Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De perfecte? opvoeding
Moderator: moderatorteam
-
Stol
De perfecte? opvoeding
Die is er natuurlijk niet. Maar nav het topic van Nanna, vraag ik mij af hoe jullie denken dat een hond het beste opgevoed kan worden?
Wat is volgens jullie ideaal en belangrijk? Wat zíjn de forumregels?
Wat is nou echt not done en hoe moet het dan wel?
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Re: De perfecte? opvoeding
Heel eenvoudig: irriteer mij niet.Stol schreef:Die is er natuurlijk niet. Maar nav het topic van Nanna, vraag ik mij af hoe jullie denken dat een hond het beste opgevoed kan worden?
Trekken, blaffen, niet komen, aandacht opeisen irriteert me, dus dat kan je beter rap afleren.
Alle andere dingen zijn toegestaan.
Volgen, voet, apport, etc. zijn kunstjes en aan kunstjes doe ik niet meer.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Tja, wat is een perfecte opvoeding???
Hier komt alles als ik roep. Ik wil niet dat ze jagen, dat is bij mijn ras lastig, dus daar oefen ik veel op (niet altijd met het gewenste resultaat, maar in 90% van de gevallen toch wel). Als ik visite heb wil ik niet dat die voordurend wordt lastig gevallen door mijn honden, dan moeten ze gewoon rustig gaan liggen. Ik hou niet van onnodig geblaf, dus daar stel ik paal en perk aan. Verder vind ik trekken aan de lijn heel irritant, dat corrigeer ik.
En verder, zolang ik er geen last van heb, de sfeer binnen de roedel goed blijft en ze geen overlast veroorzaken, gaan ze hun goddelijke gang maar.
Hier komt alles als ik roep. Ik wil niet dat ze jagen, dat is bij mijn ras lastig, dus daar oefen ik veel op (niet altijd met het gewenste resultaat, maar in 90% van de gevallen toch wel). Als ik visite heb wil ik niet dat die voordurend wordt lastig gevallen door mijn honden, dan moeten ze gewoon rustig gaan liggen. Ik hou niet van onnodig geblaf, dus daar stel ik paal en perk aan. Verder vind ik trekken aan de lijn heel irritant, dat corrigeer ik.
En verder, zolang ik er geen last van heb, de sfeer binnen de roedel goed blijft en ze geen overlast veroorzaken, gaan ze hun goddelijke gang maar.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat ik belangrijk vind is dat een hond gehoorzaamt. Dit dus als resultaat van de opvoeding.Stol schreef:Die is er natuurlijk niet. Maar nav het topic van Nanna, vraag ik mij af hoe jullie denken dat een hond het beste opgevoed kan worden?
Wat is volgens jullie ideaal en belangrijk?
Ik ben best streng daarin.
Maar vwb methodiek denk ik dat je het best naar de hond kunt kijken. Ik geloof niet in one size fits all. Met de ene hond moet je heel superconsequent zijn, bij de andere kun je best wat losser zijn.
Ik persoonlijk hanteer met deze hond een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen en ik ben extreem consequent met haar. Bij mijn vorige hond (mechelaar) kon ik véél relaxter zijn. Die heeft echt nog nooit een fysieke correctie van me gehad geloof ik
Wat ik basistools vind zijn humor, rust en de hond geven waar hij behoefte aan heeft.
Wat zíjn de forumregels?
Geen idee. En het boeit me ook niet.
Geheel terzijde wil ik wel graag opmerken dat ik de huidige Stol héél wat prettiger vind dan de vorige St(ooktr)ol
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ze mogen alles, als ik het zeg.
Ik heb geen strenge regels.Gewoon relax en doen wat ik zeg.
Ik heb geen strenge regels.Gewoon relax en doen wat ik zeg.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
tineke
De perfecte opvoeding en hond bestaat niet denk ik.
Een opvoeding moet op een hond afgestemd zijn en dat is dus iedere keer weer verschillend.
Ik sta best veel toe maar ben op andere dingen weer strenger.
Thuis gaat het er hier wel relaxed aan toe en mogen ze best veel.
