De katten zijn echt mijn ding en zou absoluut niet zonder ze willen! Hierbij hun verhaal.
Lotus, de oudste van het stel (+/- 5) Mei 2010 uit het asiel in Beilen gehaald, ze had toen al nog maar 1 oogje. Wat we toen nog niet wisten is dat ze FelV positief bleek te zijn. Voor veel mensen misschien een reden om haar in te laten slapen of terug te brengen, maar wij hadden ons hart al verloren aan deze lieve pluizenbol, dus ze heeft op onze bovenverdieping een eigen kamer en onder toezicht mag ze ook bij de andere katten als wij thuis zijn.
Nieuwsgierig? Hierbij Lotus

Dan Bazoo. Haar hebben we tegelijk met Lotus uit het asiel in Beilen gehaald, ze heeft vorige maand haar 3e verjaardag gevierd. Bazoo is op straat gevonden en toen had ze een middenoorontsteking. Aangezien deze waarschijnlijk gewoekerd heeft in de periode dat haar kraakbeen verhardde heeft ze hier een scheefstaand kopje aan overgehouden. Bazoo is echt een kat, die komt alleen als zij er zin in heeft, luistert alleen als zij er zin in heeft maar als ze zin heeft is het echt een droppie. Wel is het een felle, doe niks wat haar niet zint, dan zijn haar nagels scherp

Vorig jaar had ik 3 katten, Heros* leefde toen nog. Mijn huidige katten op Bazoo na mogen niet buiten komen, helaas was ik toen nog niet zo wijs... Heros* is dus doodgereden en mijn moeder wilde mijn verdriet een beetje verzachten door mij een nieuw kitten aan te bieden (en ook voor Bazoo, zij mag tenslotte niet spelen met Lotus). Zo kwam het dat we vorig jaar op 1 oktober tijdens de open dag in het asiel in Sneek terecht kwamen en daar zat een rood katertje te krijsen als een papegaai.. Aan de andere kant van het asiel hoorde je het nog. Ik hoorde dat zijn broertjes en zusje allemaal langharig waren en binnen een dag een huisje hadden en hij miste ze zo.. daarom vertoonde hij dit gedrag. Ik kon het niet aanhoren en na hem ook nog gezien te hebben was ik verliefd op dit rode monster. En zo is Cosmo hier gekomen, van mijn moeder gekregen voor mijn verjaardag en afgelopen zomer 1 jaar geworden. Hij heeft een week of 7 geleden op het randje gelegen. We hadden hier een niesziekte uitbraak en hij stopte met eten.. het scheelde niet veel of dat werd hem fataal. Gelukkig is nu alles weer gezond en ook Cosmo blaakt weer van gezondheid. Hij is onze wervelwing (10 van de 10 keer dat er iets stuk gaat komt dat door hem

met Flame

En last but not least, Nikki! Ook Nikki is afgelopen zomer 1 geworden. Nadat we Cosmo in het asiel hadden gezien wilde ik om er zeker van te zijn nog een rondje door het asiel lopen. En daar zat Nikki, in een hokje direct tegen de tralies aangeplakt toen we onze handen uitstaken. Ik was ervan overtuigd dat zij toch wel een mooi huisje zou vinden die dag dus ben er gauw bij weggelopen. Toen ik echter de volgende dag op de site van het asiel keek zag ik dat ze nog steeds als plaatsbaar stond! Mijn vriend zag aan mij dat ik dit vreselijk vond, en bood aan om dan ook Nikki op te halen als verjaardagskado voor mij. Daarnaast was het voor Cosmo ook leuk, ze zouden speelmaatjes hebben aan elkaar. En zo gezegd zo gedaan!
Nikki haar 3e oogleden zijn vergroeid met haar oogbollen. Ze is gevonden op een camping terwijl ze ernstig niesziek was en dit is te laat behandeld. Met haar ene oog heeft ze een behoorlijke dode hoek en voor haar andere oog zit een waas, maar blind is ze gelukkig niet. Ze heeft er geen last van en ook geen pijn aan en is gewoon een heerlijke knuffel! Zo erg dat we haar liefkozend Sticky Nikki noemen

Zo