien als slechte baasjes zal ik jullie vertelle dat de honden het hier goed hebben en hadden en ze zullen hopelijk terug komEn en ik hoop dat een van jullie je hond kwijtraken in onze situatie en dan zullen jullie ons uiteindelijk ook berijpen
Groetjes robin bressers, meid van 17 jaar eigenaar van de stoffords
robin bressers - 03-10-2012 | 17:05
Ik weet wel weer genoeg.
Ik weet wel weer genoeg.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
laeken
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik denk ook niet dat de honden in beslag zijn genomen om die beesten te laten voelen hoe 'stout' ze warenlaeken schreef: En is het een artikel waard dat een roedel staffords een tekkel dood bijt? Elke roedel staffords waar niet op gelet wordt bijt een hond dood als je ze laat rondrennen. Misschien hadden ze niet zoveel over de honden moeten praten maar moeten spreken van onverantwoordelijke eigenaren. Dat staffords tekkels doodbijten weet iedereen. Beetje een verhaal als, boer liet koeien los en die koeien hebben heel veel auto's vernield. Stoute koeien....
Waarom zijn de pups dan in beslag genomen? Want een aandeel in het doodbijten zullen ze niet hebben gehad en een gevaar zijn ze absoluut ook niet. Dus wat is dan volgens jou de reden dat ze in beslag genomen zijn? Omdat de lijn der verwachting is dat die mensen niks leren en die honden andere honden gaan doodbijten in de toekomst? Als dat zo is moet je nl elke stafford weer in beslag gaan nemen.
En als je als justitie en samenleving beslist dat staffordpups in de toekomst een probleem worden en dus nu al vast preventief in beslag moeten worden genomen zijn we weer terug en af bij de RAD.
Stel dat ik een boxer heb, 2 whippets en een Jack Hussel. De boxer springt over de hek en bijt de hond van mijn buren dood. Is het dan normaal dat de politie komt om mijn whippets en Jack in beslag te nemen? Dat vind ik dus wel discutabel zelf. En daar wilde ik even iets over zeggen. Dat is nl onlogisch en ik zie geen reden op basis van de wet. Als persoon begrijp ik het wel maar daar mag de wet zich niks van aantrekken. De wet zou moeten functioneren op basis van realisme en geschreven regels. Je neemt dus slechts de betrokken hond(en) in beslag. Dat de andere honden van hetzelfde ras zijn mag niks betekenen.
Laatst gewijzigd door laeken op 04 okt 2012 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jaap meisje van 17 jaar en 1 van de kinderen.Jaap* schreef:Ik ben een van de baasje van de staffords en wil ff zegge dat de honden ten eerste uit de tuin onsnapt konden we nie veel aan doen en wat er is gebeurt is gebeurt en dat betreurt ons alle zeer erg maar wij konden daar niks aan doen en ten tweede beweren jullie allemaal dat het aan ons ligt maar het komt ons allemaal hard aan wij zijn namelijk een gezin van 7 waaronder 5 kinderen de honden zijn niet vals dat weten we en jullie kennen de hondjes niet dus dit is niet alleen onze schuld het had elk mens kunne overkomen en dat is wat jullie je allemaal niet voor kunnen stellen mensen moeten meet denken en nie praten als ze niet weten hoe de hele situatie zit. Ik hoop voor de mensen die ons ook begrijpen dit jullie nooit overjkomt en de mensen die ons zien als slechte baasjes zal ik jullie vertelle dat de honden het hier goed hebben en hadden en ze zullen hopelijk terug komEn en ik hoop dat een van jullie je hond kwijtraken in onze situatie en dan zullen jullie ons uiteindelijk ook berijpen
Ik weet wel weer genoeg.