Dat kan ook ,ze doen het goed als roedel samen en met ons.
Er zijn eigenlijk zelden tot nooit probelemen,niet met luisteren en en niet met elkaar.
Die zijn er overigens wel geweest bij het samenvoegen tussen Spok en Micron maar dat is gelukkig goed gekomen.
Buiten ben ik een stuk strenger en mogen ze niet hun goddelijke gang gaan.
Wil niet zeggen dat er nooit eens iets mis gaat maar daar zal ik dan wel naar gaan handelen.
Maar ook dat verschilt van hond tot hond.
Micron en Spok krijgen bijv. meer vrijheid in contacten dan Rio en Sien.
Sien kan bitchig zijn en Rio wil weleens rijen op een hond die hem druk benadert en dat wil ik niet.
Ook wordt hij als veel angstaanjagender ervaren dan de andere dus ook daar houden we rekening mee.
Ook mag er niet gekrijst worden in de buurt,Spok wil dat graag als hij een kat ziet maar dat wordt niet toegestaan.
Ik ben van mening dat andere geen ,of zo min mogelijk last van ze moeten hebben.
Een opvoeding moet op een hond afgestemd zijn en dat is dus iedere keer weer verschillend.
Ik sta best veel toe maar ben op andere dingen weer strenger.
Thuis gaat het er hier wel relaxed aan toe en mogen ze best veel.
Dat kan ook ,ze doen het goed als roedel samen en met ons.
Er zijn eigenlijk zelden tot nooit probelemen,niet met luisteren en en niet met elkaar.
Die zijn er overigens wel geweest bij het samenvoegen tussen Spok en Micron maar dat is gelukkig goed gekomen.
Buiten ben ik een stuk strenger en mogen ze niet hun goddelijke gang gaan.
Wil niet zeggen dat er nooit eens iets mis gaat maar daar zal ik dan wel naar gaan handelen.
Maar ook dat verschilt van hond tot hond.
Micron en Spok krijgen bijv. meer vrijheid in contacten dan Rio en Sien.
Sien kan bitchig zijn en Rio wil weleens rijen op een hond die hem druk benadert en dat wil ik niet.
Ook wordt hij als veel angstaanjagender ervaren dan de andere dus ook daar houden we rekening mee.
Ook mag er niet gekrijst worden in de buurt,Spok wil dat graag als hij een kat ziet maar dat wordt niet toegestaan.
Ik ben van mening dat andere geen ,of zo min mogelijk last van ze moeten hebben.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik wil gewoon gezellige huishonden en het enige wat ik van ze verlang is dat ze los kunnen lopen (dus een super-betrouwbaar 'nee', 'blijf' en natuurlijk 'hier', daar werk ik dagelijks aan).
Verder vind ik het ook van belang dat ze elkaar, de poes en het liefst ook vreemde honden en mensen heel laten.
En verder doe ik maar wat, eigenlijk.
Verder vind ik het ook van belang dat ze elkaar, de poes en het liefst ook vreemde honden en mensen heel laten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
het belangrijkste in de opvoeding vind ik duidelijkheid, consequentie en eerlijkheid en daarbij maakt het ras helemaal niks uit.
de 3 r's: rust , reinheid en regelmaat doen het bij hondjes net zo goed als bij kinders.
ik hou niet van opvoeden met harde hand
als je duidelijk en consequent bent heb je dat helemaal niet nodig om aan je hond duidelijk te maken wat je van hem verwacht.
ik ben ook niet van het negeren trouwens: ik buig ongewenst gedrag om.
verder vind ik het heel erg belangrijk dat mijn honden vertrouwen in mij hebben en dat bereik ik op bovenstaande manier prima; iets van wederzijds respect en zo.
ik verwacht ook geen dingen van mijn honden die ze niet op kunnen brengen, of dat nou is vanuit hun eigen karakter of hun ingebakken/ingefokte aard.
wat dat betreft kijk ik wel naar elke hond apart.
ik denk dat je nooit uitgeleerd bent als het om honden gaat ook al heb je nog zoveel ervaring en ik sta wel open voor andere dan mijn eigen methodes, pik daaruit wat me aanspreekt en wat past bij mij en mijn honden.
