Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier rommel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: smuldier rommel?

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nanna schreef:
Fizgig schreef:Kadavers hakken ben ik niet zo goed in, haha.
Ik wel. Helaas mag je volgens de wet geen mensenvlees voeren.
Wil je een kleinere schoenmaat?? :wink:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mijn honden, puppen, nesten doen het uitermate goed op smuldier, al jaren.. of het zijn wonder hondjes , of het voer is gewoon prima , hoe dan ook, ik kijk naar mijn dieren en zolang die niet uit elkaar vallen, dan gaat er gewoon iets goed :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Fizgig schreef:
Maar je hebt gelijk over die natuurlijke calciumbron hoor, ik snap alleen niet zo waarom mensen dat belangrijk vinden..
ivm oa groeipijnen, denk ik, ( las ik iig toen ik met mijn speurtocht bezig was een paar jaar geleden hoe een zelf samengesteld menu in elkaar te flansen . :mrgreen: )
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Loek schreef:
Bonnie F schreef:
Valerie schreef:
Bonnie F schreef: Ik vraag niet om advies, ik hoef niet te weten wat jij zou doen. Ik geef niet eens smuldier.
Ik wil weten hoe jij WEET dat er in smuldier voornamelijk orgaanvlees zit.
Dat staat toch gewoon bij de ingredienten? http://www.voerwijzer.com/smuldier-kompleet
Daar staat dat dus niet. Dat had ik natuurlijk al lang opgezocht
65 % pens, in penscompleet.
vers rundvlees (80%), lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. in vleescompleet
Kijk zelf maar

Ik erger me dus aan dat stomme roepen: dingen als feiten verkondigen alleen omdat men dat denkt.
Pens valt niet onder spiervlees hoor :roll: Hart en lever is puur orgaan en waar dacht je dat het vet vandaan kwam bij smuldier, omdat ze puur en mager rundvlees erin doen :mrgreen:
Ga jezelf eens verdiepen in voeding voordat je wat over een ander blaat :ok:
Je moet eerst leren etiketten te lezen voordat je lomp tegen mensen uitvalt.
80 procent rundvlees en de rest (20%) dus bestaat uit lever, hart, schapenvet etc.
En dat er in penscompleet voornamelijk pens zit lijkt me logisch....
De paardenvariant bevat zelfs helemaal geen orgaanvlees. Maar daar kan dan wel weer veel groente inzitten.
Maar goed, je komt ook in je andere reacties niet verder dan je mening. En jouw mening boeit me voor geen meter dus je oreert maar verder zonder mij.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

MJ schreef:
Fizgig schreef:
Maar je hebt gelijk over die natuurlijke calciumbron hoor, ik snap alleen niet zo waarom mensen dat belangrijk vinden..
ivm oa groeipijnen, denk ik, lees ik ?
Dat kan, maar heeft de eiwit-koolhydraten verhouding niet meer invloed, dacht ik? Tenminste, ik dacht dat bij de grotere hondensoorten je beter niet teveel koolhydraten kunt voeren omdat je anders die scheefgroei ziekte krijgt aan de poten. Maar dat is weer wat anders dan groeipijn.

Ik dacht zelf dat mensen het doen om Hd en Ed te voorkomen, of om het beter te ondersteunen, zeg maar. Maar bij mensen blijkt ook dat calcium toch niet helemaal doet wat ze dachten bij het voorkomen van osteoporitis bijvoorbeeld. Dus het is nogal ingewikkeld. Vandaar dat ik zei, ik weet het verschil toch niet echt als leek, daar moet je wetenschapper oid voor zijn.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik voer nu zo'n 3 jaar, voornamelijk, Smuldier en mijn honden en ik zijn er heel tevreden over. Af en toe krijgen ze wat extra spiervlees of bot, net hoe het uitkomt.
Daarvoor heb ik Carnibest gevoerd en ook daar deed mijn (toenmalige) hond het heel goed op. Maar eerlijk gezegt is me dat te duur geworden, met 2 honden.
Op Carnibest doen ze het goed, op Smuldier ook, maar op Tamminga en Lotgering weer minder.

