Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk de juiste combinatie van voeding gevonden.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Eindelijk de juiste combinatie van voeding gevonden.

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Eindelijk heb ik na lang zoeken dan toch de geschikte combinatie van voeding gevonden voor mijn twee kruising jack Russels.
Ze hadden vaak last van jeuk, vooral de oudste. En heel veel ontlasting op een dag en soms braken.

Ik ben op aanraden van Prins petfood (want ik gaf ze destijds procare lam/rijst) een poos overgestapt op diepvriesvlees.
Omdat ze in de dierenwinkel waar ik altijd kom het diepvriesvlees van Prins niet hadden heb ik Runner (is niet eens zo duur) genomen, Lam en rijst en afgewisseld met lamshart.
Ook vond ik een product "veendrenkstof" dat speciaal gegeven wordt aan dieren die vacht/huidproblemen hebben en veel van de straat eten, gevoelige maag/darmen hebben etc.
Na een week of zes ben ik ook Renske brokken lam en rijst gaan geven.

Nu geef ik twee of drie dagen het diepvriesvlees en de rest van de dagen de renske brokken. wel doe ik er eenmaal per dag wat veendrenstof doorheen (1 theelepeltje).

De jongste had voorheen ook dat ze steeds een toneelstukje ging opvoeren als ze moest gaan eten. dan bleef ze net zo lang voor het bakje zitten totdat de andere hond in de buurt kwam en dan ging ze snel eten, en soms/vaak at ze helemaal niet. Steeds het bakje weghalen. Maar dan ging ze weer alles wat ze op straat vond opeten.

Zelfs dit patroon is nu doorbroken. ze eet nu met veel plezier en ook wanneer ze brokken krijgt. Ze smullen er van en oké de ontlasting is nu ik ook weer brokken geef toch weer wat meer, maar dat heeft iemand me ook uitgelegd. Doordat ze de brokjes zo compact en droog moeten maken, zit er veel meer aan stoffen etc. in dan in het diepvriesvlees. dat geeft dat ze dan ook wat vaker kunnen poepen, omdat niet alles wordt opgenomen in het lichaam.
Maar zolang de ontlasting goed is vind ik het niet erg als het eens wat vaker is.
De jeuk is zo goed als over en het eetpatroon van de kleinste is nu ook normaal.

Ik, en mijn honden natuurlijk ook, zijn erg blij.

Voor iedere hond is het weer anders, wat de een goed verdraagt kan de ander misschien niet hebben en andersom.

het duurt even, maar dan heb je wel een goed resultaat.

En mocht het weer eens wat minder goed gaan, dan stap ik gewoon weer een tijdje over op alleen diepvriesvoer.
Ik weet nu dat het steeds maar overstappen van de ene naar de andere brok niet goed is, dan kun je beter het diepvriesvlees geven.

Aldoende leert men.

Groetjes Vinny en Noa en Marieke
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Re: Eindelijk de juiste combinatie van voeding gevonden.

Ongelezen bericht door Nawosh »

Fijn dat dit zo goed werkt.
Waarom geef je niet alleen diepvriesvlees als dat het beste werkt voor je hondjes?
Groetjes, Marjan
NoaVinny
Actief

Ik merkte dat ze uiteindelijk toch al iets meer poepte, ook met het diepvriesvlees alleen. En om ze niet alleen maar te laten wennen aan dat lekkere vlees, hoewel ze de brokken van Renske nu ook heerlijk vinden, wilde ik ze ook gewend laten aan de brokjes. Ook kan ik de brokjes in een voerbal doen, en dat vinden we erg leuk.
En daarnaast past mijn broer wel eens op de honden en dan is het handig om zakjes te maken met de hoeveelheid brokjes die ze mogen hebben op de dag.
Uiteindelijk als ik alleen dat diepvriesvlees zou nemen ben ik wel een stukje duurder uit en dat was voor mij ook een punt.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Kijk eens naar Smuldier anders? Dat is prima KVV, onze Dogo die nergens tegen kon at dat prima. En het is niet erg duur. 69 cent voor 400 gram betalen wij hier. Ik merk overigens dat mijn honden, die elke dag diepvries krijgen, nog net zo smakelijk brokken eten hoor.
En je kunt gewoon een pakje vlees meegeven voor oppassen.
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Uhh, even misschien een rare vraag. Maar waar staat kvv voor?
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

NoaVinny schreef:Uhh, even misschien een rare vraag. Maar waar staat kvv voor?
komplete vlees (of vers) voeding ;)
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Oh dankje, ik las het overal al, maar wist niet waar het voor stond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”