wat de forummethode is weet ik niet en interesseert me ook bar weinig.
er zijn een paar mensen die ik hoog inschat als het op hondenkennis aankomt, maar er zijn er veel meer waarbij ik de kriebels krijg en waarbij ik me oprecht afvraag waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn.
ik doe het in elk geval op mijn manier en ben daar nog steeds prima tevreden mee.
de 3 r's: rust , reinheid en regelmaat doen het bij hondjes net zo goed als bij kinders.
als je duidelijk en consequent bent heb je dat helemaal niet nodig om aan je hond duidelijk te maken wat je van hem verwacht.
verder vind ik het heel erg belangrijk dat mijn honden vertrouwen in mij hebben en dat bereik ik op bovenstaande manier prima; iets van wederzijds respect en zo.
ik verwacht ook geen dingen van mijn honden die ze niet op kunnen brengen, of dat nou is vanuit hun eigen karakter of hun ingebakken/ingefokte aard.
ik denk dat je nooit uitgeleerd bent als het om honden gaat ook al heb je nog zoveel ervaring en ik sta wel open voor andere dan mijn eigen methodes, pik daaruit wat me aanspreekt en wat past bij mij en mijn honden.
er zijn een paar mensen die ik hoog inschat als het op hondenkennis aankomt, maar er zijn er veel meer waarbij ik de kriebels krijg en waarbij ik me oprecht afvraag waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn.
ik doe het in elk geval op mijn manier en ben daar nog steeds prima tevreden mee.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik ben niet voor perfecte hondjes,een curcus is niet aan mij besteedt.
Ik hoef geen gedresseerde circus ect.
Wel wil ik dat ze buiten niet naar alle honden tekeer gaan.
Veder wil ik dat ze niet bijten en voor de rest moeten ze gewoon kunnen zijn wie ze zijn.
Ik denk dat dat gewoon voor iedereen anders is zolang andere maar geen last hebben van mijn honden.
Ik hou van ze met hun streken op de koop toe.
Ik hoef geen gedresseerde circus ect.
Wel wil ik dat ze buiten niet naar alle honden tekeer gaan.
Veder wil ik dat ze niet bijten en voor de rest moeten ze gewoon kunnen zijn wie ze zijn.
Ik denk dat dat gewoon voor iedereen anders is zolang andere maar geen last hebben van mijn honden.
Ik hou van ze met hun streken op de koop toe.
-
Muk
Inderdaad en dan nog de omgeving waarin de hond terechtkomt.Nanna schreef:Hangt totáál van ras en individu af.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Scheelt me typenrenee-uk schreef:het belangrijkste in de opvoeding vind ik duidelijkheid, consequentie en eerlijkheid en daarbij maakt het ras helemaal niks uit.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk maar twee regels: ze mogen elkaar en andere honden niet slopen en ze mogen in huis niets slopen.
En o ja, blaffen mogen ze ook niet. Daar krijg ik hoofdpijn van. En we leven samen onder het motto 'ik baas niet over jullie, dus jullie bazen ook niet over mij.'
Voor de rest gaan ze hun gang maar.
Gelukkig heb ik heel lieve en heel makkelijke honden die dolgraag knuffelen wat goed uitkomt want ik hou van knuffelen.
En o ja, blaffen mogen ze ook niet. Daar krijg ik hoofdpijn van. En we leven samen onder het motto 'ik baas niet over jullie, dus jullie bazen ook niet over mij.'
Voor de rest gaan ze hun gang maar.
Gelukkig heb ik heel lieve en heel makkelijke honden die dolgraag knuffelen wat goed uitkomt want ik hou van knuffelen.

-
Marion.
Ik denk dat ik 2 prima opgevoede honden heb. Twee keer hetzelfde ras, en zelfs ook nog dezelfde moeder. En toch is de aanpak bij beiden heel verschillend geweest.
Maar ik ben bang dat ik met die aanpakken bij een Kaukaas heel bedrogen uit kom.