Kan nog helemaal goed komen met dat kind.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Misscchien was er weel meer aan de hand , wie weet.?laeken schreef:Nanna schreef:Ik denk ook niet dat de honden in beslag zijn genomen om die beesten te laten voelen hoe 'stout' ze warenlaeken schreef: En is het een artikel waard dat een roedel staffords een tekkel dood bijt? Elke roedel staffords waar niet op gelet wordt bijt een hond dood als je ze laat rondrennen. Misschien hadden ze niet zoveel over de honden moeten praten maar moeten spreken van onverantwoordelijke eigenaren. Dat staffords tekkels doodbijten weet iedereen. Beetje een verhaal als, boer liet koeien los en die koeien hebben heel veel auto's vernield. Stoute koeien....
Waarom zijn de pups dan in beslag genomen? Want een aandeel in het doodbijten zullen ze niet hebben gehad en een gevaar zijn ze absoluut ook niet. Dus wat is dan volgens jou de reden dat ze in beslag genomen zijn? Omdat de lijn der verwachting is dat die mensen niks leren en die honden andere honden gaan doodbijten in de toekomst? Als dat zo is moet je nl elke stafford weer in beslag gaan nemen.Ik lig er echt niet wakker van hoor, voor de duidelijkheid. Wel denk ik dat er 1 lijn getrokken moet worden. Onderdeel daarvan is dat je de honden in beslag neemt die overlast veroorzaken. Niet pups. Als je pups meeneemt moet je ook de kat des huizes en de chihuahua meenemen. Dat is net zo onlogisch als een nest pups in beslag nemen omdat de moederhond misschien meedeed met het doodbijten van een tekkel toch?
![]()
En als je als justitie en samenleving beslist dat staffordpups in de toekomst een probleem worden en dus nu al vast preventief in beslag moeten worden genomen zijn we weer terug en af bij de RAD.
Stel dat ik een boxer heb, 2 whippets en een Jack Hussel. De boxer springt over de hek en bijt de hond van mijn buren dood. Is het dan normaal dat de politie komt om mijn whippets en Jack in beslag te nemen? Dat vind ik dus wel discutabel zelf. En daar wilde ik even iets over zeggen. Dat is nl onlogisch en ik zie geen reden op basis van de wet. Als persoon begrijp ik het wel maar daar mag de wet zich niks van aantrekken. De wet zou moeten functioneren op basis van realisme en geschreven regels. Je neemt dus slechts de betrokken hond(en) in beslag. Dat de andere honden van hetzelfde ras zijn mag niks betekenen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Pubs moeten ook beschermd worden , waar moet je anders met je vrije tijd heen.?Nanna schreef:Misschien was het die moederhond wel die die teckel doodbeetlaeken schreef: Je neemt dus slechts de betrokken hond(en) in beslag.En die is in beslag genomen. Terecht.
Maar als ze pups heeft die van haar afhankelijk zijn dan lijkt het me niet meer dan logisch dat die meegenomen worden.
![]()
Ze beet natuurlijk die teckel op straat dood 'om der pubs te bescherreme'

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik ook. dat die honden nooit meer naar die mensen mogen en dat die mensen nooit meer sterke rassen moeten hebben.Jaap* schreef:Ik ben een van de baasje van de staffords en wil ff zegge dat de honden ten eerste uit de tuin onsnapt konden we nie veel aan doen en wat er is gebeurt is gebeurt en dat betreurt ons alle zeer erg maar wij konden daar niks aan doen en ten tweede beweren jullie allemaal dat het aan ons ligt maar het komt ons allemaal hard aan wij zijn namelijk een gezin van 7 waaronder 5 kinderen de honden zijn niet vals dat weten we en jullie kennen de hondjes niet dus dit is niet alleen onze schuld het had elk mens kunne overkomen en dat is wat jullie je allemaal niet voor kunnen stellen mensen moeten meet denken en nie praten als ze niet weten hoe de hele situatie zit. Ik hoop voor de mensen die ons ook begrijpen dit jullie nooit overjkomt en de mensen die ons zien als slechte baasjes zal ik jullie vertelle dat de honden het hier goed hebben en hadden en ze zullen hopelijk terug komEn en ik hoop dat een van jullie je hond kwijtraken in onze situatie en dan zullen jullie ons uiteindelijk ook berijpen
Ik weet wel weer genoeg.
inslapen van de honden, zeker van de jonge honden, zou ik wel vreemd vinden

- M@scha
- Zeer actief
ik zie het mijn hond wel doen.. met een big smile op zijn gezicht zelfs.Tara schreef:Waar die zich zo intelligent voordoende zeventienjarige mede-eigenaar het vandaan haalt dat dit iedereen had kunnen overkomen...