Ik maak me er niet zo druk om dat er minder 'goed' vlees in kvv zit. Het 'goede' spiervlees zal je niet gauw terugvinden in welke kvv dan ook, daarvoor is het eenvoudigweg te duur.

Trouwens wat is er mis met bv runderwangen???? Ik zou ze graag eens verwerken in een stoofpot voor ons zelf, maar daar is vrij lastig aan te komen. Dat gaat meestal naar de diervoederfabrikanten :ugh: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Loek schreef: Een kvv waar voornamelijk orgaanvlees inzit kan ik niet compleet noemen, of het er nou wel of niet opstaat :roll: In smuldier zit geen bot, ja kunstmatig calcium, amper goed spiervlees dus ik vind het bagger. Ze voldoen aan de wettelijke verplichtingen, dat wel maar dat zegt niets over de kwaliteit :wink: Verdiep je eens in andere merken en kijk eens precies wat daar in zit, dan gaan die schellen misschien van de ogen af :ok:
Dat jij het voert prima, dat jij vind dat je honden het er goed op doen, prima maar dat kan je alleen maar weten als je een uitgebreid bloedonderzoek hebt laten doen, dat weet je hoe de waardes zijn. of het klopt of afwijkt.
Maar het IS wel compleet, een kvv moet aan bepaalde eisen voldoen om er een stickertje compleet op te mogen plakken... dat mogen ze dus voldoen ze aan die eisen. Feit!
Kwaliteit lees ik uitstekend af aan mijn honden, mijn honden worden zwaar fysiek belast, vaak al op hele jonge leeftijd. Het voer is hier doorslaggevend in, ik heb voorheen al diverse brokkenmerken gevoerd van heel duur tot betaalbaar en op geen van allen deden ze het zo goed als nu op kvv. Daar heb ik geen bloedonderzoeken voor nodig, daar ken ik mijn honden ruim voldoende voor. Hoe vaak heb ik wel niet gelezen (niet hier overigens maar op andere fora) hoe gek ik wel was, smuldier vanaf 3 weken, en dan nog zwaar fysiek belasten daar moet je wel hd of ed door krijgen :Q: Nou het bewijs is er, maar dan wel het tegenovergestelde :ok: HD en ED vrij.
En als je goed gelezen had voer ik geen smuldier meer omdat het duurder is dan lotgering die ook nog eens thuis bezorgd wordt :E: Dus hier alleen nog lotgering.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Loek schreef: Tuurlijk is smuldier goedkope rommel als je het vergelijkt met carnibest, alaska, tinlo en nog wat andere merken. Een bakkie kvv van 55 cent ken je toch niet vergelijken met een kvv van pak en beet boven de drie euro
tja ik betaal liever niet voor het pand van een fabrikant, of voor zijn mooie verpakkingen... Ik betaal liever voor het vlees waar mijn honden het goed op doen :ok: En nooit ga ik 4 euro betalen voor aan pakje hondenvlees, dat betaal ik voor mijn eigen vlees niet eens...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

malinois schreef:...........En nooit ga ik 4 euro betalen voor aan pakje hondenvlees, dat betaal ik voor mijn eigen vlees niet eens...
Juist ja !
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Bonnie F schreef: 80 procent rundvlees en de rest (20%) dus bestaat uit lever, hart, schapenvet etc.
En dat er in penscompleet voornamelijk pens zit lijkt me logisch....
De paardenvariant bevat zelfs helemaal geen orgaanvlees. Maar daar kan dan wel weer veel groente inzitten.
Maar goed, je komt ook in je andere reacties niet verder dan je mening. En jouw mening boeit me voor geen meter dus je oreert maar verder zonder mij.
Juist, en ik vind 20% orgaan en schapenvet niet ontzettend veel. Dus het is onzin dat dit teveel orgaan zou zijn.
:zweep:
Bonnie F
Zeer actief