Maar ik ben bang dat ik met die aanpakken bij een Kaukaas heel bedrogen uit kom.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Voor mij betekend opvoeden alles beginnen vanuit rust en eindigen met rust in de kop (was de gouden tip voor rayos van een trainer), lukt iets niet bekijk ik waar ik zelf de fout in ben gegaan, dan ben ik dus niet duidelijk geweest of ik heb signalen gemist.
Eigenlijk dus heel veel op gevoel en kijken naar de hond én mijzelf.
Negeren doe ik niet aan, ombuigen en afleiden of evt indien echt nodig corrigeren (liefst verbaal) wel.
De band is voor mij het meest belangrijk, vind het heerlijk om samen dingen te doen, ook in het bos ben ik bezig met de hond en niet met de telefoon oid, als iets lukt is het feest hier
Van commando's vind ik hier en nee de meest belangrijke, verder mijn uhuh (de tsss van CM en werkt als een tierelier
), de rest lig ik allemaal niet zo wakker van al kennen ze er veel meer.
Als mensen en dieren maar heel blijven (ook vreemden binnen en zelfs dat gaat steeds beter) ben ik voorlopig dik tevreden
Van bepaalde mensen op het forum heb ik veel geleerd en steek ik nog steeds dingen op maar ik haal eruit waar ik me goed bij voel en waarvan ik denk dat het voor die bepaalde hond zou kunnen werken. En verder, tja, er wordt van alles gevonden op het forum en dat mag ook maar ik trek me er niet altijd wat van aan (soms raakt het me wel meer dan ik zou willen maar daar kan ik dan ook verder niets mee).
Eigenlijk dus heel veel op gevoel en kijken naar de hond én mijzelf.
Negeren doe ik niet aan, ombuigen en afleiden of evt indien echt nodig corrigeren (liefst verbaal) wel.
De band is voor mij het meest belangrijk, vind het heerlijk om samen dingen te doen, ook in het bos ben ik bezig met de hond en niet met de telefoon oid, als iets lukt is het feest hier
Van commando's vind ik hier en nee de meest belangrijke, verder mijn uhuh (de tsss van CM en werkt als een tierelier
Als mensen en dieren maar heel blijven (ook vreemden binnen en zelfs dat gaat steeds beter) ben ik voorlopig dik tevreden
Van bepaalde mensen op het forum heb ik veel geleerd en steek ik nog steeds dingen op maar ik haal eruit waar ik me goed bij voel en waarvan ik denk dat het voor die bepaalde hond zou kunnen werken. En verder, tja, er wordt van alles gevonden op het forum en dat mag ook maar ik trek me er niet altijd wat van aan (soms raakt het me wel meer dan ik zou willen maar daar kan ik dan ook verder niets mee).
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Supernova
- Zeer actief
Het allerbelangrijkste vind ik dat mijn honden zich netjes gedragen naar mens en dier. Daarnaast moeten ze naar me luisteren als ik wat van ze wil, het huis heel laten, geen spullen of eten jatten en niet overmatig blaffen. Maar ik kijk ook wel naar de hond zelf, ik zal van Kenzo niet verwachten dat hij zich sociaal gedraagt als ik hem in een groep reuen zet of dat hij tijdens het loslopen 100 procent gehoorzaamd, want dat zit er gewoon niet in. Wel verwacht ik dat hij netjes langs honden loopt zonder debiel gedoe. Een uitvallende hond wil ik echt nooit meer
En van Nova verwacht ik dan weer niet dat ze zich prettig voelt in een groep van 20 labradors oid. Maar die is verder zo makkelijk, stiekem komt ze bij Bart Smit vandaan 
-
TomCee
- Zeer actief
als m'n hond met 2 woorden spreekt, meer verlang ik niet! 
-
Lillith
- Zeer actief
Dat is voor iedereen anders kwa baas of soort hond.
Ik ben al heel tevreden als ze zindelijk zijn, niet slopen en komen als ze geroepen worden.
Los kunnen lopen moet van mij..dus ook geen mensen en andere hondjes opeten.
