Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag microchip sticker
Moderator: moderatorteam
- Cpp
- Actief
- Mijn ras(sen): Middenslagpoedel
- Aantal honden: 1
Vraag microchip sticker
Aangezien ik altijd twijfels over de leeftijd van mijn hond gehad heb ben ik wat aan het zoeken. In het paspoort die ik erbij gekregen heb (die overigens niet compleet ingevuld is) zit op blz 3, Identificatie van het huisdier, bij 1 nummer van een sticker geplakt. Virbac Backhome-streepjescode-chipnummer. Dan staat daarachter exp.15-11.2007. (expiratiedatum?)
Expiratiedatum: einddatum,afloopdatum....?
Iemand die hier iets meer over weet?
Expiratiedatum: einddatum,afloopdatum....?
Iemand die hier iets meer over weet?
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Vraag microchip sticker
Dat is de datum waarna de chip niet meer ingebracht mag worden, soort van houdbaarheidsdatum van de chip dus.
- Cpp
- Actief
Ah, dank je wel, was er al bang voor. Daar kan ik dus qua leeftijd niks uithalensamantha! schreef:Dat is de datum waarna de chip niet meer ingebracht mag worden, soort van houdbaarheidsdatum van de chip dus.
- samantha!
- Zeer actief
Nee, dat zegt niets.
Staat de geboortedatum wel in het boekje dan? en waarom heb je daar je twijfels over?
Staat de geboortedatum wel in het boekje dan? en waarom heb je daar je twijfels over?
- Cpp
- Actief
Nee staat niet ingevuld. De mensen van wie ik hem heb overgenomen zeiden dat hij begin 2005 geboren is maar ik heb de laatste tijd ineens het idee dat hij vast wat ouder issamantha! schreef:Nee, dat zegt niets.
- samantha!
- Zeer actief
Staan er entingen in?
Dan kun je misschien kijken wanneer de puppy enting is gezet?
- Cpp
- Actief
Helaas...dan was het wat simpeler geweestsamantha! schreef:Staan er entingen in?
- kipo
- Zeer actief
Op Chipnummer.nl kun je het nummer dat op de sticker staat invullen, als de chip geregistreerd is, krijg je de gegevens van het dier te zien, daar staat vaak ook de geboortedatum bij. Die is dan wel door degene die het chipformulier ingevuld heeft opgegeven, dus dat is niet waterdicht, maar misschien geeft het wat meer zekerheid.Cpp schreef:Nee staat niet ingevuld. De mensen van wie ik hem heb overgenomen zeiden dat hij begin 2005 geboren is maar ik heb de laatste tijd ineens het idee dat hij vast wat ouder issamantha! schreef:Nee, dat zegt niets.
Overigens, als die chip niet geregistreerd is, kun je dat alsnog doen, dan heb je er ook wat aan, mocht je hond een keer kwijtraken (wat we niet hopen, maar je weet nooit).
- Cpp
- Actief
Geprobeerd, helaas niks te vinden. Dank je wel voor het meedenken. Het is ook niet heel erg belangrijk...maar had het leuk gevonden om te weten.kipo schreef:Op Chipnummer.nl kun je het nummer dat op de sticker staat invullen, als de chip geregistreerd is, krijg je de gegevens van het dier te zien, daar staat vaak ook de geboortedatum bij. Die is dan wel door degene die het chipformulier ingevuld heeft opgegeven, dus dat is niet waterdicht, maar misschien geeft het wat meer zekerheid.Cpp schreef:Nee staat niet ingevuld. De mensen van wie ik hem heb overgenomen zeiden dat hij begin 2005 geboren is maar ik heb de laatste tijd ineens het idee dat hij vast wat ouder issamantha! schreef:Nee, dat zegt niets.
Overigens, als die chip niet geregistreerd is, kun je dat alsnog doen, dan heb je er ook wat aan, mocht je hond een keer kwijtraken (wat we niet hopen, maar je weet nooit).
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
als de geboortedatum niet op internet staat, via de chipnummer, kan je deze ook bij de databank op vragen waar ze geregistreerd is.
deze hebben vaak meer infor over het dier, welke ze niet altidj online zetten.
deze hebben vaak meer infor over het dier, welke ze niet altidj online zetten.
- kipo
- Zeer actief
Heb je dan nu wel de chip geregistreerd onder je eigen naam? Moet je doen hoorCpp schreef:Geprobeerd, helaas niks te vinden. Dank je wel voor het meedenken. Het is ook niet heel erg belangrijk...maar had het leuk gevonden om te weten.kipo schreef:Op Chipnummer.nl kun je het nummer dat op de sticker staat invullen, als de chip geregistreerd is, krijg je de gegevens van het dier te zien, daar staat vaak ook de geboortedatum bij. Die is dan wel door degene die het chipformulier ingevuld heeft opgegeven, dus dat is niet waterdicht, maar misschien geeft het wat meer zekerheid.Cpp schreef:Nee staat niet ingevuld. De mensen van wie ik hem heb overgenomen zeiden dat hij begin 2005 geboren is maar ik heb de laatste tijd ineens het idee dat hij vast wat ouder issamantha! schreef:Nee, dat zegt niets.