Ach, HF staat vol met dit soort dogma's. Je mag niet met een gentle leader fietsen, geen brok en kvv samen, gedoe rondom calcium, etc. Overgeërfde meningen die vanzelf als feiten gepresenteerd worden. Alsof we niet zelf kunnen nadenken.
Iedereen mag zijn mening verkondigen, ik bepaal zelf wel of ik er iets mee doe of niet.
Maar doe niet of je mening een feit is.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Hoeveel orgaanvlees zit er dan in een andere kvv? Ik heb ook altijd begrepen dat er meer orgaanvlees in smuldier zit dan in een ander KVV en dat dit het zo goedkoop maakt.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Smuldier is prima en volgens de regels redelijk compleet te noemen. Toch zou ik, als ik het alleen zou voeren, (dus zonder afwisseling met andere merken), er 1 keer per week een blikje sardientjes op olie, 2 of 3 keer per week een rauw eitje en 1 keer per week een blikje zalm of makreel of wat verse zalm of makreel aan toe voegen.
Ik denk dat honden prima oud kunnen worden op Smul, maar dan wel de complete versie.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

JYBD schreef:Smuldier is prima en volgens de regels redelijk compleet te noemen. Toch zou ik, als ik het alleen zou voeren, (dus zonder afwisseling met andere merken), er 1 keer per week een blikje sardientjes op olie, 2 of 3 keer per week een rauw eitje en 1 keer per week een blikje zalm of makreel of wat verse zalm of makreel aan toe voegen.
Ik denk dat honden prima oud kunnen worden op Smul, maar dan wel de complete versie.
Voor opgroeiende honden vind ik dat er relatief weinig eiwit en veel vet in zit. Dus aanvullen doen wij ook. :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
Loek schreef: Tuurlijk is smuldier goedkope rommel als je het vergelijkt met carnibest, alaska, tinlo en nog wat andere merken. Een bakkie kvv van 55 cent ken je toch niet vergelijken met een kvv van pak en beet boven de drie euro
tja ik betaal liever niet voor het pand van een fabrikant, of voor zijn mooie verpakkingen... Ik betaal liever voor het vlees waar mijn honden het goed op doen :ok: En nooit ga ik 4 euro betalen voor aan pakje hondenvlees, dat betaal ik voor mijn eigen vlees niet eens...
En reken er maar op dat meneer Mulder geen prachtig groot pand heeft hoor. Èn hij bovendien in agrarisch gebied woont (en geboren is, en dus iedereen kent). Ik vind Smuldier prima. Wel vet.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Fizgig schreef:Oe, ik heb je rode letters laten schrijven, ben je boos ofzo Loek? Ziet er wel zo uit namelijk.
Nee hoor, waarom zou ik boos zijn ?
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

malinois schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je dat moet doen ? Net zoals jij voert wat jij denkt dat goed is heb ik dat ook altijd gedaan en ik voerde geen smuldier omdat ik het meuk vind.
Eigen mening hebben, snap je ?
Bonnie F
Zeer actief

Ach, je leert het al. Je mag je menig hebben. Al geloof je in marsmannetjes. Zolang je je mening maar niet verkondigt als feit.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik moet de eerste persoon die zegt zijn of haar hond 'rommel' te voeren nog tegenkomen. :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

runninggirl schreef:Ik moet de eerste persoon die zegt zijn of haar hond 'rommel' te voeren nog tegenkomen. :D

:mrgreen: Zo af en toe.
runninggirl
Zeer actief

dagmar88 schreef:
runninggirl schreef:Ik moet de eerste persoon die zegt zijn of haar hond 'rommel' te voeren nog tegenkomen. :D

:mrgreen: Zo af en toe.

:E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:F: Lekker toch.

Grote vieze vette lidl blikken. En Charlie ligt nu toevallig op de bank een broodje kebab met sambal weg te werken :mrgreen:

Ik houd overigens van afwisseling voor de honden en katten.
Elk voer heeft wel wat en beiden reageren er heel anders op.
Niko eet brok (DLG en Cavom) met smuldier. Perfect, eindelijk.
Charlie barf en kvv (ropadog, prins, darf en smuldier),
runninggirl
Zeer actief

dagmar88 schreef::F: Lekker toch.