Ik ben al heel tevreden als ze zindelijk zijn, niet slopen en komen als ze geroepen worden.
Los kunnen lopen moet van mij..dus ook geen mensen en andere hondjes opeten.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Hier kan ik mij wel in vinden,en ook wat Renee zegtRami schreef:Ik wil gewoon gezellige huishonden en het enige wat ik van ze verlang is dat ze los kunnen lopen (dus een super-betrouwbaar 'nee', 'blijf' en natuurlijk 'hier', daar werk ik dagelijks aan).

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik verbied gewoon zo min mogelijk, dan hoef ik niet zo veel 
Hierkomen vind ik wel belangrijk. Bij Dumas zijn we na ruim een jaar nu zo ver dat hij op de fluit best heel aardig hier komt. Luca hoeft nooit hier te komen want die is altijd om me heen
Verder vind ik eigenlijk alles wel prima. Ik heb honden die ik vrijheid kan geven zonder dat er gekke dingen gebeuren dus ik ben tevreden
Hierkomen vind ik wel belangrijk. Bij Dumas zijn we na ruim een jaar nu zo ver dat hij op de fluit best heel aardig hier komt. Luca hoeft nooit hier te komen want die is altijd om me heen
Verder vind ik eigenlijk alles wel prima. Ik heb honden die ik vrijheid kan geven zonder dat er gekke dingen gebeuren dus ik ben tevreden
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ook ik denk dat dat per ras en hond verschillend is.
Flame heeft zeer veel consequentie nodig, die neemt graag een loopje met ons
Een beetje boevigheid vind ik niet erg, maar als ik een bepaalde toon zet moet ze absoluut luisteren.
Ik houd niet van getrek aan de lijn, gebedel tijdens het eten en gejaag. Ik zal nooit fysieke correctie toepassen (behalve soms een rukje aan de lijn mocht ze gaan trekken) en ben een groot voorstander van positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren.
Flame heeft zeer veel consequentie nodig, die neemt graag een loopje met ons
Ik houd niet van getrek aan de lijn, gebedel tijdens het eten en gejaag. Ik zal nooit fysieke correctie toepassen (behalve soms een rukje aan de lijn mocht ze gaan trekken) en ben een groot voorstander van positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren.

Dag monster... *14-01-2016
-
Stol
Maar hoezo is vers en brokken fout?
Op de bank en op bed fout?
Zonder riem fout? (ze blijven toch bij je?)
Castreren fout?
Blijkbaar zijn er regels, normen, onzichtbare regels? Waar je je toch aan moet houden? Of wat toch wel gewenst is, blijkbaar
Heb ook al pedigree voorbij zien komen, ook not done? Waarom niet? Dan is het toch ook naar de hond kijken? Je hond kan het er maar goed op doen, dan is het toch goed? Oeps nestjes, marktplaats, ook zo fout. Ach, als je er een leuke hond vandaan haalt, wat maakt het uit?
Castreren fout?
Blijkbaar zijn er regels, normen, onzichtbare regels? Waar je je toch aan moet houden? Of wat toch wel gewenst is, blijkbaar
-
blondie
- Zeer actief
Dat lees jij blijkbaar alleen maar op dit forum?Stol schreef:Maar hoezo is vers en brokken fout?
Castreren fout?
Blijkbaar zijn er regels, normen, onzichtbare regels? Waar je je toch aan moet houden? Of wat toch wel gewenst is, blijkbaarHeb ook al pedigree voorbij zien komen, ook not done? Waarom niet? Dan is het toch ook naar de hond kijken? Je hond kan het er maar goed op doen, dan is het toch goed? Oeps nestjes, marktplaats, ook zo fout. Ach, als je er een leuke hond vandaan haalt, wat maakt het uit?
Zelf lees ik hier bruikbare tips, goede adviezen afhankelijk van wat iemand schrijft over de hond, het probleem in gedrag of medisch.
Mensen die kritisch zijn, maar ook reacties van mensen die goed kunnen nuanceren.
De perfecte opvoeding bestaat niet. We zijn allemaal mensen die allemaal ook andere dieren hebben, een andere manier van opvoeding hebben.
