Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teentumor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Teentumor

Ongelezen bericht door astrid »

Dat heeft Kira op haar achterpoot. Een maand of 2 geleden vastgesteld. Volgens de dierenarts is dit altijd kwaadaardig en zaait het uit naar haar organen. Nu heb ik uiteraard veel gegoogled maar er is weinig te vinden op internet daarover, of ik kan niet goed googlen :mrgreen: Er was niet veel te zeggen over de tijd die haar nog rest, half jaar tot een jaar zei de dierenarts.
Kira is bijna 11 dus het enige wat we doen is pijnbestrijding wat ze al kreeg voor haar HD en artrose. Als er iemand ervaring heeft met een teentumor zou ik dat graag willen weten omdat ik er niet zo veel over kan vinden op internet.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Teentumor

Ongelezen bericht door Pepie »

O jee Astrid geen leuk nieuws.Ik kan je niet verder helpen maar wil wel zeggen probeer te genieten van de tijd die jullie nog rest :lief:
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Pepie schreef:O jee Astrid geen leuk nieuws.Ik kan je niet verder helpen maar wil wel zeggen probeer te genieten van de tijd die jullie nog rest :lief:
Dat doen we wel hoor, wie weet zit er nog wel een wandeling met Dolly in :E: Er is verder weinig van te merken behalve dat ze best wel in een rap tempo ouder is geworden. En heel af en toe laat ze ineens haar eten staan maar na wat aandringen eet ze dat dan toch ook op.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Was het niet te verwijderen dan als het nu nog niet is uitgezaaid?
Toen ik nog bij de dierenarts werkte heb ik 1x een teenverwijdering gehad ivm een tumor...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
astrid
Zeer actief

MariskaB schreef:Was het niet te verwijderen dan als het nu nog niet is uitgezaaid?
Toen ik nog bij de dierenarts werkte heb ik 1x een teenverwijdering gehad ivm een tumor...
Ze zei van niet, maar ik had het toch niet laten doen, beestje is bijna 11 en heeft door haar andere klachten toch niet veel tijd meer. Zolang ze geen pijn of klachten heeft hobbelen we zo door, begint ze echt pijn te krijgen is het einde verhaal.
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Nee dat heb ik ook nog nooit gehoord !
Maar net als me voorganger , had het niet verwijderd kunnen worden ?

Mijn hond had tumoren in haar bot , daar hebben ze toen de poot geamputeerd en ze is evengoed nog 13 geworden en niet overleden aan kanker !

Geniet nog fijn samen :J:

Sterkte
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
Stol

Ongelezen bericht door Stol »

Jeetje.. Geen ervaring, maar wil je wel sterkte wensen. Nooit leuk nieuws :(
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hè jakkes Astrid, het is toch naar nieuws ondanks haar leeftijd en verdere gezondheidsproblemen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen en geniet nog van elkaar voor de tijd die rest!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Volgens mij had de dober van mijn exschoonouders het... teentje is geamputeerd, ze is uiteindelijk wel overleden aan kanker maar dat heeft nog jaren geduurd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Volgens mij had de dober van mijn exschoonouders het... teentje is geamputeerd, ze is uiteindelijk wel overleden aan kanker maar dat heeft nog jaren geduurd.
Hetzelfde met onze schnauzer.
Daar bij zijn met de jaren meerdere teentjes verwijderd. Uiteindelijk kreeg ze ook een tumor in haar lip.
Die is ook verwijderd en gereconstrueerd.
Ze heeft het nog jaren prima gedaan.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Kennisje van mij had het ook bij haar hond,ze hebben toen een teentje verwijderd maar ik kan me ook heel
goed voorstellen dat je dat bij jou hond niet meer doet. Hopelijk hebben jullie gewoon nog een hele lange heerlijke tijd samen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Als ze wat jaartjes jonger had geweest had ik het wel laten doen,(dierenarts zei trouwens dat het niet ging de tumor weghalen, geen idee waarom niet eigenlijk) maar op deze leeftijd en al haar andere klachten HD, lumbaal sacraal stenose, artrose, spondylose denk ik dat ze weining extra tijd erdoor zal krijgen. We gaan nu qua jaargetijde een slechte tijd voor haar tegemoet, vorig jaar hadden we al zoiets van moeten we nog wel doorgaan. Ze heeft zoveel last van al haar kwalen met het natte weer. Lekker warm binnen stoken is ook geen optie want daar houd ze helemaal niet van.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Moeilijk hè Astrid, om je hond ouder te zien worden met de bijbehorende ongemakken en ellende.
Ik ken het niet, zo'n tumor aan de teen. Maar ik begrijp je heel goed dat je er voor kiest om te genieten van Kira zo lang zij nog van het leven kan genieten.
Ik hoop dat dat nog een mooie tijd zal zijn, sterkte.
larkin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cairn terrier/belgische herder - mechelaar

Ongelezen bericht door larkin »

Een kennis haar labrador heeft dit gehad en dan de agressieve vorm (ben de naam even vergeten). Hond is ong 4 jaar oud en heeft er veel last van ondervonden ook na de operatie heeft het even geduurd voordat ze er weer bovenop was. Ze is wel onderzocht op uitzaaingen omdat dit meestal het geval is en ze waren er bij haar gelukkig op tijd bij dus geen uitzaaingen gevonden echter dient ze wel goed in de gaten gehouden te worden omdat dit in de meeste gevallen weer terug komt.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

astrid schreef:
Pepie schreef:O jee Astrid geen leuk nieuws.Ik kan je niet verder helpen maar wil wel zeggen probeer te genieten van de tijd die jullie nog rest :lief:
Dat doen we wel hoor, wie weet zit er nog wel een wandeling met Dolly in :E: Er is verder weinig van te merken behalve dat ze best wel in een rap tempo ouder is geworden. En heel af en toe laat ze ineens haar eten staan maar na wat aandringen eet ze dat dan toch ook op.
Dol wil wel hoor en ik ook :cheer:
Branco erbij en het stel is compleet :cheer:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

astrid schreef:Als ze wat jaartjes jonger had geweest had ik het wel laten doen,(dierenarts zei trouwens dat het niet ging de tumor weghalen, geen idee waarom niet eigenlijk) maar op deze leeftijd en al haar andere klachten HD, lumbaal sacraal stenose, artrose, spondylose denk ik dat ze weining extra tijd erdoor zal krijgen. We gaan nu qua jaargetijde een slechte tijd voor haar tegemoet, vorig jaar hadden we al zoiets van moeten we nog wel doorgaan. Ze heeft zoveel last van al haar kwalen met het natte weer. Lekker warm binnen stoken is ook geen optie want daar houd ze helemaal niet van.
:wink: Moet zeggen dat ik het niet als zware operatie heb ervaren met onze hond.
Die liep binnen een paar dagen weer als een kieviet en het genas snel.

Staat ze al op (extra) pijnstilling?

En misschien is het voor van de winter handig om haar buiten een jas aan te doen...
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat naar, hopelijk mag je nog een poosje van je meisje genieten.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”