Ik zie het mijn honden alvast niet doen, ook niet per ongeluk.
maar hij krijgt de kans niet. en dat is het verschil

-
laeken
- Zeer actief
Nanna schreef:Misschien was het die moederhond wel die die teckel doodbeetlaeken schreef: Je neemt dus slechts de betrokken hond(en) in beslag.En die is in beslag genomen. Terecht.
Maar als ze pups heeft die van haar afhankelijk zijn dan lijkt het me niet meer dan logisch dat die meegenomen worden.
![]()
Ze beet natuurlijk die teckel op straat dood 'om der pubs te bescherreme'
Zoals ik het interpreteer zouden alle honden samen die ene tekkel moeten hebben doodgebeten. Want de wet kan niet ineens anders geinterpreteerd worden omdat het om staffords gaat. Als jij met je honden loopt en Topsi bijt een chi-pup dood omdat ze zich vergist zou je ook door het lint gaan als ze Simone, Glenn en Bakkie ook in beslag zouden nemen toch? En dat zou ook nooit gebeuren omdat het geen staffords of pitbulls zijn. Deze mensen kunnen ook 1 of 2 hele lieve wel sociale honden hebben. De pups hebben sowieso niks gedaan. Ik vind niet dat de wet zo voor interpretatie vatbaar zou mogen zijn. Dat is alles. Dat alle honden daar weg zijn vind ik ook alleen maar goed. Moet er niet aan denken dat dat mijn buren waren. Zou niet eens zelf een hondje durven kopen als ik op straat last had van een roedel loslopende agressieve staffords. Dat daar een einde aan komt is niet meer dan goed. Toch klopt er iets niet.
-
laeken
- Zeer actief
massam schreef:ik zie het mijn hond wel doen.. met een big smile op zijn gezicht zelfs.Tara schreef:Waar die zich zo intelligent voordoende zeventienjarige mede-eigenaar het vandaan haalt dat dit iedereen had kunnen overkomen...
Stel dat hij uitgebroken was, al is dat uitgesloten. Hij beet een hondje dood en vervolgens komt de politie je teefje binnen ophalen? Die wordt ook in beslag genomen want ze is een stafford en dus kan dat met haar ook gebeuren. Wat zou jij dan doen? Dat is alles wat ik aan de kaak wil stellen in deze topic. Dat de honden daar nu weg zijn is prima voor de omgeving. Toch vraag ik me af of dit wel kan op basis van de wet en gelijke behandeling.
-
laeken
- Zeer actief
Nanna schreef:Misschien dat die mensen niet wilden of konden aanwijzen wie de precieze dader was. En ja, dan wordt alles meegenomen.
Zeker als het al vaker fout gelopen is, en dit gezin een ....eh....reputatie heeft.
Dan krijgen ze ze ook allemaal terug. Want de politie kan geen honden in beslag nemen zonder te weten welke hond dit gedaan heeft. Dan kan de eigenaar aanvoeren dat het geen van zijn honden was en dus kan de in beslagname niet gerechtvaardigd worden. Verder zijn de pups sowieso niet betrokken geweest. Kan me nl niet voorstellen dat er 3 volwassen honden en 3 pups daar in de plantsoenen rondrennen zonder toezicht.