Als ik dingen lees waarvan ik denk
Een ander zal weer op een andere manier hetzelfde bereiken met zijn of haar hond.
-
Stol
Waar staat dit? Lees mijn openingsbericht nog even. Het gaat om 1 topic, wat hier nu loopt. Blondieblondie schreef:Dat lees jij blijkbaar alleen maar op dit forum?Stol schreef:Maar hoezo is vers en brokken fout?
Castreren fout?
Blijkbaar zijn er regels, normen, onzichtbare regels? Waar je je toch aan moet houden? Of wat toch wel gewenst is, blijkbaarHeb ook al pedigree voorbij zien komen, ook not done? Waarom niet? Dan is het toch ook naar de hond kijken? Je hond kan het er maar goed op doen, dan is het toch goed? Oeps nestjes, marktplaats, ook zo fout. Ach, als je er een leuke hond vandaan haalt, wat maakt het uit?
Zelf lees ik hier bruikbare tips, goede adviezen afhankelijk van wat iemand schrijft over de hond, het probleem in gedrag of medisch.
Mensen die kritisch zijn, maar ook reacties van mensen die goed kunnen nuanceren.
De perfecte opvoeding bestaat niet. We zijn allemaal mensen die allemaal ook andere dieren hebben, een andere manier van opvoeding hebben.
Als ik dingen lees waarvan ik denkdat ik dáár niet aan gedacht heb.. en het heeft resultaat dan ben ik weer blij.
Een ander zal weer op een andere manier hetzelfde bereiken met zijn of haar hond.
-
Marion.
En regels volgens wie dan???? En wat is de sanctie als je je er niet aan houdt? Kun je voorbeelden noemen?Stol schreef:Blijkbaar zijn er regels, normen, onzichtbare regels? Waar je je toch aan moet houden? Of wat toch wel gewenst is, blijkbaar![]()
-
Stol
Marion. schreef:En regels volgens wie dan???? En wat is de sanctie als je je er niet aan houdt? Kun je voorbeelden noemen?Stol schreef:Blijkbaar zijn er regels, normen, onzichtbare regels? Waar je je toch aan moet houden? Of wat toch wel gewenst is, blijkbaar![]()
viewtopic.php?f=1&t=252575
Dit zijn toch blijkbaar niet horende dingen?
-
Marion.
Mwah. Er zijn een paar erg fanatieke leden wat voeding betreft. Er zijn een paar erg anti-bench leden. Er zijn een paar erg fanatieke leden die hun eigen norm als dé norm zien. Dat maakt het nog steeds geen algemene HF-normStol schreef: viewtopic.php?f=1&t=252575
Dit zijn toch blijkbaar niet horende dingen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De perfect opgevoede hond valt anderen niet lastig en luistert vlekkeloos naar "hier".Stol schreef:Die is er natuurlijk niet. Maar nav het topic van Nanna, vraag ik mij af hoe jullie denken dat een hond het beste opgevoed kan worden?
De rest is geen opvoeding maar training voor een bepaald doel.
Het stuk van renee-uk ga ik niet herhalen.
Dat is duidelijk genoeg
Volgens mij is er geen forummethode?
Of heb ik iets gemist?
-
blondie
- Zeer actief
Je hebt het in je ot over "Wat zíjn de forumregels". Daar reageer ik op.Stol schreef:Waar staat dit? Lees mijn openingsbericht nog even. Het gaat om 1 topic, wat hier nu loopt. Blondieblondie schreef:Dat lees jij blijkbaar alleen maar op dit forum?Stol schreef:Maar hoezo is vers en brokken fout?
Castreren fout?
Als ik dingen lees waarvan ik denkdat ik dáár niet aan gedacht heb.. en het heeft resultaat dan ben ik weer blij.
Verder vind ik het gezegend met je.
-
Neeltje
En wat je zelf wilt hoe je hond zich gedraagt.Muk schreef:Inderdaad en dan nog de omgeving waarin de hond terechtkomt.Nanna schreef:Hangt totáál van ras en individu af.