Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

flaneloba's katten

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

flaneloba's katten

Ongelezen bericht door flaneloba »

Tja, aangezien ik hier net nieuw ben zal ik ook wat meer van me laten zien :wink: Behalve onze golden Flame wonen hier namelijk 4 grote liefdes van mij, de katten. Hoewel ik enorm veel van Flame houd en echt dol op haar ben zal ze altijd een beetje van mijn vriend blijven (hij had haar al 3 jaar toen ik hem leerde kennen)
De katten zijn echt mijn ding en zou absoluut niet zonder ze willen! Hierbij hun verhaal.

Lotus, de oudste van het stel (+/- 5) Mei 2010 uit het asiel in Beilen gehaald, ze had toen al nog maar 1 oogje. Wat we toen nog niet wisten is dat ze FelV positief bleek te zijn. Voor veel mensen misschien een reden om haar in te laten slapen of terug te brengen, maar wij hadden ons hart al verloren aan deze lieve pluizenbol, dus ze heeft op onze bovenverdieping een eigen kamer en onder toezicht mag ze ook bij de andere katten als wij thuis zijn.

Nieuwsgierig? Hierbij Lotus :I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan Bazoo. Haar hebben we tegelijk met Lotus uit het asiel in Beilen gehaald, ze heeft vorige maand haar 3e verjaardag gevierd. Bazoo is op straat gevonden en toen had ze een middenoorontsteking. Aangezien deze waarschijnlijk gewoekerd heeft in de periode dat haar kraakbeen verhardde heeft ze hier een scheefstaand kopje aan overgehouden. Bazoo is echt een kat, die komt alleen als zij er zin in heeft, luistert alleen als zij er zin in heeft maar als ze zin heeft is het echt een droppie. Wel is het een felle, doe niks wat haar niet zint, dan zijn haar nagels scherp :lol1:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar had ik 3 katten, Heros* leefde toen nog. Mijn huidige katten op Bazoo na mogen niet buiten komen, helaas was ik toen nog niet zo wijs... Heros* is dus doodgereden en mijn moeder wilde mijn verdriet een beetje verzachten door mij een nieuw kitten aan te bieden (en ook voor Bazoo, zij mag tenslotte niet spelen met Lotus). Zo kwam het dat we vorig jaar op 1 oktober tijdens de open dag in het asiel in Sneek terecht kwamen en daar zat een rood katertje te krijsen als een papegaai.. Aan de andere kant van het asiel hoorde je het nog. Ik hoorde dat zijn broertjes en zusje allemaal langharig waren en binnen een dag een huisje hadden en hij miste ze zo.. daarom vertoonde hij dit gedrag. Ik kon het niet aanhoren en na hem ook nog gezien te hebben was ik verliefd op dit rode monster. En zo is Cosmo hier gekomen, van mijn moeder gekregen voor mijn verjaardag en afgelopen zomer 1 jaar geworden. Hij heeft een week of 7 geleden op het randje gelegen. We hadden hier een niesziekte uitbraak en hij stopte met eten.. het scheelde niet veel of dat werd hem fataal. Gelukkig is nu alles weer gezond en ook Cosmo blaakt weer van gezondheid. Hij is onze wervelwing (10 van de 10 keer dat er iets stuk gaat komt dat door hem :lol1: ) maar oh wat ben ik gek op hem.

Afbeelding

Afbeelding

met Flame
Afbeelding

En last but not least, Nikki! Ook Nikki is afgelopen zomer 1 geworden. Nadat we Cosmo in het asiel hadden gezien wilde ik om er zeker van te zijn nog een rondje door het asiel lopen. En daar zat Nikki, in een hokje direct tegen de tralies aangeplakt toen we onze handen uitstaken. Ik was ervan overtuigd dat zij toch wel een mooi huisje zou vinden die dag dus ben er gauw bij weggelopen. Toen ik echter de volgende dag op de site van het asiel keek zag ik dat ze nog steeds als plaatsbaar stond! Mijn vriend zag aan mij dat ik dit vreselijk vond, en bood aan om dan ook Nikki op te halen als verjaardagskado voor mij. Daarnaast was het voor Cosmo ook leuk, ze zouden speelmaatjes hebben aan elkaar. En zo gezegd zo gedaan!
Nikki haar 3e oogleden zijn vergroeid met haar oogbollen. Ze is gevonden op een camping terwijl ze ernstig niesziek was en dit is te laat behandeld. Met haar ene oog heeft ze een behoorlijke dode hoek en voor haar andere oog zit een waas, maar blind is ze gelukkig niet. Ze heeft er geen last van en ook geen pijn aan en is gewoon een heerlijke knuffel! Zo erg dat we haar liefkozend Sticky Nikki noemen :J:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo :lol1: Ik hoop dat jullie nu een goed beeld hebben van wat hier allemaal rondloopt en mocht dat niet het geval zijn hoor ik het graag :wink:
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
_Leonie
Zeer actief

Re: flaneloba's katten

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lieve foto met Flame! :I:
flaneloba
Zeer actief

Ja he! En dit is geen lucky shot hoor, Cosmo en Flame zijn echt heerlijk goede vriendjes.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mooi stel, en mooie verhalen ook! :I:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ow wat een leuke foto's. Ik ben persoonlijk ook kattengek die zijn mijn alles.
Ik zou me ook geen raad weten zeker niet zonder 1 van de twee die gewoon heel byzonder is voor mij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
flaneloba
Zeer actief

Leuk te lezen dat er hondenliefhebbers zijn die ook gek zijn van katten (volgens mijn omgeving is dat haast niet mogelijk, gek zijn op beide :scratch: )

Begin november komt er een fotograaf bij mij thuis foto's van alle dieren maken, ben heel benieuwd! Vind enorm belangrijk om mooie foto's van ze te hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”