- M@scha
- Zeer actief
laeken schreef:massam schreef:ik zie het mijn hond wel doen.. met een big smile op zijn gezicht zelfs.Tara schreef:Waar die zich zo intelligent voordoende zeventienjarige mede-eigenaar het vandaan haalt dat dit iedereen had kunnen overkomen...
Stel dat hij uitgebroken was, al is dat uitgesloten. Hij beet een hondje dood en vervolgens komt de politie je teefje binnen ophalen? Die wordt ook in beslag genomen want ze is een stafford en dus kan dat met haar ook gebeuren. Wat zou jij dan doen? Dat is alles wat ik aan de kaak wil stellen in deze topic. Dat de honden daar nu weg zijn is prima voor de omgeving. Toch vraag ik me af of dit wel kan op basis van de wet en gelijke behandeling.
ik ben het met je eens. dat kan niet. óf ze moeten nog andere dingen hebben. slechte verzorging. overtuigde kans op herhaling etc. maar niet vanwege dat (of eerdere) incidenten alles oplaaien. dat kan niet.
oh en om je vraag te beantwoorden: dat ze sam dan komen halen snap ik. maar als ze lot ook willen word ik zelf een moorddadige terrier

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Misschien worden ze allemaal wel getest, weet jij veel.
Er is ook een mens gebeten, en dat is toch een verschil met alleen een teckel.
klopt, maar er is niet een mens door 6 honden gebeten en dat zegt marc

- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Als je joekel al meerdere 'incidenten' op zijn naam heeft staan, zorg je er gewoon voor dat ze niet kunnen ontsnappen.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik zie het hier ook zo vaak gebeuren: Mensen die hun voordeur opengooien, hun hond naar buiten donderen, beest mag op het veldje tegenover even snel kakken en piesen en moet dan weer naar binnen rennen, en snel, want anders krijgen ze een knal voor hun harses 'omdat ze motten luisteruh!'
Ik loop er dus ook niet meer met Aiko, want ik wil niet dat ie in zijn donder gebeten word.
'Pfffffff...dat zou ik dus echt niet zoeken he, 4x per dag wandelen in de regen, en dan soms ook nog eens een uur achter elkaar of langer. Dat beest van jou wordt zo toch ook veel te moe???'
Heb ik ook al te horen gekregen

Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik zie het hier ook zo vaak gebeuren: Mensen die hun voordeur opengooien, hun hond naar buiten donderen, beest mag op het veldje tegenover even snel kakken en piesen en moet dan weer naar binnen rennen, en snel, want anders krijgen ze een knal voor hun harses 'omdat ze motten luisteruh!'
Ik loop er dus ook niet meer met Aiko, want ik wil niet dat ie in zijn donder gebeten word.
'Pfffffff...dat zou ik dus echt niet zoeken he, 4x per dag wandelen in de regen, en dan soms ook nog eens een uur achter elkaar of langer. Dat beest van jou wordt zo toch ook veel te moe???'
Heb ik ook al te horen gekregen
-
laeken
- Zeer actief
massam schreef:Nanna schreef:Misschien worden ze allemaal wel getest, weet jij veel.
Er is ook een mens gebeten, en dat is toch een verschil met alleen een teckel.
klopt, maar er is niet een mens door 6 honden gebeten en dat zegt marc
Precies. En die 6 honden werden puur en alleen allemaal meegenomen vanwege het ras. En dat is nu in Nederland dus niet meer toegestaan. Dat heet discriminatie. Zouden er 3 maltezers bij gezeten hebben dan zaten die dus nog thuis. 3 staffordpuppies gaan wel mee. Dat is in mijn ogen absoluut niet toegestaan. Als we hier met zijn allen achter staan mogen we niet gaan janken als bij ons zelf een keer alle honden weggehaald worden omdat een van je honden iemand beet die in een gevecht sprong. Zelfs Jip en Janneke wisten dat een hondje bijt en iedereen weet dat een hap tijdens een gevecht geen gericht bijten is. Dat is onderdeel van het gevecht. En er staat heel duidelijk dat dat is wat er gebeurde. En op basis van een gevecht een hele roedel honden bij iemand weghalen gebaseerd op ras is niet hoe ik de wet graag geinterpreteerd zie.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind het goed dat de puppies ook in besalg zijn genomen....deze mensen moeten gewoon geen staffs hebben.