Grote vieze vette lidl blikken. En Charlie ligt nu toevallig op de bank een broodje kebab met sambal weg te werken :mrgreen:
Ik ben er nog niet achter wat Jura lekkerder vindt. Een konijnenbout, goedkoop blikvoer door de brokken, Smuldier, 'duur' kvv of tafelrestjes. :denken:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Bonnie F schreef:Ach, HF staat vol met dit soort dogma's. Je mag niet met een gentle leader fietsen, geen brok en kvv samen, gedoe rondom calcium, etc. Overgeërfde meningen die vanzelf als feiten gepresenteerd worden. Alsof we niet zelf kunnen nadenken.
Iedereen mag zijn mening verkondigen, ik bepaal zelf wel of ik er iets mee doe of niet.
Gelukkig kan mijn hond niet lezen :engel: Ik geef haar namelijk wel degelijk op 1 dag kvv (lupa of smuldier) en (geperste) brokken. Of brokken met wat tafelresten, 'hondencornflakes' (brokken met een beetje yoghurt) etc. Alleen op brokken of alleen op kvv doet ze het net wat minder goed dan op het Klikomenu dat ze nu krijgt.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Bonnie F
Zeer actief

Naima schreef:
Bonnie F schreef:Ach, HF staat vol met dit soort dogma's. Je mag niet met een gentle leader fietsen, geen brok en kvv samen, gedoe rondom calcium, etc. Overgeërfde meningen die vanzelf als feiten gepresenteerd worden. Alsof we niet zelf kunnen nadenken.
Iedereen mag zijn mening verkondigen, ik bepaal zelf wel ofoou ik er iets mee doe of niet.
Ii
Gelukkig kan mijn hond niet lezen :engel: Ik geef haar namelijk wel degelijk op 1 dag kvv (lupa of smuldier) en (geperste) brokken. Of brokken met wat tafelresten, 'hondencornflakes' (brokken met een beetje yoghurt) etc. Alleen op brokken of alleen op kvv doet ze het net wat minder goed dan op het Klikomenu dat ze nu krijgt.
Niet doorvertellen....ik fiets met gentle leader. Sttttt.
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Naima schreef:.........Alleen op brokken of alleen op kvv doet ze het net wat minder goed dan op het Klikomenu dat ze nu krijgt.
Wat zie je dan bij je hond gebeuren dat het wat minder goed gaat ?
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Bonnie F schreef:Niet doorvertellen....ik fiets met gentle leader. Sttttt.
:help:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Canidae schreef:
Naima schreef:.........Alleen op brokken of alleen op kvv doet ze het net wat minder goed dan op het Klikomenu dat ze nu krijgt.
Wat zie je dan bij je hond gebeuren dat het wat minder goed gaat ?
Met name de ontlasting, daar heeft zij als pupje best een tijd mee gesukkeld (snel diarree). Nu is ze mooi op gewicht, ze is (voor haar doen haha) levendig, poept goed en oogt tevreden.
En @Bonnie F: Neeeee :O: :O:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Bij mijn vorige hond overgegaan van brok op vers vanwege huidproblemen, die toen ook snel verdwenen, voor haar waren de brokken dus niet goed. Honden daarvoor altijd gewoon op brokken gehad en die werden ook oud, tot 16 1/2 jaar. Dus wat is goed, wat is slecht? Slecht is waar je hond het niet goed op doet, dat kan voor iedere hond anders zijn. Keet kreeg Carnibest afgewisseld met smul/compleet en die deed het er prima op.
Luna krijgt nu, vanwege het elimineren en haar (waarschijnlijk) allergie voor kip/rund dus geen smul maar (nu nog) hert-geit-konijn-vis. Als alles lekker gaat gaat daar nog paard-lam-eend-kalkoen-haas bijkomen dan zitten we op aardig wat diersoorten dus dan kan ik tekorten denk ik wel uitsluiten. :wink: En wie weet wat ik nog meer kan scoren lama, kangeroe, we zien het wel.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Canidae schreef:
Bonnie F schreef:Niet doorvertellen....ik fiets met gentle leader. Sttttt.
:help:
:O: jij durft,
Ik ook soms en ik heb nog n ooit een hond gezien die problemen had met de nek van wegen dat ding ssssttt
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”