Zie het als een preventieve maatregel waarbij de pups misschien herplaatst kunnen worden bij mensen met iets meer verantwoordelijkheids besef...
Zie het als een preventieve maatregel waarbij de pups misschien herplaatst kunnen worden bij mensen met iets meer verantwoordelijkheids besef...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben het er mee eens dat deze mensen geen staffords moeten hebben of wat hoor hond van dat kaliber.
Echter vind ik inslapen wel ver gaan . Misschien eerst even kijken hoe het zit met die honden, misschien is er 1tje echt niet meer te redden i.v.m Agressie, maar de rest zou waarschijnlijk gewoon een goed thuis kunnen vinden.
Las ik laatst niet ergens een topic over iemand van wie haar tekkeltje doodgebeten was kort geleden? Ook door een stafford? Misschien dezelde tekkel.
@Robbin. Ik vind het erg moeilijk me in jullie te verplaatsen. Natuurlijk is het erg als je honden oorzaak zijn van een bijtincident, en dat ze in beslag genomen worden. Maar die gene die haar tekkeltje kwijt is omdat jullie je honden niet bij jullie konden houden. Is de dupe hier van. Jullie zijn er niet toe in staat geweest jullie honden in het gareel te houden, en dat is gevaarlijk. En er hebben meerdere incidenten plaats gevonden. Dan kun je niet meer spreken van het goed hebben bij jullie. Ik hoop dat jullie dit zelf in gaan zien.
Echter vind ik inslapen wel ver gaan . Misschien eerst even kijken hoe het zit met die honden, misschien is er 1tje echt niet meer te redden i.v.m Agressie, maar de rest zou waarschijnlijk gewoon een goed thuis kunnen vinden.
Las ik laatst niet ergens een topic over iemand van wie haar tekkeltje doodgebeten was kort geleden? Ook door een stafford? Misschien dezelde tekkel.
@Robbin. Ik vind het erg moeilijk me in jullie te verplaatsen. Natuurlijk is het erg als je honden oorzaak zijn van een bijtincident, en dat ze in beslag genomen worden. Maar die gene die haar tekkeltje kwijt is omdat jullie je honden niet bij jullie konden houden. Is de dupe hier van. Jullie zijn er niet toe in staat geweest jullie honden in het gareel te houden, en dat is gevaarlijk. En er hebben meerdere incidenten plaats gevonden. Dan kun je niet meer spreken van het goed hebben bij jullie. Ik hoop dat jullie dit zelf in gaan zien.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Neeltje
Als je de reacties leest bij het artikel zijn er meerdere voorvallen geweest, waardoor besloten wordt dat al deze honden daar niet thuis horen en de puppies ook meegenomen worden, zodat ook deze niet hetzelfde gedrag gaan vertonen. Kans lijkt me klein dat ze nu ineens hele lieve hondjes gaan creëren.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Een mens wordt makkelijk gebeten als je tussen vechtende honden inspringt. Luca heeft zowel mij als een kennis gebeten vanwege het verkeerd uitelkaar halen.
Dat kan gebeuren...
Maar zulke honden mogen nooit ontsnappen. Nooit.
Dat kan gebeuren...
Maar zulke honden mogen nooit ontsnappen. Nooit.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat heb ik gelezen hoor Neeltje. Alleen zelfs de honden die bij zo'n incident betrokken zijn hoeven van mij niet meteen de spuit. Ik vind het eerder toevallig dat ze allemaal van 1 adres zijn. Hoogst waarschijnlijk dat deze honden in een rustige omgeving heel ander gedrag zullen vertonen. Dat mag van mij best even uitgezocht worden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Nou ik hier effe over nadenk, zie ik dat wel werken.Tara schreef:Dit dus.Nanna schreef:Ik zie het bij Mascha niet gebeuren want die is slim genoeg om Sam bij andere honden weg te houden. En die heeft een deugdelijke tuinafscheiding.laeken schreef: En op basis van een gevecht een hele roedel honden bij iemand weghalen gebaseerd op ras is niet hoe ik de wet graag geinterpreteerd zie.Dat kan ons nl in de toekomst allemaal raken. Massam is precies het goede voorbeeld van iemand waarbij dit wel heel naar kan uitpakken.
Het is namelijk altijd wel hetzelfde type volk waar het wèl bij gebeurt. En ik vind idd dat je dat als maatschappij niet hoeft te accepteren. Er waren meerdere incidenten met die beesten en dit was er dus net eentje teveel. Ja, dan ben je dus gewoon die joekels kwijt.
Voor mij hoeven ze trouwens niet afgespoten te worden. Testen en bij andere bazen plaatsen als ze door de test komen en anders roze spuit.
En een houdverbod voor de familie Aso-Dom uit Helmond.
Want nogmaals, ik zie niet hoe het mij, en vele anderen met mij, zou kunnen overkomen.
Dit overkomt je namelijk niet, dit gebeurt als je hier niet op anticipeert.
Zo simpel is het.
Ik denk nl. dat als het toch een keer gebeurd bij 'goede' eigenaren (het op elkaar klappen van de honden), dat dat ook wel meteen herkend wordt: die grijpen dan nl. ook meteen actief in (en kunnen dat ook). En daar zal dan ook geen staartje met politie aanzitten.
Alles wat het op z'n beloop laat, komt toch wel een keer bij de politie terecht, en dan is dit een toch wel indrukwekkende maatregel.
En terecht, in mijn ogen.
Wiel
- M@scha
- Zeer actief
dat klopt nanna, maar ook mijn invloed heeft grenzen... als ik met sam loop en er komt een loslopende hond aan til ik sam over mijn schouder. meer kan ik niet doen.. zou het beest verder gaan (gebeurt nooit want hij maakt zijn punt wel vanaf mijn schouder zeg maar
) en sam van mijn schouder trekken weet ik niet wat er gebeurt..
maar dat is natuurlijk nooit een klein hondje omdat die simpelweg niet zo sterk zijn/zo hoog kunnen springen
maar dat is natuurlijk nooit een klein hondje omdat die simpelweg niet zo sterk zijn/zo hoog kunnen springen

-
laeken
- Zeer actief
Voor de duidelijkheid, ik zou ook blij zijn als dit mijn buren waren. Beter alles weg dan over enkele maanden alles weer van voor af aan. Of dat wettelijk in orde is vraag ik me alleen af. En daar gaat het om. Wat ik wil doet er nl niet toe. 
- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Maar dan heb je er wel alles aan gedaan om het te voorkomen. Bovendien zijn er geen eerdere voorvallen geweest dan.massam schreef:dat klopt nanna, maar ook mijn invloed heeft grenzen... als ik met sam loop en er komt een loslopende hond aan til ik sam over mijn schouder. meer kan ik niet doen.. zou het beest verder gaan (gebeurt nooit want hij maakt zijn punt wel vanaf mijn schouder zeg maar) en sam van mijn schouder trekken weet ik niet wat er gebeurt..
Ik denk zomaar dat deze familie die honden maar aan liet banjeren. Leuk toch, als ze de schrik van de buurt zijn? Stel je tenminste nog iéts voor
oh maar ik denk zeker dat deze mensen geen sterke rassen moeten hebben en waarschijnlijk helemaal geen honden. dus de inbeslagname vind ik erg goed.
ik vraag mij alleen net als marc af op welke gronden ze in beslag genomen zijn en wat gaat er met de beesten gebeuren.
dat zij slechte bazen zijn wil niet zeggen dat die dieren dood moeten